Resultat: .
0%
röster
2013-04-25, 19:40
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Såg att det blev "klart" idag .. Han har sagt för någon dag sedan att han kommer att spela med frankfurt tills kontraktet är över, men vad vet jag, bayern gör ju lite som de vill nuförtiden.

Rode är väl en lite sämre Schweinsteiger, men han är ju många år yngre (22), en klippa som defensivmitt. Det är ju helt obegripligt varför Bayern köper en till deffmid, de har ju redan Martinez, Gustavo, Kroos(?), Schwein, Emre Can. Eftersom att Rode lär knappast peta Martinez eller Schwein atm så lär han få sitta och nöta bänk, tråkigt med ett sånt slöseri på en grym talang.
Jag tycker ändå att det är lite olika typer av spelare, Martinez är väl den som har de främsta defensiva egenskaperna. Han kan ju även spelas som mittback. Gustavo är en mycket hårtjobbande och bollvinnande defensiv mittfältare, han är väl snäppet offensivare än Martinez fram fortfarande framförallt inriktad på defensivt arbete. Schweinsteiger är ju egentligen inte en defensiv mittfältare utan en central mitt som har bra defensiva egenskaper, han är så pass allround att han kan spelas var som helst på det centrala mittfältet. Kroos kan spela i en sittande roll men kommer mycket bättre till sin rätt längre fram i banan, jag skulle inte kalla honom för en defensiv mitt.

Rode och Can är väl egentligen inte tilltänkta för en startelva nästa säsong men Rode påminner om en ung Schweinsteiger av det jag har sett. Har dock bara sett honom ett fåtal gånger, han kändes mer stabil än överlägsen. Emre Can är väl lite som en blandning av Schweinsteiger och Gustavo, lite sämre framåt och lite bättre bakåt men med en enorm potenial.
Citera
2013-04-25, 19:56
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Fchansas resväska är väl så gammal och håller väl bara ihop av klistermärkena så gammal som den gubben är.

Köpte faktiskt ny väska förra året och har ett rejält lager med klistermärken

Lite små saker:

Om jag har förstått det rätt så kan Braunschweig imorgon göra slut på 28 års vänta på BL.

Hertha vill förlänga med tränaren Luhukay till 2016.

Har Fürth ännu inte vunnit hemma?

Per Nilsson är avstängd i kommande match.

Fördel Augsburg gentemot Düsseldorf resterande matcher. Förutom en läggmatch mot Bayern så har Augsburg Fürth kvar hemma i sista omgången

Nu ska jag ta en en Berliner korn och en Radeberger. Behöver inte köra till jobbet imorgon.
Citera
2013-04-25, 22:27
Medlem
Mastodontishs avatar
Frankfurts sportchef Bruno Hübner och Mainz manager Christian Heidel kritiserar Bayerns transferbeteende.
Man menar att man går emot DFLs regler på att man inte får kontakta spelare innan det är 6mån kvar på kontrakten. Mainz är sura över Kirchhoff och Frankfurt över Rode. Dessutom attackerar man självklart Götze-transfern.

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/585309/artikel_nicht-wuerdig-fuer-einen-deutschen-meister.html#omsmtwkicker

Kanske samma sak som pågår med Lewandowski?
Citera
2013-04-25, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Frankfurts sportchef Bruno Hübner och Mainz manager Christian Heidel kritiserar Bayerns transferbeteende.
Man menar att man går emot DFLs regler på att man inte får kontakta spelare innan det är 6mån kvar på kontrakten. Mainz är sura över Kirchhoff och Frankfurt över Rode. Dessutom attackerar man självklart Götze-transfern.

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/585309/artikel_nicht-wuerdig-fuer-einen-deutschen-meister.html#omsmtwkicker

Kanske samma sak som pågår med Lewandowski?
Bra att de ryter ifrån. Eller yttrar sig i alla fall, kommer väl knappast bli nåt större...
Ifall det nu gått till så är det rent ut sagt förkastligt. Får fan spela efter reglerna!

Jävla soppa allt har blivit. Oerhört besviken på att Götze och Lewa inte stannar i BvB. Allt är nästintill beundransvärt med klubben efter alla dessa år. Antar att man bara får hålla tummarna för att de lyckas behålla Gündogan och Hummels först och främst.

För mig har Ilkay blivit lite av en favoritspelare. Så lugn med bollen så att det är ofattbart.
Hans bollbehandling är ta mig fan gudomlig!

Angående Rode har jag för mig att han är klar för Bayern nästa säsong, men han skulle stanna på lån i Eintracht nästa säsong ?
Mina tankar har väl varit ute och cyklat antar jag.. Har fått uppfattningen att han är BS31-light, på tillväxt dårå. Inte sett alltför mycket av grabben så kan inte lämna nån större bild av han. Helt klart spännande, men hade ju likväl här varit roligare om han stannade.

Jävla soppa Bayern går igenom. Några nya "rapporter" kring Heynckes?
Citera
2013-04-25, 23:02
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rummenigge
Jävla soppa Bayern går igenom.

Det har stormat kring Bayern många gånger förr under åren. Bara att sitta still i båten.

Så lugnt som det har varit de senaste åren tror jag knappt jag minns.
Citera
2013-04-25, 23:05
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rummenigge
Bra att de ryter ifrån. Eller yttrar sig i alla fall, kommer väl knappast bli nåt större...
Ifall det nu gått till så är det rent ut sagt förkastligt. Får fan spela efter reglerna!

Jävla soppa allt har blivit. Oerhört besviken på att Götze och Lewa inte stannar i BvB. Allt är nästintill beundransvärt med klubben efter alla dessa år. Antar att man bara får hålla tummarna för att de lyckas behålla Gündogan och Hummels först och främst.

För mig har Ilkay blivit lite av en favoritspelare. Så lugn med bollen så att det är ofattbart.
Hans bollbehandling är ta mig fan gudomlig!

Angående Rode har jag för mig att han är klar för Bayern nästa säsong, men han skulle stanna på lån i Eintracht nästa säsong ?
Mina tankar har väl varit ute och cyklat antar jag.. Har fått uppfattningen att han är BS31-light, på tillväxt dårå. Inte sett alltför mycket av grabben så kan inte lämna nån större bild av han. Helt klart spännande, men hade ju likväl här varit roligare om han stannade.

Jävla soppa Bayern går igenom. Några nya "rapporter" kring Heynckes?

Äh, sluta försvara det fula gula.

Jag tror man har följt reglerna men dansat på gränsen självklart i klassiskt bayersk manér. Sammer och Rummenigge (kanske även Pep) har säkerligen en välformad plan som man har slipat på i snart ett år.

Jag är glad att de båda väljer att lämna. Speciellt Lewa som har fått lägre lön än planskötaren på Allianz. Och så vill man nu efter att ha pumpat in mål över två säsonger och som lagets skyttekung, erbjuda honom en lön som ligger ungefär på hälften av vad Götze och Reus har i nuläget. Snacka om att underkasta hans betydelse och värde.
Götze ska självklart till Bayern för att ta upp kampen om landslagsplatsen på riktigt med Özil. Det kommer nog bli en del rotation men det är så det måste gå till för att slåss på bred front (kolla bara Bayern i år). För mig som Bayernsupporter är det självklart att man ska gå efter den största talangen tysk fotboll kanske kommit upp med på decennier, oavsett om man "försvagar" något annat lag eller inte. I Bayern har han chansen att bli nationalhjälte på ett annat sätt än kanske bara klubbhjälte i BVB.

Andra spelare får dom gärna behålla, och med det pengaflödet som nu går in i klubben har man större chans att också göra det. En klubb som Bayern behöver inte sälja sina spelare för att finansiera något spelarköp eller löner. Det måste dock Dortmund. Och om någon inbillat sig att Dortmund på något sätt är utanför övriga fotbollsvärlden och att spelarna skulle vara några frivilliga hjältar som bara kämpar för den gula väggen kan ju glömma det.

Rode ska vara klar för transfer, att han lånas ut har väl inte nämnts någon annan stans än spekulationer?

Vad ska det vara för rapporter om Heynckes? Annat än att han förmodligen tar ett år "off" nu minst?
Citera
2013-04-25, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Det har stormat kring Bayern många gånger förr under åren. Bara att sitta still i båten.

Så lugnt som det har varit de senaste åren tror jag knappt jag minns.
Jo, men nu har ju ens vänner börjat intressera sig så smått så.. då måste man försvara lite gentemot tidigare då ingen brydde sig.

Citat:

Vad ska det vara för rapporter om Heynckes? Annat än att han förmodligen tar ett år "off" nu minst?
Menade Hoeness.. Fingrarna slant..

Citat:
Jag tror man har följt reglerna men dansat på gränsen självklart i klassiskt bayersk manér. Sammer och Rummenigge (kanske även Pep) har säkerligen en välformad plan som man har slipat på i snart ett år.
Säkert så det gått till. Hoppas ändå att man följt reglerna och inte försöker visa sig "stå över någon annan", otroligt tröttsam attityd ärligt talat.

Citat:

Jag är glad att de båda väljer att lämna. Speciellt Lewa som har fått lägre lön än planskötaren på Allianz. Och så vill man nu efter att ha pumpat in mål över två säsonger och som lagets skyttekung, erbjuda honom en lön som ligger ungefär på hälften av vad Götze och Reus har i nuläget. Snacka om att underkasta hans betydelse och värde.
Götze ska självklart till Bayern för att ta upp kampen om landslagsplatsen på riktigt med Özil. Det kommer nog bli en del rotation men det är så det måste gå till för att slåss på bred front (kolla bara Bayern i år). För mig som Bayernsupporter är det självklart att man ska gå efter den största talangen tysk fotboll kanske kommit upp med på decennier, oavsett om man "försvagar" något annat lag eller inte. I Bayern har han chansen att bli nationalhjälte på ett annat sätt än kanske bara klubbhjälte i BVB.

Andra spelare får dom gärna behålla, och med det pengaflödet som nu går in i klubben har man större chans att också göra det. En klubb som Bayern behöver inte sälja sina spelare för att finansiera något spelarköp eller löner. Det måste dock Dortmund. Och om någon inbillat sig att Dortmund på något sätt är utanför övriga fotbollsvärlden och att spelarna skulle vara några frivilliga hjältar som bara kämpar för den gula väggen kan ju glömma det.
Tror mycket väl att Götze kunde utvecklats som fan i BvB, men vad vet jag.

Jag är bara överlag trött på all pengahysteri i den här jävla världen. För mig personligen finns viktigare saker än att suga in storsummor, men återigen - jag är en vanlig arbetare och har ingen aning om hur det är att vara heltidsproffs och röra sig i dessa kretsar.

Tycker bara det hade varit för jävla underbart om de hade stannat båda två, och Dortmund kunde byggt vidare på det man har för tillfället. Istället ser hela korthuset ut att rasa samman, tror knappast endast dessa två sticker det är därför jag är smått orolig för "de fula gula".
Förhoppningsvis inser Klopp & Co. att man måste ge dessa herrar mer pengar. Det är klart att de är värda det, istället för att samla in allt och.. vad vet jag. Göra samma bedrift som i slutet på 90-talet?

En jävligt dyrköpt läxa, tror de kan ha nytta av det idag faktiskt, eller rättare sagt det är ju därför dom är där dom är idag.

- Nu lär dom ju knappast behöva sälja några fler. En jävla massa pengar från CL samt Götze (1 miljard allt som allt?) så kan man förnya kontrakt hejvilt och köpa in någon bra spelare. Räcker så.
Senast redigerad av Rummenigge 2013-04-25 kl. 23:18.
Citera
2013-04-26, 00:02
Bannlyst
Citat:

Rode ska vara klar för transfer, att han lånas ut har väl inte nämnts någon annan stans än spekulationer?

Problemet är ju att Bundesliga kommer självdö om Bayern blir för dominanta och vinner varenda säsong, vem vill följa en liga där ett enda lag vinner? Risken finns ju också att det blir så då Bayern har den överlägset bästa truppen redan i år i Bundesliga samtidigt som de nu köper upp och försvagar andra tyska lags trupper.

Bayern är den största tyska klubben men även de behöver en liga med flera andra bra lag för att hålla intresset levande och man utvecklas även mer som spelare om man möter bra lag och inte skitlag vecka ut och vecka in i ligan.

Det som istället borde hända i Tyskland är ju att klubbar som Dortmund, Schalke, Leverkusen, Hamburg osv närmar sig Bayern och gör ligan mer intressant. Den tyska ligan har blivit mer intressant för många i och med denna säsong men nu riskerar detta intresse att dö ut igen på grund av Bayerns totala dominans.

I Spanien finns det ju alltid Real Madrid och Barcelonas rivalitet vilket gör att intresset för den ligan består trots ekonomisk ojämlikhet med resten av Spaniens lag, i Tyskland har vi nu risken att enbart 1 lag dominerar år för år, en sådan liga blir ointressant att följa, spelar ingen roll hur kul fotboll Bayern spelar om de saknar utmanare.
Citera
2013-04-26, 00:18
Bannlyst
Det där har man ju hört förut, att ska dominera i x antal år framöver... Men så står dom där Werder bremen ( ) som vinnare!

Kunde ju önskat sig att ex Hamburg vore bättre skött, oerhörd potential, främst ekonomiskt.
Citera
2013-04-26, 06:52
Medlem
cyberkalles avatar
Angående Hoeneß så är det så mycket som skrivs att det är svårt att greppa något, tror han skulle in på nya förhör på måndag och han skall dock ha fått ett tillfälligt utresevisum till bortamötet mot Barcelona annars så har han reseförbud/arresteringsorder.

Många tar nu chansen att spotta på honom och det skulle vara riktigt kul om han frikändes från alla anklagelser.
Men han får även ett enormt stöd från ännu fler.

Lewa---> Bayern
Gomez----> Dortmund

Dom senaste rykterna

Gomez som Bayern köpte efter succén Stuttgart för att vinna titlar och då sa alla på samma sätt att Bayern förstör BL och förutan årets titel så har det blivit en titel tidigare med Gomez i laget.

Men jag hoppas inte att Lewa nu kommer om man nu inte gör en bytes deal för då får Dofmund trots allt en värdig ersättare.
Citera
2013-04-26, 09:00
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Är det så att uppgifterna om att Lewandowski ska ha tjänat €1,5M och blivit erbjuden €3M av Dortmund stämmer, så ska man komma ihåg att medellönen för en Bundesligaspelare ligger kring €2,5M. Att han inte känner sig uppskattad i BVB är då självklart. Varför skulle han stanna??? För mig är frågan färdigdiskuterad, självklart sticker han. Frågan är bara vart? Inte mig emot om han går till Bayern.

(Att lönerna är astronomiska är en helt annan fråga.)

Citat:
I Götzes fall tror jag precis som du att det är av sportsliga skäl. Den killen vill nog till en säker toppklubb med en ny intressant tränare, som passar honom som handen i handsken. Han är nog inte dummare än att han också inser att lagbygget Dortmund är lite labilt till skillnad från FCB.

Kritikerna ska nog snarast vara tacksam att han stannar i Tyskland. Inget utvecklar Bundesliga så mycket som om stjärnorna stannar kvar istället för att de flyttar utomlands.

Citat:
Och om någon inbillat sig att Dortmund på något sätt är utanför övriga fotbollsvärlden och att spelarna skulle vara några frivilliga hjältar som bara kämpar för den gula väggen kan ju glömma det.
Frågan är om ens Klopp stannar? Kan inte vara kul att arbeta under dessa villkor, att klubben inte kan behålla de stjärnor han skapar.

Man ska nog inte kritisera Bayern, eller andra klubbar för det som verkar hända BVB, man ska kritisera Dortmund själva. De är de själva och ingen annan som försatt dem i denna situation.
Citat:
Frankfurt har värvat ganska frisk denna säsong från andra tyska lag, vet att de i Kaiserlautern inte direkt jublade när man "snodde" Kevin Trapp bland annat. Mainz erbjöds €10M i julas om man redan då lät Kirchhoff gå. De nekade trots att han annars lämnade som Bosman i sommar.

Att klubbledningar blir sura när spelare lämnar för större klubbar är självklart, men snälla! Era klubbar agerar exakt likadant gentemot andra lag. Så fungerar fotbollsvärlden idag, just face it!
(Dessutom tror jag att alla dessa agenter som finns numera inte bara agerar 6 mån före ett spelarkontrakt går ut, skyll på dem inte på köparen.)

Mitt slutord i detta långa inlägg blir att den viktigaste frågan för att Bundesliga ska fortsätta att utvecklas är att man kan behålla sina stjärnor, för skapa sådana är man mycket bra på. Hamnar man i den situationen som La Liga gjort, där alla klubbar utom de två stora ständigt måste sälja sina toppspelare (likadant i Frankrike och Italien) det är då kvaliteten sjunker.

Det är ingen katastrof om det är Bayern som värvar, men katastrof blir det om det är PSG, Real, Chelsea eller City som köper alla bra spelare. Det är värvningar som Özils, Khediras, Schürrles eller Podolskis som är hotet för BL, inte den av Götze.
Citera
2013-04-26, 09:37
Medlem
motvalls avatar
En replik till i debatten angående BVB.
Förra året i november presenterade Dortmund sitt bokslut, man gjorde en rekordvinst på ca €30M. Ordförande Watzke stod och domderade i talarstolen om hur skickliga de var och hur bra framtiden såg ut. Sedan beslutades att en stor del av dessa pengar skulle gå till en aktieutdelning till honom och hans kompisar.

Undrar om det inte hade varit smartare att de gått till spelarlöner istället?

Bayern gjorde också en god vinst enligt sitt bokslut förra säsongen, de pengarna användes till vettigare saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in