2013-06-01, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Får KJ:s föräldrar prata med KJ på häktet? Jag tänkte ifall han fick snacka med sin mamma och hon liksom kunde få honom att erkänna. Jag menar vem hade inte erkänt för sin mor i en sådan situation?

Nix. Fulla restriktioner betyder fulla restriktioner. De kan ju vara medskyldiga dessutom.
Citera
2013-06-01, 01:23
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Inte så vanligt. Å andra sidan är det inte så vanligt att man lämnar sitt eget DNA på en kniv som bevisligen använts i ett mord om man själv inte haft med mordet att göra.
Ändå gav ett sådant fall friande dom här om veckan.

I teorin kan jag ju spöa på dig rejält hemma så blodet stänker utan att vara mördare när du senare bli mördad.

Kanske i teorin, men rimligt tvivel är inte samma sak som möjligt tvivel.
Citera
2013-06-01, 01:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Får KJ:s föräldrar prata med KJ på häktet? Jag tänkte ifall han fick snacka med sin mamma och hon liksom kunde få honom att erkänna. Jag menar vem hade inte erkänt för sin mor i en sådan situation?

Tror inte att han får ha någon kontakt. Att folk erkänner för sin mor händer bara i amerikanska b-filmer.
Citera
2013-06-01, 01:25
Medlem
Citat:

Nej han är häktad med restriktioner.

Edit: Pucktvåa på den. Sorry
Citera
2013-06-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
OK... är KJ ensam GM tror ni? Haft medhjälpare?

Jag tror det finns medbrottslingar, ingen aning om hur många och i vilken omfattning. Bekräftade KJs bror hans alibi för kvällen den 4:e maj eller nåt jag missat? Borde ju ligga pyrt till i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Tror ni polisen kommer lösa brottet fullt ut om inte KJ snackar? Undrar hur mycket de har egentligen? Samt vilka eventuella medbrottslingar han haft, tror de har koll redan bara väntar på några pusselbitar att falla på plats och sen dra åt snaran.
Hoppas de låser in alla skyldiga i en mörk håla och kastar bort nyckeln. Då kommer iaf jag sova bättre.
håller med! inte bara låser in utan kastrerar svinen dom har förstört livet för nog många och satt Norrbotten på kartan
Citera
Medlem
Citat:
Frågan är vem skulle hjälpa honom och varför?
Vem skulle riskera sin egen nacke om det vore så att KJ begått brottet och behöver städa upp bevis?

Om det är ett spel/lek eller våldtäkt som gått snett tror jag att det kan vara ngn kompis och tillsammans har de löst detta

Om KJ handlat i raseri utan ngn annan med så har han antingen vänt sig till ngn i familjen som hjälper till att städa upp "the mess"
Eller så till en kompis han litar på ( har dock inte fått den uppfattningen att han har mkt nära kompisar)

Svårt att tro att han klarade av allt själv...om han nu inte hade vanföreställningar och det hela blev ett spel för honom
Citera
2013-06-01, 01:27
Medlem
Citat:
ensam i första steget..sen vette fan om han e nog klipsk å göra sig av med kropp samt städ hjälp...
Citera
2013-06-01, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskan
Om man är nyckelvittne eller inblandad i en pågående utredning kan man få "munkavle" på begäran av polis-/åklagarmyndighet, just för att inte försvåra eller sabba utredningen. Precis som resten av alla som är delaktiga i utredningen! Varför tror du missing peoples medlemmar inte snackar om vad de sett?

Missing People gör det nog främst för sin egen trovärdighet och för att man har sponsorsäljande. Vem anlitar en organisation som springer runt och skvallrar öppet om privata tragedier?

När det gäller yppandeförbud: gäller inte det i regel sånt som avhandlats bakom lykta dörrar?
Vore bra att reda ut vad som gäller. Vill minnas att man kan avtala om mer än så också, men det brukar i regel mest användas när företag köper ut personal och sånt...
Citera
2013-06-01, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Men det är ju som sagt inte bara blodfläckar, det är en raad med olika saker

Det jag undrar akrobaten är om du haft förnyad kontakt med sierskan, då tänker jag närmast på de eventuellt saknade händerna, eventuellt saknade klädesplagg/persedlar mm.
Brukar inte sierskor vara duktig på att beskriva var saker finns och det torde bli ett riktigt scoop i tråden.
Citera
2013-06-01, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Tror du själv på vad du säger? Om man har ett yrke som också innebär tystnadsplikt - det du kallar munkavel - då har man det alltid, alltid! Det är inget som kommer och går. Hajar du? Du ljuger, helt enkelt.
Du har inte ett iota att göra med utredningen! Du är enkom här för att göra dig märkvärdig, eller leda andra på villospår. Du är en nolla och ingenting annat. En nolla!

För övrigt heter det munkavle - inte munkavel.

Wtf ?

Har jag sagt något om mitt yrke och att tystnadsplikt kommer o går ?
nu är du ju ute o spårar.

Det enda jag sa var att min arbetskollega sitter inne på
mkt viktig o avgörande del i utredningen o denne person får inte säga ett skit. Dock så har denne redan hunnit snacka en del med mig (ovetandes) innan denne person fick besked från polisen om att hålla käft.
Jag är inte polis eller inom rättsväsendet. Har aldrig påstått det heller. Sen så kommer min kollega en dag att kunna snacka igen. När dom faller o hela skiten är klart..
Citera
2013-06-01, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Kanske i teorin, men rimligt tvivel är inte samma sak som möjligt tvivel.

Det är sant. Men det blir ju alltid en samlad bedömning och man får ju lov att ha en del om man saknar de tyngre pjäserna.
I Nabhan-fallet hängde man ju upp hela caset på en blodfläck och det sket sig monumentalt trots att man hade lite annat också.

Liket hittade man långt senare i en brunn och mordplats har man fortfarande inte hittat.
Polisen vet ju så klart att man hade rätt man, men en blodfläck räcker inte hur långt som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in