Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
drack två burkar igår och jag håller med, den är lömsk med sina (nästan) 7 %.
jag tycker inte det är dyrt, du betalar för en premiumprodukt, mer humle smakar riktigt gott och kostar också mer pengar. sen är ju APKn "bättre" då man får mer alkohol för pengarna, men det är ju iofs inget vi i den här tråden jagar efter.
sen kostar den ju lite mer för att det är en ganska långväga import. punkipan t.ex. är något billigare.
Man blir faktiskt förvånad av att Modus Hoperandi innehåller så mycket alkohol, ölet smakar absolut inte av alkohol, men det kan vara andra aromer som döljer smaken. Det är just det som gör den lite lömsk.
Jag var hemma hos en bekant vid ett tillfälle som bjöd på Pripps 7,2 tror jag det var och jag försökte att dricka ölet för den goda sakens skull, men det gick fan inte att svälja så jag avstod.
Pripps med 7,2 smakar helt enkelt endast alkohol.
Jag litar på dig när du kallar en produkt för premium, men annars så är min erfarenhet att öl som det står premium på alltid är skit, dvs självutnämnda premiumöl.
Jag tycker att en burk Modus Hoparandi är värd 18-19kronor, men 23 för en burk på 33 centiliter känns lite overkill. Men jag tänker köpa hem ett tiotal till nästa helg också, det är något speciellt med ölet som gör så att man saknar det. Ungefär som med Pilsner Urquell första gångerna jag drack det.
Vad är punkipan för öl? jag kan inte finna produkten i systembolagets ordinarie/beställnings sortiment.