2013-09-02, 13:56
Medlem
Deferos avatar
Özil verkar klar för Arsenal:

De flesta skriver att han just nu genomgår läkarundersökning i Tyskland fast för Arsenal, vissa menar att han redan klarat läkarundersöknings Arsenal och Real sägs vara överens om ett bud på 42 miljoner pund. Kontraktet ska också vara klart och ligga på 7 miljoner € om året, vilket gör att han blir bland de bäst betalda i England och definitivt den bäst betalda i Arsenal på länge.
2013-09-02, 13:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Det är klart att Özil är en bra värvning för de allra flesta lagen i världen och att han kommer att innebära en förbättring däremot hade pengarna kunnat spenderas bättre på andra positioner. Som jag ser det är behovet större av en renodlad anfallare och en defensiv mitt, snålalternativet att ta Flamini istället för Gustavo går liksom inte att motivera. Nåväl, det är en start i varje fall.

Fast jag håller verkligen inte med. Idag står vi med tre friska offensiva mittfältare, och bara två skadade reserver. Att då få in Özil, på kanske fotbollsvärldens viktigaste position, för ett underpris, så är det en av PL:s största kap på många år.

Defensiva mittfältet är bra, inte världsklass, men väldigt bra. Arteta, Wilshere, Ramsey och Flamini + en skadad Diaby och Rosicky som ett alternativ. I bak saknar vi bara en spelare av truppkvalitet, och det är möjligt att man struntar i den, då Flamini kan spela på en kant, och Sagna centralt.
2013-09-02, 13:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Så du menar att özil kommer få dom att vinna? Visst han är bra men jag tror inte han kommer göra så laget vinner flera titlar. I real så var dom andra spelarna på özils nivå det är tyvärr inte arsenal än

Löjligt hur folk underskattar Özil. I två års tid har jag sagt att han är världens bästa tia, en ganska överlägsen sådan också. Alltså ingen efterhandskonstruktion. Och om man inte tror att en sådan spelare kan lyfta en klubb med 10-20% så vetefan vad man ska tro om den personen.
2013-09-02, 14:03
Medlem
Deferos avatar
--------Giroud------
-Cazorla-Özil-Walcott-

Hyfsat bra! Känns dock som en striker behövs.

Benzema verkar helt stanna i Real, vilket också gör att Suarez nog stannar i Liverpool. Frågan är om Arsenal gör ett riktigt försök att få in en riktig striker utöver Ba?
2013-09-02, 14:06
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
--------Giroud------
-Cazorla-Özil-Walcott-

Hyfsat bra! Känns dock som en striker behövs.

Benzema verkar helt stanna i Real, vilket också gör att Suarez nog stannar i Liverpool. Frågan är om Arsenal gör ett riktigt försök att få in en riktig striker utöver Ba?

Skulle vilja se Benteke. Speciellt efter matchen han gjorde mot oss. Riktigt stark, en riktig tjur och goalgetter.

Förmodligen bra mycket dyrare än en Ba på lån dock.
2013-09-02, 14:06
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fast jag håller verkligen inte med. Idag står vi med tre friska offensiva mittfältare, och bara två skadade reserver. Att då få in Özil, på kanske fotbollsvärldens viktigaste position, för ett underpris, så är det en av PL:s största kap på många år.

Defensiva mittfältet är bra, inte världsklass, men väldigt bra. Arteta, Wilshere, Ramsey och Flamini + en skadad Diaby och Rosicky som ett alternativ. I bak saknar vi bara en spelare av truppkvalitet, och det är möjligt att man struntar i den, då Flamini kan spela på en kant, och Sagna centralt.
Håller inte med. Även om Arteta, Wilshere och Ramsey spelar långt ner i banan så är de inte utpräglade defensiva mittfältare. Den diskussionen har vi dock haft tidigare. Det är klart att Flamini är en skaplig värvning med tanke på att han inte kostade något men nu i sommar hade man ju verkligen möjligheten att förbättra den lagdelen som är oerhört viktig både för att försvarsspelet i stort ska fungera men även för att man ska kunna spela ett tryggt anfallsspel. En klubb på den nivå Arsenal ska vara kan inte långsiktigt nöja sig med att Flamini kan spela ytterback eller att Sagna kan flytta in i mitten. I princip måste man ha två bra alternativ på varje position och där har Arsenal rätt långt kvar på vissa positioner.

Största svagheten är dock fortfarande anfallet.
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Löjligt hur folk underskattar Özil. I två års tid har jag sagt att han är världens bästa tia, en ganska överlägsen sådan också. Alltså ingen efterhandskonstruktion. Och om man inte tror att en sådan spelare kan lyfta en klubb med 10-20% så vetefan vad man ska tro om den personen.
Att kalla honom för världens bästa tia är dock att överskatta honom en aning då det inte ens är säkert att han kommer vara ordinarie i landslaget länge till, både Götze och Draxler är på väg att sno åt sig Özils startplats.
2013-09-02, 14:07
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Så du menar att özil kommer få dom att vinna? Visst han är bra men jag tror inte han kommer göra så laget vinner flera titlar. I real så var dom andra spelarna på özils nivå det är tyvärr inte arsenal än

Han kommer vara avgörande i många matcher framöver, det är jag övertygad om. Enligt mitt tycke, redan nu, Arsenals bäste spelare säsong 13/14.
2013-09-02, 14:10
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst

Att kalla honom för världens bästa tia är dock att överskatta honom en aning då det inte ens är säkert att han kommer vara ordinarie i landslaget länge till, både Götze och Draxler är på väg att sno åt sig Özils startplats.

Inte enig om mittfältet som sagt. Giroud håller mycket väl också. Jag menar Bayern spelar med Mandzukic...

Özil är i mitt tycke världens bästa tia. Många håller med. Han gör cp-mycket assist, och förra året skapade han flest chanser av alla världens spelare enligt whoscored. Ledsen, men Draxler och Özil är inte riktigt nära.
2013-09-02, 14:12
Medlem
DifMackans avatar
Ett jävla gnäll om att Özil lämnar. Visst är det en stor förlust, men har ni glömt att världens näst bästa 10:a (Modric) finns i Real?
2013-09-02, 14:12
Medlem
chran508s avatar
Jag förstår bara inte hur Real tänker när de säljer Özil, samtidigt som de skeppat iväg Kaká. Vem ska vara spelfördelare?

EDIT: Modric ja, glömde honom. But still, Özil är bättre.
2013-09-02, 14:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Jag förstår bara inte hur Real tänker när de säljer Özil, samtidigt som de skeppat iväg Kaká. Vem ska vara spelfördelare?

Man har både Modric och , framför allt, Isco.
2013-09-02, 14:14
Medlem
Deferos avatar
Fellaini ser ut att vara klar för United.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in