2013-05-27, 14:28
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punkr
Jag har inte fått nys om det via nätet utan mun till mun via boden.

Tränaren och VB har haft ett förhållande.
Tränarens son är kompis med KJ som hon också har haft ihop det med.
Tränarens fru vet om det hela.

Slutsatsen är att om hon nu var gravid så kan de peka på herr och fru tränare, iaf fru tränare, svartsjuka osv..

Kan inte tränarens fru vara GM då?

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ponera nu att hon var gravid kan det då inte vara angeläget för fadern att avlägsna fostret för att inte bli spårad via DNA? Därav styckningen.

Ja eller t.o.m hans fru?

Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Hur vet vi att han är medlem där?

Det vet vi inte.

mvh Besudlaren
Citera
2013-05-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ponera nu att hon var gravid kan det då inte vara angeläget för fadern att avlägsna fostret för att inte bli spårad via DNA? Därav styckningen.

Kanske. Men de kan ju lika gärna vara en svartsjuk kvinnas verk.
KJ kan mycket väl bara ha blivit syndabock, planerat eller ej.

Mycket spekulationer här, men har man inte mer bevis än till skälig misstanke så måste man ju börja brainstorma lite.
Citera
2013-05-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Hur vet vi att han är medlem där?
Det är just det vi inte vet - det där inlägget har samma värde som utandningsluften från en skitnödig galt.
Citera
2013-05-27, 14:30
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponylover
Skrev tidigare att MB hade ett vattentätt alibi. Har blivit frågad hur jag vet detta osv, vill inte outa någon dock, så skicka PM om ni vill veta.
Jag tror har kommit framtill vems bröllop som firades, det var AN:s dotters, eller hur?

Hon gifte sig iofs redan den 30 april men enligt klädseln så ser det ut att ha varit borglig vigsel så de kanske la festen till helgen? (Hon fyller förövrigt år den 5/5)

Jag tror att det faktiskt i såfall ger ett alibi till alla i familjen för brudens familj brukar stanna till festen är slut och det skulle märkas om nån av dem försvann under kvällen..

Det kan även ge en viss förklaring kring ilskan över försvinnandet för helt plötsligt flyttas fokus från giftemålet till något annat..

Rätta mig om jag är fel ute..
Citera
2013-05-27, 14:30
Medlem
Jag tror att KJ inom en vecka är en FRI man som kommer ha det väldigt tufft med tanke på alla skitsnackare ni verkar ha där uppe!

Som han advokat säger: - Han är inte dömd!
Citera
2013-05-27, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Är Be*t J runt 60-snåret?

Kände i så fall även hans son, har för mig att sonen dog av en öd för många år sedan?

I så fall har jag haft en hel del med honom och hans kamrater att göra, tror dock inte de är intressanta då ev. meningsskiljaktigheter (läs fyllebråk) brukar stanna inom deras egen grupp...

Ganska underhållande gubbe för övrigt, tog mycket tjack för att kunna sitta och supa i flera dagar...

Ja du är helt rätt ute,det måste vara Be*t. Fick dock inte intrycket av att Be*t drack så mycket alkohol, Nu var detta ex antal år sedan iof. Underhållande vara han på sitt sätt. Men kunde spåra ur i ett totalt raseriutbrott lite nu och då.

Be*t umgicks mycket med någon M*cke från Lule trakten. Som föv haft en hel del anknytningar till Thailand/Thailändare. Någon du känner igen?
Citera
2013-05-27, 14:32
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:

Tycker det borde synas ändå på obduktionen?
Dom har väl hittat överkroppen på henne, dvs magen osv?

Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Det är just det vi inte vet - det där inlägget har samma värde som utandningsluften från en skitnödig galt.

Men vem fan har kommit på att han ska vara medlem där då?
Sen tror jag inte det spelar så stor roll, hade ju varit värre om karln hade varit med på någon sidan om slaktning eller sånt.
Citera
2013-05-27, 14:33
Medlem
thatsmynumber11s avatar
Jag har följt denna tråden från punkt och prick nu i flera dagar och detta fallet har satt sig på min hjärna som inget annat! Intressant med alla teorier om vad som hänt. jag har en teori(jag bara tror , inget är säkert) där AN eller någon annan lejt någon för att utföra detta och genom detta sätta dit KJ som nu är misstänkt.. Bara en teori jag har men det passar ihop tycker jag, dels för de sakerna hon skrivit plus det hatet hon verkar ha för henne.
Sen utplaceringen av kroppsdelar(tycker jag är lagt för att någon ska hitta dem) och det som fattas , fattas för att det som sagt finns dna från en annan GM under naglarna, eftersom jag tvivlar på att VB inte gjort något motstånd då hon var karatetjej och verkar ju inte precis som hon var självmordsbenägen.
Jag TROR stenhårt på detta men är ju bara gissningar men efter tänkt på allt så tycker jag detta verkar mest trovärdiga.'
Men håller med, det finns ju saker som tyder på att KJ kunde gjort det, kände till terrängen väl, har en sommarstuga i närheten m.m men jag gissar på att de flesta visste om vad han gjorde och var han var intresserad av eftersom han bott där ett bra tag och denna personen som kanske gjort det visste om att han skulle bli misstänkt direkt ! bara en tanke jag har men vad tror ni?
Citera
2013-05-27, 14:33
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punkr
Jag har inte fått nys om det via nätet utan mun till mun via boden.

Tränaren och VB har haft ett förhållande.
Tränarens son är kompis med KJ som hon också har haft ihop det med.
Tränarens fru vet om det hela.

Slutsatsen är att om hon nu var gravid så kan de peka på herr och fru tränare, iaf fru tränare, svartsjuka osv..
Hm. För det första läser också bodensare som inte postar i tråden Flashback. För det andra är det just den typen av rykten som spontangeneras. Det osannolika, och i tråden helt obelagda, påståendet är ju att AB och KJ skulle vara kompisar. KJ verkar ju ha umgåtts till allra största delen i sitt airsoftgäng, och det är väl ingen miljö där någon har påstått att AB har funnits i?
Senast redigerad av Hamilkar 2013-05-27 kl. 14:44.
Citera
2013-05-27, 14:34
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Jag tror har kommit framtill vems bröllop som firades, det var AN:s dotters, eller hur?

Hon gifte sig iofs redan den 30 april men enligt klädseln så ser det ut att ha varit borglig vigsel så de kanske la festen till helgen? (Hon fyller förövrigt år den 5/5)

Jag tror att det faktiskt i såfall ger ett alibi till alla i familjen för brudens familj brukar stanna till festen är slut och det skulle märkas om nån av dem försvann under kvällen..

Det kan även ge en viss förklaring kring ilskan över försvinnandet för helt plötsligt flyttas fokus från giftemålet till något annat..

Rätta mig om jag är fel ute..

Fast det var AN själv som skrev på VBs facebook, ingen tvingade henne till det. Polisen kan knappast ha varit i kontakt med familjen innan dess, i så fall startade utredningen innan VB försvann...
Citera
2013-05-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Visst ställer hockeymatchen till det lite, men att två personer hört hjärtskriande skrik, från en kvinna, samtidigt denna kväll talar dock mer för, tillsammans med andra omständigheter, att en kvinna miste sitt liv denna kväll, på Flottiljvägen 4 C än att KJ, med en kvinnas röst, var glad över att Sverige gjorde mål.

Men, bortom allt rimligt tvivel.
Har dessa vittnen set matchen då bör skriken stämma in med målen.
Förövrigt var det så att de inte var säkra på om det var en mans eller kvinnas röst, om det inte har kommit andra uppgifter om detta.
Citera
2013-05-27, 14:35
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatsmynumber11
(...)Bara en teori jag har men det passar ihop tycker jag, dels för de sakerna hon skrivit plus det hatet hon verkar ha för henne.

Har någon något sparat av vad AN har skrivit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in