2013-06-01, 23:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
/.../ I fall då någon hjälper någon att dra i väg ett lik eller gömma likdelar skulle det nog ligga mer dolt och inte korta bitar in från en körväg. Det tyder på ensam gärningsman.,
Eller en ensam dumpare... Person 1: dödar, person 2: styckar, person 3: dumpar. - En för alla, alla för en...
Citera
2013-06-01, 23:45
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Mt är inte iskall; däremot väldigt impulsiv:
https://www.flashback.org/sp43407276

Åh herregud! Jag tror att polisen mörkar VBs polisanmälningar för att rädda sitt skinn! Om de agerat kunde hon varit i livet!

Engultomat skriver: Det verkar ha tagit slut mellan dem i slutet av augusti/september för efter det skriver hon inte längre kärleksfullt eller gillar hans statusar. Däremot skriver han 30e september 2010 "JAAA JIPPI JJIPPI JA JA JA!!! åklagaren har lackt ner utredningen mot mig =D=D=D". Tror det är VB som anmälde honom av okänd anledning.

Har VB farit illa de senaste åren? Fastnat i en mycket farlig, destruktiv relation? Inte vågat bryta sig loss?

VB gillade KJs bilder sommaren 2010, men relationen tar slut oerhört fort! Betänk det! Bara några månader. Flera år senare händer det här, hur har VB haft det de senaste åren???
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-01 kl. 23:52.
Citera
2013-06-01, 23:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men är det inte märkligt att fyndet gjordes av MPS, om nu polisen hade span på KJ?
En hundpatrull borde väl ha skickats till de tänkbara dumpningsplatser han besökte, om nu inte spanet var av det mer sporadiska slaget

Det var inte så många från MPS vid detta sök. Tror det var sex-sju stycken bara. Var inte utannonserat heller. Antagligen ringde man till några i Boden som varit med på många sök. Kanske ringde de KJ också?

Som jag skrev tidigare hade de nog ingen fast span i Svartbyn.
Citera
2013-06-01, 23:47
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Mamman kanske levde i grotesk förnekelse, loggade in på VBs konto i sökandet efter henne, och gjorde så som hon brukar, det vill säga "gillade" saker? Vi tenderar att göra så som vi alltid gjort, det är lättast så.

När någon försvinner som står oss så nära näää
Dom blir man oftast uppriven,och verkligen på hugget vad som skett
men vi är alla olika, men att inte vet gör ju en galen.
Aldrig fått mig att sätta mig med datorn..och gilla min systers inlägg vart fall..
Så iskall kommer jag bli hoppas jag
Belive me..I will not
Citera
2013-06-01, 23:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Eller en ensam dumpare... Person 1: dödar, person 2: styckar, person 3: dumpar. - En för alla, alla för en...

Ja, men man gör en runda liksom med likdelarna pga av risken för upptäckt är för stor.
Menar du att någon åker till KJ och hjälper honom dumpa ett styckat lik?
Nej, det är uteslutet i min värld helt. Han är ensam har agerat ensam och dumpat själv.

Det är ingen som åker till hans favoritplatser och dumpar på det viset och tar den risken med likdelar i bilen. Fynden talar i viss mån om bil det är min uppfattning.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-06-02 kl. 00:10.
Citera
2013-06-01, 23:49
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det skulle ju vara fruktansvärt om det är honom hon anmält och man inte agerat bättre.
Om det är så kommer det bli media storm och man kommer återigen ta upp fall där män mördar sina fd flickvänner och det trots att dom anmält dom.
Man måste ta anmälningar och hot på allvar för den störde mannen klarar inte att få ett nej eller separera det finns stor chans till både våld och mord.

Nej, svenska styckmord, och helst Örebrofallet där alla va medhjälpare men det visade sig vara helt fel.
Du får vara insatt i styckmord och mord vet du så slipper du fråga efter sånt som kallas facit.

Hängt med sen 2008 på dom flesta mord på FB. Men det räknas väl inte.
Okej då ringer jag polisen så dom följer ditt facit "Att det är omöjligt, att KJ fått hjälp av att städa upp efter arbetet, av någon anhörig" Hänvisar från MrsMagoo på FB (allvetare och expert.)
Citera
2013-06-01, 23:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, men man gör en runda liksom med likdelarna pga av risken för upptäckt är för stor.
Menar du att någon åker till KJ och hjälper honom dumpa ett styckat lik?
Nej, det är uteslutet i min värld helt. Han är ensam har agerat ensam och dumpat själv.

Det är ingen som åker till hans favoritplatser och dumpar på det viset och tar den risken med likdelar i bilen.

Det kan finnas, t ex en vän eller familjemedlem. Som sagt, vi vet inte om KJ och VB var ensamma den kvällen. Vem vet, kanske var de två stycken som våldförde sig sexuellt, kanske gruppvåldtäkt.
Citera
2013-06-01, 23:53
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Mot bakgrund av vad VB:s mor berättat om att man 18:30 - 19:30 förväntat sig att VB skulle komma hem, kan man hypotetiskt anta att VB var irriterad över att inte få (eller kunna) åka hem som planerat.

Det här har jag missat. Var framkom det?

Mest intressant är det eftersom det ger en slags bortre tidsgräns för VB. Tidigare har antagandet varit att VB mycket väl kunnat hålla sig borta hela natten, men om hon hade en överenskommelse med sin mor så ändra det perspektivet lite.
Citera
2013-06-01, 23:53
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Åh herregud! Jag tror att polisen mörkar VBs polisanmälningar för att rädda sitt skinn! Om de agerat kunde hon varit i livet!

Engultomat skriver: Det verkar ha tagit slut mellan dem i slutet av augusti/september för efter det skriver hon inte längre kärleksfullt eller gillar hans statusar. Däremot skriver han 30e september 2010 "JAAA JIPPI JJIPPI JA JA JA!!! åklagaren har lackt ner utredningen mot mig =D=D=D". Tror det är VB som anmälde honom av okänd anledning.

Har VB farit illa de senaste åren? Fastnat i en mycket farlig, destruktiv relation? Inte vågat bryta sig loss?

VB gillade KJs bilder sommaren 2010, men relationen tar slut oerhört fort! Betänk det! Bara några månader. Flera år senare händer det här, hur har VB haft det de senaste åren???

Tog det två år att hantera ett sånt ärende ? Brukar gå hur fort som helst, man kollar hoten,om det nu vad så.Två år no way..Måste vara annat.
Citera
2013-06-01, 23:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hängt med sen 2008 på dom flesta mord på FB. Men det räknas väl inte.
Okej då ringer jag polisen så dom följer ditt facit "Att det är omöjligt, att KJ fått hjälp av att städa upp efter arbetet, av någon anhörig" Hänvisar från MrsMagoo på FB (allvetare och expert.)

Vet du vad ett facit är ? Det är ett avslutat mord/styckmord som är antingen dömt eller polisiärt uppklarat. Det är nog bra om du kan ordets betydelse först och sen uttalar dig. Du börjar med att det är vanligt med medhjälpare inom familjen i ett sånt här brott, och det visade ju sig vara helt sinnesförvirrat, så frågan är vad du har läst egentligen eftersom du inte vet vad ett facit är.

Polisen och åklagaren har inte klarat upp detta mordet ännu, men det kommer med ett facit.
Däremot har man i klartext sagt att ingen medhjälpare finns. Så ska du då vet mera än vad dom gör i dagsläget menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan finnas, t ex en vän eller familjemedlem. Som sagt, vi vet inte om KJ och VB var ensamma den kvällen. Vem vet, kanske var de två stycken som våldförde sig sexuellt, kanske gruppvåldtäkt.
Citera
2013-06-01, 23:56
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Vet du vad ett facit är ? Det är ett avslutat mord/styckmord som är antingen dömt eller polisiärt uppklarat. Det är nog bra om du kan ordets betydelse först och sen uttalar dig. Du börjar med att det är vanligt med medhjälpare inom familjen i ett sånt här brott, och det visade ju sig vara helt sinnesförvirrat, så frågan är vad du har läst egentligen eftersom du inte vet vad ett facit är.

Polisen och åklagaren har inte klarat upp detta mordet ännu, men det kommer med ett facit.
Däremot har man i klartext sagt att ingen medhjälpare finns. Så ska du då vet mera än vad dom gör i dagsläget menar du?

Var är klarheten där dom sagt att man kan utesluta en medhjälpare?
Länka gärna, kan hända jag missat det. Eller så tolkar du som du själv vill höra.
Citera
2013-06-01, 23:57
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Tog det två år att hantera ett sånt ärende ? Brukar gå hur fort som helst, man kollar hoten,om det nu vad så.Två år no way..Måste vara annat.

Nu förstår du inte. Utredningen mot KJ lades ned 2010. Trötta poliser kopplade kanske inte det här direkt när VB försvann, därför att modern var osäker på vem VB var hos! VB mörkade nog sin relation med KJ för att inte oroa modern! Kanske därför KJ blev omnämnd som studiekompis, och kanske därför modern hade access till VBs facebook, för att skydda henne? Så går det till när i klassiska misshandelsfall, personen säger att den farliga relationen är slut, men återgår ändå av olika skäl, exempelvis hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in