2013-06-01, 01:44
Bannlyst
FUP på detta blir ju minst sagt intressant. Speciellt förhör med KJ och hur mycket av själva skeendet man lyckas bilda en trovärdig uppfattning om.
Skulle inte för en sekund förvåna mig om det handlar om en ren struntsak.
Citera
2013-06-01, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Nu är ju Spindeln inte direkt känd för balanserade och genomtänkta yttranden, så det får du ha i beaktande. Men i vilket fall: är du verkligen säker på att din kollega fått ett riktigt yppandeförbud?
Polisen kan ju för allt i världen be honom ligga lågt med uppgifter utan att det är frågan om ett yppandeförbud.

Ärligt talat så vet jag inte, denne är stationerad på annan ort än mig så vi träffas bara nån gång i veckan. Kollegan sa dock att h*n inte kan surra om det. Vad detta innebär mer exakt går jag reda på snart. Men jag är inte så bundis med denne så jag har tänkt att tjata el vara påstridig.
Får ju veta tids nog. Men av det h*n hitintills har berättat (ovetande) så tror jag det kan röra sig om en önskan från polisen om att denne ska vara så tyst som möjligt. Visst kanske tom ett yppandeförbud också, är dock osäker

Vet iaf att kollegan är mkt seriös människa som absolut tar myndigheters önskemål/ krav ect på största allvar.
Citera
2013-06-01, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagaren
Har följt större delen av denna tråd, 99 % sannolikhet att KJ är skyldig.
Troligen ingen medbrottsling (ju fler inblandade, ju större chans att någon snackar)

Tror inte det var planerat. Han fick kanske hjälp med att gömma och köra. Vill minnas nån iaktagelse av KJ och nån mer vid en bil dagar efter förvinnandet och innan fynden.
Citera
2013-06-01, 01:48
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Wtf ?

Har jag sagt något om mitt yrke och att tystnadsplikt kommer o går ?
nu är du ju ute o spårar.

Det enda jag sa var att min arbetskollega sitter inne på
mkt viktig o avgörande del i utredningen o denne person får inte säga ett skit. Dock så har denne redan hunnit snacka en del med mig (ovetandes) innan denne person fick besked från polisen om att hålla käft.
Jag är inte polis eller inom rättsväsendet. Har aldrig påstått det heller. Sen så kommer min kollega en dag att kunna snacka igen. När dom faller o hela skiten är klart..

Men för fan, lägg av! Du efterkonstruerar så att klockorna stannar! Jag har aldrig sagt att du arbetar inom polisen/rättsväsendet. För det gör du inte, bevare oss väl. Om din s k kollega arbetar inom sjukvården, borde hen varit väldigt klar över att hen måste hålla klaffen och inte babbla till dig! Inom sjukvården råder ständig sekretess - det är inget som kommer och går!
Citera
2013-06-01, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Frågan är vem skulle hjälpa honom och varför?
Vem skulle riskera sin egen nacke om det vore så att KJ begått brottet och behöver städa upp bevis?

Om det är ett spel/lek eller våldtäkt som gått snett tror jag att det kan vara ngn kompis och tillsammans har de löst detta

Om KJ handlat i raseri utan ngn annan med så har han antingen vänt sig till ngn i familjen som hjälper till att städa upp "the mess"
Eller så till en kompis han litar på ( har dock inte fått den uppfattningen att han har mkt nära kompisar)

Svårt att tro att han klarade av allt själv...om han nu inte hade vanföreställningar och det hela blev ett spel för honom

Tror på denna teori om kompisen. Tror dock att det var planerat. Vet inte riktigt vad jag ska tänka dock om kompisens inblandning. Osäker på om denne var med hela tiden eller kom in i bilden sen (vid styckningen) och sen resten av kvällen / dagarna
Citera
2013-06-01, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ärligt talat så vet jag inte, denne är stationerad på annan ort än mig så vi träffas bara nån gång i veckan. Kollegan sa dock att h*n inte kan surra om det. Vad detta innebär mer exakt går jag reda på snart. Men jag är inte så bundis med denne så jag har tänkt att tjata el vara påstridig.
Får ju veta tids nog. Men av det h*n hitintills har berättat (ovetande) så tror jag det kan röra sig om en önskan från polisen om att denne ska vara så tyst som möjligt. Visst kanske tom ett yppandeförbud också, är dock osäker

Vet iaf att kollegan är mkt seriös människa som absolut tar myndigheters önskemål/ krav ect på största allvar.

Ok. Låter rimligt. Får spontant känslan av att yppandeförbud på uppgiftslämnare är klart ovanligare än att exempelvis en advokat får det efter förhandling bakom lykta dörrar.
Så jag köper storyn, men tror nog det mest rör sig om ett önskemål.
Citera
2013-06-01, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Men för fan, lägg av! Du efterkonstruerar så att klockorna stannar! Jag har aldrig sagt att du arbetar inom polisen/rättsväsendet. För det gör du inte, bevare oss väl. Om din s k kollega arbetar inom sjukvården, borde hen varit väldigt klar över att hen måste hålla klaffen och inte babbla till dig! Inom sjukvården råder ständig sekretess - det är inget som kommer och går!

Du är införstådd i att han aldrig sagt att det är yrket som utgör hinder, utan polisens önskemål.
Det kan alltså lika gärna röra sig om en kille som jobbar på en jaktaffär som sålt en kniv, en yxa och en bok om styckning till KJ kort efter försvinnandet och sen lämnat uppgifterna till polisen.
Citera
2013-06-01, 01:55
Medlem
Jag har spekulerat om vem som har varit assisten/medhjälpare o mina tankar faller på MB fru/sambo pga svartsjuka.. Men jag har säkert helt fel..
Citera
2013-06-01, 01:56
Medlem
iakttagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Tror inte det var planerat. Han fick kanske hjälp med att gömma och köra. Vill minnas nån iaktagelse av KJ och nån mer vid en bil dagar efter förvinnandet och innan fynden.
Tror inte heller att det var planerat - MEN - fick KJ hjälp?
I så fall av någon närstående, det kan förklara "tystnaden" från ÅK.
Citera
2013-06-01, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Jepp, men nu arbetar inte min kollega i sjukvården.

Så fortfarande är det ingen jävel i tråden som fattar vad du menar med dina
sur jävla inlägg
Citera
2013-06-01, 02:01
Medlem
iakttagarens avatar
Nu börjar det bli dags för "Akrobaten" att tala ut!
Citera
2013-06-01, 02:01
Medlem
Vem skulle ni först fråga om hjälp och råd om ni begått ett mord? jag skulle då inte gå till mina föräldrar..utan någon polare som vet att man kan lite på tills döden skiljer oss åt som alltid ställer upp i ur å skur..med och motgång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in