Citat:
Jag tycker ändå att det är lite olika typer av spelare, Martinez är väl den som har de främsta defensiva egenskaperna. Han kan ju även spelas som mittback. Gustavo är en mycket hårtjobbande och bollvinnande defensiv mittfältare, han är väl snäppet offensivare än Martinez fram fortfarande framförallt inriktad på defensivt arbete. Schweinsteiger är ju egentligen inte en defensiv mittfältare utan en central mitt som har bra defensiva egenskaper, han är så pass allround att han kan spelas var som helst på det centrala mittfältet. Kroos kan spela i en sittande roll men kommer mycket bättre till sin rätt längre fram i banan, jag skulle inte kalla honom för en defensiv mitt.
Ursprungligen postat av shitlist
Såg att det blev "klart" idag .. Han har sagt för någon dag sedan att han kommer att spela med frankfurt tills kontraktet är över, men vad vet jag, bayern gör ju lite som de vill nuförtiden.
Rode är väl en lite sämre Schweinsteiger, men han är ju många år yngre (22), en klippa som defensivmitt. Det är ju helt obegripligt varför Bayern köper en till deffmid, de har ju redan Martinez, Gustavo, Kroos(?), Schwein, Emre Can. Eftersom att Rode lär knappast peta Martinez eller Schwein atm så lär han få sitta och nöta bänk, tråkigt med ett sånt slöseri på en grym talang.
Rode är väl en lite sämre Schweinsteiger, men han är ju många år yngre (22), en klippa som defensivmitt. Det är ju helt obegripligt varför Bayern köper en till deffmid, de har ju redan Martinez, Gustavo, Kroos(?), Schwein, Emre Can. Eftersom att Rode lär knappast peta Martinez eller Schwein atm så lär han få sitta och nöta bänk, tråkigt med ett sånt slöseri på en grym talang.
Rode och Can är väl egentligen inte tilltänkta för en startelva nästa säsong men Rode påminner om en ung Schweinsteiger av det jag har sett. Har dock bara sett honom ett fåtal gånger, han kändes mer stabil än överlägsen. Emre Can är väl lite som en blandning av Schweinsteiger och Gustavo, lite sämre framåt och lite bättre bakåt men med en enorm potenial.

Fingrarna slant..
) som vinnare!