2013-06-01, 15:12
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Vem har sagt det? Det jag menade var om det är stolta över sitt förfarande i media för att hora hem Cesc, nu när vi vet utgången.

Klart att de är stolta, de fick sin vilja igenom. De tror väl att de har all makt i världen!

Att Cesc var dum nog att lyssna på andra istället för att lyssna på sitt eget hjärta är en annan femma. Förhoppningsvis har han lärt sig av misstaget.
2013-06-01, 15:25
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Ja, men till skillnad från Bojan har Villa fått kontinuerligt med speltid vart han spelat sedan han var 18 år. Bojan har inte aldrig fått det. Han har alltid fått varit en inhoppare och i den vitala åldrarna som 18-20 behöver spelarna få speltid för att kunna bli bra. Sen kan man hänvisa till Drogba men oftast är tyvärr så. Och nej, Bojan kommer inte bli lika bra som Spaniens bästa målskytt genom tiderna eller Champions Leauges bästa målskytt genom tiderna.

Ja det är viktigt med speltid, men jag tror inte det är kört än för Bojan. Ingen kan veta, Villa gjorde sitt första landslagsmål som 25-åring.

Falcao var kanske ett dumt exempel, såg bara att han ännu inte var i Europa vid Bojans ålder, men det kanske mest var jag som inte hade så bra koll på honom då. Jag argumenterar ju inte för att Cavani, Henry eller Villa var värdelösa vid den åldern, utan för att de tvärtom var samma spelare men att det ändå verkade osannolikt att de skulle bli några av de största anfallarna i världen. Det finns naturligtvis bättre exempel, det var bara de första jag kom att tänka på.

Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Henry var ju inte ett klockrent exempel heller. När Henry var 21 år gammal var han ordinarie och vann den interna skytteligan i det Frankrike som tog VM-guld 1998. Som 23-åring hade han redan över 25 landskamper och var VM- och EM-vinnare. Dessutom hade han vunnit både ligan och cupen som 20-åring i Frankrike.

Visserligen har väl Bojan rätt fina meriter från Barca-tiden också men det är ju inga titlar som han direkt varit delaktig i.

Efter hans år i Juventus (lika gammal då som Bojan nu), hade man nog blivit ännu mer utskrattad än vad jag blir nu om man sa att han skulle bli precis så framgångsrik som han blev.

Återigen, jag säger inte att Bojan kommer bli en ny Villa, men att han har potential att bli det i rätt miljö. Han har kanske inte mycket meriter från Barca-tiden, men det är inte meriter som avgör vem som kommer vara framgångsrik i framtiden.
2013-06-01, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LNCJ-exLR
Så om Falcao hade gått till Man C eller Chelsea så hade han varit fett äkta med ett bultande hjärta?

DIF är fan mer äkta än chelsea, man c eller barca.

Nejdå, anser Chelsea, Man C och PSG lika plastiga som Monaco. Missta mig inte där.
2013-06-01, 15:36
Medlem
Jag tror att Bojan flyttar hem till Spanien om 3,4 år och blir en hyfsat stabil målskytt som är precis utanför landslaget fram tills att han lägger skorna på hyllan vid 31 års ålder.

En Raul Tamudo/Dani Guiza-typ, i något medelbra lag.. typ Real Betis eller Zaragoza.

Förövrigt så förstår jag inte riktigt Fabregas snacket.
SÅ värdelös har han inte varit i mina ögon.

Det gör väl inget om han sitter på bänken och hoppar in då och då? Han var ju medveten om att Iniesta och Xavi är bättre spelare än honom när han kom till Barcelona.

Jag tror på ett mittfält med Fabregas och Thiago i framtiden.
2013-06-01, 15:40
Medlem
Arsenal verkar ha tagit över racet gällande Jovetic.

http://football-italia.net/34856/arsenal-close-%C2%A325m-jovetic
2013-06-01, 16:05
Medlem
Snillet eller nån annan Calcio fantast har ni lust att berätta varför Viola är så ovilliga att sälja Jovetic till Juve?
2013-06-01, 16:09
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Snillet eller nån annan Calcio fantast har ni lust att berätta varför Viola är så ovilliga att sälja Jovetic till Juve?

Det har väl alltid varit lite spänt mellan dom klubbarna, speciellt efter att Juve vann ligan i sista omgången emot Fiorentina på en felaktig straff eller va det nu var. Är inte jätte insatt men detta är vad jag har hört.
2013-06-01, 16:14
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Baggios övergång och lite annat.
2013-06-01, 16:17
Medlem
Falcao är klar för Monaco, prislappen hamnade på 60 miljoner euro(enligt transfermarkt). Monaco kommer piska PSG nästa säsong! deras värvningar utklassar PSGs enligt mig, so far.

http://www.asm-fc.com/fr/actualites/equipe/accord-avec-l-atletico-madrid-pour-radamel-falcao
Senast redigerad av xeezer 2013-06-01 kl. 16:21.
2013-06-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja det är viktigt med speltid, men jag tror inte det är kört än för Bojan. Ingen kan veta, Villa gjorde sitt första landslagsmål som 25-åring.

Falcao var kanske ett dumt exempel, såg bara att han ännu inte var i Europa vid Bojans ålder, men det kanske mest var jag som inte hade så bra koll på honom då. Jag argumenterar ju inte för att Cavani, Henry eller Villa var värdelösa vid den åldern, utan för att de tvärtom var samma spelare men att det ändå verkade osannolikt att de skulle bli några av de största anfallarna i världen. Det finns naturligtvis bättre exempel, det var bara de första jag kom att tänka på.

Efter hans år i Juventus (lika gammal då som Bojan nu), hade man nog blivit ännu mer utskrattad än vad jag blir nu om man sa att han skulle bli precis så framgångsrik som han blev.

Återigen, jag säger inte att Bojan kommer bli en ny Villa, men att han har potential att bli det i rätt miljö. Han har kanske inte mycket meriter från Barca-tiden, men det är inte meriter som avgör vem som kommer vara framgångsrik i framtiden.

Henry kom till sin ultimata miljö med Wenger och började prestera direkt. Bojan hade den chansen i Barcelona men lyckades inte prestera, sen fick han chansen i två stora italienska klubbar och var lika dålig där. Han har fått spela i landslaget en enda gång, enbart för att spanjorerna ville få bort chansen för honom att representera Serbien.

Henry däremot presterade hela tiden i landslaget och i Monaco, sen att han inte lyckade så bra på kanten i Juventus stämmer. Men han var fortfarande så sjukt mycket högre värderad som 23 åring än vad Bojan är idag. Henrys övergång till Arsenal motsvarar cirka €25m idag. Och det efter ett misslyckat år i Juventus.
Senast redigerad av VanDenBerg 2013-06-01 kl. 16:24.
2013-06-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Falcao är klar för Monaco, prislappen hamnade på 60 miljoner euro(enligt transfermarkt). Monaco kommer piska PSG nästa säsong! deras värvningar utklassar PSGs enligt mig, so far.

http://www.asm-fc.com/fr/actualites/equipe/accord-avec-l-atletico-madrid-pour-radamel-falcao

Jag kollade bakåt i tråden och såg redan att det hade postats. Ber om ursäkt.

Det skulle inte förvåna mig om Monaco lyckas med en riktigt stor bomb innan fönstret är slut(exempelvis Bale, Ronaldo, Robben osv). Den klassen.
2013-06-01, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Nu har ju PSG inte gjort några värvningar under 2013, än. Men hur vill du mena att Monacos värvningar utklassar PSGs? PSG värvade världens bästa mittback, världens bästa anfallare (ja, jag är seriös), en målvakt i världsklass, samt spelare som Verratti och Lavezzi och har även flera andra spelare som håller hög klass. Och har även en väldigt kompetent tränare och ett bra kollektiv.
PSG är fortfarande det bättre laget, so far.

Värvningar som Pastore och Lucas är jag dock lite tveksam till. Helt sjukt vilka överpriser PSG köpte de för.

EDIT: Men ja, PSG behöver definitivt förstärka laget. Fortfarande en stor avsaknad av en playmaker samt en till anfallare som Z kan spela med.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-06-01 kl. 16:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in