2013-06-01, 21:00
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det börjar bli patetiskt hur KJ:s advokat går på.
Att dt är väl inte konstigt om det hittas blod i bagage utrymmet för de har en relation!!
Aldrig att det skulle hittas ngt blod i våran bil...jag blir irriterad på advokater som bestämmer sig för att fria istället för att titta på vad bevisen visar samt tänker på sin klients bästa och det är inte alltid frianden! KJ behöver pdykiatrisk vård, det märks tydligt.
Det var väl ett jävla gnäll på advokaten. Han gör bara sitt jobb. Han kan för fan inte gå emot sin klients vilja, då skulle han kickas ut ur samfundet. Det är INTE hans sak att ställa diagnos på sin egen klient och dessutom försöka få honom att erkänna! Släpp advokaten nu. Hitintills tycker jag att han har agerat helt rätt utifrån vad vi vet.
Citera
2013-06-01, 21:01
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Besatthet kan driva en människa långt!
Sen vet vi inte mycket om hur VB var som person förutom att hon gillade uppmärksamhet!
Lek med tanken att hon gjorde inviter till KJ och när han väl besvarade inviten visade hon honom kolla handen!
Tror att vredes mord ligger nära till hands men oxå vanföreställningar ( biverkningar av evt medicinering).

Han kan ju ha tolkat henne helt fel; kanske han uppfattade att hon gjorde inviter, och sen blev han nobbad och klarade inte av det...
Citera
2013-06-01, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att den här pluggkompisen dyker upp igen i tråden är intressant. Han var ju med ganska mycket i början. Sedan kom någon in som kallade sig Bodengrabb som påstod att han hade träffat denna kille på skallgången med MPS. Han sa att killen var den sista som hade sett VB och att han skulle bo på Bodsvedjan och heta T*mm* "T*mp*" P*rsson har jag för mig. Han skulle ha varit en udda typ och varit med i hemvärnet.
Han hade även sagt till Bodengrabb att han hade gett VB en gul ICA-kasse att bära sina böcker i på hemvägen.
Sedan började folk på tråden anklaga Bodengrabb för att vara ett troll och sedan försvann han.

Den nya pluggkompisen bor också på Bodsvedjan och verkar ha varit med i hemvärnet. Alltså verkar Bodengrabbs berättelse stämma till viss del men inte namnet.

Hur som helst så har polisen ganska tydligt deklarerat att man tror att han är oskyldig och att han har talat sanning om när VB lämnade honom.

Så oskyldig var han. Hur kunde den där t*mpy komma in i bilden? Är det någon kompis till kj eller?
Citera
2013-06-01, 21:02
Medlem
henkesss avatar
Varför ska ni krångla till allt så förbannat mycket.
ritual mord hit och dit. Killen var en tickande bomb enligt många i boden.
Han har gått hos psykologer. KJ följde antagligen med ut på löparrundan, finns inget
vittne som kan bevisa motsatsen? Vittnet drog väl tillbaka anmälan om det.
Killen har ju gått runt med vapen på sig förr,
förföljelsemani kanske. Även hittat vapen i skåp förut. Så gissningen är att
konflikt uppstod ute på löparrundan, och han gick överstyr tog upp vapnet och högg.
Sedan gömde kroppen tillfälligt, gick hem hämtade bilen+verktyg för att frakta kroppen.
Eftersom han känner till terrängen väl, visste han om boden.
Så lämnade han av henne i boden, fick ytterligare panik och styckade kroppen i boden.
Påbörjade att gömma delarna i skogen. Men fick avbryta pga av någon anledning
så vissa delar vart kvar i boden.
Citera
2013-06-01, 21:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Besatthet kan driva en människa långt!
Sen vet vi inte mycket om hur VB var som person förutom att hon gillade uppmärksamhet!
Lek med tanken att hon gjorde inviter till KJ och när han väl besvarade inviten visade hon honom kolla handen!
Tror att vredes mord ligger nära till hands men oxå vanföreställningar ( biverkningar av evt medicinering).
Jag säger inte att det är omöjligt, men har vi något liknande i modern kriminalhistoria?
Citera
2013-06-01, 21:03
Medlem
Jag kan tänka mig att KJ mördar och styckar henne och sedan i förtvivlan ringer ngn familjemedlem som får komma och hjälpa till att städa upp och lugna KJ. Detta är vanligt då man har barn med NEP, att föräldrarna får komma till hjälp för allt möjligt. Kanske såg de ingen utväg än att hjälpa till och flytta på kroppen eftersom hon redan var styckad.

Det andra scenariot är att KJ kontaktar ngn kompis efter han mördat VB, ensam, och att de tillsammans styckar kroppen och gör sig av med den

Det tredje scenariot är att två kompisar kidnappat och torterat henne som en sjuk lek eller spel. Sedan styckat och gömt henne.

Vad tror du?

Detta i fall det finns ngn annan GM eller medhjälpare
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-01 kl. 21:13.
Citera
2013-06-01, 21:04
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Så oskyldig var han. Hur kunde den där t*mpy komma in i bilden? Är det någon kompis till kj eller?
Det har avhandlats massor av ggr i tråden. Bodengrabb sa fel namn på KJ, T*mpy har alltså inte öht med detta att göra
Citera
Medlem
succubusans avatar
Vet inte om det stått tidigare men umgicks KJ och VB som "vanliga" vänner gör? Dvs ganska ofta, öppet bland folk osv? Eller var detta bara för hon (eller han) behövde hjälp med skolan nu?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför ska ni krångla till allt så förbannat mycket.
ritual mord hit och dit. Killen var en tickande bomb enligt många i boden.
Han har gått hos psykologer. KJ följde antagligen med ut på löparrundan, finns inget
vittne som kan bevisa motsatsen? Vittnet drog väl tillbaka anmälan om det.
Killen har ju gått runt med vapen på sig förr,
förföljelsemani kanske. Även hittat vapen i skåp förut. Så gissningen är att
konflikt uppstod ute på löparrundan, och han gick överstyr tog upp vapnet och högg.
Sedan gömde kroppen tillfälligt, gick hem hämtade bilen+verktyg för att frakta kroppen.
Eftersom han känner till terrängen väl, visste han om boden.
Så lämnade han av henne i boden, fick ytterligare panik och styckade kroppen i boden.
Påbörjade att gömma delarna i skogen. Men fick avbryta pga av någon anledning
så vissa delar vart kvar i boden.
Ödehuset är inte brottsplats. Tror du inte en avbruten styckning skulle lämna spår?
Citera
2013-06-01, 21:05
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Jag kan tänka mig att KJ mördar och styckar henne och sedan i förtvivlan ringer ngn familjemedlem som får komma och hjälpa till att städa upp och lugna KJ. Detta är vanligt då man har barn med NEP, att föräldrarna får komma till hjälp för allt möjligt. Kanske såg de ingen utväg än att hjälpa till och flytta på kroppen eftersom hon redan var styckad.

Det andra scenariot är att KJ kontaktar ngn kompis efter han mördat VB, ensam, och att de tillsammans styckar kroppen och gör sig av med den

Det tredje scenariot är att två kompisar kidnappat och torterat henne som en sjuk lek eller spel. Sedan styckat och gömt henne.

Vad tror du?
Av vad vi vet i dagsläget är KJ den mest troliga gärningsmannen och, såvitt vi vet, finns inga bevis som talar för medhjälpare eller för annan GM.
Citera
2013-06-01, 21:07
Medlem
psst, vill ni ha en jävla rysare till nattmackan? detta kommer väl med stor sannolikhet att läcka ut i media redan i morgon men av hänsyn till källor kan jag inte säga mer än att KJ må agera lugnt o sansat IN PUBLIC men på natten i sömnen pratar han tydligen en hel del, bland annat om sig själv i tredje person, om blod som sprutar... visst, killen har säkert ena jävla mardrömmar just nu.. men.. ja..
hade velat skriva stort PRECIS EXAKT vad jag vet men vill inte röja källor, jag hoppas att ni förstår..
överlåter spekulerandet till er. god afton.
Citera
2013-06-01, 21:07
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag säger inte att det är omöjligt, men har vi något liknande i modern kriminalhistoria?
Jag vet ej har vi det??
Hur många går runt hela livet utan en diagnos tex?
Sen begår de ett brott och går genomgå undersökningar och döms då till vård!
Så antagligen fler än vad vi tror!

Edit: har själv jobbat på rättspsyk å sett de mesta å läst om horribla gärningar dessa sjuka personer har gjort!
Senast redigerad av sleipner8 2013-06-01 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in