2013-05-30, 15:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, alltså när man ser på denna vilda västern så som AN, MB och spadar på taket samt vätan i ödehuset.
Jackan osv, så känns det ytterst planterat. Jag tror att kreti och pleti springer runt i skogarna och både letar och vem vet slänger ut saker utan relevans. AN är inte i min tro den som skrivit på facebook heller.

Inget som du lagt här med underlag finns så som sms i alla fall.

Det var som tusan, vi har exakt samma tro i det fallet, jag tror inte heller att AN skrivit det där.

Antingen har någon hackat kontot eller så är det någon annan i familjen som skrivit det. Kanske någon med kontrollbehov som hade tillgång till inloggningsuppgifterna?
Citera
2013-05-30, 15:56
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och vad har det med mordet i sak att göra vilket förhållande de här andra som inte är med i mordutredningen att göra?

Det kan det mycket väl ha. Mer säger jag inte nu.
Citera
2013-05-30, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vet ej ska luska lite mer i det där.
Kan ju vara så att VB och sonen varit osams.

Jag tror VB flörtade både med MB och AB, AN flippar.
Citera
2013-05-30, 15:57
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Nej men hur kan detta bli en trådsanning enligt många då?
Då ryktet uppstod som en ren slump, efter det där skrevs från AN´s konto.
Vi låtsas då att hon gillar sin karate tränare och han skickat sms.
Varför kan det då inte vara hennes nya tränare sen ett halv år.
Snacka om att hela skiten med relation till tränaren är uppdiktad och folk köper det.

Nja det är inte bara baserat på ANs kommentarer, VBs mamma hade också svarat med två kommentarer (ena om att AN var elak och den andra att AN var "svartsjuk på VB") så en del tyder här på att iaf modern tror att VB och MB hade haft nåt ihop..
Citera
2013-05-30, 15:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Samma här.

Det finns idiotiska kvinnor överallt. Svartsjuka och med kontrollbehov. Förstår inte varför det är skulle vara så osannolikt att AN själv skrivit detta. Känns ju mer osannolikt att GM skulle logga in på ANs facebook konto och sedan skriva dessa kommentarer.

AN var förbannad på VB, den slutsatsen kan vi dra och det tycker jag att vi har hyfsade belägg för.

Fast det kan vara någon annan som vill nita AN och sätta henne i dåligt dager, så det finns massa aspekter att ha i det avseendet. En hel familj har fått stänga ner sina konton så långt har man förstått.
Och varför då ? För att folk spekulerar och fantiserar utan grunder.
Du får dra dina slutsatser och inte tala för andra. Det finns inget vi i den frågan utan det heter att du gör det. Jag tex drar inte såna slutsatser.

Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det kan det mycket väl ha. Mer säger jag inte nu.

Det kan ha är inte samma som att det har med mordet att göra och det ser inte så ut om man ser på dagsläget. Så jag förstår gott och väl att du inte säger mer. Men oroa dig inte jag ska påminna dig.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-30 kl. 16:03.
Citera
Medlem
Citat:
Som jag sa förr, grabben i huset hade skrivit från hennes fb konto.
Enligt rykten i en skola. Brukar inte tro på rykten, men det kan säkert stämma.

Om det är så så blir det ju ÄNNU mer komplicerat att förstå. Vad handlar det då om? Varför vill han låta påskina hat från ANs sida? Vilket är hand motiv att facerapa AN med ett hatiskt innehåll mot en försvunnen person? Fler frågor som hopar sig än som löser sig om det inte var AN själv som skrev.

En annan sak, om jag minns rätt har det även funnits uppgifter om att VBs mamma uttryckt ogillande/aversion mot karatefamiljen.

Tidigare skrevs här att de inte ingår i mordutredning. Det vet vi inget om. Vilka polisen utreder, förhör och har span på vet vi inte. Vi vet däremot att det är fler än den häktade.
Citera
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
För att hon studerar vid LULEÅ universitet och då är det ganska enkelt att träna efter skolan istället för att ta bussen 40 minuter till Boden först.

Okej, tack för svar.

Det är dock knappast något skäl att byta klubb ifall hon hade trivts i Bodens karateklubb. Varför släpa med sig karatekläder till Luleå när man kan träna i Boden och sedan duscha hemma?
Citera
2013-05-30, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var som tusan, vi har exakt samma tro i det fallet, jag tror inte heller att AN skrivit det där.

Antingen har någon hackat kontot eller så är det någon annan i familjen som skrivit det. Kanske någon med kontrollbehov som hade tillgång till inloggningsuppgifterna?

Jobbar man med "data" så är det ingen större konst att ta reda på resten av familjens lösenord på datorerna som används i hemmet. Inte heller för någon "data"-intresserad ungdom. Allt är enkelt så länge man har fysisk tillgång till en dator. Lite svårare om man måste göra det på distans.
Citera
2013-05-30, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Varför skulle VB vilja lämna sin karateklubb i Boden, sätta sig på en buss som tar 40 minuter enkel väg och åka till Luleå i stället?

Det tyder ju på att något har hänt i samband med Bodens karateklubb. Dock naturligtvis inget som nödvändigtvis har med mordet att göra.

Skulle ju möjligen kunna ha att göra med ett eventuellt (observera eventuellt) förhållande med MB som gjorde att hon la upp texten på FB och även bytte klubb?! detta skulle då även förklara AB utspel på FB!
I mina öron låter detta rimligt. Hoppas nu bara detta inte blir ytterligare en FB samming
Citera
2013-05-30, 16:00
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Som jag sa förr, grabben i huset hade skrivit från hennes fb konto.
Enligt rykten i en skola. Brukar inte tro på rykten, men det kan säkert stämma.

Citat:
Vet ej ska luska lite mer i det där.
Kan ju vara så att VB och sonen varit osams.

Så om jag bråkar med min mamma då facerapar jag henne och skriver sjuka saker om en död tjej i våran by.. Frisk familj

http://s13.postimg.org/zesac9787/que.jpg
Titta hur det är skrivit.
Tycker stilen passar in på en kvinna som är ny till sociala medier och är 40+.
Skrivs alltid som barn, utropstecken och stora bokstäver.

Jag sitter och kollar på AB's Facebook nu och han skriver normalt. Alltså normalt med utropstecken osv.
Citera
2013-05-30, 16:00
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Visst finns det alla varianter men låt oss börja från början.

Fram med bevis för ett förhållande mellan MB och VB. Om inte förhållandet finns känns det långsökt att tro att AN är mördaren.

Börja i änden med ANs fb-inlägg. Varför skrev hon så? Vad får en person att skriva att en människa som eftersöks av missing people är en kackerlacka?

Ser gärna alternativa förklaringar till ANs utbrott. Men har inte sett någon som håller som förklaring lika bra som en eventuell relation mellan VB och MB. Verifierbar fakta vore väldigt bra här.

Säger ingenting om skuld här. Jag bara kastar ut frågan eftersom det inte har kommit fram någonting alls som tyder på att VB på något sätt skulle ha varit en stökig eller otrevlig person att ha och göra med.

Jag håller KJ som trolig GM, men det bör nystas på bred front.
Citera
2013-05-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Okej, tack för svar.

Det är dock knappast något skäl att byta klubb ifall hon hade trivts i Bodens karateklubb. Varför släpa med sig karatekläder till Luleå när man kan träna i Boden och sedan duscha hemma?

Någon annan på LTU som hon umgicks med tränade också i Luleå

Luleås klubb är större. Alltid roligare att träna med flera olika.

Finns väl ingen som åker hem efter ett karatepass och duschar. Det gör man på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in