2013-05-30, 14:55
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
http://s13.postimg.org/zesac9787/que.jpg
Nu hittar jag inte printen på när hon skrev på MPS vägg att VB "kanske INTE i liv"
Sedan fanns det något rykte om att VB har kallat AB för bög osv.
VBs och MBs flört/kärlek vilket säkert skulle kunna uppröra AN till att skriva det där.

Jag ser en konflikt iaf.

Inte det. Fakta på att dom hade en relation MB och VB.
Citera
2013-05-30, 14:56
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur mycket har militärfort och liknande militära byggnader genomsökts? Ödehuset är ju även det en gammal militärbyggnad och jag får för mig att styckningsplatsen kan finnas t.ex. på en undangömd plats i ett stort fort. Någon som vet hur mycket man undersökt sådana platser?

Ja finns väl en massa bunkrar att genomsöka också.
Citera
2013-05-30, 14:56
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Kanske att plugga till en tenta eftersom tentaperioden på LTU närmade sig med stormsteg. Alla ungdomar super inte skallen av sig på lördagskvällarna.

Man behöver inte supa skallen av sig för att dansa, skratta och ha kul, eller träffa någon fling. VB började dagen med att kolla gamla filmer på datorn enligt sin mor. Sen löptränade hon. Kan inte se att det var någon direkt hysteri att komma igång med plugget. Hon pluggade lite lätt hos KJ, och sen tror jag att hon faktiskt planerade något annat. Det är den känslan jag får om jag funderar på hur en tjej i hennes ålder tänker.

Hon borde bli hämtad av någon, och inte vilja gå hela den långa sträckan hem. Vem hämtade henne, vem ville hon stämma träff med? Tror inte ett ögonblick på "uppfriskande promenad". Tänker man så här blir det tyvärr klockrent att KJ är skyldig. Det enda svar han verkar ge är negativt, hon ville inte bli hemskjutsad. Något alternativ får vi inte höra, typ "VB ville gå hem". Hela historien tar tvärslut där, precis som mobilen. Det pekar i riktning mot KJ.
Citera
2013-05-30, 14:57
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Nu minns jag inte exakt vad som är rykten, trådsanningar eller verkliga sanningar men jag tänker följande:
Vi behöver tydligare kartlägga relationen mellan KJ och VB. Så som mina kunskaper tillåter mig att dra slutsatser så är det att KJ helt enkelt haft ett kontrollbehov på VB och därför dödat henne i aggression när hon inte delade hans känslor.

MEN, för att detta inte bara skall vara tomt svammel så behöver vi någon som kan bekräfta deras relation och gärna att VB har "gått vidare" efter KJ. Om vi får ett sådant bekräftande så är (iaf jag personligen) relativt övertygad om att det är GM som nu sitter häktad för mordet.

Till dig som kände VB eller känner någon som kände VB: hade hon gått vidare efter relationen till KJ? Har VB "varit" med någon annan efter KJ som kan ha retat upp honom?

Håller helt med om att detta är relevant för att komma vidare.
Det samma gäller en tydligare kartläggning av KJ:s bakgrund. Har han gått vidare efter VB? Har han haft många kärleksrelationer till tjejer? Hur har han reagerat på att bli negligerad? Han verkar ha tagit det extremt hårt att bli nekad mönstring. Efter det hatade han pliktverket. Har han samma känslospektra när det gäller kvinnor i hans liv?
Citera
2013-05-30, 14:58
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Kanske något av följande?

1. Man vill behålla händerna som trofé.
2. Man vill bevisa att man var gärningsman för någon annan.
3. Man finner njutning i själva styckningen.

Jadu, jag vet inte. Men jag försöker att utgå ifrån verkligheten och kända rättsfall.
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det kallar man väl att kapa då han skriver från AN´s konto.
Knappast att hon ville det.
Ryktet kommer från en skola, har inte luskat mer i det.

Låter som en dålig ursäkt av endera AN eller AB.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Inte det. Fakta på att dom hade en relation MB och VB.

Tyvärr, det har jag inte. Mer än att hon tydligen var kär och att karatetränare hade skickat smset till henne vilket inte handlade om träning iaf.

Har du någon fakta på att de inte hade en flört?
Citera
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu får ni sluta vantolka Leif GWP era miffon. "Närmast anhörig" betyder inte att man generellt ska börja misstänka mormödrar, barnbarn, syskon etc före andra.

Leta genast upp alla svenska kriminalfall från de senaste 50 åren där en förälder mördat ett vuxet barn.

Ni kommer att få leta ordentligt.

I just den aspekten är väl inte svenska kriminalfall så intressanta eftersom det rör sig om en thailändsk förälder med en thailändsk dotter som bott några år i Sverige?
Citera
2013-05-30, 14:59
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
4. Dna under naglarna och vill vara säker på att inte lämna några spår efter sig.

Ok. Det var exakt vad som stod i meddelandet som jag quotade.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Jag har ingen aning, jag jobbar inte för polisen så jag vet inte varför man plockat in KJ. Det återstår att se, ja, kanske för att han var den siste som officiellt sett VB i livet.

Det som intresserar mig är fleras intresse för MB. Det vi vet är att han och VB kan ha haft en kärleksrelation, vi vet inte om det stämmer. Det finns påståenden om att hon var förtjust i MB men inte det är inte bekräftat att något utav detta stämmer.

Så, varför är man i tråden så intresserad utav MB? För att hans fru är en ilsken ragata som inte kan hålla munnen stängd eller för att det florerar en massa påståenden?

JA, för att AN inte har full koll på sitt facebookkonto, eller koll på vad hon själv skriver. Just därför är den familjen intressant, plussa på det där med VB mobil också som plockades upp av en mast som mer eller mindre står i familjens trädgård, vad är det som är så svårt att fatta? Intresset finns från visst håll, och om inte du har intresse kan du väl åtminstone ge fan i att försöka övertala dina antagonister, det är det minsta du kan göra för att hålla diskussionen på en dräglig nivå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Man behöver inte supa skallen av sig för att dansa, skratta och ha kul, eller träffa någon fling. VB började dagen med att kolla gamla filmer på datorn enligt sin mor. Sen löptränade hon. Kan inte se att det var någon direkt hysteri att komma igång med plugget. Hon pluggade lite lätt hos KJ, och sen tror jag att hon faktiskt planerade något annat. Det är den känslan jag får om jag funderar på hur en tjej i hennes ålder tänker.

Hon borde bli hämtad av någon, och inte vilja gå hela den långa sträckan hem. Vem hämtade henne, vem ville hon stämma träff med? Tror inte ett ögonblick på "uppfriskande promenad". Tänker man så här blir det tyvärr klockrent att KJ är skyldig. Det enda svar han verkar ge är negativt, hon ville inte bli hemskjutsad. Något alternativ får vi inte höra, typ "VB ville gå hem". Hela historien tar tvärslut där, precis som mobilen. Det pekar i riktning mot KJ.

Hon ville inte bli skjutsad av honom för att han hade druckit öl. Du kanske inte bryr dig om såna detaljer men det finns de som gör det :-)
Citera
2013-05-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Vad menar du? Var VB och är hennes mamma muslimer?

Islamofobi? Nej VB var inte muslim. Hennes mamma är buddhist i alla fall och då är väl sannolikheten för att VB skulle vara muslim minimal.
Citera
2013-05-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Låter som en dålig ursäkt av endera AN eller AB.

Tyvärr, det har jag inte. Mer än att hon tydligen var kär och att karatetränare hade skickat smset till henne vilket inte handlade om träning iaf.

Har du någon fakta på att de inte hade en flört?

Och vad stod det i hans sms?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in