2013-05-19, 13:13
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Tog min sån här till hockeyn igår, du har ju inte fel alltså. Fy fan vad sötsliskig den var. Inte så dålig att jag behövde vaska den men det är inte en öl jag köper igen om vi säger så.
nej. jag var inte beredd på den sötman alltså. hade den varit i en 33:a eller ännu bättre en 25:a och man hade parat den med en extremt söt efterrätt så hade det nog funkat bättre, visst är det mitt "fel" att jag inte parade den, men storleken på flaskan är inte rätt.
Citera
2013-05-19, 14:08
Medlem
Har druckit en hel del Modus Hoperandi i helgen och får säga att det är ett förbannat gott öl.
Lite synd bara att den ska vara så dyr, 69kr litern. Man kan jämföra t.e.x. med Pilsner Urquell som kostar 32kr litern. Frågan är om det är värt det.

Modus Hoperandi är även lite väl tilltagen i styrka, 6,8% är ganska mycket så man får ta det lite lugnt med dem om man inte vill bli rejält berusad.

Slutsats: Jag köper gärna Modus Hoperandi igen, det smakar bättre än de flesta öl jag druckit och det blir godare ju fler man dricker. Men ett minus för priset, 23kr för en burk på 33 centiliter är för dyrt för att göra ölet till en vana. Sedan så kunde det ha varit något lägre alkoholhalt, den kunde gott varit någon procent lägre.
Citera
2013-05-19, 14:41
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Har druckit en hel del Modus Hoperandi i helgen och får säga att det är ett förbannat gott öl.
Lite synd bara att den ska vara så dyr, 69kr litern. Man kan jämföra t.e.x. med Pilsner Urquell som kostar 32kr litern. Frågan är om det är värt det.

Modus Hoperandi är även lite väl tilltagen i styrka, 6,8% är ganska mycket så man får ta det lite lugnt med dem om man inte vill bli rejält berusad.

Slutsats: Jag köper gärna Modus Hoperandi igen, det smakar bättre än de flesta öl jag druckit och det blir godare ju fler man dricker. Men ett minus för priset, 23kr för en burk på 33 centiliter är för dyrt för att göra ölet till en vana. Sedan så kunde det ha varit något lägre alkoholhalt, den kunde gott varit någon procent lägre.
drack två burkar igår och jag håller med, den är lömsk med sina (nästan) 7 %.

jag tycker inte det är dyrt, du betalar för en premiumprodukt, mer humle smakar riktigt gott och kostar också mer pengar. sen är ju APKn "bättre" då man får mer alkohol för pengarna, men det är ju iofs inget vi i den här tråden jagar efter.

sen kostar den ju lite mer för att det är en ganska långväga import. punkipan t.ex. är något billigare.
Citera
2013-05-19, 15:48
Medlem
Fixiebikes avatar
Igår blev det en Valier Blond och Amager Envy. Den förstnämnda var väldigt trevlig, fyllig kropp, fruktig näsa, svag rökighet, komplexa toner av div. frukter men med eftersmak av något jag uppfattade som plommon.

Envy var faktiskt litet över förväntan, men smakade nästan precis som Brooklyn East India Pale Ale. Den hade samma smakstomme men med fler och starkare toner. Habil men klart inte värd 45 spänn.
Citera
2013-05-19, 17:36
Medlem
KickAss-1337s avatar
Här i helgen blev det lite nytt som testades, närmare bestämt Oppigårds Brewers Brown och Thurbo Double IPA, även en Baltic Stout Imperial (var det någon tanke bakom den i mina ögon felaktiga ordningen på ord?)

Övervägande bra allihop tycker jag, Thurbo ångrar jag att jag inte köpte en flaska till av. Baltic imponerade faktiskt, inte alls söt utan mycket mer rostade toner, något som jag ibland tycker saknas i en stout
Citera
2013-05-19, 17:49
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Här i helgen blev det lite nytt som testades, närmare bestämt Oppigårds Brewers Brown och Thurbo Double IPA, även en Baltic Stout Imperial (var det någon tanke bakom den i mina ögon felaktiga ordningen på ord?)

Övervägande bra allihop tycker jag, Thurbo ångrar jag att jag inte köpte en flaska till av. Baltic imponerade faktiskt, inte alls söt utan mycket mer rostade toner, något som jag ibland tycker saknas i en stout

Baltic stouten tycker jag också var bra i smakerna.
Dom rostade tonerna var angenäma men jag tycker ändå att den kändes lite mesig i övrigt.
Jag ger den 7av10.
Citera
2013-05-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
drack två burkar igår och jag håller med, den är lömsk med sina (nästan) 7 %.

jag tycker inte det är dyrt, du betalar för en premiumprodukt, mer humle smakar riktigt gott och kostar också mer pengar. sen är ju APKn "bättre" då man får mer alkohol för pengarna, men det är ju iofs inget vi i den här tråden jagar efter.

sen kostar den ju lite mer för att det är en ganska långväga import. punkipan t.ex. är något billigare.

Man blir faktiskt förvånad av att Modus Hoperandi innehåller så mycket alkohol, ölet smakar absolut inte av alkohol, men det kan vara andra aromer som döljer smaken. Det är just det som gör den lite lömsk.

Jag var hemma hos en bekant vid ett tillfälle som bjöd på Pripps 7,2 tror jag det var och jag försökte att dricka ölet för den goda sakens skull, men det gick fan inte att svälja så jag avstod.
Pripps med 7,2 smakar helt enkelt endast alkohol.

Jag litar på dig när du kallar en produkt för premium, men annars så är min erfarenhet att öl som det står premium på alltid är skit, dvs självutnämnda premiumöl.

Jag tycker att en burk Modus Hoparandi är värd 18-19kronor, men 23 för en burk på 33 centiliter känns lite overkill. Men jag tänker köpa hem ett tiotal till nästa helg också, det är något speciellt med ölet som gör så att man saknar det. Ungefär som med Pilsner Urquell första gångerna jag drack det.
Vad är punkipan för öl? jag kan inte finna produkten i systembolagets ordinarie/beställnings sortiment.
Citera
2013-05-19, 20:17
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Man blir faktiskt förvånad av att Modus Hoperandi innehåller så mycket alkohol, ölet smakar absolut inte av alkohol, men det kan vara andra aromer som döljer smaken. Det är just det som gör den lite lömsk.

Jag var hemma hos en bekant vid ett tillfälle som bjöd på Pripps 7,2 tror jag det var och jag försökte att dricka ölet för den goda sakens skull, men det gick fan inte att svälja så jag avstod.
Pripps med 7,2 smakar helt enkelt endast alkohol.

Jag litar på dig när du kallar en produkt för premium, men annars så är min erfarenhet att öl som det står premium på alltid är skit, dvs självutnämnda premiumöl.

Jag tycker att en burk Modus Hoparandi är värd 18-19kronor, men 23 för en burk på 33 centiliter känns lite overkill. Men jag tänker köpa hem ett tiotal till nästa helg också, det är något speciellt med ölet som gör så att man saknar det. Ungefär som med Pilsner Urquell första gångerna jag drack det.
Vad är punkipan för öl? jag kan inte finna produkten i systembolagets ordinarie/beställnings sortiment.
Här har du den. En liten pärla om du frågar mig.
Brewdog Punk IPA
Systembolaget
Citera
2013-05-19, 20:19
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Det finns fler exempel. Tycker t.ex. inte att Chimay smakar som 9%.
Citera
2013-05-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
Här har du den. En liten pärla om du frågar mig.
Brewdog Punk IPA
Systembolaget

Ha ha, då vet jag vilken han menade. Den har jag nyss testat, en fantastisk öl. Jag läste in ipa i namnet därav missförståndet.

Vilken som är bäst Modus Hoparandi, eller Brewdog Punk är faktiskt en svår fråga. Men personligen så föredrar jag nog Brewdog Punk.
Citera
2013-05-19, 21:09
Medlem
Får väl handla ett par Beervana i veckan för att se om eran hype håller. Vore ju fantastiskt om man gillar den så att man sparar in tio kronor per öl, semesterkassan skulle ju må bra i alla fall.
Citera
2013-05-19, 22:11
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Får väl handla ett par Beervana i veckan för att se om eran hype håller. Vore ju fantastiskt om man gillar den så att man sparar in tio kronor per öl, semesterkassan skulle ju må bra i alla fall.
Du lär inte bli besviken. Visst, dina preferenser är ju mer åt stout etc men jag tror ändå att Beervana (som vi kallar den) med sin behagliga beska och lena kropp är något även för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in