Citat:
Ursprungligen postat av
henkess
Som du vet har dåliga föräldrar stort inflytande.
Om en grabb har med sig vapen till skolan flertal gånger, och nu detta.
Så är det väl öppet för att diskutera förhållandena hemma hos KJ?
Sen om dom har gjort sitt yttersta kan man bara spekulera om.
Men är väl lika bra gå till botten av problemet med KJ eller hur?
Jag är säker på att de gjort vad de kunnat för honom. Men man kan inte begära att de ska vara synska och kunna se in i framtiden. Sen är det faktiskt så att eftersom han är myndig så kan de inte tala om för honom vad han ska göra och inte. Oavsett om de tycker att han ska gå till psykolog, uppsöka psykiatrin, äta medicin eller vad de må vara. Han är myndig, de har ingen som helst makt över honom. Jag är helt övertygade om att hans föräldrar idag känner sig både totalt misslyckade, är fyllda av skuld och skam, är helt förtvivlade. Sa nej, jag tycker de har ett helvete som det är så man behöver inte alls sitta här och skuldbelägga dom också om det inte finns något konkret att gå på som visar att de gjort något fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
pikespeak11
catta, både du och jag vet bara en sak, att vi måste pissa på morgonen, förutom det gör vi alla sannolikhetsbedömningar, det kommer även tingsrätten oxå göra.
Så du tror att Tingsrätten kommer göra en sannolikhetsbedömning huruvida hans föräldrar sökte hjälp åt honom eller om han självmedicinerade? För det var det som diskuterades.