Resultat: .
0%
röster
2013-05-31, 20:05
Medlem
Lekmands avatar
9e spelaren lämnar Freiburg, 5e startelvaspelaren.. Vad fan är det för mening med att göra sportsliga framgångar när det tydligen bara handlar om pengar? Man lär inte ha problem med att betala den kommande arenan iallafall.

Makiadi till Bremen för 3 miljoner €.
Citera
2013-05-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Schalkes ungdomslag öht går väl som ångvältar.

Ja, deras U17 slog Dortmunds U17 med 6-1 häromdagen.
Citera
2013-05-31, 23:42
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Djävla FIFA/Scolari, varken Dante eller Luis Gustavo kan vara med på lördag. De tvingas hem till Brasilien för att spela en träningslandskamp mot England på söndag inför Confed-cup.

Blev inte den matchen inställd läste jag nånstans?

Lagom till cup-finalen är jag åter från en veckas arbete utomlands där jag träffat mängder med trevliga Tyskar varav många mycket fotbollsintresserade.

Var har jag då arbetat? Tyskland? Österrike? Schweiz eller Südtirol? Näääää, på Norges västkust
Senast redigerad av fchansa 2013-05-31 kl. 23:44.
Citera
2013-06-01, 00:06
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
"Mindre" nyhet - MSV Duisburg, som spelade i Bundesliga så sent som 2008, har inte fått licens för 2.liga nästa säsong och blir tvångsnedflyttade till 3.liga. Istället får då Sandhausen stanna kvar i ligan. Riktigt tungt för Duisburg, som redan börjat sälja säsongskort och dylikt inför nästa säsong.

Jaha där ser man. Jag som såg just matchen Duisburg - Sandhausen live i Duisburg i April. Vem hade kunnat ana detta då?
Citera
2013-06-01, 08:46
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
9e spelaren lämnar Freiburg, 5e startelvaspelaren.. Vad fan är det för mening med att göra sportsliga framgångar när det tydligen bara handlar om pengar? Man lär inte ha problem med att betala den kommande arenan iallafall.

Man kan undra med vad Freiburg sysslar med? Givetvis ligger klubbens löner på en relativt låg nivå, men man gjorde en god vinst förra säsongen och har en sund ekonomi, vad jag begripit.

Är det, som du antyder, att man samlar pengar i en hög för att kunna bygga en ny arena? Men det blir ju ganska ointressant om laget säljer sina bästa spelare, som nu. Sportsliga resultat och antal åskådare har ett tydligt samband.

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Blev inte den matchen inställd läste jag nånstans?

Först blev den det av en juridisk instans, sedan blev den inte det av en annan. Den första domaren ansåg arenan ej färdigbyggd och därför farlig att besöka, den andra att den visst var färdig. Rörligt, ja. Brasilien, ja.
Citera
2013-06-01, 12:11
Medlem
xtroes avatar
Citat:

Känns som en klok och vettig värvning från Bremens sida, svåraste blir ju utan tvekan att ersätta Sokratis. Annars är ju en bra fråga vad man ska göra med Arnautovic, nu har inte jag haft speciellt bra koll på hur snacket gått den senaste månaden. Men det behövs ju också en riktigt bra striker, eller kanske Nils Petersen blommar ut och faktiskt inte behöver 3 klara målchanser per mål, konstigare saker har ju hänt!

Ska bli trevligt med cupfinal idag iaf!
Citera
2013-06-01, 12:29
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Man kan undra med vad Freiburg sysslar med? Givetvis ligger klubbens löner på en relativt låg nivå, men man gjorde en god vinst förra säsongen och har en sund ekonomi, vad jag begripit.

Är det, som du antyder, att man samlar pengar i en hög för att kunna bygga en ny arena? Men det blir ju ganska ointressant om laget säljer sina bästa spelare, som nu. Sportsliga resultat och antal åskådare har ett tydligt samband.
Läste en intervju med Dufner för ett tag sedan där han förklarade dels att man inte skulle låta några fler gå än de redan klara Rosental, Caliguri och Kruse. Gick ju bra. Det sa förövrigt de flesta andra ledare i klubben. Det andra Dufner sa var hur de spenderade pengarna de fick när de sålde Cissé. En del gick till arenan, en del gick till ungdomssatsningen, och en rätt stor del gick till att spara inför en möjlig nedflyttning. Inga av pengarna gick till att köpa nya spelare.

Återigen var det betalade den köpande klubben "Ausstiegsklausul" för spelaren, så Freiburg kunde inte göra nått emot köpet.

Makiadi → Bremen
Flum → Frankfurt
Rosental → Frankfurt
Kruse → M'Gladbach
Caliguri → Wolfsburg

Bara klubbar som kommit sämre i ligan, men som har större ekonomi och fler åskådare.
Citera
2013-06-01, 14:21
Medlem
Lekmands avatar
De i förstaelvan som är kvar och som kan köpas ut utan klubbens påverkan är Schuster (5milj€) och Krmas. Krmas är 33år och kan inte vara särskilt attraktiv. Så det är bara Schuster som varit lojal.
Citera
2013-06-01, 15:18
Medlem
motvalls avatar
Citat:
De i förstaelvan som är kvar och som kan köpas ut utan klubbens påverkan är Schuster (5milj€) och Krmas. Krmas är 33år och kan inte vara särskilt attraktiv. Så det är bara Schuster som varit lojal.

Tycker som du det är oerhört tråkigt när en så väl fungerande lagmaskin som Freiburgs köps sönder. Hade varit kul, även som neutral, att se hur de skulle kunna utvecklas nästa säsong.

(Sedan kan jag ju tycka att det är märkligt tyst om denna ”söndervärvning”, jämför med allt snack om att Götze lämnar BVB för Bayern. Sådant kan det skrivas spaltmeter om och tusentals inlägg här och där. Men när ett lag verkligen drabbas, då är det tyst som i graven.)
Citera
2013-06-01, 15:19
Medlem
TKD_1337s avatar
Jag håller tummarna för Stuttgart idag i cupfinalen. Hellre att en mindre klubb vinner den än Bayern München.
Citera
2013-06-01, 15:55
Medlem
marc0p0l0s avatar
Senaste finalerna i tyska cupen:
Bayern - Werder 4:0
Schalke - Duisburg 5:0
Dortmund - Bayern 5:2

Risken finns väl att kvällens match blir likadan. Hoppas dock verkligen Stuttgarts spelare vill bjuda upp till rejäl kamp idag, ingen vill väl egentligen se en utklassning.
Citera
2013-06-01, 16:21
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Senaste finalerna i tyska cupen:
Bayern - Werder 4:0
Schalke - Duisburg 5:0
Dortmund - Bayern 5:2

Risken finns väl att kvällens match blir likadan. Hoppas dock verkligen Stuttgarts spelare vill bjuda upp till rejäl kamp idag, ingen vill väl egentligen se en utklassning.

Wigan slog City och Atletico slog Real så chansen finns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in