Citat:
Ursprungligen postat av
Zebulah
Kanske att plugga till en tenta eftersom tentaperioden på LTU närmade sig med stormsteg. Alla ungdomar super inte skallen av sig på lördagskvällarna.
Man behöver inte supa skallen av sig för att dansa, skratta och ha kul, eller träffa någon fling. VB började dagen med att kolla gamla filmer på datorn enligt sin mor. Sen löptränade hon. Kan inte se att det var någon direkt hysteri att komma igång med plugget. Hon pluggade lite lätt hos KJ, och sen tror jag att hon faktiskt planerade något annat. Det är den känslan jag får om jag funderar på hur en tjej i hennes ålder tänker.
Hon borde bli hämtad av någon, och inte vilja gå hela den långa sträckan hem. Vem hämtade henne, vem ville hon stämma träff med? Tror inte ett ögonblick på "uppfriskande promenad". Tänker man så här blir det tyvärr klockrent att KJ är skyldig. Det enda svar han verkar ge är negativt, hon ville inte bli hemskjutsad. Något alternativ får vi inte höra, typ "VB ville gå hem". Hela historien tar tvärslut där, precis som mobilen. Det pekar i riktning mot KJ.