2013-05-30, 15:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Är ni verkligen helt säkra på att han har en god man??? God man utses av tingsrätten efter ansökan an överförmyndaren i kommunen. Det finns dock ett annat alternativ som är vanligt t ex för dem som har ADHD, och har svårt att hantera sina pengar. Det benämns lite olika i olika kommuner men "egna pengar" är vanligt. Då kommer man överens med en handläggare om hur mycket pengar de skall "ta hand om" och med dessa sedan betala de mest fundamentala i räkningsväg, t ec hyra, el mm. Resten har personen alltså själv hand om.
I ett mål 2009-2010 om anordnande av godmanskap var KJ sökande.
Citera
Medlem
Jag tycker att den mest intressanta personen är killen som är kär i henne och ville inte acceptera (förstå) att hon inte var intresserad. Någon i hennes vänskap krest borde veta vem han är. Har någon mer information om detta?
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Märkliga men inte unika och man begriper ju att ingen som skulle vara inblandad sitter på facebook och rapar ur sig otrevligheter. Inte säkert att det är just AN om du frågar mig., Lika lite som andra bevis som man hittar ute. Känns planterat helt enkelt.,
Instämmer.
Vore AN inblandad skulle hon ju ligga lågt.

Och visst kan det vara någon annan som har kommit åt hennes Facebook.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pi3rr3s
Jag tycker hela teorin att någon hon känner skulle ha hämtat upp VB faller. Isåfall hade ju hon behövt sms a någon o be om att bli upphämtad, och isåfall hade ju polisen vetat vem som VB hade sms:at med.

Skulle ju vara isåfall om någon hon kände råkade köra förbi just där hon gick då

Det är väl inte helt osannolikt att någon hämtat upp henne på vägen? Någon som råkat köra förbi eller någon som har kontakt med hennes föräldrar och på den vägen fått veta var hon befann sig. Alternativt kan det vara en stalker som hade koll på var hon befann sig. Tycker inte alls att det är omöjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men varför Kallar AN VB för kackerlacka då och skriver hatiska kommentarer t.om på MPS sida? Nånting är hon ju uppenbarligen förbannad över? Skulle det vara så ovanligt och otroligt att en medelålders Karatetränare har en förälskelse med en yngre tjej? Nej, sånt förekommer nog väldigt ofta och i alla situationer eller titlar.. Presidenter, Poliser, Prinsar, Bagare, Lärare, Karatetränare.... U name it..

Om jag hade tagit livet av VB så hade jag såklart lagt upp hatiska kommentarer om den personen på FB och MPS hemsida. En vanlig taktik bland gärningsmän att först döda någon och sen spy ut sitt hat offentligt........
Citera
2013-05-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Vilka sms hänvisar jag till?
Jag har aldrig pratat om några sms eftersom jag vet att jag aldrig skulle kunna bevisa dom.

Däremot har jag pratat om ETT SMS och det visade jag källa på.

Kan du länka till det igen så jag får se
Citera
2013-05-30, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Man har hemsidor också som dom skriver på om träningar och tider, avanmälningar osv.
Så denna stackaren blir utpekad som att ha ett förhållande med VB pga av att han kommenterar hosta?
Jag det va ju intressant hur man fick ihop det.

En annan uppgift är att hon inte tränat där på 6 månader. Så vad ska man tro på?
SMS har varit det sätt man kommunicerar på BBC med när man inte kan komma på träning. Ungarna har många sådana SMS i sina telefoner både inom karate, fotboll, handboll, innebandy, basket och vad de nu tränat genom åren.Om du kollar deras webb finns ingen sida för att avanmäla sig på eller liknande.

Konversationen på FB är ett år gammal dvs före hon slutade (om det stämmer att hon slutade för 6 månader sedan) men oavsett så skulle det ju kunna vara vilken tränare som helst på BBC är det inte alltid MB som tränar nybörjarna utan någon av de andra instruktörerna. Så SMS:et kan lika gärna komma från en av dem, ingenstans står det MB i den där konversationen.

Citat:
Jo, jag tänkte på det också.
VB skrev om det mesta på sin Facebook men inget runt dessa dagar att hon skulle vara sjuk. Fast hon kanske skippad det bara.. Jag vet inte, jag la bara upp det eftersom henkess ville ha någon form av bevis på att tränare och VB hade kontakt med varann och detta var det enda jag hittade.
Svårt att söka bevis när det bara finns en Facebook.

Eller hur ska vi kunna göra de?
Ska MB komma in i tråden och lägga upp sina sms eller ska vi försöka sno till oss VBs telefon för att hitta smsen.
Vilket otroligt korkat påstående.
Om man har lite begynnande hosta är det kanske inte något man skriver på fejjan om?

Den här FB-konversationen manglades redan de första dagarna och sen blev det en trådsanning att meddelandena kommer från MB men det står det ingenstans. Karatelärare kan som sagt vara någon av de andra tränarna på BCC, minst 3 st tränar den gruppen http://www.bodenbushido.se/?page_id=27
Senast redigerad av BeBeBe 2013-05-30 kl. 15:45.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Instämmer.
Vore AN inblandad skulle hon ju ligga lågt.

Och visst kan det vara någon annan som har kommit åt hennes Facebook.

Ja, alltså när man ser på denna vilda västern så som AN, MB och spadar på taket samt vätan i ödehuset.
Jackan osv, så känns det ytterst planterat. Jag tror att kreti och pleti springer runt i skogarna och både letar och vem vet slänger ut saker utan relevans. AN är inte i min tro den som skrivit på facebook heller.

Citat:
Vilka sms hänvisar jag till?
Jag har aldrig pratat om några sms eftersom jag vet att jag aldrig skulle kunna bevisa dom.

Däremot har jag pratat om ETT SMS och det visade jag källa på.

Inget som du lagt här med underlag finns så som sms i alla fall.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
AN gick gränsen vid att posta de där kommentarerna. Att hon skulle ligga bakom mordet (eller vara på minsta sätt inblandad i det) känns inte särskilt sannolikt.

Man kan väl lugnt säga att de kommentarerna gav MB med familj en uppmärksamhet de kunde vara utan om de är oskyldiga. Jag vet inte om de lider av uppmärksamheten eller bara skiter i i det, men jag kan tänka mig det första.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Om VB stämt träff med någon annan på lördag så borde det finnas spår efter detta i form av internetkonversationer eller mobiltrafik. Dessa alternativ borde polisen utrett vid det här laget.

Att hon stött på en för henne okänd gärningsman är inte troligt. Varför stycka kroppen om man fått in henne i bilen? Varför avlägsna händerna? Hittar inget sådant fall i mina efterforskningar...

Då återstår det bara att hon stött på någon annan som känner henne efter vägen? Men fortfarande varför stycka henne om man frivilligt eller ofrivilligt fått med henne in i bilen? Varför inte bara köra henne till en avlägsen plats och sedan dumpa kvarlevorna där? Att denna person tagit med sig en kidnappad VB till en plats där VB kan synas är alldeles för riskabelt, alltså utesluter det att hon tagits till någon annan lägenhet o.s.v.

I fallet Carolin t.ex. så dumpade ju Tony bara kroppen på en avlägsen skogsväg. Människan är lat och gör inte mer än vad som krävs. Förövrigt så tyder all fakta som vi hittills vet om på att det är en transportstyckning, och det verkar som att polisen har fått den uppfattning också om man nu ska försöka att analysera deras agerande.

Och varför har mamman fått uppfattningen att hon skulle komma hem på kvällen? Ja, hon hade ju ett viktigt prov på måndagen och hade troligtvis planerat att plugga till detta under hela söndagen. Så att hon bestämt träff med någon annan ser jag som uteslutet.

Men framför allt varför hamnar VBs kroppsdelar i princip på KJs "bakgård"?
Citera
2013-05-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Kan du länka till det igen så jag får se

Några sidor bak i tråden http://i.imgur.com/rE5sWYO.png
Citera
2013-05-30, 15:44
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:

Jag gissar på att mamman satt vid deras dator och VB satt på skolan kanske?
Ser man på Facebook så står det inte via mobil eller sådär. Så dom har använd datorer.

My bad. Det här var alltså en konversation från ett år sen. Håller med om att det bevisar lite närmre kontakt, men det är samtidigt långt ifrån en ton som tyder på att han ser på sig själv som något mer än en karatelärare i deras relation.
Sen kan det ju ha hänt saker under året som gått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in