2013-06-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Varför skulle han vara satanist? Varför inte kommunist? Kommunismens färg är ju röd och vid ett mord blir det ju mycket rött. Han som hade ihjäl Caroline i Gällivare körde ju omkring med henne i bilen i några timmar och han som hade ihjäl Engla gjorde ju samma sak. Så visst kan det hända.

jaa, det är väl självklart menade på att det blir svårt att bortförklara sig, menar att hon lär ju inte åkt blodig i den tidigare när hon var vid livet
Citera
2013-06-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Att han mår dåligt råder det nog inget tvivel om. Han hade säkert mått bättre om han inte hade åkt dit. Men man ska inte helt glömma bort att det finns människor där ute som är genuint onda. Dom vill döda någon bara för att dom gillar det, bara för att prova på det.

Oavsett hur deprimerad eller schizo eller paranoid man är så är det ett stort steg att döda någon annan människa, och det sker nästan aldrig utan att mördaren är medveten om vad han gör. Mijailovic mådde också väldigt dåligt, men domstolarna i Sverige är inte så softa som vissa har en benägenhet att tro. Och fängelserna är inte helller så bekväma som vissa tror.

näe, det känns väl inte riktigt som det mest ologiska i storyn att killen mår skit. oavsett skuld eller inte så mår han säkerligen rent fördjävligt.

och ja, ondska i denna värld är ju ett faktum. sen kan själva ondskan ha en bakgrund eller en "förklaring", men det finns ju fall där en person ööh omotiverat (?) är rakt upp o ner bara OND.
Citera
2013-06-01, 15:06
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Mitt minne kan svika, men har för mig att hunden införskaffades 2012. Han blev inte så gammal Grabben. Åtalet mot KJ måste ha varit något annat. Googlar man inser man att många tycks ha intresse för softairgun, så mycket att de måste skjuta på folk i centrala Boden.
Bilrutan?
Citera
2013-06-01, 15:12
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Att han mår dåligt råder det nog inget tvivel om. Han hade säkert mått bättre om han inte hade åkt dit. Men man ska inte helt glömma bort att det finns människor där ute som är genuint onda. Dom vill döda någon bara för att dom gillar det, bara för att prova på det.

Oavsett hur deprimerad eller schizo eller paranoid man är så är det ett stort steg att döda någon annan människa, och det sker nästan aldrig utan att mördaren är medveten om vad han gör. Mijailovic mådde också väldigt dåligt, men domstolarna i Sverige är inte så softa som vissa har en benägenhet att tro. Och fängelserna är inte helller så bekväma som vissa tror.

Ja, så är det, och du fångar här varför detta hänt. Allt det andra är bara utanpåverk, och försök till förklaringar. Alla vill så klart att det ska finnas rimlighet i även ett totalt obegripligt brott, det är den mänskliga naturen som vill förstå världen. Man får helt enkelt bara inse att KJs brott inte går att förstå eller förklara, utan beror på ondska. Att han antagligen har ett knippe diagnoser och störningar är bara själva ramverket.

Det går inte att skydda sig helt från ondska, men det är väsentligt att kunna tolka signaler, och vilja eller kunna lyssna på dem. Många förvånas när människor blir misshandlade gång på gång. Jag undrar om KJ skadat VB tidigare, jag hoppas att innehållet i polisanmälningarna hon gjort kan läcka ut snart.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-01 kl. 15:14.
Citera
2013-06-01, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
ett par personer som "ingår" i soft air gun-teamet är engagerade i rollspelsgrupper, bland annat i luleå.
Då måste man ha dem under förstorningsglas.
Citera
2013-06-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Då måste man ha dem under förstorningsglas.

med motiveringen...? såvida jag förstått det är mordet inte knutet till någonting som har med rollspel att göra! för övrigt är det en jävla skillnad på ROLLSPEL och LAJV..
Citera
2013-06-01, 15:22
Medlem
Åklagaren som lyckades med att få ett dråp till överlagt mord i Gällivare och livstidsfängelse.
http://advokatfrisk.blogspot.com/2009/03/min-syn-pa-livstidsdomen-mot-toni_5851.html
Är det någon som vill undersöka hur när släkt dom är med varandra?.
Citera
Moderator
OYs avatar
En aspekt som inte diskuterats grundligt vad jag minns, och som kan kopplas till motivbilden och en GMP, det är BO etnicitet och ursprung. Jag tänker inte dra några stora växlar på det men har för mig att någon person kring KJ är SD sympatisör, framgår av dennes facebook, minns ej vem det är.

Kan det vara ett mord med hat som förtecken, tänker på uppgifterna om arrangerade kroppsdelar och de nio huggen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
KJ:s ålder, 22, ger ingen åldersrabatt enligt lagen.
Tror du det blir Karsudden för kj
Citera
2013-06-01, 15:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag funderat lite på vad advokaten pysslar med. Igår fick jag intrycket att blodet var i lägenheten och då i extremt liten mängd, men nu verkar det hittats i bilens bagageutrymme och då tycker jag advokaten skämmer ut sig lite när han får det att låta hur självklart som helst att V pga sin karateträning ska ha läckt blod i bagageutrymmet.

Ja, han lär få det ännu svårare med kontakterna framöver, nu har han nog bränt media också som fått skriva uppföljande artiklar om var blodet hittades när han snabbt var ute och försökte få det till något annat.
Citera
2013-06-01, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Varför skulle han vara satanist? Varför inte kommunist? Kommunismens färg är ju röd och vid ett mord blir det ju mycket rött. Han som hade ihjäl Caroline i Gällivare körde ju omkring med henne i bilen i några timmar och han som hade ihjäl Engla gjorde ju samma sak. Så visst kan det hända.
Jag skev inte om politiska mord utan satanister! Tänk på Charles Manson.
Citera
2013-06-01, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Problemet är att tidningen inte i den artikeln skriver var blodet är hittat och att advokaten inte tar upp det. Alla tidningar med självaktning har nu rättat till det här, advokaten är klart manipulativ, och han får betalt för det.

Nu idag skriver NSD att blodet är funnet i bilen http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6856557

Hur försvaradvokaten ställer sig till det undrar jag, han påstår sig ju få den viktigaste infon via media och torde väl läst det idag då? Står han fast vid att V råkat droppa blod i bagageutrymmet? Eller kommer vi få höra i rätten en löjlig utläggning om att V lagt något i bagageutrymmet och då hade hennes hand kanske varit skadad via kampsportandet?

Jag skulle råda advokaten (inte för att jag tror han läser här, men ändå..) att lägga lite tid och möda på att sluta vara en pajas och istället bearbeta grabben att för att processen ska bli så smärtfri som möjligt erkänna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in