2013-05-31, 13:11
Medlem
Enl. KJ själv så hoppade han över gymnasiet och gick direkt till högskola.
Detta enligt hans profil på.....netlog? eller vad sidan nu hette där han kallade sig majoren något.
Citera
2013-05-31, 13:11
Medlem
-DaRude-s avatar
Hur starka och bindande är egentligen dessa "nya bevis" mot 22-åringen? Känns ändå som att polisen haft honom i säkert förvar sen länge.
Senast redigerad av -DaRude- 2013-05-31 kl. 13:19.
Citera
2013-05-31, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Hade de haft stark bevisning redan då, hade KJ redan suttit häktad på sannolika skäl...
Gör om, gör rätt...

Tror vad du vill..up to you..!!
Detta visst jag för över 1v sedan...allt från en säker källa inte från fb fablare..
Citera
2013-05-31, 13:13
Medlem
DenSomSokers avatar
Det pratas om att VB´s mamma var svartsjuk på sin dotter och hade kontroll på henne genom facebook osv. Kan KJ och VB´s mamma haft ett kk-förhållande eller börjat träffas i hemlighet efter att KJ och VB gjort slut? VB kanske lyckades avslöja att dom höll på med varandra, konfronterade båda hos KJ och det hela slutar med att VB dör i tumulten? Kan det vara VB´s mamma som vittnet ser lämna lägenheten? Säkert långdraget, men en teori av många.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
När GM är hittad, och om det är KJ, ser jag med tveksamt nöje fram till att media börjar skriva mer seriöst om as, eller snarare, att lekmän förstår att det här inte är en diagnos man kan klistra på kreti och pleti. Autism och allt med det här handikappet är inget man ska slå folk i huvudet med. Det är en diagnos som kommer i många tappningar, men för alla har det här funnits med hela livet. Det handlar inte om att någon "säger nåt dumt", "inte tycker som jag" eller "tittar under lugg". Blygsel, låg självkänsla, depressioner, allmän ohyfs, allt blandas in när man försöker diagnosticera andra. Det är att göra det för lätt för sig.

Tillverkningsindustrin tar väldigt väl hand om folk med handikapp, och jag vet inte hur KJs liv skulle sett ut nu om han i stället för att försöka studera och drömma om saker han inte klarade av, fått göra något han faktiskt klarade. Han borde fått ett anpassat jobb, i stället för att dröna hemma och i skolan och drömma om att göra lumpen. Han hade fastnat i helt fel spår. Att bli nekad att skjutsa hem VB kan ha tänt stubinen, det kan räcka...

Tyvärr tror jag att fängelsemiljön på sikt är bra för honom.

Tänk själva... hur hade KJ det? Hans liv var att drömma om att göra lumpen (som han inte fick göra), gå i skolan (som han inte klarade) och att dejta tjejer (som inte ville ha honom).
Citera
Medlem
ballobass avatar
Förstår inte allt det snack om att KJ måste vart helt psyk störd, om han nu mördat VB och sen styckat henne, måste ju inte betyd att han är psyk störd. Snarare att han gjorde allt för att inte bli misstänkt i så fall. Sen att det är sinnesjukt att stycka någon är ju en annan sak.

Ps. Dom som gjorde det var två tror jag.
Citera
2013-05-31, 13:14
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Om alla som tycker illa om någon och skriver det på något socialt media eller någon hemsida skulle ha något att förklara så lär listan över dylika personer bli jäkligt lång bara när det gäller den här tråden.

AN's klumpiga uttryck är en liten bris jämfört med alla fullkomligt rabiata inlägg mot henne och hennes familj. Och nej jag har inget som helst personligt intresse att försvara vare sig henne eller hennes familj men drevet på Flashback saknar all intelligens.

Flashback i ett nötskal. Även om rätt person sitter där han sitter. Och även då han blir dömd sen.
Så kommer vissa här inne fortsätta spåna vidare att MB´s familj fortfarande har styckat KJ. Men det är som vanligt på FB.
Citera
2013-05-31, 13:14
Medlem
Cinnabars avatar
[quote=exorganic|43705305]
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
[b]

Å andra sidan så finns det mycket som talar för att KJ är en normal, social person. T.ex att han låtsaskrigar med kompisar, har haft flickvänner, att han reagerar på nuvarande omständigheter på ett sådant sätt att hans försvarare tycker han verkar oskyldig.

En sådan person som begår styckmord, har säkerligen enligt min teori, en störning som sitter djupt och kanske inte är så uppenbar för ens hans närmaste omgivning. Ett exempel är kompisen som hade känt KJ i ca 10 år, som uttalade sig i TV här om dagen.

Min gissning är att om KJ är skyldig (vilket inte alls är säkert) så kommer han hamna på psyket.

Nej, nej, nej. Han blev dumpad för att han var för kontrollerande, han klarade inte av gymnasiet, han har god man, han kunde inte göra lumpen. Han var inte med på den sociala samvaron med air soft gänget. Han gick hem efter avslutat "krig". Han hade inga planer för framtiden, som gick att genomföra. Han var fritt svävande, nekad allt.
Citera
2013-05-31, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Om alla som tycker illa om någon och skriver det på något socialt media eller någon hemsida skulle ha något att förklara så lär listan över dylika personer bli jäkligt lång bara när det gäller den här tråden.

AN's klumpiga uttryck är en liten bris jämfört med alla fullkomligt rabiata inlägg mot henne och hennes familj. Och nej jag har inget som helst personligt intresse att försvara vare sig henne eller hennes familj men drevet på Flashback saknar all intelligens.

Att som polis inte höra personer som fäller sådana uttalanden innan den saknade är funnen mördad, och har en relation (tid. tränare) skulle vara direkt tjänstefel, alltså hade AN & MB saker att förklara.
Sedan är jag säker på att MB kunde berätta saker som förmodligen var av intresse för resten av utredningen, men det är av mindre betydelse i nuläget...
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friton
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7686012

Spännande.. är så nyfiken på vad de fick för resultat..

Har varit tveksam till att KJ är gärningsman men nu har de då iallafall nog mycket bevis till att häkta honom på sannolika skäl. Undrar vad de kan vara för bevis. Nog för att han fortfarande kan vara oskyldig men känns inte riktigt som det, inte helt och hållet iallafall.
Inte helt och hållet oskyldig? Kan man vara delvis oskyldig?

Förvänta dig inte för mycket av presskonferensen. Det kommer knappast att nämnas några bevis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Förstår inte allt det snack om att KJ måste vart helt psyk störd, om han nu mördat VB och sen styckat henne, måste ju inte betyd att han är psyk störd. Snarare att han gjorde allt för att inte bli misstänkt i så fall. Sen att det är sinnesjukt att stycka någon är ju en annan sak.

Ps. Dom som gjorde det var två tror jag.

så för dig känns det helt "normalt" att först mörda o sedan stycka?
är nog många som vill motargumentera... känns som en ganska "normal" reaktion att ta till beräkningen att det nog mest troligt inte står helt rätt till i skallen på styckmördare.. eller?
Citera
2013-05-31, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
När GM är hittad, och om det är KJ, ser jag med tveksamt nöje fram till att media börjar skriva mer seriöst om as, eller snarare, att lekmän förstår att det här inte är en diagnos man kan klistra på kreti och pleti. Autism och allt med det här handikappet är inget man ska slå folk i huvudet med. Det är en diagnos som kommer i många tappningar, men för alla har det här funnits med hela livet. Det handlar inte om att någon "säger nåt dumt", "inte tycker som jag" eller "tittar under lugg". Blygsel, låg självkänsla, depressioner, allmän ohyfs, allt blandas in när man försöker diagnosticera andra. Det är att göra det för lätt för sig.

Tillverkningsindustrin tar väldigt väl hand om folk med handikapp, och jag vet inte hur KJs liv skulle sett ut nu om han i stället för att försöka studera och drömma om saker han inte klarade av, fått göra något han faktiskt klarade. Han borde fått ett anpassat jobb, i stället för att dröna hemma och i skolan och drömma om att göra lumpen. Han hade fastnat i helt fel spår. Att bli nekad att skjutsa hem VB kan ha tänt stubinen, det kan räcka...

Tyvärr tror jag att fängelsemiljön på sikt är bra för honom.

Tänk själva... hur hade KJ det? Hans liv var att drömma om att göra lumpen (som han inte fick göra), gå i skolan (som han inte klarade) och att dejta tjejer (som inte ville ha honom).

Vi vet inte om han har AS! Jag är alldeles säker på att man kommer hitta något annat på honom framöver om rättspsykiatrisk utredning görs, vilket ju kommer bli fallet om han fortsätter vara GM i fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in