2013-05-30, 15:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inget stämmer från dina PMare och inget annat verkar stämma vare sig från dig eller andra genom hörsägen i ämnet.
Det som meddelats av media är att ingen har sett eller hört av VB efter besöket.
Så det är märkligt att ingen ser eller hör något ifrån henne. Gick hon ifrån hans bostad, och hur vet man det? Har man sett detta utan att meddela polisen, som då fortfarande söker uppgifter från den 4 maj? Har någon sett henne?`Vem då och är det verifierat?

Vad är det som är så svårt att be PMare kontakta polisen istället för att desinformera en tråd på forumet?

Är du helt skogstokig idag eller vad är det frågan om? Jag har iof aldrig sagt att just den informationen stämmer, men du påstår att den inte stämmer, besynnerligt, hur kan du göra det, vad vet du som inte vi andra vet? Du borde gå till polisen med det i så fall.

Finns det en motsägelse i detta?

Det som meddelats av media är att ingen har sett eller hört av VB efter besöket.

samma granne säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

Förstår inte, du verkar ha fått för lite sömn, sitt inte uppe och titta på CSI för sent om nätterna, ett gott råd ur flera perspektiv.
Citera
2013-05-30, 15:19
Medlem
Citat:
Polisen vallade vittne i terrängen
BODEN. På onsdag eftermiddag följde en polispatrull med ett vittne i terrängen på Gammelängsberget.
Det är oklart vad vallningen fick för resultat.

Vittnets ålder anges inte.
– Vi har kollat upp nya och gamla uppgifter gällande vad vittnet har iakttagit för något, sade Mik*el Eksh*lm.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6854273

Man har kanske vissa iakttagelser vilket kan ha betydelse om man då vallar en person.
Så vittnet har gett sina intryck tidigare och även kommit med nya.

Så får man provsvar i dag eller i morgon. Det är högst intressant att se vad analyserna kan ge i detta fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag uppfattar det som om det handlar vid det gula...

Jag uppfattar det som om det handlar vid det gula huset, där har ju ett vittne observerat två män vid en bil om jag inte minns fel.

Kan det vara detta vittne som har vallats vid fyndplatsen?
Citera
2013-05-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Har 2 vänner med AS och båda två har fått kämpa i många år för att få tillstånd att börja ta körkort och de fick genomgå diverse tester!
Det är inte ens säkert att man anses som lämplig och då får man inte ens börja övningsköra!

Då har de även andra problem inte bara AS. T ex kan de vara mer eller mindre autistiska. Så enbart en diagnos AS räcker inte. För övrigt har nu AS tagits bort som diagnos. I de fall en person har svårare problem, t ex de ovan nämnda kallas det numer "autism spectrum disorder". Men det här tycker jag är helt OT och fortsatt diskussion om detta bör ske på rätt ställe!
Citera
2013-05-30, 15:21
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Så det är det sms'et som alla tolkar som att de har ett kk-förhållande

Det är inget SMS! Konversationen är hämtad från FB.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Inget fall är det andra likt. Jag ser nu på detta fallet och en viktig detalj som lämnade hon bostaden?

Fast vilken kompis lämnade Sigrid? Sin fd eller sin kamrat?

Visst, inget ex. Men "K*rim" som var nybliven far kommer hem och hittar sin fru sönderskuren, han åkte dit direkt för mord. Inte förrän vid nästa mord förstår man att det handlar om en styvbror till hustrun; de båda systrarna som blev mördade. Jag vill peka på att trots att det uppenbart bör handla om KJ kan man inte utan bevis veta säkert, men det tror jag alla är medvetna om. Därför kommer spekulationerna frodas tills åklagaren verkligen kan bevisa att det är KJ. Jag hoppas verkligen att en GM kommer att dömas på mer än indicier.
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Så det är det sms'et som alla tolkar som att de har ett kk-förhållande

Inte jag iaf. Men att dom hade en kontakt utöver karaten.

Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Alltså VB glömmer sin mobil hemma. Mamman använder denna kvarglömda mobil till att ha en sms-konversation med VB??? Har jag missförstått något här?

Vilken telefon använder sig VB av i konversationen med sin egen mobil?
Hade VB två telefoner? Hade hon lånat en?
Är det normalt att morsan öppnar sms som VB får till sin telefon?

Mamman behöver inte ha använt sig av VB:s telefon i denna konversation, men vilken telefon använde VB?

Jag gissar på att mamman satt vid deras dator och VB satt på skolan kanske?
Ser man på Facebook så står det inte via mobil eller sådär. Så dom har använd datorer.

Citat:
Var ser du detta någonstans ? Källa så som länk har du eller?

Källa även här och en kontrollerbar.

http://i.imgur.com/rE5sWYO.png
https://www.facebook.com/vattchareeyabangsuan/posts/406751569344938

Varsågod, både för dom med Facebook och utan.

Patetiskt att du kräver källa som om att jag skulle sätta mig och skriva den där konversationen från min egna fantasi
Citera
2013-05-30, 15:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollrogg
Kan det vara detta vittne som har vallats vid fyndplatsen?

Det vet man inte vilket vittne men vallar man och skriver nya och äldre uppgifter så som att detta vittnet sett något, så kan det ha relevans. Det duger utmärkt med vittne då det gäller att häkta på sannolika skäl tex.

Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Visst, inget ex. Men "K*rim" som var nybliven far kommer hem och hittar sin fru sönderskuren, han åkte dit direkt för mord. Inte förrän vid nästa mord förstår man att det handlar om en styvbror till hustrun; de båda systrarna som blev mördade. Jag vill peka på att trots att det uppenbart bör handla om KJ kan man inte utan bevis veta säkert, men det tror jag alla är medvetna om. Därför kommer spekulationerna frodas tills åklagaren verkligen kan bevisa att det är KJ. Jag hoppas verkligen inte att han döms enbart på indicier.

Då är det inte ens jämförbart.

Citat:
Patetiskt att du kräver källa som om att jag skulle sätta mig och skriva den där konversationen från min egna fantasi

Tja källan har inget av värde så det kan man sortera bort.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-30 kl. 15:25.
Citera
2013-05-30, 15:23
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Kära flashbackare. Jag har funderat lite runt kvällen som VB försvann och kommit fram till ytterligare ett scenario som jag tror ej tagits upp:

Det kan även vara så att VB har stängt av sin telefon frivilligt. Under kvällen så kanske dom blev osams, dom bråkar och VB lämnar lägenheten, med efter att KJ försökt övertala henne att stanna kvar.

Strax efter att hon lämnat lägenheten så ringer KJ, han ber henne att komma tillbaka, han ber om ursäkt. Men VB är irriterad och vill inte ens prata med honom, hon stänger av telefonen.

KJ känner sig kränkt och är upprörd, han ringer, men telefonen är avstängd. Han ger sig ut efter henne, springer ikapp henne och bråket fortsätter utomhus.
Citera
2013-05-30, 15:23
Medlem
Spindelfridas avatar
Är det nån förståndig människa här som vet något om vad slags relation AN och AB har till varandra? Jag vet att AB är MB:s son och att AN är styvmamma. Jag frågar alltså om deras personliga relation och inget annat.
Citera
2013-05-30, 15:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Är det nån förståndig människa här som vet något om vad slags relation AN och AB har till varandra? Jag vet att AB är MB:s son och att AN är styvmamma. Jag frågar alltså om deras personliga relation och inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Om det nu stämmer att MB haft en fling på sidan om med VB och AN luskat ut det och konfronterat sin make så är ju det ett motiv bara det. Oftast kan det ju bli så att ju maken då går tillbaka till sin fru och älskarinnan blir mer eller mindre behandlat som luft. Och har MB och AN barn ihop o.sv så större anledning att återställa allt och Kanske VB inte gav upp eller ville förstå att MB hade gjort slut. Bara en teori.

Och vad har det med mordet i sak att göra vilket förhållande de här andra som inte är med i mordutredningen att göra?
Citera
2013-05-30, 15:26
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Inte jag iaf. Men att dom hade en kontakt utöver karaten.

http://i.imgur.com/rE5sWYO.png
https://www.facebook.com/vattchareeyabangsuan/posts/406751569344938

Det där kan ju också ha gällt att VB inte har kunnat komma till träningen på grund av hosta, och att han då svarar något i stil med att "men du kommer ju inte att hosta hela livet". Kanske har VB innan dess varit lite ledsen över inställda träningar, och att han då vill trösta henne lite.

Är det inte genom SMS man numera kommunicerar med sina tränare i diverse sporter?
Citera
2013-05-30, 15:26
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det är inget SMS! Konversationen är hämtad från FB.

Tänkte precis skriva det. Finns ingen MB och VB konversation på sms som någon har visat upp,
Som handlat om någon relation. Antagligen för det inte finns någon.
Personen som nämnde MB från första början borde komma tillbaka till tråden
och skriva lite mer. Tycks som dom flesta svalt allt han sagt om MB haha.
Senast redigerad av henkess 2013-05-30 kl. 15:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in