2016-02-27, 19:40
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Dessa två hällde jag i vasken, mycket dåliga.

Eskilstuna Vasa Goes South är den bästa i din beställning enligt mig. Skål

Då dricker jag dom först då
Citera
2016-02-27, 20:34
Medlem
ungluckselgeratlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Någon som testat Traquair 7.2 också? Rätt god, ganska blaskig men helt OK eftersmak!
Men det är ju Jacobite man vill ha eller hur?
Citera
2016-03-02, 20:13
Medlem
Ålens avatar
Ayringer Celebrator Dubbelbock som jag drack några av förra helgen var grymt god. Vanilj och nästan lite nötig brödkaraktär och riktigt len munkänsla. Har inte druckit så mycket dubbelbockar i mitt liv, trodde jag tyckte illa om den typ av öl, men Celebrator var fan i mig en upplevelse. Kommer vara en favoriterna framöver. Snygg flaska också.

Tips på andra goda dubbelbockar mottages gärna. Känns som det finns en helt nytt typ av öl för mig att upptäcka här, dessutom trött på den amerikanska dominansen.

Testade även Grebbestads Dubbelbock Lunator, och den föll mig inte alls i smaken. Smakade unket.

Nån som testat Edkilstunas Dubbelbock? Är det nåt att ha? Deras Barley wine och Imperial porter är helt klart godkända i alla fall.
Senast redigerad av Ålen 2016-03-02 kl. 20:22.
Citera
2016-03-02, 20:26
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungluckselgeratlas
Men det är ju Jacobite man vill ha eller hur?

Den är riktigt najs, ja. Just den typen av öl jag skriker efter nu. Scottish Ales, Barley wine, Imperial porter och dubbelbockar. Mörka frukters njutning! 2016 kommer gå i maltens tecken och inte så mycket humlens för egen del.
Citera
2016-03-03, 00:11
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Gjorde en liten beställning på systemet nyligen. Vad tycker ni om dessa?

Vasa Goes South Nr 30827
Super Saison

Brygghus 19 Nr 30680
Raspberry Pink

Rådanäs California Common Nr 1470

Barlingbo Galgbacken Nr 88179

Sons Of Anarchy Nr 88167

Crucified Barbara Nr 30260
In the Red

Wolf Pale Moon Ale Nr 30361

Heavy Metale Nr 30589
Dead Man's Hop India Pale Ale

Heavy Metale Nr 30659
Sweet Lovin Single Hop Ale

Har nog inte druckit nån av dom tidigare.

Druckit några av dom nu. Vasa Goes South var nog bäst.
Raspberry Pink var sämst.
Dead Man's Hop och Sweet Lovin var helt okej.

Har några kvar så får se vad det blir.
Citera
2016-03-03, 23:37
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Den är riktigt najs, ja. Just den typen av öl jag skriker efter nu. Scottish Ales, Barley wine, Imperial porter och dubbelbockar. Mörka frukters njutning! 2016 kommer gå i maltens tecken och inte så mycket humlens för egen del.
Är också inne på maltdrivna öl för tillfället. Kommer Thornbridge Bracia tillbaka någon gång? Tycker det är en av de bästa maltdrivna ölen som släppts på bolaget de senaste åren.
Citera
2016-03-04, 18:02
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Är också inne på maltdrivna öl för tillfället. Kommer Thornbridge Bracia tillbaka någon gång? Tycker det är en av de bästa maltdrivna ölen som släppts på bolaget de senaste åren.

Thornbrigde brygger stabila grejer. Bracia har jag dock inte druckit, tyvärr. Sjukt snygg flaska, och en skumkrona att dö för.

Länsade de sista doppelbockarna Celebrator nyss på Systemet. Om du inte testat denna pärla och är inne på magiska maltdrivna brygder go for it. Skitgod.

Hoppas på en maltdriven öltrend snart då humlens hegemoni varit så långvarig.
Citera
2016-03-04, 21:54
Medlem
Quorthons avatar
På tal om det så finns ju stoutkungarna Dieu du Ciels grande noirceur att inhandla nu. Drack nyss en Celebrator och det är bra grejer.
Citera
2016-03-04, 22:31
Medlem
Loxuss avatar
Dricker en Rådanäs California Common så här på fredagvällen. Ska tydligen vara en s.k. steam beer. Drickbar.

Dom har börjat sälja Flying Dog Gonzo Imperial Porter på systembolaget nu
Citera
2016-03-04, 22:37
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
På tal om det så finns ju stoutkungarna Dieu du Ciels grande noirceur att inhandla nu. Drack nyss en Celebrator och det är bra grejer.
Det är fan skandal att det inte finns mer av kanadensarna på bolaget! Förra släppet hade ju Solstice d'hiver som är en av favoriterna, men som vanligt så fuckade Systembolaget ur och levererade hälften till större butiker och saldot i webbutiken var noll på eftermiddagen. Denna gången fick jag iaf grepp på några Noirceur och om suget griper in har jag några vällagrade Peché Mortel i källaren.
Citera
2016-03-05, 13:08
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Ayringer Celebrator Dubbelbock som jag drack några av förra helgen var grymt god. Vanilj och nästan lite nötig brödkaraktär och riktigt len munkänsla. Har inte druckit så mycket dubbelbockar i mitt liv, trodde jag tyckte illa om den typ av öl, men Celebrator var fan i mig en upplevelse. Kommer vara en favoriterna framöver. Snygg flaska också.

Tips på andra goda dubbelbockar mottages gärna. Känns som det finns en helt nytt typ av öl för mig att upptäcka här, dessutom trött på den amerikanska dominansen.

Testade även Grebbestads Dubbelbock Lunator, och den föll mig inte alls i smaken. Smakade unket.

Nån som testat Edkilstunas Dubbelbock? Är det nåt att ha? Deras Barley wine och Imperial porter är helt klart godkända i alla fall.

Celebrator är tveklöst den bästa tyska öl SB har plockat in i ordinarie sortimentet. Bocköl och i synnerhet dubbelbockar står mig varmt om hjärtat.
Jag tycker de mörka chokladbruna bockarna är bäst. Tänk Celebrator.
Du gör inte bort dig om du beställer Andechser Doppelbock Dunkel eller, beroende på vart du bor, Weltenburger Asam Bock. Dessa två håller världsklass. Min senaste beställning var faktiskt en låda Andechser. Nu är dessa inte riktigt lika svarta som Celebrator men är precis lika fantastiska.
Citera
2016-03-05, 19:21
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Celebrator är tveklöst den bästa tyska öl SB har plockat in i ordinarie sortimentet. Bocköl och i synnerhet dubbelbockar står mig varmt om hjärtat.
Jag tycker de mörka chokladbruna bockarna är bäst. Tänk Celebrator.
Du gör inte bort dig om du beställer Andechser Doppelbock Dunkel eller, beroende på vart du bor, Weltenburger Asam Bock. Dessa två håller världsklass. Min senaste beställning var faktiskt en låda Andechser. Nu är dessa inte riktigt lika svarta som Celebrator men är precis lika fantastiska.

Tack för de fina tipsen. Kommer beställa Andechsern. Tjyst att man kunde beställa kolli om 6 flaskor istället för det vanligaste 24 flaskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in