2013-06-01, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Jag tror det finns medbrottslingar, ingen aning om hur många och i vilken omfattning. Bekräftade KJs bror hans alibi för kvällen den 4:e maj eller nåt jag missat? Borde ju ligga pyrt till i så fall.

Vet inte hur det blev med brorsan. Jag tror han var själv till en början, men sen behövde hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
ensam i första steget..sen vette fan om han e nog klipsk å göra sig av med kropp samt städ hjälp...

Håller med. Ringde nog nån för att få hjälp efter han mördat henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det jag undrar akrobaten är om du haft förnyad kontakt med sierskan, då tänker jag närmast på de eventuellt saknade händerna, eventuellt saknade klädesplagg/persedlar mm.
Brukar inte sierskor vara duktig på att beskriva var saker finns och det torde bli ett riktigt scoop i tråden.

Hahaha, min mosters påfund faktiskt. Men varför inte ?
Kan ju inte bli allt annat än något att garva åt i framöver om spåkärringen
drar till med något hel festligt fel.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Tror ni polisen kommer lösa brottet fullt ut om inte KJ snackar? Undrar hur mycket de har egentligen? Samt vilka eventuella medbrottslingar han haft, tror de har koll redan bara väntar på några pusselbitar att falla på plats och sen dra åt snaran.
Hoppas de låser in alla skyldiga i en mörk håla och kastar bort nyckeln. Då kommer iaf jag sova bättre.

mest troligt kommer han aldrig erkänna... dock åker pojken på blodfläckarna!!! ..kanske han kommer erkänna åt sina medbrottslingar efter några år...ja det är ju inte så intressant, det viktiga är att han blir bokförd och fälld! så VB´S föräldrar och nära kan sätta nåt slags slut på det hela.
Citera
2013-06-01, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Wtf ?

Har jag sagt något om mitt yrke och att tystnadsplikt kommer o går ?
nu är du ju ute o spårar.

Det enda jag sa var att min arbetskollega sitter inne på
mkt viktig o avgörande del i utredningen o denne person får inte säga ett skit. Dock så har denne redan hunnit snacka en del med mig (ovetandes) innan denne person fick besked från polisen om att hålla käft.
Jag är inte polis eller inom rättsväsendet. Har aldrig påstått det heller. Sen så kommer min kollega en dag att kunna snacka igen. När dom faller o hela skiten är klart..

Nu är ju Spindeln inte direkt känd för balanserade och genomtänkta yttranden, så det får du ha i beaktande. Men i vilket fall: är du verkligen säker på att din kollega fått ett riktigt yppandeförbud?
Polisen kan ju för allt i världen be honom ligga lågt med uppgifter utan att det är frågan om ett yppandeförbud.
Citera
2013-06-01, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Hur länge kommer då mördaren och missfostret KJ att få sitta inne ? 10-12 eller 14 år ?
.

Garanterat psykvård på obestämd tid.

Han har också fixat för sin familj och släktingar att de omöjligt kan bo kvar.

Självmord på KJ är nog inte uteslutet.
Senast redigerad av asshat 2013-06-01 kl. 01:40.
Citera
2013-06-01, 01:38
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
ensam i första steget..sen vette fan om han e nog klipsk å göra sig av med kropp samt städ hjälp...

Någon/några har hjälpt till. Och dessa gör nu allt för att skuldbelägga KJ. Fler än jag har hyser dessa tankar...
Citera
2013-06-01, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Hur länge kommer då mördaren och missfostret KJ att få sitta inne ? 10-12 eller 14 år ?
Om aset bodde i ett land med lite stake skulle fanskapet få göra 30 år minst, det är det minsta en sådan icke-människa borde vara värd för sitt sjuka mord.
Sjukdomsbilden måste ha varit uppenbar under lång tid...en som egentligen aldrig borde ha blivit född...

mest troligt klarar han ej av den lilla sinnesudersökningen (återigen, fokus har legat alldeled för lite på föräldrarna) men han kommer aldrig få uppleva sin 40-årsdag i frihet...men sen efter det fasas han väl sakta ut...
Citera
2013-06-01, 01:39
Medlem
Kan de se om hon blivit torterad och i så fall före eller efter sin död?
Citera
2013-06-01, 01:39
Medlem
Konstigt nog att för några veckor sedan har jag sett en dröm, säkert efter allt jag har läst här. Jag var i en lägenhet och kom ut från toaletten då kom killen som sitter anhållen fram, drog ut en stor kniv och sa ''Ska vi leka?'' Det var otäckt kan jag säga.
Jag trodde egentligen att han kvävt henne först men nu visar ju sig att han stuckit henne med en kniv.
Det finns kanske inte så många sett på att mörda en människa,men hur som helst tror inte jag att han kommer att erkänna och speciellt med den typ av diagnos som han har. Han kommer att neka till det sista. Vi kan bara hoppas att rätt person ska få straff och den människa som har gjort detta ska inte vara ute bland folk.
Citera
2013-06-01, 01:42
Medlem
iakttagarens avatar
Har följt större delen av denna tråd, 99 % sannolikhet att KJ är skyldig.
Troligen ingen medbrottsling (ju fler inblandade, ju större chans att någon snackar)
Mindre mängder av VB:s blod i KJ:s närhet kan knappast vara graverande eftersom de hade ett förhållande.
Åklagaren kunde vänta till måndag för nästa häktningsförhandling med begärde det i dag.
Vissa akrobater försvarar fortfarande KJ men allt talar för att fallet är polisiärt uppklarat, hoppas det blir juridiskt uppklarat också.
Sedan finns det en kvinna som har en enorm moralisk skuld och en hel del att förklara (kackerlacka)
Citera
2013-06-01, 01:43
Bannlyst
med stor sannolikhet kommer han ej att klara av den lilla sinnesundersökningen (men återigen, fokus har legat alldeles för lite på föräldrarna!!) men han kommer nog ej få uppleva sin 40-årsdag i frihet...men sen efter det fasas han väl sakta ut...och det är väl helt okay.....
Citera
2013-06-01, 01:43
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
OK... är KJ ensam GM tror ni? Haft medhjälpare?

Jag tror inte det är KJ och någon annan/några andra som tillsammans har planerat mordet noggrannt i ett tag.
Jag tror KJ var ensam GM. Men det är inte omöjligt att någon väldigt nära vän eller familjemedlem hjälpt honom med att transportera bort kroppen.

Jag tror att GM har bränt upp hennes kläder, böcker (om hon hade med sig det) och även hennes telefon. Att slänga det i älven ökar risken för att det hittas. Dock har GM inte visat på någon överdriven intelligens, men jag tror på att han har bränt upp sakerna efter styckningen.

Ryktet om att VB skulle "giftas bort" till någon annan thai fick mig nästan att spotta ut mitt vatten på skärmen, så komiskt var det. KJ är häktad på sannolika skäl, kan diskussionen inte utgå ifrån det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in