Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-10-07, 10:37
Medlem
Klart att han inte kände mycket, alkohol dämpar effekten och att vara svinfull kan man nog räkna med att effekten uteblir. 125mg är inte för mycket du kan slänga i dig det nästa gång också sänk för tusan inte dosen till hälften av det.
Citera
2013-10-07, 13:08
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haruspex
Testa MDMA för sig så kommer du nog få en mycket bättre upplevelse, men vänta 2-3 månader innan du kör enligt mig, man ska verkligen inte ta MDMA för ofta. (Vilket jag fått erfara varför via egna erfarenheter)
Har hittat en väldigt bra graf för det här.

https://dancesafe.org/sites/default/files/images/receptorrecovery.gif

Det är hjärnans känslighet för serotonin efter intag av MDMA, vilket rent teoretiskt borde vara det som orsakar "toleransen". Efter bara en vecka så är man hyfsat återställd, och borde kunna få hyfsad effekt, men antagligen inte lika bra och magiskt som förra gången. Efter 21 dagar är man nästan helt återställd, men det finns ändå en bit kvar. Jag skulle vilja tro att effekten borde vara nästan lika stark som förra intaget, men jag har ingen personlig erfarenhet.

Dock så är det självklart problematiskt om man konstant tar MDMA var 21:a dag, eftersom varje gång man tar så kommer hjärnan bli mindre och mindre känslig för MDMA, den måste ju få hinna återhämta sig fullständigt någon gång. Så jag rekommenderar INGEN att ta MDMA så ofta, men som en engångsgrej så tycker jag att det är OK att bara vänta tre veckor. Annars är minst två månader att rekommendera för att säkerställa en komplett återhämtning.
Citera
2013-10-07, 13:16
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Jävlar, har mest läst på FB om det jag beskrev. Alltså folks erfarenheter.

Dock verkar ju det inte ens finnas någon fakta ang detta?

Empirisk fakta från FB och BL t.ex. säger ju iaf att nasalt kräver mycket mer än oralt för liknande effekt, förutom att nasalt slår på snabbare. Och att IV inte funkar bra öht. Har aldrig förut hört om någon som tagit det rekalt förrän den där tråden iaf...

Ja, och generellt sätt baseras det på empiri, vilket jag har i princip obefintlig av . Men men. Det är bara att försöka igen. Jag är ju inte död än.

Men en bomb på 100? Vad sägs? Vill någon vara en ängel att väga upp en slättrucket kryddått utan dess kristaller

Men om 2 veckor, fungerar det? Eller kan man testa redan t.ex. på onsdag? Är ledig t-o-m nästa tisdag.

Citat:
Ja förvirringen beror ju antagligen ofta i det fallet på vätskebristen. Sen förstördes nog upplevelsen av att du som sagt vart så skev och trasig. Testa MDMA för sig så kommer du nog få en mycket bättre upplevelse, men vänta 2-3 månader innan du kör enligt mig, man ska verkligen inte ta MDMA för ofta. (Vilket jag fått erfara varför via egna erfarenheter)

För mig brukar oralt ta rätt "lång" tid innan det slår, oftast 40-60 minuter tills onseten börjar på riktigt, sedan kan det gå jävligt fort. Men det är ju inte mycket längre än t.ex. tjack om du bombat det.

Effekten blir för många svårhanterlig vid oral administration, för mig som brukar ta ungefär 200 mg i första (är lång förövrigt) behöver jag i princip alltid sätta mig ner en liten stund eftersom jag brukar bli jävligt snurrig av det.

Sen har jag kompisar som också behövt göra det på lägre doseringar, och kompisar som alltid spyr vid peak..

Alla är ju som bekant olika.

Precis det jag antog. Direkt efter snorten gick jag till baren och bad om vatten, för att sedan dansa. Dock blev det för mycket med klabbande håriga homohänder i mitt skrev, yrsel varpå jag gick, eööer tja, tog en taxi hem.

2-3 månader? trots okej dos? kräkas har jag inget emot. Van syre-, svamp-, och alkoholanvändare
Citera
2013-10-07, 13:27
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cornerman
Hur mycket du klarar av är mycket individuellt. Jag tar E ca 2-3 ggr per månad och jag har kompisar som tar betydligt mindre ofta som blir mycket mindre påverkade än vad jag blir.

Något jag skulle rekommendera är att du börjar med halva dosen som du hade senast, och kör lugnt eller inte alls med alkohol. Du får betydligt bättre kontroll om du skippar alkoholen första gångerna man tar. Om du känner att allt känns bra och stabilt efter en timma efter intag (40 min om du tar via näsan) så ta då hälften av vad du har kvar. Dvs så att du har tagit 75% av det intaget som du tog senast.

Detta är enligt mig ett bra och ganska säkert sätt att ta E på. När eller om du blir mer erfaren så skulle jag rekommendera att ta den dosen som man hade tänkt sig redan från början.

Detta ovan fungerar för både E och ren MDMA.

Ja, jag håller med om att detta var riktigt, riktigt orutinerat av mig, men till mitt försvar; Jag var skitfull, en polare visade sig vara langare och sålde en 1a för 800. Vem tackar nej? VI skulle på klubb. Vem gör det inte?

Så nserat på att jag tog 125, bör jag snarar tagit 65, för att sedan fylla på ed 65? Men det låter som 1mg/kg. Vilket är lite lite, eller?

Tack till er som sätter sin in i det här och hjälper, det uppskattas.
Citera
2013-10-07, 13:29
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OughtaRapKing
Klart att han inte kände mycket, alkohol dämpar effekten och att vara svinfull kan man nog räkna med att effekten uteblir. 125mg är inte för mycket du kan slänga i dig det nästa gång också sänk för tusan inte dosen till hälften av det.

Vadå inte mycket? Vad rekommenderar du som förstados?
Citera
2013-10-07, 13:33
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Har hittat en väldigt bra graf för det här.

https://dancesafe.org/sites/default/files/images/receptorrecovery.gif

Det är hjärnans känslighet för serotonin efter intag av MDMA, vilket rent teoretiskt borde vara det som orsakar "toleransen". Efter bara en vecka så är man hyfsat återställd, och borde kunna få hyfsad effekt, men antagligen inte lika bra och magiskt som förra gången. Efter 21 dagar är man nästan helt återställd, men det finns ändå en bit kvar. Jag skulle vilja tro att effekten borde vara nästan lika stark som förra intaget, men jag har ingen personlig erfarenhet.

Dock så är det självklart problematiskt om man konstant tar MDMA var 21:a dag, eftersom varje gång man tar så kommer hjärnan bli mindre och mindre känslig för MDMA, den måste ju få hinna återhämta sig fullständigt någon gång. Så jag rekommenderar INGEN att ta MDMA så ofta, men som en engångsgrej så tycker jag att det är OK att bara vänta tre veckor. Annars är minst två månader att rekommendera för att säkerställa en komplett återhämtning.

Hrm, ja. 3 veckor är lite uteslutet. Vore det inte för att jag är sönderbenzad just nu hade jag tagit en dutt för att se vad the fuzz är about. Men 2 veckor får det bli.

Edit: Efter 10 pyra ( typ), sen 06. Kan jag i teorin ta 100mg mdma? ELler vad gänder?
Senast redigerad av Brmc 2013-10-07 kl. 13:44.
Citera
2013-10-07, 13:43
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Vadå inte mycket? Vad rekommenderar du som förstados?
Ta 2mg/kg.

Alternativt 1.5mg/kg om du är orolig att det ska bli för mycket. Om du fyller på så kommer du inte känna mer, ruset kommer bara hålla lite längre. Så ta allt du ska ha vid första dosen, sen om du vill så kan du ta hälften av det efter en timme om du vill förlänga ruset med cirka en timme.

Men 1.5-2.0mg/kg när du tar första dosen. Spelar ingen roll att det är första gången, det är inte precis som LSD där det kan gå käpprätt åt helvete om du överbelastar dig själv. Om du tar bara liiite för lite så kommer du antagligen inte känna särskilt mycket, MDMA är konstigt på det viset.
Citera
2013-10-07, 13:47
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Ta 2mg/kg.

Alternativt 1.5mg/kg om du är orolig att det ska bli för mycket. Om du fyller på så kommer du inte känna mer, ruset kommer bara hålla lite längre. Så ta allt du ska ha vid första dosen, sen om du vill så kan du ta hälften av det efter en timme om du vill förlänga ruset med cirka en timme.

Men 1.5-2.0mg/kg när du tar första dosen. Spelar ingen roll att det är första gången, det är inte precis som LSD där det kan gå käpprätt åt helvete om du överbelastar dig själv. Om du tar bara liiite för lite så kommer du antagligen inte känna särskilt mycket, MDMA är konstigt på det viset.

Men att ta 2mg/kg gjorde jag fakitiskt. 125mg på e 68kgs man. Inget serotonergt ö.h.t. på länge.

Men. Kan jag ta en dos mdma nu, trots att jag är bensad på pyra? Jag ber om ursäkt för att jag formulerar mig som en krattal har extremt låg bensotolerans + en ledighet från jobbet över en vecka.

Edit: Det var användaren cornerman som kritiserade min dos- Men enligt BL var nasal administration bättre än oral. Så varför denna bombhets?
Citera
2013-10-07, 13:49
Medlem
Citat:
Men att ta 2mg/kg gjorde jag fakitiskt. 125mg på e 68kgs man. Inget serotonergt ö.h.t. på länge.

Men. Kan jag ta en dos mdma nu, trots att jag är bensad på pyra? Jag ber om ursäkt för att jag formulerar mig som en krattal har extremt låg bensotolerans + en ledighet från jobbet över en vecka.

Nej, ta när du varit ren några dagar.
Ja 125mg är en bra dos att börja på.
Citera
2013-10-07, 13:50
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:

Ja, men det var alkoholen som ställde till det, det är jag nästan helt säker på.

Det skulle kunna gå bra, det beror mycket på hur mycket pyra du har tagit. Pyra är ju lite speciellt, mest ångestlindrande och inte särskilt sederande och sånt. Jag rekommenderar dock starkt att du väntar tills pyran har gått ur kroppen.
Citera
2013-10-07, 13:51
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OughtaRapKing
Nej, ta när du varit ren några dagar.
Ja 125mg är en bra dos att börja på.

Det år så illa alltså? Rackarns. Då får jag be att återkomma.
Citera
2013-10-07, 13:53
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Edit: Det var användaren cornerman som kritiserade min dos- Men enligt BL var nasal administration bättre än oral. Så varför denna bombhets?
Det beror nog mycket på att det för det första finns dåligt med information om biotillänglighet och andra faktorer som avgör vilken intagsmetod som är bäst. Vissa säger det ena, vissa säger det andra. Sen ska rustiden bli kortare nasalt, och även när man tar oralt så känner man ofta att ruset är på tok för kort. Sen blir come-upen för intensiv för vissa nasalt. MDMA-kristaller är dessutom väldigt dåliga för näsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in