Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Det är inte ovanligt att mannen dödar kvinnan som gör slut, men att göra det så lång tid efteråt, och dessutom skända kroppen så grovt. Det låter besynnerligt.
Ja, det är nog knappast direkt kopplat till deras tidigare relation på det sättet. Möjligen att KJ ville att dom skulle bli ett par igen, men det känns lite långsökt även det eftersom dom verkar ha varit vänner i cirka 3 år efter relationen.
Jag tror nog i så fall mer på en psykos eller liknande, men det som talar emot detta är att han till synes betett sig normalt dagarna efter mordet. Det är frågor som dessa som gör att jag kan tvivla en smula på att KJ de facto är hennes baneman. Varför skulle han, helt plötsligt, döda henne? Han har ju haft möjligheten i många år som det verkar. Kan han vara så sjuk att det är driften att döda någon, som han kan rå på, som är anledningen?
Men, jag håller med GW, man ska inte stirra sig blind på motiv. Dom mest banala saker kan vara motiv. Hon kanske sa något dumt, han var lite berusad och kanske med annat skit i kroppen flippade. Vem vet, vem vet.
Klurigt är det.