2013-06-01, 21:23
Medlem
Jag tror motivet är så enkelt att KJ har velat döda, känna hur det känns. Det har han ju sagt, enl vissa.
När han var barn plågade han djur, nåt som vanligtvis fortsätter upp i åren, men övergår till andra,svaga individer. Nån som är svagare än en själv. Jag tror att han ansåg VB vara svagare än honom. Kanske han också kände sig kränkt av henne på nåt sätt. Han kan ha grämt sig i flera år över nåt hon sagt/gjort.

Han började först med hunden, kände efter hur det kändes. Där kunde han inte fullfölja utan fick hjälp, antagligen av farsan att städa upp. Då kan man ju verkligen fråga sig varför hans pappa täckte upp genom att sprida ut att hunden bitit på en elkabel? Han såg väl vad som hade hänt? Varför slog han inte larm då till psykvården? Ingen vettig människa gör så med sitt husdjur.

Jag tycker det här är så ruggigt och historien är inte slut än. Även denna gång har KJ fått hjälp att städa upp.Sen kan man ju då spekulera i av vem?

Allvarligt- vilken kompis skulle riskera sitt liv och sin framtid genom att hjälpa KJ städa upp efter ett styckmord?
Citera
2013-06-01, 21:24
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Vet du att han var deprimerad? Vet du att han inte självmedicinerade? Vet du att hans närstående inte sökt hjälp för honom? Vet du att det finns medikament som skulle få honom att fungera okej? Eller är det bara gissningar alltihop?

Som du vet har dåliga föräldrar stort inflytande.
Om en grabb har med sig vapen till skolan flertal gånger, och nu detta.
Så är det väl öppet för att diskutera förhållandena hemma hos KJ?
Sen om dom har gjort sitt yttersta kan man bara spekulera om.
Men är väl lika bra gå till botten av problemet med KJ eller hur?
Citera
2013-06-01, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Vet du att han var deprimerad? Vet du att han inte självmedicinerade? Vet du att hans närstående inte sökt hjälp för honom? Vet du att det finns medikament som skulle få honom att fungera okej? Eller är det bara gissningar alltihop?

catta, både du och jag vet bara en sak, att vi måste pissa på morgonen, förutom det gör vi alla sannolikhetsbedömningar, det kommer även tingsrätten oxå göra.
Citera
2013-06-01, 21:26
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det är väl svårare att ta sig tid att rengöra bagageluckan i föräldrabilen (som det väl var) Ponera att han hade lånat bilen, han kan väl inte hålla på och rengöra den hur mycket som helst utan att grannar etc reagerar och undrar varför han städar bilen så minutiöst, däremot hade han flera dagar på sig att skrubba sin bostad och den bodde han ju ensam i. Ett bagageutrymme är säkert också meckigt att rengöra ifrån blod, mycket skrymslen och ojämna ytor i en bil känns det som.

Jag lutar åt att han troligen huggit ihjäl henne när hon låg ned, borde finnas blodstänk på hans tapeter om han högg henne stående i sin bostad om han inte rent av högg ihjäl henne i badrummet som han bara spolade av.

Det var i hans egen bil som stod i garaget hos hans föräldrar.
Citera
2013-06-01, 21:28
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
men han är ju inte dummare än han inser att allt är kört, hon vill inte ha någon framtid tillsammans med han, när han har läst klart mellan raderna så leder det ena till det andra....

Ett av problemen med AS är oförmågan att läsa mellan raderna. Oftast tolkas det mesta bokstavligt.
I KJ:s fall får det vara osagt dock..

Någonstans i tråden skrevs det att KJ hade gjort slut. Vilket är det? KJ? VB? Ömsesidigt?
Citera
2013-06-01, 21:29
Medlem
henkesss avatar
[quote=pikespeak11|43724797]
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men sluta för i helvete att skuldbelägga hans anhöriga, tror du inte att de har gjort vad de kunnat redan?

vad har dom gjort?? nånting?? ingenting??

Hur vet du det? Har du fakta på att ingen av dom hjälpt till?
Som polisen sa, någon mer kan ha hjälpt till. knappast att dom hjälpt till i själva mordet dock.
Citera
2013-06-01, 21:30
Medlem
Reimers avatar
[quote=pikespeak11|43724797]
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men sluta för i helvete att skuldbelägga hans anhöriga, tror du inte att de har gjort vad de kunnat redan?

vad har dom gjort?? nånting?? ingenting??

Tror du inte att de har försökt med alla medel hjälpa sitt barn, varför gick pappan in som god man tror du?

Förklara gärna vad hans bröder skulle ha gjort, speciellt den som är yngre?

Vad har du som pekar på att de anhöriga inte har gjort vad som står i deras makt?
Citera
2013-06-01, 21:32
Medlem
[quote=henkess|43724845]
Citat:

Hur vet du det? Har du fakta på att ingen av dom hjälpt till?
Som polisen sa, någon mer kan ha hjälpt till. knappast att dom hjälpt till i själva mordet dock.

Varför slog ingen av dem larm till psykvården när han dödade och styckade sin hund? Istället hjälpte farsan till att täcka upp genom att påstå att hunden bitit i en elkabel
Citera
2013-06-01, 21:32
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Som du vet har dåliga föräldrar stort inflytande.
Om en grabb har med sig vapen till skolan flertal gånger, och nu detta.
Så är det väl öppet för att diskutera förhållandena hemma hos KJ?
Sen om dom har gjort sitt yttersta kan man bara spekulera om.
Men är väl lika bra gå till botten av problemet med KJ eller hur?

Jag är säker på att de gjort vad de kunnat för honom. Men man kan inte begära att de ska vara synska och kunna se in i framtiden. Sen är det faktiskt så att eftersom han är myndig så kan de inte tala om för honom vad han ska göra och inte. Oavsett om de tycker att han ska gå till psykolog, uppsöka psykiatrin, äta medicin eller vad de må vara. Han är myndig, de har ingen som helst makt över honom. Jag är helt övertygade om att hans föräldrar idag känner sig både totalt misslyckade, är fyllda av skuld och skam, är helt förtvivlade. Sa nej, jag tycker de har ett helvete som det är så man behöver inte alls sitta här och skuldbelägga dom också om det inte finns något konkret att gå på som visar att de gjort något fel.

Citat:
catta, både du och jag vet bara en sak, att vi måste pissa på morgonen, förutom det gör vi alla sannolikhetsbedömningar, det kommer även tingsrätten oxå göra.

Så du tror att Tingsrätten kommer göra en sannolikhetsbedömning huruvida hans föräldrar sökte hjälp åt honom eller om han självmedicinerade? För det var det som diskuterades.
Citera
2013-06-01, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Jag tror motivet är så enkelt att KJ har velat döda, känna hur det känns. Det har han ju sagt, enl vissa.
När han var barn plågade han djur, nåt som vanligtvis fortsätter upp i åren, men övergår till andra,svaga individer. Nån som är svagare än en själv. Jag tror att han ansåg VB vara svagare än honom. Kanske han också kände sig kränkt av henne på nåt sätt. Han kan ha grämt sig i flera år över nåt hon sagt/gjort.

Han började först med hunden, kände efter hur det kändes. Där kunde han inte fullfölja utan fick hjälp, antagligen av farsan att städa upp. Då kan man ju verkligen fråga sig varför hans pappa täckte upp genom att sprida ut att hunden bitit på en elkabel? Han såg väl vad som hade hänt? Varför slog han inte larm då till psykvården? Ingen vettig människa gör så med sitt husdjur.

Jag tycker det här är så ruggigt och historien är inte slut än. Även denna gång har KJ fått hjälp att städa upp.Sen kan man ju då spekulera i av vem?

Allvarligt- vilken kompis skulle riskera sitt liv och sin framtid genom att hjälpa KJ städa upp efter ett styckmord?

Finns det verkligen folk som dödar människor bara för att "känna hur det känns"? Som en experimentell grej alltså? De verkar i så fall inte direkt sugna på att "känna hur det känns" att ta sitt straff också?

Jag skulle nästan tippa att killen har någon ångestproblematik. Han har tydligen självskadebeteende också och då har man väl någon form av störning vad gäller att hantera sina känslor, förmodligen har han när han haft chans mot svagare part såsom hund och kvinna, då agerat ut sitt destruktiva beteende gentemot andra levande individer, vilket ett kort tag dämpat ångesten.
Citera
2013-06-01, 21:34
Medlem
[quote=Money22|43724876]
Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Varför slog ingen av dem larm till psykvården när han dödade och styckade sin hund? Istället hjälpte farsan till att täcka upp genom att påstå att hunden bitit i en elkabel
Hur vet du att de inte gjort det?
Saken är den att killen är myndig och det går inte att tvinga sin son att ta hjälp om han inte vill.
Det hela är en tragedi
Citera
2013-06-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Nu tänker kanske inte alla mördare helt rationellt. Dom allra flesta mördare tar livet av någon i stundens hetta, inte sällan påverkade av alkohol eller andra droger. Dom drabbas av panik och upplever stark stress och psykisk anspänning. Då kan det sjabblas en hel del, särskilt om man är ensam med sina demoner.
Ja det känns som att mord är något väldigt svårt att komma undan med. Hur noga man är så är chansen större att man klantat sig på nån liten detalj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in