Resultat: .
0%
röster
2013-05-30, 00:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Klose har ju spelat i landslaget väldigt länge medan Kiessling bara har varit uppkallad i sex landskamper totalt, om statistiken på TM stämmer. Klose har några målrekord som han har god chans att bräcka.

Ganska imponerande att Tysklands C-lag (Pod, Merte och Adler från B-laget) klår Ecuador, som är rankat nr. 10 i världen, med 4-2.

Jo..Det är väl så att Löw tänker flera steg framåt mot VM, och inte bara i nuet. Han har bestämt sig för att ge Klose en sista runda fram t.o.m. VM, och hjälpa honom att slå både rekord i antal tyska landslagsmål, och totalt antal VM-mål i historien. Detta kan man ju ha vilka synpunkter man vill om. Klose håller dock god klass ännu. Men jag gillar inte om bättre spelare inte får chansen.

I övrigt så är det väl detta spelsystemet som ligger fast med en anfallare...och då finns i princip bara plats för två stycken i en ev. VM-trupp. Speciellt då flera av dom offensiva mittfältarna kan agera stand-in i anfallet om det skulle krisa...typ Müller, Podolski, Götze mm...För Gomez går före Kiessling alla dar i veckan..och det är väl OK. Han har hållt världsklass i många år..medan Kiessling varit mer ojämn över tid. Gomez kan ju inte riktigt rå för att han spelar i kanske världens bästa klubblag med den konkurrens som är där. Och han levererar ju oftast när han spelar så..Han är också förstavalet för Löw. Klose kommer nog vara inhoppare mest..även under VM. Så med denna bakgrund släpps inte Kiessling in..Det "stör" väl bygget på något sätt...vad vet jag.

Men jag är tveksam till Klose..Känns som han särbehandlas..och då känns det inte OK mot Kiessling som trots allt är 28år och håller många år till, och borde vara hög tid att ge erfarenhet till i landslaget. Men det är svårt..Klose håller tillräckligt bra klass ännu för att kunna "sågas" i konkurrensen...
Citera
2013-05-30, 00:47
Medlem
Klose är bra ännu. Han gjorde hela fem mål i en match för några veckor sedan.
Citera
2013-05-30, 01:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Klose är bra ännu. Han gjorde hela fem mål i en match för några veckor sedan.

Jo..Sen vill Löw nog undvika så lite huvudvärk som möjligt..Han lär få fullt sjå att välja ut mittfältare..sen var och hur man ska spela...Han har ju VM i bakhuvudet redan nu såklart.
Citera
2013-05-30, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo..Sen vill Löw nog undvika så lite huvudvärk som möjligt..Han lär få fullt sjå att välja ut mittfältare..sen var och hur man ska spela...Han har ju VM i bakhuvudet redan nu såklart.

Då vi kliver in och snor platsen ifrån tyskarna.
Citera
2013-05-30, 14:50
Medlem
motvalls avatar
Djävla FIFA/Scolari, varken Dante eller Luis Gustavo kan vara med på lördag. De tvingas hem till Brasilien för att spela en träningslandskamp mot England på söndag inför Confed-cup.

Kunde de inte fått vara med? Turneringen börjar ju först den 15 juni och en tysk cupfinal är ungefär lika stor som en engelsk, i det egna landet.

Edit; Rummenigge;
Senast redigerad av motvall 2013-05-30 kl. 15:03.
Citera
2013-05-30, 23:50
Medlem
Kiessling har varit hur bra som helst denna säsong, och personligen tycker jag att det är synd att han inte kommer få chansen han ändå förtjänar. Påminner lite om Martin Max, men Kiessling är en riktig bra fotbollspelare som är på sin höjd just nu. Om det är nånting Tyskland saknar, trots alla talanger, så är det anfallare som kan hantera bollen och avsluta på de viset. Iofs så är jag Leverkusen supporter sedan 1999 så jag är inte direkt objektiv ^^
Citera
2013-05-31, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Djävla FIFA/Scolari, varken Dante eller Luis Gustavo kan vara med på lördag. De tvingas hem till Brasilien för att spela en träningslandskamp mot England på söndag inför Confed-cup.

Kunde de inte fått vara med? Turneringen börjar ju först den 15 juni och en tysk cupfinal är ungefär lika stor som en engelsk, i det egna landet.

Edit; Rummenigge;

Gustavo klarar ni nog er utan, med tanke på hans hjärnsläpp i förra pokalfinalen.

Dante är dock en viktig pjäs i laget.
Citera
2013-05-31, 10:01
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Gustavo klarar ni nog er utan, med tanke på hans hjärnsläpp i förra pokalfinalen.

Dante är dock en viktig pjäs i laget.

Visst kan Bayern klara att vinna finalen utan dessa två, men det är principen jag reagerar på. Är likadant för de brasilianare som skulle spela i den spanska ligan och lika fel. I mina ögon är detta mer en maktdemonstration och mindre något som sker av fotbollsmässiga skäl.

Dessutom höll ju träningsmatchen på att ställas in, vilket gör det hela ännu märkligare. Den var inte tillräckligt viktig för att allt byggjobb skulle färdigställas, samtidigt som det var superviktigt att alla spelarna skulle vara med. Detta rimmar illa.
Citera
2013-05-31, 10:13
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Visst kan Bayern klara att vinna finalen utan dessa två, men det är principen jag reagerar på. Är likadant för de brasilianare som skulle spela i den spanska ligan och lika fel. I mina ögon är detta mer en maktdemonstration och mindre något som sker av fotbollsmässiga skäl.

Dessutom höll ju träningsmatchen på att ställas in, vilket gör det hela ännu märkligare. Den var inte tillräckligt viktig för att allt byggjobb skulle färdigställas, samtidigt som det var superviktigt att alla spelarna skulle vara med. Detta rimmar illa.

Det saknas bara att Bayern förlorar finalen och att någon av Gustavo eller Dante blir skadad nu under turneringen. Då blir det hus i helvete på Säbener Straße.
Väldigt underligt agerat av Brasilien minst sagt. Hoppas dom åker ut tidigt i turneringen...
Citera
2013-05-31, 18:00
Medlem
Foughts avatar
Goretzka mer eller mindre klar för Schalke för 4 miljoner euro.

Om Schalke kan få alla sina talanger att blomstra ut så kan dem vara ett seriöst hot till titeln. Draxler, Meyer, Goretzka och Avdijaj räknas väl som bland dom största talengarna Tyskland har mellan åren 17-19.
Senast redigerad av Fought 2013-05-31 kl. 18:02.
Citera
2013-05-31, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fought
Goretzka mer eller mindre klar för Schalke för 4 miljoner euro.

Om Schalke kan få alla sina talanger att blomstra ut så kan dem vara ett seriöst hot till titeln. Draxler, Meyer, Goretzka och Avdijaj räknas väl som bland dom största talengarna Tyskland har mellan åren 17-19.

Det talas också om någon amerikansk anfallare. Schalke agerar kraftfullt; både Dortmund och Bayern ska ha velat lägga beslag på Goretzka.
Citera
2013-05-31, 18:53
Medlem
Quorthons avatar
Schalkes ungdomslag öht går väl som ångvältar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in