2013-05-30, 16:36
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om inte någon av barnen varit i huset så finns det bara AN och MB som kan ha gjort det om det gjordes ifrån en dator i det huset. 04:43, hade varit på bröllopsuppvaktning, kanske blev sent.

Var det bröllopsuppvaktning den 9 maj? Jag har inte stenkoll på detta, men jag uppfattade att bröllopsuppvaktningen skulle ha varit helgen då VB försvann?

Provade söka lite men hittade i farten inga säkra uppgifter. Hittade t ex:

Citat:
Ursprungligen postat av Roggah
Alibi är att dom firade någon som gifte sig eller nått sånt enligt en vän till mig som känner dom och är ingift i släkten deras .. Men vet inte vilken tid dom firade

Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Jag tror har kommit framtill vems bröllop som firades, det var AN:s dotters, eller hur?

Hon gifte sig iofs redan den 30 april men enligt klädseln så ser det ut att ha varit borglig vigsel så de kanske la festen till helgen? (Hon fyller förövrigt år den 5/5)

Jag tror att det faktiskt i såfall ger ett alibi till alla i familjen för brudens familj brukar stanna till festen är slut och det skulle märkas om nån av dem försvann under kvällen..

Det kan även ge en viss förklaring kring ilskan över försvinnandet för helt plötsligt flyttas fokus från giftemålet till något annat..

Rätta mig om jag är fel ute..
Citera
2013-05-30, 16:37
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Den här "sonen i huset" som det pratas om ska ha facerapat AN, hur gammal är han och bor han hemma?

han bor hemma tror jag,är en liten galning om du frågar mig.

https://www.facebook.com/al*xand*r.b*rg.9887?fref=ts

*e
Senast redigerad av henkess 2013-05-30 kl. 16:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen har vallat ett vittne idag, enligt NK. Det kan vara det vittnet som förhördes.
va det kj som vallades igår
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nej, det behöver det inte. Hon skrev på sin FB-sida att hon skulle till en kompis och plugga. Någon kan ha sett detta, eller fått det berättat för sig, och lagt ihop ett och ett...

Det som är lite märkligt på VB's FB är att hon i princip alltid skrivit "vad hon har gjort".. inte vad hon skall göra så vitt jag kunnat utläsa, fler i tråden har varit inne på den linan i början av tråden.
Varför skrev hon dessa två sista inlägg i FB, vad var syftet med inläggen. Vad ville hon visa med inläggen och vem/vilka hoppades hon skulle läsa inläggen just denna lördag.
Citera
2013-05-30, 16:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen har vallat ett vittne idag, enligt NK. Det kan vara det vittnet som förhördes.

Någon som skjutsat KJ till fortet på Mjösjöberget, samt till gula huset och väntat i bilen?
Citera
2013-05-30, 16:42
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
va det kj som vallades igår

Det verkar inte sannolikt. Jag kommenterade detta i morse, tillåter mig att citera mig själv

Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Jag uppfattar inte att det är den häktade. Jag tror att det är ett vittne, se t ex nedan fetstilade.

"– Vi har kollat upp nya och gamla uppgifter gällande vad vittnet har iakttagit för något, sade Mikael Eksholm."

"Mikael Eksholm visste inte om vittnet tidigare varit aktuellt i utredningen. Och inte heller om nya saker framkom under vallningen.
– Jag är för dåligt insatt i utredningen för att kunna säga något där."
Källa: Kuriren.
Citera
2013-05-30, 16:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Det verkar inte sannolikt. Jag kommenterade detta i morse, tillåter mig att citera mig själv

Källa: Kuriren.
Nu frågade rammstein74 om en vallning igår.
Citera
2013-05-30, 16:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Någon som skjutsat KJ till fortet på Mjösjöberget, samt till gula huset och väntat i bilen?
Om det är någon misstänkt för medhjälp lär vi få höra det snart. Eller borde redan ha hört.
Citera
2013-05-30, 16:44
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Hon kan ju också ha hittat på att hon skulle till en kompis för att plugga, för att hon egentligen tänkte göra något helt annat.

Men varför har KJ då bekräftat att hon varit hos honom?
Citera
2013-05-30, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
kanske någon med gärningsman
Citera
2013-05-30, 16:46
Medlem
Tror ni det blir Tillräckliga skäl för att väcka åtal på måndag?
Citera
2013-05-30, 16:46
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
han bor hemma tror jag,är en liten galning om du frågar mig.

https://www.facebook.com/al*xand*r.b*rg.9887?fref=ts

*e

Nej han har bott med sin mamma tidigare, men har nu eget boende på annan ort där han går i skola som jag förstått det. Så det känns ganska uteslutet att han skulle ha facerapat hennes dator tre ggr vid olika tillfällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in