2013-06-01, 12:59
Bannlyst
Bojan kommer bli världsbäst han gjorde 900 mål i Barcas ungdomslag.
2013-06-01, 13:09
Medlem
adzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Barcelonas passningstempo och spelstil har ju dock avslöjat en gång för alla att Fabregas inte kan spela som en central mittfältare som dominerar en match. Han är en poängspelare som kommer och går ur matcher. Han är så fruktansvärt långsam både i tanke och handling jämfört med Xavi, Iniesta och Thiago.

Barcelona borde behålla Thiago och sälja Fabregas och sedan plocka upp typ Samper eller någon.

Jag håller inte med dig om att han är för dålig för att spela i ett centralt mittfält i ett världslag. Just Barcelonas spelstil kräver en viss typ av central mittfältare medan Bayern kräver en annan. Det var inte direkt en hemlighet att Fabregas inte skulle passa in i barca utan anledningen till att han hamnade där var för att allt och alla förväntade sig det. Jag tror inte att många förväntade sig att Fabregas skulle ta över Xavis plats, i alla fall inte om man har koll på vad han är för typ av spelare.

Sen kan man väl tycka att cesc stagnerade väldigt tidigt. Jag är däremot övertygad om att han skulle ha varit en bättre spelare idag - än vad han är nu - om han inte rest hem till moderklubben.
Senast redigerad av adzz 2013-06-01 kl. 13:14.
2013-06-01, 13:27
Moderator
zanteras avatar
Det känns inte som att flytten till Barcelona blev det han själv hoppades på. OM han skulle värvas tillbaka till Arsenal så tror jag definitivt att han skulle lyfta sig igen. Det är en bra spelare vi pratar om, det såg vi ju under hans tid i Arsenal framför allt.
2013-06-01, 13:58
Bannlyst
Undrar hur Barcelona samt spelarna som tjata dit Cesc och höll på i media känner idag? Var de värt det?
2013-06-01, 14:07
Medlem
Adidass avatar
Fabregas är en av världens bästa offensiva mittfältare - han vann bland annat assistligan 2 (eller 3) år i rad innan han drog till FC Boyscouts. Kapten i Gunners som tyvärr råkade ha vuxit upp i ett lag som råkade bli jävligt bra när han började nå sin Peak. Kommer han tillbaka till Arsenal är jag övertygad om att han kommer prestera på samma nivå som tidigare som om tiden stått still.

För att slänga in en "long shot" som ändå är andrafavorit hos "bookies" - Kommer inte Mourinho viska i Zlatans öra att han borde ta en runda i PL innan han lägger ner?
2013-06-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Fabregas är en av världens bästa offensiva mittfältare - han vann bland annat assistligan 2 (eller 3) år i rad innan han drog till FC Boyscouts. Kapten i Gunners som tyvärr råkade ha vuxit upp i ett lag som råkade bli jävligt bra när han började nå sin Peak. Kommer han tillbaka till Arsenal är jag övertygad om att han kommer prestera på samma nivå som tidigare som om tiden stått still.

För att slänga in en "long shot" som ändå är andrafavorit hos "bookies" - Kommer inte Mourinho viska i Zlatans öra att han borde ta en runda i PL innan han lägger ner?

Hade varit nåt, zlatte i PL och Chelsea. Zlatan = ligaseger! Har funkat förut och kommer funka igen.
2013-06-01, 14:16
Medlem
gato12s avatar
Finns ju inget som inte pekar på att Zlatan skulle lyckas i PL. Han har ju onekligen fysiken och nu kanske han kan använda den utan att ständigt få avblåsningar mot sig.
2013-06-01, 14:27
Medlem
danielbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Undrar hur Barcelona samt spelarna som tjata dit Cesc och höll på i media känner idag? Var de värt det?
Självklart. För spelarna handlar det väl knappast enbart om det som händer på planen. Även om han inte har presterat som han gjorde i Arsenal har de åtminstone fått hem en god vän.
Visserligen tjatade Xavi och Iniesta hål i öronen på oss om vilken bra spelare han är och hans "Barca-DNA, men det är så det är nuförtiden, de säger samma sak hela tiden och blir nästan aldrig personliga i alla dötråkiga presskonferenser.
2013-06-01, 14:37
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love

Nu var det knappast deras tjat i media som var avgörande för transfern.
2013-06-01, 15:00
Medlem
Roibots avatar
Har Jesus Navas lyckats hantera sin kroniska hemlängtan? Han verkar vara klar för Man City...

http://blogg.fotbollskanalen.se/sillybloggen/2013/05/31/jesus-navas-overens-med-man-city/#disqus_thread
2013-06-01, 15:03
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Har Jesus Navas lyckats hantera sin kroniska hemlängtan? Han verkar vara klar för Man City...

http://blogg.fotbollskanalen.se/sillybloggen/2013/05/31/jesus-navas-overens-med-man-city/#disqus_thread

Tar väl med sig hela zigenarsläkten.

ser framför mig lobbyn på ett lyxhotell i Manchester där det står en dragspelare och lirar med en mössa framför sig och en klädlina spänd från pelarna...fåtöljerna upptagna över svettiga och svartmuskiga herrar med mycket guldsmycken och skitiga vita linnen.
2013-06-01, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nu var det knappast deras tjat i media som var avgörande för transfern.

Vem har sagt det? Det jag menade var om det är stolta över sitt förfarande i media för att hora hem Cesc, nu när vi vet utgången.

Citat:
Ursprungligen postat av Roibot

Frågan är varför man vill ge så mycket för honom, visst en bra spelare men inte för den prislappen. Pellegrini klar för City eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in