Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-07, 19:53
Medlem
kruxifluxdeluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Kanske var knappar som innehöll andra substanser än just MDMA i sånt fall. Ett rent MDMA-rus tycker jag är mycket avslappnat och mysigt, all stress och oro försvinner för mig. Har dock sett folk bli helt efterblivna av MDMA. En stor avgörande faktor är ju hur stabil/stark man är psykiskt. Har man tex massa problem i sitt vanliga liv som ligger och gror och irriterar kan det lätt komma upp till ytan under påverkan av såna här droger, vilket i sin tur kan göra ruset till något jobbigt och emotionellt. Ha det i åtanke innan du erbjuder henne denna drog.

Lycka till.

Mycket möjligt. Okej tack för informationen

Trevlig helg på dig!
Citera
2012-12-07, 20:40
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauce-Bamp
Läste häromveckan om en grabb och hans flickvän där flickvännen åkt på en hård AT efter ecstacy.
Bör man vara orolig för att åka på en AT eller några biverkningar efter en kväll med ecstacy?
Om det är min trådstart du syftar på kan jag meddela att jag och min flickvän spårade ur och fyllde på sju gånger den kvällen, alltså en rätt rejäl överdos. Jag kan säga att du kan köra upp till 170mg utan AT om du sover bra dagarna innan, äter massa nyttig mat och dricker tillräckligt med vatten under ruset. Att få en sån AT som hon fick får man fan bara om man verkligen överdoserar eller är deppig i allmänhet redan innan
Citera
2012-12-07, 21:59
Medlem
jeppezons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Om det är min trådstart du syftar på kan jag meddela att jag och min flickvän spårade ur och fyllde på sju gånger den kvällen, alltså en rätt rejäl överdos. Jag kan säga att du kan köra upp till 170mg utan AT om du sover bra dagarna innan, äter massa nyttig mat och dricker tillräckligt med vatten under ruset. Att få en sån AT som hon fick får man fan bara om man verkligen överdoserar eller är deppig i allmänhet redan innan

Kan hålla med där
Citera
2012-12-07, 22:04
Medlem
justdies avatar
Jag behöver en kunnigs utlåtande. Jag träffade nämligen en bekant igår som betedde sig minst sagt annorlunda. Tidigt på morgonen när jag skulle till jobbet mötte jag personen i trappuppgången som hade stora pupiller, var väldigt energisk och pratsam. Denna personen brukar aldrig vara pratsam, bara säga "hej" i trappuppgången om vi möts. Personen var nästan övertrevlig, men samtidigt paranoid då den klagade på "ett ljud som gick runt i väggarna".

Enligt det jag har läst här i denna tråden och på google tyder det att personen gick på Ecstasy, men jag vill höra vad någon annan tycker då jag inte alls är insatt i droger.
Citera
2012-12-07, 22:07
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justdie
Jag behöver en kunnigs utlåtande. Jag träffade nämligen en bekant igår som betedde sig minst sagt annorlunda. Tidigt på morgonen när jag skulle till jobbet mötte jag personen i trappuppgången som hade stora pupiller, var väldigt energisk och pratsam. Denna personen brukar aldrig vara pratsam, bara säga "hej" i trappuppgången om vi möts. Personen var nästan övertrevlig, men samtidigt paranoid då den klagade på "ett ljud som gick runt i väggarna".

Enligt det jag har läst här i denna tråden och på google tyder det att personen gick på Ecstasy, men jag vill höra vad någon annan tycker då jag inte alls är insatt i droger.

snarare tjack (amfetamin). är ju dessutom vanligare...
Citera
2012-12-07, 22:07
Medlem
jeppezons avatar
Citat:

Skulle mycket väl kunna vara det, men skulle också mycket väl vara något annat. Tycker det känns som för lite att gå på för att kunna säga exakt vilken drog det var. Men som sagt det skulle mycket väl kunna vara det :P
Citera
2012-12-07, 22:18
Medlem
justdies avatar
Efter att ha läst det jag skrev inser jag att det var lite luddigt men det som utmärkte personen var att den var väldigt paranoid, rädd och klagade på ett ljud i väggarna. Anmärk att det var knäpptyst i lägenhetshuset, klockan var också tidigt på kvisten när de flesta fortfarande sover. En annan sak som var annorlunda men personen var att den var väldigt pratsam, närgången och oerhört uppmärksam på detaljer. Personen berömde min outfit fastän jag bara arbetskläder på mig. Det roliga är att personen i verkligheten inte sagt mer än ett hej till mig och verkar rätt blyg som person. Jag samtalade men märkte att något inte stod "rätt" till. Personen var stressad och mycket energisk under samtalet, gick liksom från att vara rädd och paranoid till mycket empatisk och närgången.

Har inte sett personen eller hört ett ljud från dens lägenhet sen sist. Vill inte anlägga mer detaljer för att outa något men jag hoppas jag kan få lite mer vetskap om drogen bakom händelsen.
Citera
2012-12-07, 22:20
Medlem
jeppezons avatar
Citat:
Efter att ha läst det jag skrev inser jag att det var lite luddigt men det som utmärkte personen var att den var väldigt paranoid, rädd och klagade på ett ljud i väggarna. Anmärk att det var knäpptyst i lägenhetshuset, klockan var också tidigt på kvisten när de flesta fortfarande sover. En annan sak som var annorlunda men personen var att den var väldigt pratsam, närgången och oerhört uppmärksam på detaljer. Personen berömde min outfit fastän jag bara arbetskläder på mig. Det roliga är att personen i verkligheten inte sagt mer än ett hej till mig och verkar rätt blyg som person. Jag samtalade men märkte att något inte stod "rätt" till. Personen var stressad och mycket energisk under samtalet, gick liksom från att vara rädd och paranoid till mycket empatisk och närgången.

Har inte sett personen eller hört ett ljud från dens lägenhet sen sist. Vill inte anlägga mer detaljer för att outa något men jag hoppas jag kan få lite mer vetskap om drogen bakom händelsen.

Skulle mer säga att han hade tagit hallisar nu när jag hör det där. På E är det extremt sällan att man blir paranoid, kanske under uppgången men inte mer än det. :P
Citera
2012-12-07, 23:29
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:

Låter mer som tjack faktiskt......paranoid, hör ljud och sen att han var energisk/stressad på det. Sen att de är betydligt vanligare än MDMA gör det ännu troligare.
Senast redigerad av POMJUP53 2012-12-07 kl. 23:33.
Citera
2012-12-08, 15:42
Medlem
Tjena,
Har en kort fråga!

Jag har idag ätit 100mg tramadol nu under dagen, och jag tänkte dra i mig MDMA ikväll/inatt.
Kommer MDMA:t verka sämre i och med tramadolen?

Tacksam för svar!
Citera
2012-12-08, 16:38
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Jo jag tror det var din tråd jag syftade på!
Tyvärr missade jag att ni fyllde på så pass mycket under en gång.

Tack för svar.
Citera
2012-12-08, 17:30
Medlem
Reltihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleBanana
Tjena,
Har en kort fråga!

Jag har idag ätit 100mg tramadol nu under dagen, och jag tänkte dra i mig MDMA ikväll/inatt.
Kommer MDMA:t verka sämre i och med tramadolen?

Tacksam för svar!

Har för mig att Tramadol inte ska blandas med substanser som påverkar seratonin, så då vore det dumt att droppa MDMA idag. Föreslår att du väntar några dagar, kanske till nästa helg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in