Citat:
Ursprungligen postat av
Cambijao
Ja, men till skillnad från Bojan har Villa fått kontinuerligt med speltid vart han spelat sedan han var 18 år. Bojan har inte aldrig fått det. Han har alltid fått varit en inhoppare och i den vitala åldrarna som 18-20 behöver spelarna få speltid för att kunna bli bra. Sen kan man hänvisa till Drogba men oftast är tyvärr så. Och nej, Bojan kommer inte bli lika bra som Spaniens bästa målskytt genom tiderna eller Champions Leauges bästa målskytt genom tiderna.
Ja det är viktigt med speltid, men jag tror inte det är kört än för Bojan. Ingen kan veta, Villa gjorde sitt första landslagsmål som 25-åring.
Falcao var kanske ett dumt exempel, såg bara att han ännu inte var i Europa vid Bojans ålder, men det kanske mest var jag som inte hade så bra koll på honom då. Jag argumenterar ju inte för att Cavani, Henry eller Villa var värdelösa vid den åldern, utan för att de tvärtom var samma spelare men att det ändå verkade osannolikt att de skulle bli några av de största anfallarna i världen. Det finns naturligtvis bättre exempel, det var bara de första jag kom att tänka på.
Citat:
Ursprungligen postat av
VanDenBerg
Henry var ju inte ett klockrent exempel heller. När Henry var 21 år gammal var han ordinarie och vann den interna skytteligan i det Frankrike som tog VM-guld 1998. Som 23-åring hade han redan över 25 landskamper och var VM- och EM-vinnare. Dessutom hade han vunnit både ligan och cupen som 20-åring i Frankrike.
Visserligen har väl Bojan rätt fina meriter från Barca-tiden också men det är ju inga titlar som han direkt varit delaktig i.
Efter hans år i Juventus (lika gammal då som Bojan nu), hade man nog blivit ännu mer utskrattad än vad jag blir nu om man sa att han skulle bli precis så framgångsrik som han blev.
Återigen, jag säger inte att Bojan
kommer bli en ny Villa, men att han har potential att bli det i rätt miljö. Han har kanske inte mycket meriter från Barca-tiden, men det är inte meriter som avgör vem som kommer vara framgångsrik i framtiden.