2013-06-01, 11:59
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Baltic stouten tycker jag också var bra i smakerna.
Dom rostade tonerna var angenäma men jag tycker ändå att den kändes lite mesig i övrigt.
Jag ger den 7av10.
Baltic stout är inte mesig, den är bra avvägd.

En annan fråga, brewdog skulle öppna en egen pub här i sthlm? hur går det med den, är den öppen? öppnar den? Eller?
Citera
2013-06-01, 12:05
Medlem
Quorthons avatar
Rena kaoset för att få Ingrid. De första i kön roffade åt sig en varsin låda så man blev utan. Den är god, mrn inte så jävla bra att sådant kaos motiveras.
Citera
2013-06-01, 12:22
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Rena kaoset för att få Ingrid. De första i kön roffade åt sig en varsin låda så man blev utan. Den är god, mrn inte så jävla bra att sådant kaos motiveras.
haha, ja det är löjligt. den är cp-hypad.

jag beställde allt jag ville ha på webben (så jävla smidigt nu för tiden när både T6 och T7 finns),
så får man allt ihopplockat så hämtar man ut det någon dag i veckan och slipper trängas med folk.

i alla fall, det på webben försvann snabbare än kvickt sen såg jag att en butik i stan hade 60 flaskor så jag tänkte, jag tar en biltur och finns det kvar så finns det kvar, den hade tydligen försvunnit på 5min och då var jag ändå där 10.30

jag drack den senast på CBC och för min egen del så var jag tom besviken, antingen så har den blivit sämre eller så har jag alldeles för höga förväntningar alternativt både och.

men det gör mig ingenting att jag missade den, det är en bra ipa, men inte så man måste slita åt sig lådor. fan va folk är får alltså.
Citera
2013-06-01, 12:29
Medlem
Vad lyxit ni har det ändå i Svedala att pöbeln slåss över craft beer. Det är ett jävligt bra tecken.
Citera
2013-06-01, 12:39
Medlem
Jag var på SB klockan 10.30, då var nästan allt slut. Ingrid brydde jag mig inte om så mycket, var mest farsan som ville ha ett par flaskor när jag ändå var där, men den var totalslut.

Blev ett par Oppigård 1200 Meter? och lite annat smått och gott i alla fall.
Citera
2013-06-01, 12:42
Medlem
LP-skivas avatar
Knep åt mig en flaska Ingrid i Sickla när de öppnade. Har aldrig druckit den så det ska bli intressant att se vad hajpen handlar om. Inget jättefan av Brewdog men ibland får de till det. Av det övriga jag ville ha så fanns det i butiken förutom Maharajan som även hann ta slut på webben. Blev en ilfärd in till Regeringsgatan för att hämta några. Problemet löst och sommaren är räddad.
Citera
2013-06-01, 12:44
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Baltic stout är inte mesig, den är bra avvägd.

En annan fråga, brewdog skulle öppna en egen pub här i sthlm? hur går det med den, är den öppen? öppnar den? Eller?

Den har öppnat.

Mittemot Dovas (!) på St Eriksgatan, mellan bron och Fridhemsplan ungefär.

Det är väl dit man måste gå om man vill ha sig någon Ingrid till livs...
Citera
2013-06-01, 12:47
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Knep åt mig en flaska Ingrid i Sickla när de öppnade. Har aldrig druckit den så det ska bli intressant att se vad hajpen handlar om. Inget jättefan av Brewdog men ibland får de till det. Av det övriga jag ville ha så fanns det i butiken förutom Maharajan som även hann ta slut på webben. Blev en ilfärd in till Regeringsgatan för att hämta några. Problemet löst och sommaren är räddad.
samma för mig. maharajan var prio ett för mig och på webben var det bara 480 flaskor eller något så jag knep 5st, de ska njutas i sommar. ingrid who?!
Citera
2013-06-01, 12:58
Medlem
gr6810s avatar
Jag drack inte Ingrid första gången den släpptes, men testade den på CBC och tyckte inte att den var något särskilt. Den är definitivt resultatet av en internethype skapad av hippt skottskt bryggeri tillsammans med en populär ölbloggare.
Citera
2013-06-01, 14:37
Medlem
Quorthons avatar
Maharadjan är riktigt god. Hann inte på den heller. Knappast lyx att folk slåss för att få tag i öl. Börjar bli ett problem som skapar ångest vid månadsbryten. Den första dagen varje månad hatar man folk.
Citera
2013-06-01, 15:32
Medlem
Blev en Bigfoot och Ruthless Rye för min del. Hade tänkt köpa en Ingrid om det fanns några kvar av dom när jag släntrade in runt klockan 2 men det var helt slut vad jag kunde se. Nåväl, jag var mest intresserad av Bigfoot och den fanns det då flera kvar utav. Tvekade angående Ruthless Rye med tanke på att det var ett vårsläpp i USA och det faktum att det är en råg-IPA, man får ju höra att humle är lika flyktigt som svensk sommar ungefär, men jag slog till på en flaska till slut då jag aldrig har blivit besviken på en Sierra Nevadaöl tidigare.
Citera
2013-06-01, 15:55
Medlem
Fixiebikes avatar
Ingrid är bara hajp.

För min del blev det i vanlig ordning IPA Is Dead. Till en början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in