Citat:
Klose har ju spelat i landslaget väldigt länge medan Kiessling bara har varit uppkallad i sex landskamper totalt, om statistiken på TM stämmer. Klose har några målrekord som han har god chans att bräcka.
Ganska imponerande att Tysklands C-lag (Pod, Merte och Adler från B-laget) klår Ecuador, som är rankat nr. 10 i världen, med 4-2.
Ganska imponerande att Tysklands C-lag (Pod, Merte och Adler från B-laget) klår Ecuador, som är rankat nr. 10 i världen, med 4-2.
Jo..Det är väl så att Löw tänker flera steg framåt mot VM, och inte bara i nuet. Han har bestämt sig för att ge Klose en sista runda fram t.o.m. VM, och hjälpa honom att slå både rekord i antal tyska landslagsmål, och totalt antal VM-mål i historien. Detta kan man ju ha vilka synpunkter man vill om. Klose håller dock god klass ännu. Men jag gillar inte om bättre spelare inte får chansen.
I övrigt så är det väl detta spelsystemet som ligger fast med en anfallare...och då finns i princip bara plats för två stycken i en ev. VM-trupp. Speciellt då flera av dom offensiva mittfältarna kan agera stand-in i anfallet om det skulle krisa...typ Müller, Podolski, Götze mm...För Gomez går före Kiessling alla dar i veckan..och det är väl OK. Han har hållt världsklass i många år..medan Kiessling varit mer ojämn över tid. Gomez kan ju inte riktigt rå för att han spelar i kanske världens bästa klubblag med den konkurrens som är där. Och han levererar ju oftast när han spelar så..Han är också förstavalet för Löw. Klose kommer nog vara inhoppare mest..även under VM. Så med denna bakgrund släpps inte Kiessling in..Det "stör" väl bygget på något sätt...vad vet jag.
Men jag är tveksam till Klose..Känns som han särbehandlas..och då känns det inte OK mot Kiessling som trots allt är 28år och håller många år till, och borde vara hög tid att ge erfarenhet till i landslaget. Men det är svårt..Klose håller tillräckligt bra klass ännu för att kunna "sågas" i konkurrensen...