2013-06-01, 21:34
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
Här har du en förälder som har barn med adhd och autism plus att jag själv har både adhd och asperger diagnos. Det du säger är helt riktigt.
Då vet du hur det är och att det inte finns några gråzoner att spela med här!
Antingen så är livet vitt eller svart hos dessa stackars familjer!
Vet vad jag pratar om här och kan även se helheten i hur han kan ha fungerat OM det nu stämmer att han har en/flera diagnos/er
Citera
2013-06-01, 21:35
Medlem
CattasBubblas avatar
[quote=Money22|43724876]
Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Varför slog ingen av dem larm till psykvården när han dödade och styckade sin hund? Istället hjälpte farsan till att täcka upp genom att påstå att hunden bitit i en elkabel
Var finns fakta på att han öht dödat och styckat sin hund? Det kanske är som med så mycket annat i tråden, enbart skvaller?
Citera
2013-06-01, 21:35
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag är säker på att de gjort vad de kunnat för honom. Men man kan inte begära att de ska vara synska och kunna se in i framtiden. Sen är det faktiskt så att eftersom han är myndig så kan de inte tala om för honom vad han ska göra och inte. Oavsett om de tycker att han ska gå till psykolog, uppsöka psykiatrin, äta medicin eller vad de må vara. Han är myndig, de har ingen som helst makt över honom. Jag är helt övertygade om att hans föräldrar idag känner sig både totalt misslyckade, är fyllda av skuld och skam, är helt förtvivlade. Sa nej, jag tycker de har ett helvete som det är så man behöver inte alls sitta här och skuldbelägga dom också om det inte finns något konkret att gå på som visar att de gjort något fel.

Så du tror att Tingsrätten kommer göra en sannolikhetsbedömning huruvida hans föräldrar sökte hjälp åt honom eller om han självmedicinerade? För det var det som diskuterades.

Kort svar tillbaka, Eller så har du helt fel. det är inte ovanligt att anhöriga hjälper till i efterhand vid grova brott. Jag tycker helt klart man ska kolla vidare på det, för att utesluta att så vore fallet.
Citera
2013-06-01, 21:36
Bannlyst
[quote=henkess|43724845]
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11

Hur vet du det? Har du fakta på att ingen av dom hjälpt till?
Som polisen sa, någon mer kan ha hjälpt till. knappast att dom hjälpt till i själva mordet dock.

men sluta svammla, ingen av dom har gjort ett skit, annars hade jag inte skrivit detta meddelande, men frågan är varför??? tydligen har familjen helt okay med pengar och fastigheter, dessutom har dom ju haft tight kontakt kontakt med psykpojken (godmanskap osv./ sommarstugan öppen för K.J/även deras bilar osv.)
mest troligt har dom skämts för allting och velat tysta ner allting med pojkens diagnos...svaret har vi nu..
Citera
2013-06-01, 21:36
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag är säker på att de gjort vad de kunnat för honom. Men man kan inte begära att de ska vara synska och kunna se in i framtiden. Sen är det faktiskt så att eftersom han är myndig så kan de inte tala om för honom vad han ska göra och inte. Oavsett om de tycker att han ska gå till psykolog, uppsöka psykiatrin, äta medicin eller vad de må vara. Han är myndig, de har ingen som helst makt över honom. Jag är helt övertygade om att hans föräldrar idag känner sig både totalt misslyckade, är fyllda av skuld och skam, är helt förtvivlade. Sa nej, jag tycker de har ett helvete som det är så man behöver inte alls sitta här och skuldbelägga dom också om det inte finns något konkret att gå på som visar att de gjort något fel.

Så du tror att Tingsrätten kommer göra en sannolikhetsbedömning huruvida hans föräldrar sökte hjälp åt honom eller om han självmedicinerade? För det var det som diskuterades.

Om man har "God Man" så är man inte myndighetsförklarad.
Citera
2013-06-01, 21:37
Medlem
[quote=CattasBubbla|43724914]
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Var finns fakta på att han öht dödat och styckat sin hund? Det kanske är som med så mycket annat i tråden, enbart skvaller?

Visst, men nu har det hörts från flera olika håll så nån sanning finns det nog i det här.
Citera
2013-06-01, 21:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

men sluta svammla, ingen av dom har gjort ett skit, annars hade jag inte skrivit detta meddelande, men frågan är varför??? tydligen har familjen helt okay med pengar och fastigheter, dessutom har dom ju haft tight kontakt kontakt med psykpojken (godmanskap osv./ sommarstugan öppen för K.J/även deras bilar osv.)
mest troligt har dom skämts för allting och velat tysta ner allting med pojkens diagnos...svaret har vi nu..
Citat:
helt rätt hen!!! var i helvete var föräldrarna och dom två bröderna när denna rikstok gick längre och
längre in i en depression, som han tydligen inte ens själv hade vett att självmedicinera mot... har ingen stans i denna jättelika tråd hört någonstans att han hans närstående försökt SÖKA hjälp för han och kalibrerar in rätt medikament som kunde fått han att fungera helt okay... är det så att hans familj har förnekat hans tillstånd? levt i förnekelse?, när en hel stad sett hur illa det e.g är?

Vad är det man har här? Har du lite underlag eller är det byskvaller rakt igenom.
Citera
2013-06-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Kort svar tillbaka, Eller så har du helt fel. det är inte ovanligt att anhöriga hjälper till i efterhand vid grova brott. Jag tycker helt klart man ska kolla vidare på det, för att utesluta att så vore fallet.
Tyvärr vanligt att vi föräldrar med barn med NEP blir medberoende och givetvis kan en familjemedlem ha försökt städa upp efter sonen än en gång. Rent teoretiskt.
Inte ngt jag skulle göra då vi varit tydliga med att man ska ta ansvar för eget handlande och dess konsekvenser. Denna familj har säkert varit på otaliga möten och bara väntat på att ngt hemskt ska hända.
Citera
2013-06-01, 21:40
Bannlyst

Catta, tingsrätten gör alltid en sannolikhetsbedömning, det var på 40-talet man behövde ha en
"smoking gun", numera räcker det bra med indiciekedjor och svarsresultat från SKL i Nkpg, det är så
folk hamnar i fängelse numera.
Citera
2013-06-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Man är myndighetsförklarad med god man.
Det är en rådgivande roll och personen i fråga har rätt att ha hand om sitt konto.
Om man har förvaltare så har den ansvar för ekonomin.
Citera
2013-06-01, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah

Om du lyckats missa det så kan man inte bli omyndighetsförklarad i Sverige sedan slutet av 80-talet...
Citera
2013-06-01, 21:41
Medlem
MrsMagoos avatar
https://www.flashback.org/sp43713775

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det vet jag inte var du har fått ifrån. Polisen säger ju tvärt om att de har haft span på KJ under tiden fram till att VB:s kropp hittades.

Ja dom har spanat på honom sen det hela kom fram.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-06-01 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in