2013-05-30, 16:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan lika gärna hänt natten mellan lördag och söndag, har någon sett hur det såg ut under söndagen?
Men om det skedde under veckoslutet så måste GM ha stängt luckan efter sig och någon öppnat den igen innan MPS kom.
Citera
2013-05-30, 16:24
Medlem
God morgon fran andra sidan Atlanten. Jag har foljt denna trad fran borjan och har nog last de flesta av inlaggen. Jag har inget svenskt tangentbord (och tanker inte stalla om till det heller) sa ni far forlata mina a, a och o utan prickar.

Mina tankar sa har langt: Jag tror inte KJ ar den skyldige, men motsatsen lar kunna bevisas snart. Jag har sedan tidigt i traden undrat over MB och hans liv. En sak som stort mig ar bilen som var till salu runt den 10 maj. Den var stalld pa ett handelsbolag dar MB och T*k*han* ar delagare. Ar den bilen sald? Har den undersokts? Visserligen var den avstalld, men kanske rullade den anda, eller anvandes for annat? Om det nu stammer att VB var 'snyggt' uppskuren (fy fasen vad tragiskt detta fall ar!) sa ar det troligtvis gjort av nagon med erfarenhet av att gora det snyggt. Jagare, kock eller annan person som vet hur att ta sig igenom snabbt och precist. MB's partner torde vara en av de som kan, och naturligtvis MB. Har KT alibi? Aven om han ar skriven i Lulea sa har han intressen i Boden genom MB. Kande han VB? Inte otroligt.

Jag har ingen magkansla betraffande KJ som GM, och har aldrig haft aven om hans beteende och hans narhet till henne ar storande. Jag kan inte se att han inte fattade att han aldrig skulle ro hem det hela med tanke pa att han var den siste som sag henne i livet och han borde veta hur stort padraget skulle bli da hon hittades. Om han ar GM, borde han da inte ha erkant vid det har laget? Det ar nastan sa att jag far en kansla av att hon placerats ut for att misstankarna skall riktas mot honom, en grabb som inte mar sa bra, och som ar latt att fatta misstycke for med tanke pa hans relation till henne, hans beteende och fritidsintressen. Som sagt, jag ma vara ute och cykla men provsvaren far val overbevisa mig om jag har fel.
Citera
2013-05-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Jo det är intressant vem som skrev det och varför men hur det i sin tur pekar ut hennes man förstår jag inte. Ingen har lyckats komma med några som helst bevis och samma sak manglas om och om igen. Kan nog tänka mig att polisen frågat om det.

Varför skall de gå ut och dementera? Vilken skyldighet har de till Flashbacks provatdetektiver? Det är ju inte så att den där konversationen valsats i media direkt. Jag förstår att de valt att hålla tyst istället med tanke på den behandling de som försöker ge en annan bild än mordiska slaktare får här. Tänk då om någon av dem skulle försöka förklara något, en stor del av tråden skulle ändå inte tro på ett ord av vad de säger.

Folk har väl gjort samma uteslutnings metod som folk gjort med att KJ fortfarande är den troliga GM.
Om en fru är svartsjuk vad kan det troligast vara? Och känns inte alltför långsökt att VB och MB kunde ha en releation.

Men sen att dra det till att AN el MB är GM är ett långt steg men att helt utesluta den uppgiften är bara dumt.

En annan sak som folk tyckt man ska utsluta eftersforska är hunden tidigare även det känns bara dumt.
Citera
2013-05-30, 16:27
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Kuriren skriver att provsvaren kommer i morgon samt att man har hållit förhör idag, men inte med KJ:

Citat:
"– Det troliga är att analyssvaren kommer i morgon förmiddag, säger Ulrika Schönbeck."
Citat:
"Under torsdagen har utredarna hållit nya förhör men inte med den häktade mannen."

EDIT: Tvåa på bollen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Vem kan det vara?
Kan vi ha missat någon tydlig eller är det MB/AN?
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Fast.. dom har haft en annan på förhör idag.
Kanske inte KJ är så hett längre för polisen?

Förhöret/förhören behöver ju inte handla om vare sig någon medmisstänkt eller ny huvudmisstänkt. Det kan ju vara förhör angående t ex KJ:s träff med bror och kompis på lördagkvällen (eller andra alibi-check). Eller något nytt spår - men det vet vi ju inte. Och i värsta fall får vi aldrig veta. Man får verkligen hoppas att polisen har fler än 4-5 personer på detta, som det stod i någon artikel häromdagen. Hur ska dom annars t ex hinna bedöma, bearbeta och undersöka alla tips plus hålla förhör med inte bara MBM utan även alla andra?
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-05-30 kl. 16:30.
Citera
Medlem
GM-profilgruppen skulle sända personal till Luleå denna vecka, har inte hört ett skvatt om de åkt upp eller helt enkelt ställt in. Rikskrim personal är väl på plats men om GM-profilgruppen hörs inte ett knyst, någon som har hört någon fågel kvittra..
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan lika gärna hänt natten mellan lördag och söndag, har någon sett hur det såg ut under söndagen?

Då skulle GM ha återvänt och öppnat luckan på tisdag eller onsdag, alltså?
Citera
2013-05-30, 16:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kan säkert vara troligt. Hon behöver ju bara ha datorn och fb uppe och gå ifrån ett tag. Man har väl blivit face rejpad ett antal gånger då jag glömt logga ut eller lämnat datorn en stund. Så det håller jag som ett möjligt scenario

Om inte någon av barnen varit i huset så finns det bara AN och MB som kan ha gjort det om det gjordes ifrån en dator i det huset. 04:43, hade varit på bröllopsuppvaktning, kanske blev sent.

Jag ser ingen logisk förklaring till att hon skulle vara inloggad på en dator som inte finns i hemmet. Någon kan, som vi har varit inne på, varit så jäkla less på den efterhängsna VB som har sabbat så mycket för familjen, en teori så god som en annan.

EDIT;Givetvis kan det också ha varit en hundvakt, trädgårdsmästaren eller någon annan som är behörig att vistas i huset, men det håller jag för osannolikt.
Senast redigerad av OY 2013-05-30 kl. 16:36.
Citera
2013-05-30, 16:30
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Om VB stämt träff med någon annan på lördag så borde det finnas spår efter detta i form av internetkonversationer eller mobiltrafik. Dessa alternativ borde polisen utrett vid det här laget.

Nej, det behöver det inte. Hon skrev på sin FB-sida att hon skulle till en kompis och plugga. Någon kan ha sett detta, eller fått det berättat för sig, och lagt ihop ett och ett...
Citera
2013-05-30, 16:34
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nej, det behöver det inte. Hon skrev på sin FB-sida att hon skulle till en kompis och plugga. Någon kan ha sett detta, eller fått det berättat för sig, och lagt ihop ett och ett...

Hon kan ju också ha hittat på att hon skulle till en kompis för att plugga, för att hon egentligen tänkte göra något helt annat.
Citera
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
AN var förbannad på VB, den slutsatsen kan vi dra och det tycker jag att vi har hyfsade belägg för.

Ja, men vi vet faktiskt inte varför hon var arg på VB. De flesta här utgår från att det har att göra med MB. Jag är inte lika säker på det...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men om det skedde under veckoslutet så måste GM ha stängt luckan efter sig och någon öppnat den igen innan MPS kom.

Ahh, ja, jo så måste det ju vara, du har rätt, gjorde ett feltänk där, sorry. Uppgiften om att KJ setts vid huset, eller männen i bil, vet vi när det var, jag minns inte.
Citera
2013-05-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Man har hemsidor också som dom skriver på om träningar och tider, avanmälningar osv.
Så denna stackaren blir utpekad som att ha ett förhållande med VB pga av att han kommenterar hosta?
Jag det va ju intressant hur man fick ihop det.

En annan uppgift är att hon inte tränat där på 6 månader. Så vad ska man tro på?

Vad man ska tro på har jag ingen aning om, men enligt intervjun med den andre tränaren i Boden, sa han så här:
Citat:
- På söndagar tränar hon judo tillsammans med oss i Boden och som jag har uppfattat henne så är hon en normal, glad och trevlig tjej, säger Pontus Johansson.
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7657274
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in