2013-05-31, 03:23
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Tids nog får du nog krypa upp i knäet och kanske till och med få en tröstande kram av MB, men acceptera att det finns ett intresse runt den familjen...
Detta intresse är inte enbart på grund av AN's FB-kommentarer, utan också deras förehavanden kring detta fall.

Nej tids nog får du gråta ut, att det visar sig att polisen hittar den skyldiga.
Och det inte är MBs familj.
Citera
2013-05-31, 03:24
Medlem
Solihulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Allt pekar ändå på KJ.

Efter att ha spenderat de senaste dagarna med att läsa om styckmord så kan jag tala om för dig att styckmördare förekommer i allehanda skepnader. Dessutom så verkar inte intelligens vara en huvud faktor i om en gärningsman kommer undan eller inte. Många som undgått lagens långa arm i dessa fall som inte varit de mest slipade knivarna.

Det är svårt för åklagarna att bevisa alla delar i händelseförloppet, i flertalet fall har gärningsmän endast fått domar, brott mot griftefriden. Allt hänger dessutom på vad gärningsmannen säger, snackar han en massa så lindar han förr eller senare in sig i alla lögner och man kan sätta dit han på indicier.

Det jag vill säga är att det är en enorm fördel om man inte pratar och väljer sina ord, och det är inte säkerställt att KJ är lågintelligent. Han hade tydligen bra betyg i högstadiet enligt media, vilket iaf borde tyda på att han är normalintelligent- vilket räcker gott i sådana här sammanhang.

Lågpresterande var kanske fel ord, jag avsåg inte att han, enligt ryktena, skulle vara mindre begåvad. Snarare att han eventuellt skulle vara något annorlunda, vad det nu betyder. Han kan ha missat mönstringen och ha en god man av en mängd olika skäl, inte nödvändigtvis för att han är dum. Är man helt normalbegåvad är det svårt att ljuga sig igenom upprepade polisförhör, är man något udda borde det vara svårare.

Vidare är huset, benen och torson en märklig historia. Var avsikten att gömma alla kroppsdelar i huset och sedan eventuellt bränna ner det eller bara hoppas att ingen skulle gå in där? När det sen visade sig omöjligt att få in torson osv genom fönstret så gömdes de delarna en bit bort? Eller var GM först i gropen, flyttade in benen i huset och blev sedan avbruten? Hade GM en nyckel och använde istället dörren (är det ens möjligt?) och om KJ kommit över en nyckel, hade han kunnat hålla det hemligt för sina softairgun polare?

Att stycka en människa och glatt hantera avkapade kroppsdelar är magstarkt. Jag tror inte att man spontant styckar en kropp av rent osentimentala skäl, för att tex underlätta förflyttning. Det bör kräva att man är mer än bara lite som eljest.
Citera
2013-05-31, 03:26
Medlem
alltvarsuddigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Undrar vilka svar vi kommer få under dagen?

De har varit väldigt exemplariska i det här fallet, skött det jävligt snyggt måste jag säga. Jag brukar inte vara något stort fan utav Polis men just nu när de behövs som mest verkar dem ha gjort sitt jobb och förhoppningsvis jävligt bra också. Finns det ingen teknisk bevisning, nej då lär grabben stå inför ett par jobbiga frågor men utredningen lär fortsätta på ett brett spektrum som utredare har uttalat sig om att de gjort och gör fortfarande ifall jag inte missminner mig?

Jag hoppas att de fått tag på rätt kille i sympati för VB, men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka 'kan dem häktat fel GM ändå?'. Det jag tycker är förståndigt utav polis är att söka brett och inte utesluta det ena eller det andra vilket dem verkar göra. Bra polisarbete uppskattas!
Citera
2013-05-31, 03:27
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Ser inte att du är konsekvent där. Du ballar ju ur så fort någon yppar MB:s initialer. Samtidigt ser du inga problem när folk kommer med en massa andra initialer. Vet inte om det är så, men jag får väl anta att du har ett känslomässigt band. Har för mig att du skrev att du hade tränat karate med honom?

Folk vill nog mer få fast den/de GM som har begått det här vidriga brottet än att skvallra. Säkert skitjobbigt för alla oskyldiga som nämns. Men jobbigast är det just nu för VB:s närstående.
Om du de facto VET att hela MB:s familj inte på något sätt är inblandade kan du ju luta dig tillbaka och strunta i vad som skrivs. Alternativt berätta om HUR du kan veta att de är oskyldiga.

Märkligt om det stämmer som du säger, att MB med familj inte ens blivit hörda. Då kanske man borde ringa 11414 och föreslå ett namn så att polisen kan avfärda spåret helt eller gå vidare.

Jag är lugn, Du verkar ligga lite efter i tiden. Polisen har redan avfört Mbs familj.
jag har redan sagt allt, du får backa bakåt i tråden isåfall. Lite tjatigt att dra upp allt igen.
Känns som onödig lynch stämning därför jag skriver om MB hela tiden.

"OT: jag drar från tråden då jag får tillbaka mitt andra konto i veckan som kommer, men tills dess så är jag här hindrar från dessa långtgående slutsatser av ingenting om Mbs familj.
Senast redigerad av henkess 2013-05-31 kl. 03:30.
Citera
2013-05-31, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltvarsuddigt
De har varit väldigt exemplariska i det här fallet, skött det jävligt snyggt måste jag säga. Jag brukar inte vara något stort fan utav Polis men just nu när de behövs som mest verkar dem ha gjort sitt jobb och förhoppningsvis jävligt bra också. Finns det ingen teknisk bevisning, nej då lär grabben stå inför ett par jobbiga frågor men utredningen lär fortsätta på ett brett spektrum som utredare har uttalat sig om att de gjort och gör fortfarande ifall jag inte missminner mig?

Jag hoppas att de fått tag på rätt kille i sympati för VB, men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka 'kan dem häktat fel GM ändå?'. Det jag tycker är förståndigt utav polis är att söka brett och inte utesluta det ena eller det andra vilket dem verkar göra. Bra polisarbete uppskattas!

Tror de har fler krokar ute, inväntar nog rapporten. De har verkligen hållit locket på bra.
Hoppas de kan binda GM till brottet vem det än är både för familjen men också kanske förhindra att någon annan stackare ska behöva utsättas för ett sådant groteskt och avskyvärt brott om de inte får fast GM.
Om KJ är oskyldig så kunna fria han helt från misstanke annars kommer han få dras med misstankar mot sig iaf från allmänheten om det är några oklarheter.
Citera
2013-05-31, 03:48
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solihull
Lågpresterande var kanske fel ord, jag avsåg inte att han, enligt ryktena, skulle vara mindre begåvad. Snarare att han eventuellt skulle vara något annorlunda, vad det nu betyder. Han kan ha missat mönstringen och ha en god man av en mängd olika skäl, inte nödvändigtvis för att han är dum. Är man helt normalbegåvad är det svårt att ljuga sig igenom upprepade polisförhör, är man något udda borde det vara svårare.

Vidare är huset, benen och torson en märklig historia. Var avsikten att gömma alla kroppsdelar i huset och sedan eventuellt bränna ner det eller bara hoppas att ingen skulle gå in där? När det sen visade sig omöjligt att få in torson osv genom fönstret så gömdes de delarna en bit bort? Eller var GM först i gropen, flyttade in benen i huset och blev sedan avbruten? Hade GM en nyckel och använde istället dörren (är det ens möjligt?) och om KJ kommit över en nyckel, hade han kunnat hålla det hemligt för sina softairgun polare?

Att stycka en människa och glatt hantera avkapade kroppsdelar är magstarkt. Jag tror inte att man spontant styckar en kropp av rent osentimentala skäl, för att tex underlätta förflyttning. Det bör kräva att man är mer än bara lite som eljest.

Ja, jag vet vad som skrivits här men enligt KJs vänner så är han som vilken kille som helst. Det är svårt att veta vad som stämmer egentligen. Det är möjligt att det är lättare att ljuga sig igenom polisförhör om man är intelligentare, men det är fortfarande bäst att hålla tyst och det är svårt att veta hur pass slug KJ verkligen är. Gode mannen förbryllar mig också, kanske var det så att han var deprimerad och inte orkade ta tag i sitt liv. Eller så är han en riktigt slarver.

Det är vanligt vid styckmord att gärningsmän gör av sig med kroppsdelar lite här och var, fråga mig inte varför...

Ja, det måste vara fruktansvärt att göra något sådant. Men många styckmördare har varit helt till synes vanliga ostraffade och lugna personer. Det är möjligt att han varit deprimerad en längre tid, eller druckit alkohol- enligt han själv så har han det. Det kan ibland vara svårt att veta varför en människa flippar på det här sättet? Förövrigt så verkar man sällan hitta någon djupare förklaring i beteendet hos GM när det kommer till styckmord på kvinnor.

Utan det vanliga, svartsjuka, kontrollbehov eller att GM på något sätt upplever att offret har kränkt dem. Många gånger vittnar de bara om att det svartnat för dem, vad det nu betyder.

En sinnesundersökning förutsätter jag att man kommer att göra på vem som än är GM.
Citera
2013-05-31, 04:50
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag är lugn, Du verkar ligga lite efter i tiden. Polisen har redan avfört Mbs familj.
jag har redan sagt allt, du får backa bakåt i tråden isåfall. Lite tjatigt att dra upp allt igen.
Känns som onödig lynch stämning därför jag skriver om MB hela tiden.

"OT: jag drar från tråden då jag får tillbaka mitt andra konto i veckan som kommer, men tills dess så är jag här hindrar från dessa långtgående slutsatser av ingenting om Mbs familj.

Dina använd sökfunktionen-tricks börjar också bli rätt uttjatade. Du har liksom inte verifierat någonting tidigare. "Sagt allt?"

Du har en polare som tränar med MB som är din källa. En i MBs kompiskrets. Hen litar du på till 100% hm...

Du har hört att VB inte var på MBs klubb på ett halvår.
Det finns en granne som din polare hört lite skit om.

varpå Priotaire frågar: "Vad har du för poliskälla på det? Gäller det även AB? Eller sitter du och trollar?"

Priotare fortsätter: Då kan du väl fråga kretsen var han var den kvällen? Även var AB befann sig? Du kan ju mycket väl oxå vara släkt med vederbörande familj och talar i egen sak!

Jag har läst alla dina inlägg, finns inga fakta att hålla sig vid nånstans. Du har ingen poliskälla men känner tydligen till polisens hållning när det gäller MB.
Jag har ingen övertygelse när det gäller GM åt något håll egentligen. Säger varken bu eller bä om MB.

Vi ses när du återvänder på ditt andra konto. Lär inte ta lång tid att känna igen dig.
Kram!
Senast redigerad av DocWatson 2013-05-31 kl. 04:58.
Citera
2013-05-31, 05:47
Medlem
http://kartor.eniro.se/m/n5nyx
Citera
2013-05-31, 07:00
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Mycket tjafs om vem som skrivit vad och många teorier om att AN och familj är skyldig fast denne ej har riktat något känt hot mot VJ(vad jag läst här).
Vad som förbryllar mig mest och som gör detta riktigt kyligt/läskigt är att GM tordes placera ut kroppsdelarna med förvissningen om att inget dna från denne skulle hittas på kroppsdelarna.
Vare sig GM är känd av polisen sedan tidigare eller ej så är det en onödig risk denne tar.
Detta tycker jag tyder på ett taktiskt tänkande och en noggrannhet som bör jämföras mot ev. misstänkta.
M a o så ställer jag mig frågan, är rätt man häktad?

Väldigt klokt att ifrågasätta, och nej, rätt man är inte häktad tyvärr.
Citera
2013-05-31, 07:14
Medlem
Quarrels avatar
NK: Bevisningen fortsatt svag
Citat:
– Analyssvaren väntas senast under förmiddagen, säger kammaråklagare [US].

Hon vill inte berätta exakt vad de prov som skickats till SKL består av men det handlar om allt som polisen samlade in under de husrannsakningar som har gjorts i Boden. Det gäller både 22-åringens bostad, hans föräldrars bostad och sommarstuga samt ett antal bilar.
Citera
2013-05-31, 07:24
Medlem
Undrar vilka de förhörde igår?
Citera
2013-05-31, 07:27
Medlem
mjukass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nu skiter jag i, tänker länka detta iaf. Detta videoklipp är kryptiskt och konstigt och det ni ser precis vid den tidpunkten är väldigt hastigt. Fick pausa gång på gång och strax efter en flicka som tycks irra omkring i skogen. Men just denna sekvens ser ut som nån pärm, blod och händer. Kolla om ni ser samma sak. Denne person har lagt till *VB i hennes cirkel. kolla noga

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=x4QDhUm2jzw#t=44 s

Vem kan den dansande kvinnan i videon vara? Ser ut som att just de klippen är filmade någonstans i Sverige (Boden?!). Varför slutar videon med scenen i Star Wars där Luke får handen avhuggen?

Måste hålla med om att det är en väldigt märklig video och efter att ha sett igenom den ett antal gånger så sitter jag fortfarande kvar med en konstig magkänsla. Det blev inte bättre av att ha gått igenom resten av de videos h*n laddat upp och sedan hitta en 3 min lång video som gjordes för ca 2 veckor sedan som var tillägnad VB's försvinnande.

http://www.youtube.com/watch?v=E0ANxzi0tCk Den andra videon i fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in