2013-06-01, 15:32
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastafaraii
Inte för att vara sån men ja får fan sjukt i ögonen när jag läser alla "Soft-airgun".. De heter ju förhelvete Air-softgun!!
OnT: Tror inte blodet i bagageutrymmet räcker som bevis för att fälla honom..

Airsoft är en hobby som utövas med airsoftvapen, vanligen kallade Soft Air Guns eller air soft guns (efter engelskan).

Info: http://sv.wikipedia.org/wiki/Airsoft
Senast redigerad av Labolina70 2013-06-01 kl. 15:35.
Citera
2013-06-01, 15:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Tror du det blir Karsudden för kj
Nej, det tror jag inte. Karsuddens sjukhus:
Citat:
Karsudden är Sveriges största sjukhus för rättspsykiatrisk vård med Stockholms läns landsting (60 vårdplatser), Västra Götalandsregionen (24 vårdplatser) och Sörmlands läns landsting (30 vårdplatser) som upptagningsområden.
Citera
2013-06-01, 15:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nu idag skriver NSD att blodet är funnet i bilen http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6856557

Hur försvaradvokaten ställer sig till det undrar jag, han påstår sig ju få den viktigaste infon via media och torde väl läst det idag då? Står han fast vid att V råkat droppa blod i bagageutrymmet? Eller kommer vi få höra i rätten en löjlig utläggning om att V lagt något i bagageutrymmet och då hade hennes hand kanske varit skadad via kampsportandet?

Jag skulle råda advokaten (inte för att jag tror han läser här, men ändå..) att lägga lite tid och möda på att sluta vara en pajas och istället bearbeta grabben att för att processen ska bli så smärtfri som möjligt erkänna.

Du menar jobba som Claes Borgström och hjälpa åklagaren till framgång?

Advokatens jobb är att företräda sin klient inte att vara åklagaren behjälplig.
Citera
2013-06-01, 15:36
Medlem
Många som har bil och hyr lägenheter har också ett förråd och/eller garage, men där har de väl kollat och letat efter spår. Har inte sett något om det. Även soprum och andra gemensamma utrymmen som kan bokas borde vara av intresse.
Citera
2013-06-01, 15:40
Medlem
Om det nu lutar åt att det är KJ som dödat VB, borde man inte då sätta lite press på brorsan som det påstås att han gick hem till samma kväll som VB försvann. Någon ljuger uppenbarligen. Troligt är väl att de täcker upp för varandra med alibi just därför att de båda varit inblandade på ett eller annat sätt.
Citera
2013-06-01, 15:43
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror att KJ är skyldig, dock är det intressant att se det ur både åklagaren och försvararens perspektiv. Advokaten menar ju att det kan finnas förklaringar till blodspåret/n i bilen som inte har med brottet att göra, och det jag nämnde är ju en teoretisk möjlighet.

Vad säger ni, har KJ stuckit VB i hjärtat med ett samurajsvärd, är det tänkbart?

Problemet jag ser är att både KJ och VB höll sig till en liten och förtrogen skara vänner, om de saknades verkar det som om de nöjt sig med sitt alldeles egna sällskap. Hade varit intressant att veta hur frekvent de träffades.

Hunden är också ett aber, men det kan visa sig att KJ helt enkelt obducerat hunden efter dödsfallet. Två säckar ska ha burits ut av far och KJ, hunden i den ena och blodigt badlakan i den andra, t ex.
Om han nu gillat att dissekera i yngre dagar..
Någon dementerade hundbortfallet med förklaringen att han bitit i elsladd, pappa kom och båda lämnade in hunden på vet.klin. Det är bara rykten än.

De få forum jag sett Ki*ba kommentera i, har han uppfört sig kaxigt, lite över gränsen. Men han har också "tänt ett ljus" för en förlorad kamrat bakåt i tiden. Googla Ki*ba. Tilläggas bör är att han även klarat av att ta ett B-körkort. Vi får inte glömma bort de normala delarna.
Citera
2013-06-01, 15:46
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Men jag förstår inte varför "alla" fastnar vid att detta måste ha hänt inomhus? Vad sägs om utomhus?? (för vilken gång i ordningen jag och några med mig tjatar om detta vet jag inte)

Det är grannarnas vittnesmål om skrik den aktuella kvällen. Frågan är om grannarna tittade på hockeyn, eller om de tittade på något annat. Det kan avgöra hur man upplever skrik.
Citera
2013-06-01, 15:46
Medlem
Lagro

Vad som är den stora bristen för åklagarna är att det finns ingen brottsplats.
Brottsplatsen borde ha funnits i bostaden, om mordet och styckningen hade skett där hade spår funnits, blodspår går även att upptäcka i avloppsrören.
Om bostaden blivit rengjord med något speciellt medel, det skulle ha upptäckts.
Kroppsdelarna måste ha transporterats med bil som han hade tillgänglig och med likspårhundar som de mycket säkert använt hade markerat om kroppsdelar transporterats med bil.
Det är samma sak i bostaden, hundarna hade markerat om kroppsdelar förvarats där.
Det här blodspåret i bagageutrymmet är inte uppgivit hur stort det är, men det kan finnas någon förklaring till det.
Av presskonferansen kunde man få uppfattningen att det var blodspåret i bagageutrymmet som var av betydelse.
Sedan började de antyda att annan person kunde vara inblandad, det visar de har ingen bestämd linje hur mordet och styckningen gått till.
Om likspårhundarna markerat i bilen, det skulle ha varit ett mycket starkt indicium, men det är aldrig något bevis.
De här kroppsdelarna måste ha transporterats med bil till gula huset där de påträffades, men i den misstänktes bil tycks inte finnas några sådana spår på det.
Jag börjar tro att åklagarna har inte så mycket substans hittills att komma med.
Om brottsplatsen hittas, det skulle bli ett stort steg framåt i utredningen.
Sedan måste man inse att VB skulle sannolikt inte begett sig med honom till några avlägsna värn eller liknande utan att bli misstänksam.
Senast redigerad av Lagro 2013-06-01 kl. 15:54. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-06-01, 15:47
Medlem
Kan det bero på svartsjuka?
Om någon är mycket förstjust i VB men som inte fått sina känslor besvarade.

Som känner både VB och KJ.
Vet att VB skall till KJ och plugga.
Är svartsjuk för hon är hos honom.
Väntar på henne utanför KJ.

Kan mycket väl plantera bevis hos KJ om det är någon som känner honom.

Underligt med Bodengrabb har läst hans inlägg.
Vi som skriver här kallar oftast KJ för KJ eftersom han heter så.

Men Bodengrabb skriver K*bba. Underligt med en person som säger sig inte ha träffat KJ förr.

Pluss det gula plastpåsen. Ena gången har han fått höra det från en kompis sedan från KJ.

Sen pekar han ut en person som bor i Sävast och som är gay men talar om att han inte
har bytt adress och har tidigare bott i Bodsvedjan.

När jag har läst hans inlägg så får jag en känsla av att han vill peka ut KJ men
inte så att det riktigt ska synas.

Finns fler inlägg som är underliga.

Kanske finns det hat mot både VB och KJ.
Svartsjuka kan ställa till mycket elände.
Citera
2013-06-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du menar jobba som Claes Borgström och hjälpa åklagaren till framgång?

Advokatens jobb är att företräda sin klient inte att vara åklagaren behjälplig.

Han ska företräda sin klient och hävda hens oskuld in absurdum om hen tvingas till det anser jag, men det bästa är väl om en advokat kan säga till sin klient att "hörredu läget ser inte så ljust ut, de har hittat blod i bagageluckan (t ex) och det kommer bli svårt att bortförklara för rätten, har du något att berätta för mig om vad som egentligen hände", istället för att tramsa runt med högst orealistiska bortförklaringar.
Citera
2013-06-01, 15:48
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Men jag förstår inte varför "alla" fastnar vid att detta måste ha hänt inomhus? Vad sägs om utomhus?? (för vilken gång i ordningen jag och några med mig tjatar om detta vet jag inte)
Det har jag också funderat på...
Citera
2013-06-01, 15:52
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Vad som är den stora bristen för åklagarna är att det finns ingen brottsplats.
Brottsplatsen borde ha funnits i bostaden, om mordet och styckningen hade skett där hade spår funnits, blodspår går även att upptäcka i avloppsrören.
Om bostaden blivit rengjord med något speciellt medel, det skulle ha upptäckts.
Kroppsdelarna måste ha transporterats med bil som han hade tillgänglig och med likspårhundar som de mycket säkert använt hade markerat om kroppsdelar transporterats med bil.
Det är samma sak i bostaden, hundarna hade markerat om kroppsdelar förvarats i där.
Det här blodspåret i bagageutrymmet är inte uppgivit hur stort det är, men det kan finnas någon förklaring till det.
Av presskonferansen kunde man få uppfattningen att det var blodspåret i bagageutrymmet som var av betydelse.
Sedan började de antyda att annan person kunde vara inblandad, det visar de har ingen bestämd linje hur mordet och styckningen gått till.
Om likspårhundarna markerat i bilen, det skulle ha varit ett mycket starkt indicium, men det är aldrig något bevis.
De här kroppsdelarna måste ha transporterats med bil till gula huset där de påträffades, men i den misstänktes bil tycks inte finnas några sådana spår på det.
Jag börjar tro att åklagarna har inte så mycket substans hittills att komma med.
Om brottsplatsen hittas, det skulle bli ett stort steg framåt i utredningen.
Sedan måste man inse att VB skulle sannolikt inte begett sig med honom till några avlägsna värn eller liknande utan att bli misstänksam.

Nja, jag tycker nog att åklagarna har en hel del på fötterna. Dom har en kropp, dom har blodspår. Dom har vittnesmål från grannarna som hörde skrik i lägenheten. Resten går nog att pussla ihop. Många har blivit dömda på sämre bevis än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in