2013-06-02, 00:09
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, jag tror att VB medvetet mörkade relationen med KJ och inte nämnde honom vid namn för att modern inte skulle bli orolig och rent av hindra henne att gå till honom. Jag tror att VB kanske satt i ett skruvstäd, och inte visste hur hon skulle lösa situationen, och jag tror att polisen inte hjälpte henne på rätt sätt, de tog inte hennes oro på allvar. Jag vill veta vad hon anmälde!

Håller helt med där.
Polisen sa anmälningarna inte var aktuella om jag inte minns fel?
Men hade anmälningarna handlat om KJ, hade dom väl varit minst sagt aktuella?
Citera
2013-06-02, 00:11
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Artikel nr 1
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7681462

Dagen efter Artikel nr 2
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6852699

Ah, tackar hjärtligast för dom!

Dock upptäckte jag en liten skillnad. Det var inte så att de hade en överenskommelse om att VB skulle komma hem vid denna tid, utan att modern snarare antog detta: "– Jag tänkte att hon kommer väl hem vid sju eller halv åtta."

Ändå, beställningen av den thailändska efterrätten är lite intressant eftersom den indikerar att VB inte hade hela kvällen öppen framför sig.
Citera
2013-06-02, 00:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Ah, tackar hjärtligast för dom!

Dock upptäckte jag en liten skillnad. Det var inte så att de hade en överenskommelse om att VB skulle komma hem vid denna tid, utan att modern snarare antog detta: "– Jag tänkte att hon kommer väl hem vid sju eller halv åtta."

Ändå, beställningen av den thailändska efterrätten är lite intressant eftersom den indikerar att VB inte hade hela kvällen öppen framför sig.

Står det inte att det va efter reklamutdelningen som hon ville ha efterrätten.
Eller äter dom middag på kvällen där?

Trodde att hon sov hos kompisen

Lördagen VB försvann, den 4 maj,satt hon och modern och tittade på videoklipp på datorn av en släkting i Thailand som nyss fyllt två år. Sedan gick VB och delade ut reklam.

– Innan hon gick sa hon att hon ville ha en thailändsk efterrätt. Efter jobbet kom hon hem som vanligt. Sedan skulle hon gå till en kompis och plugga. Hon hade prov på måndagen. Jag trodde att hon skulle komma hem på kvällen, men hon kom aldrig tillbaka.

Citera
2013-06-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
psst, vill ni ha en jävla rysare till nattmackan? detta kommer väl med stor sannolikhet att läcka ut i media redan i morgon men av hänsyn till källor kan jag inte säga mer än att KJ må agera lugnt o sansat IN PUBLIC men på natten i sömnen pratar han tydligen en hel del, bland annat om sig själv i tredje person, om blod som sprutar... visst, killen har säkert ena jävla mardrömmar just nu.. men.. ja..
hade velat skriva stort PRECIS EXAKT vad jag vet men vill inte röja källor, jag hoppas att ni förstår..
överlåter spekulerandet till er. god afton.

Om det stämmer så känns det som att han snart kommer att bryta ihop och sjunga ut hela historien
Citera
2013-06-02, 00:17
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ja, på det sättet är han "normalintelligent", ja. Han kunde faktiskt ta körkort. Kanske har han, som några menar, blivit feldiagnosticerad. Han kanske bara är djävulskt ond, och har missuppfattats av alla genom åren. Han kanske struntade i studierna medvetet och ägnade sig åt härliga tankar på bestialiska saker i stället?

Ja Cinnabar, så kan det vara för vi vet ju att Ondska rinner som blod i ådrorna på många människor.
Citera
2013-06-02, 00:18
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du bör hänga med då det är presskonferens helt enkelt och inte läsa så mycket deckare och fantisera.
Du får själv ta och leta upp presskonferensen för det verkar som du totalt missat detta uttalande från åklagaren vilket också indikerar på att du inte är insatt i fallet.

Fråga Q han har säkert detta i något sammandrag någonstans. Pinsamt att du ens ifrågasätter faktauppgifter.
Då kanske du har missat att man ända fram till gripandet av KJ inte, jag upprepar inte, hade nån misstänkt för VBs försvinnande.
Citera
2013-06-02, 00:21
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Åh herregud! Jag tror att polisen mörkar VBs polisanmälningar för att rädda sitt skinn! Om de agerat kunde hon varit i livet!

Engultomat skriver: Det verkar ha tagit slut mellan dem i slutet av augusti/september för efter det skriver hon inte längre kärleksfullt eller gillar hans statusar. Däremot skriver han 30e september 2010 "JAAA JIPPI JJIPPI JA JA JA!!! åklagaren har lackt ner utredningen mot mig =D=D=D". Tror det är VB som anmälde honom av okänd anledning.

Har VB farit illa de senaste åren? Fastnat i en mycket farlig, destruktiv relation? Inte vågat bryta sig loss?

VB gillade KJs bilder sommaren 2010, men relationen tar slut oerhört fort! Betänk det! Bara några månader. Flera år senare händer det här, hur har VB haft det de senaste åren???

Som sagt är detta bara en tanke,men kan det vara så att dom tagit någon drog, som sagt finns det ju luktfri/smakfri drog som ser ut som vatten,kallas GHB,denna drog kan man tydligen somna av eller bli aggressiv,eller få något rus
Citera
2013-06-02, 00:23
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Står det inte att det va efter reklamutdelningen som hon ville ha efterrätten.
Eller äter dom middag på kvällen där?

Trodde att hon sov hos kompisen

Lördagen VB försvann, den 4 maj,satt hon och modern och tittade på videoklipp på datorn av en släkting i Thailand som nyss fyllt två år. Sedan gick VB och delade ut reklam.

– Innan hon gick sa hon att hon ville ha en thailändsk efterrätt. Efter jobbet kom hon hem som vanligt. Sedan skulle hon gå till en kompis och plugga. Hon hade prov på måndagen. Jag trodde att hon skulle komma hem på kvällen, men hon kom aldrig tillbaka.

Ja, det där är ju faktiskt öppet för tolkning. Det står ju också:

"När hon återvände berättade hon två saker för sin mamma: Att hon var sugen på en särskild thailändsk efterrätt. Och att hon skulle plugga hemma hos en kompis då ett prov väntade på måndagen. Sedan försvann hon, för att aldrig mer återvända.

– Jag tänkte att hon kommer väl hem vid sju eller halv åtta."

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6852699

Jag föreställer mig dock att att hon berättade dessa två saker för mamman innan hon försvann, men att de inte käkade något vid det tillfället.

Har ingen aning när de käkar middag i Thailand, men du har ju en Siddhartha Gautama-liknande avatar, så du kanske vet?
Citera
2013-06-02, 00:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
(Tack för länk Ull-strumpa, så jag kunde checka vad som skrivits i tråden tidigare.) Jag hade helt missat denna utomordentligt intressanta mening i Expressen!

Sorry om jag är lite sen här.

Kopplar man ihop detta med NSD-artikeln den 21 maj så är det inte helt osannolikt att KJ var där söndagen den 15 maj.

NSD 21 maj:

Det som du skriver highfive, om att MPS kan förvarna 24 timmar innan nästa sök går kanske att knyta ihop här. Jag vill minnas att MPS gjorde en liten sökpaus under några dagar. Den 15 maj återupptog dom dock sökandet igen:

NSD 15 maj:

Undrar om dom försökte sig på att flytta torson med huvudet också?

Är det så att KJ genomförde en förflyttning av benen, och att detta skedde den 15 maj, då ter det sig inte särskilt främmande (med tanke på kvinnans vittnesuppgifter om två personer i en bil vid ödehuset) att det kan finnas en medhjälpare.

Det där var riktigt intressant. Sorry för att jag, som sagt var, är lite sen här. Ni kanske redan har pratat igenom detta ordentligt i tråden. Men jag hade helt missat den meningen i Expressenartikeln, trots att jag faktiskt har skummat den.

Under spoilern:

Ursprungligen postat av ua571c
Gästspel från min sida i denna tråd. Kommer, såvitt jag kan bedöma just nu, att vara den enda post jag gör i denna tråd.

Jag lämnade huvudet ihop med torso. Däremot i "fel" vinkel. (Dödsorsak: vred nacken av henne...)

Problemet med de saknade händerna är inte bara händerna....
Tråden kan fundera över om korpar kan lyfta underarmar.....

Jag skrev inget i huset. Ni bara fantiserar. Och benen låg ner. Såklart....

Kanske använde jag huset som styckningsplats???

Ni kan försöka finna mig. Ett bra sätt att testa "yttrandefriheten" på Flashback!

(Jag tror att jag lyckades städa bort all min DNA.)

Vad är detta, har missat, troll?
Citera
2013-06-02, 00:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Om man har "God Man" så är man inte myndighetsförklarad.

Du menar då är man omyndigförklarad ? Var har du fått det ifrån ? JeeZeus, okunskapen i den här tråden är bedövande ..
Citera
2013-06-02, 00:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, men man gör en runda liksom med likdelarna pga av risken för upptäckt är för stor.
Menar du att någon åker till KJ och hjälper honom dumpa ett styckat lik?
Nej, det är uteslutet i min värld helt. Han är ensam har agerat ensam och dumpat själv.

Det är ingen som åker till hans favoritplatser och dumpar på det viset och tar den risken med likdelar i bilen. Fynden talar i viss mån om bil det är min uppfattning.
Om det (som har antytts i pressen) förekommit några rituella inslag; hur ska man då tolka mt:s ev. medverkan? - Kan han då själv ha stått för det ritualmässiga, dvs med en kniv ha riktat nio hugg i en viss ordning, och i ett visst bestämt mönster, mot offret? - Eller ska man tro att nio ursinniga hugg bara har råkat bilda ett visst mönster, eller en viss bild som man övertolkat till att vara av rituell karaktär? - Här måste man också betänka benens placering inne i ödehuset samt det faktum att två händer också huggits bort från armarna. - Eller är alltihop en galnings verk - och är denna galning identisk med mt? - Eller har flera personer under en ceremoniell rit av något slag triggat varandra till detta bestialiska dåd?
Citera
2013-06-02, 00:32
Medlem
saltapinnars avatar
Spanarna har bland annat kunnat följa 22-åringens aktiva intresse för det militära. Han har gått runt i militärkläder och burit soft air gun-pistoler. En vän berättar att den misstänkte är engagerad i en så kallad airsoft-förening där medlemmarna träffas i skogsmiljö och tomma hus för att simulera militära aktioner.

Frågade om vapenintresset

I förhör har polisen ställt frågor om 22-åringens vapenintresse.

- Jag är intresserad av vapen, men inte av att använda dem, har han sagt till polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in