Resultat: .
0%
röster
2013-07-18, 13:42
Medlem
fchansas avatar
Även "dritte" drar igång i helgen.

Fredag 20.30 Hallescher FC - RB Leipzig
Lördag 14.00 MSV Duisburg - 1. FC Heidenheim
Lördag 14.00 Stuttgarter Kickers - Erfurt
Lördag 14.00 Saarbrücken - Wiesbaden
Lördag 14.00 Hansa Rostock - Holstein Kiel
Lördag 14.00 Darmstadt 98 - SV Elversberg
Lördag 14.00 B. Dortmund II - VfB Stuttgart II
Lördag 14.00 Regensburg - Unterhaching
Lördag 14.00 Münster - W. Burghausen
Söndag 14.00 Chemnitzer FC - Osnabrück

Hansa derbyt mellan Kiel och Rostock direktstreamas av NDR med start 13.55 för de intresserade.

Hansa har för övrigt dragit igång ett samarbete med Olympiakos där grekernas talanger ska få chansen att utvecklas lite i lugn och ro då de själva inte hav något "andra" lag i seriespel. Förste man att anlända till östersjökusten är den grekiske U19-landslagsmannen Nikolaos Ioannidis (forward). Så mitt dritte-tips blir:

Osnabrück
Hansa Rostock
RB Leipzig
Münster
Halle
Unterhaching
Duisburg
Stuttgart K.
Elversberg
Burghausen
Erfurt
Regensburg
Heidenheim
Chemnitz
B. Dortmund II
Saarbrücken
Wiesbaden
Kiel
Stuttgart II
Darmstadt
Citera
2013-07-18, 19:59
Medlem
Germanofils avatar
Försöker jag också:

1. Kaiserslautern
2. Düsseldorf
----------------
3. St.Pauli
----------------
4. Köln
5. Ingolstadt
6. Fürth
7. Union Berlin
8. 1860 München
9. Dresden
10.Bielefeld
11. Energie Cottbus
12. FSV Frankfurt
13. Karlsruher
14. Paderborn
15. Bochum
-----------
16. Aalen
-----------
17. Aue
18. Sandhausen
Citera
2013-07-18, 20:46
Medlem
fchansas avatar
Mitt zweite tips:

1. Düsseldorf
2. Kaiserslautern
----------------
3. Union Berlin
----------------
4. Köln
5. Greuther Fürth
6. St.Pauli
7. 1860 München
8. Energie Cottbus
9. FSV Frankfurt
10. Dresden
11. Ingolstadt
12. Paderborn
13. Bielefeld
14. Karlsruher
15. Bochum
-----------
16.Aue
-----------
17. Sandhausen
18. Aalen

Avvaktar med själva BL-tipset ett tag till.
Citera
2013-07-18, 21:39
Bannlyst
Ahh.. Uniontröjan kom på posten idag. Nu jävlar blir det åka av denna säsong.
Citera
2013-07-19, 03:41
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Stuttgart har en så kaxig supporter här inne i tråden så jag överlåter till honom att kommentera deras resultat.

Äsch, bara en träningsmatch.. Kul att se 96an Timo Werner få speltid i andra! Grymt stor talang, nya Mario Gomez

Btw, ni alla har Stuttgart väldigt lågt nere i era tabeller.. Vi blir topp 6 garanterat, just saying
Citera
2013-07-19, 07:55
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Även "dritte" drar igång i helgen.

Fredag 20.30 Hallescher FC - RB Leipzig
Lördag 14.00 MSV Duisburg - 1. FC Heidenheim
Lördag 14.00 Stuttgarter Kickers - Erfurt
Lördag 14.00 Saarbrücken - Wiesbaden
Lördag 14.00 Hansa Rostock - Holstein Kiel
Lördag 14.00 Darmstadt 98 - SV Elversberg
Lördag 14.00 B. Dortmund II - VfB Stuttgart II
Lördag 14.00 Regensburg - Unterhaching
Lördag 14.00 Münster - W. Burghausen
Söndag 14.00 Chemnitzer FC - Osnabrück

Hansa derbyt mellan Kiel och Rostock direktstreamas av NDR med start 13.55 för de intresserade.

Hansa har för övrigt dragit igång ett samarbete med Olympiakos där grekernas talanger ska få chansen att utvecklas lite i lugn och ro då de själva inte hav något "andra" lag i seriespel. Förste man att anlända till östersjökusten är den grekiske U19-landslagsmannen Nikolaos Ioannidis (forward). Så mitt dritte-tips blir:

Osnabrück
Hansa Rostock
RB Leipzig
Münster
Halle
Unterhaching
Duisburg
Stuttgart K.
Elversberg
Burghausen
Erfurt
Regensburg
Heidenheim
Chemnitz
B. Dortmund II
Saarbrücken
Wiesbaden
Kiel
Stuttgart II
Darmstadt

Får rysningar när jag ser RBL och tänker att dom snart kan nå BL.

Det vore kul om Unterhaching tog det steget istället.

För er som inte minns eller följde BL vid tiden (99/00 samt 00/01) av millennieskiftet så spelade dom faktiskt i BL och dom avgjorde hela säsongen 99/00 när dom i sista matchen för säsongen slog dom som ledde och alla trodde skulle för första gången ro hem titeln nämligen Leverkusen.
Ballack ett gjorde självmål bland annat.

Deras första säsong var verkligen succéartad och dom kom på en tionde plats före lag som Dortmund och Schalke.

Bastians äldre bror spelar idag i laget.

Unterhaching är Münchens tredjelag.

Kan inte låta bli att skriva om Gomez det går även att läsa i SZ hur emotionellt rörd han blev utav mottagandet i Florens och att han även tackade nej till en betydligt bättre lön från en klubb på ön samt från en Italiensk klubb som Della Valle nämner i samma intervju som "den arrogante klubben i söder"
Ciao Mario
Citera
2013-07-19, 10:45
Medlem
cyberkalles avatar
2017 skall vi möta Dortmund och Bayern och aldrig mer Holstein Kiel o Stuttgarter Kickers säger Ralf Rangnick sportdirektör i RBL.

http://www.tz-online.de/sport/fc-bayern/leipzig-vergleich-bayern-barcelona-3014170.html
Citera
2013-07-19, 11:39
Medlem
fchansas avatar
Citat:

För er som inte minns eller följde BL vid tiden (99/00 samt 00/01) av millennieskiftet så spelade dom faktiskt i BL och dom avgjorde hela säsongen 99/00 när dom i sista matchen för säsongen slog dom som ledde och alla trodde skulle för första gången ro hem titeln nämligen Leverkusen.

Deras första säsong var verkligen succéartad och dom kom på en tionde plats före lag som Dortmund och Schalke.

Kan inte låta bli att skriva om Gomez det går även att läsa i SZ hur emotionellt rörd han blev utav mottagandet i Florens och att han även tackade nej till en betydligt bättre lön från en klubb på ön samt från en Italiensk klubb som Della Valle nämner i samma intervju som "den arrogante klubben i söder"
Ciao Mario

Jag har sett Hansa Rostock - Unterhaching live i Bundesliga på Ostsee stadion säsongen 00/01 (2-2 slutade matchen). Vi bodde på ett f.d. gammalt DDR-interhotel vid hauptbahnhof. Jacobsson, Arvidsson och Wibrån fanns på planen.

Även den säsongen var ju Unterhaching inblandade i ligans avgörande då de mötte Schalke i sista matchen och var nära att knipa poäng (5-3 till Schalke). Den vinsten hjälpte ju inte Schalke då en viss Patrik Anderssons övertids-frisparksmål borta mot HSV avgjorde till Bayerns fördel.
Citera
2013-07-19, 11:41
Medlem
fchansas avatar
Citat:
2017 skall vi möta Dortmund och Bayern och aldrig mer Holstein Kiel o Stuttgarter Kickers säger Ralf Rangnick sportdirektör i RBL.

http://www.tz-online.de/sport/fc-bayern/leipzig-vergleich-bayern-barcelona-3014170.html

Är någon nyfiken på RBL och deras kapacitet så tror jag faktiskt att MDR visar matchen på tv samt att www.mdr.de live-streamar gratis i ikväll 20.15 när de inleder med ett derby borta mot Halle.
Citera
2013-07-19, 12:54
Medlem
Germanofils avatar
Ser inte så positivt ut för Hannover 96 inför säsongsstarten. Halva laget på skadelistan och nu ska man ev. sälja skyttekungen Mame Diouf till Stoke för 9,2 miljoner €.
Citera
2013-07-19, 14:07
Medlem
MisterMGMTs avatar
Precis skaffat Eurosport 2. Ska bli kul att följa Bundesliga. Dortmund är "favoritlaget" sen några år tillbaka med Dede, Kringe, Kehl och grabbarna.
Citera
2013-07-19, 16:10
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Ciao Mario

Unterhaching hade väl då en kvinnlig ordförande, en ca trettioårig brud som såg ut som en hårdrockare ungefär. Haching har jag aldrig haft något emot, däremot 1860. Unterhaching är lite av ett kultlag för mig, eller har jag fel?

Angående de andra lagen i 3.Liga är väl jag som alla andra vanliga svenska lite lätt förtjust i Hansa. Var precis som fchansa och såg dem när Jakobsson, Wibrån och gänget litade i laget. Har många gånger funderat om man inte borde flytta till Skåne bara för att komma närmare städer som Rostock. Men så kommer jag på hur jobbiga landskapets dialekt är och hur knepiga invånarna kan vara. Men att bara kunna ta båten till Tyskland på en dagstripp, det vore något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in