2013-05-30, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Ok, men i så fall ska ju inte heller KJ sitta häktad för det finns inga sådana bevis mot honom heller.

Han är undersökningshäktad inte häktad på sannolika skäl. Han är helt enkelt den som bevisligen är den som sist sett henne i livet och därför är han intressant.
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan det bero på att analyssvaren från SKL inte har kommit polisen och åklagare tillhanda ännu? Vi vet inte ens om MB topsats, det kanske man väljer att göra om man hittat DNA som inte tillhör KJ? En liten dörr står fortfarande öppen, så var inte för säker.

Ja, de kan det väl absolut bero på.

Jag gav bara en förklaring på varför MB inte sitter häktad, det var det man bad om i det citerade inlägget. Ovan har du mitt svar. Mitt inlägg handlade alltså inte om att utesluta MB, om du fick för dig det.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Då dolde han det bra för dom som känner han!
Sedan går jag på känsla att VB tillbringade mest tid i Luleå.
Och att om hon nu haft en relation med sin tränare, så hade det nog varit
den nuvarande tränaren. Han ser dessutom bättre ut än mb och i samma ålder.

Vill du att misstankarna ska riktas mot en annan karatetränare nu? För att han är snyggare, enligt dig? Det där med att hon var mest i Luleå stämde inte in på lördagskvällen i alla fall. Hon valde att spendera den i Boden, och jag kan svårligen tänka mig att huvudattraktionen denna kväll var KJ. Inte om man är 21 år, glad och sugen på att leva. Klart hon hade andra planer, men vilka?
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja men då har ju polisen mordvapnet rakt framför ögonen, för det kan väl inte vara så att hon ströp sig själv? Mordvapnet är ett av de föremål man fortfarande eftersöker.

Jag vet, enligt media. I fallet jag länkade så började det med strypning och sedan kniv. Varför avlägsna händerna om det inte finns något "godis" under dem?
Citera
2013-05-30, 14:47
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Jag kan förklara det med en enkel punkt ;

Man har inte hittat något som binder MB till VBs kroppsdelar

Duger det som förklaring? MB sitter inte häktad, för att man inte har något på honom. Hade man hittat någonting som knöt honom till VBs kroppsdelar, eller till FP1/2 så hade han suttit häktad.

Vad är det som är så jävla svårt att förstå?

Antingen detta eller att han faktiskt har ett giltigt alibi. Inbilla er inte att ni hittat ett spår som polis totalt har missat. De har nog kollat upp MB på ett eller annat vis och jag tror inte att någon här kommer att hitta något som kan knyta MB till VBs kroppsdelar eller FP1/2 genom enbart skvaller och trådsanningar

Har man något som binder KJ till kroppsdelarna?
Polisen har tagit in han för att han var den sista som såg henne vid liv.

Nej, jag tror inte att polisen har missat något.
Men ett perfekt mord är väl ändå ett mord som du inte kan knytas till.
Vad vet vi vad han sitter på för kunskap gällande bevis och alibi.
Om han är psykopat eller vad man ska säga så lär han väl kunna lura polisen ifrån en häktning och mena på att det är fjantigt att han blir utfrågad, bla bla bla..

GM platsen är inte given till KJ och jag tycker det är löjligt att folk avfärdar MB, AN och/eller AB som mördare.
Citera
2013-05-30, 14:47
Medlem
highfives avatar
Jag vill bara åter understryka ett det finns fem master i Sävast. I tidningarna skriver man Sävastmasten. Det troliga är att det är någon av de två nordliga/mot Åberget som fångat upp signalen, Det är ingenting som säger att det är masten vid Skidstugan. Ingenting. Däremot kan man ana att det kan vara den som är vid stugan eftersom sökningen skedde i omtrådet norr om denna mast.

Sen är det VB´s mobil som avgett en signal. Inte VB med mobil.

Tänker man sig att KJ är gm och haft ihjäl VB någonstans ute i skogen så förstår han att hennes mobil är värdefullt bevis om den hittas och detta kan medföra problem. Han åker efter brottet tillbaka till bostaden (VB ligger kvar i skogen på andra sidan älven vid Rödbergsområdet), försöker samla sina tankar en kort stund och ringer sin bror och säger han vill spela TV spel. Oavsett om det är till Svartbyn eller Torpgärdan han ska så åker han mot Sävast. Mobilen måste bort och det fort. Längre ner efter älven där det inte fiskas lika mycket går KJ ned till stranden i mörkret och kastar mobilen långt ut i älven. Alternativt åker han upp i närheten av MBs bostad och gräver ner den där någonstans just för att KJ vet om att VB och MB haft någon form av relation och KJ vet dessutom var MB bor. Allt för att få MB som misstänkt. På den punkten har han i så fall lyckats väl om detta är ett tänkbart scenarium.

När detta väl är gjort passerar han väg 97 och åker mot Torgärdan alt Svartbyn beroende på vilken bror det är han ska spela TV-spel med.
Senast redigerad av highfive 2013-05-30 kl. 14:50.
Citera
2013-05-30, 14:48
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det spåret tror jag inte alls på. Den här airsoftgrejen handlar om lite adrenalinkickar, tävlingsinstinkt och sånt. Inte mord. Det är killar/män som vill ha lite spänning, vara ute en hel dag, käka "köööörv", gemenskap. I södra Sverige spelar karlar golf...

Även om de lirar airsoft så är väl inte det deras enda identitet? Finns väl utstickare inom allt! Inte sporten som sådan, tvivlar inte en sekund på att airsoft är ett superkul spel med delade intressen och umgänge av den mer spännande och adrenalinrusande karaktären.. Men det utesluter inte att det kan finnas en individ/individer som kommer på en annan idè utöver själva airsoft skjutandet.
Skulle det sen visa sig att det skett ett mord i anslutning till denna sport, så är det ju beklagligt men då får man skilja på sakerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vill du att misstankarna ska riktas mot en annan karatetränare nu? För att han är snyggare, enligt dig? Det där med att hon var mest i Luleå stämde inte in på lördagskvällen i alla fall. Hon valde att spendera den i Boden, och jag kan svårligen tänka mig att huvudattraktionen denna kväll var KJ. Inte om man är 21 år, glad och sugen på att leva. Klart hon hade andra planer, men vilka?

Kanske att plugga till en tenta eftersom tentaperioden på LTU närmade sig med stormsteg. Alla ungdomar super inte skallen av sig på lördagskvällarna.
Citera
Medlem
Citat:

Det är väl ganska självklart att de som vänsterprasslar brukar göra vad de kan för att dölja det.

Uppenbarligen tillbringade hon inte all sin tid i Luleå. Och det där med ålder och skönhet har ignorerats av många förr så...
Citera
2013-05-30, 14:50
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag vet, enligt media. I fallet jag länkade så började det med strypning och sedan kniv. Varför avlägsna händerna om det inte finns något "godis" under dem?

Kanske något av följande?

1. Man vill behålla händerna som trofé.
2. Man vill bevisa att man var gärningsman för någon annan.
3. Man finner njutning i själva styckningen.
Citera
Medlem
Hur mycket har militärfort och liknande militära byggnader genomsökts? Ödehuset är ju även det en gammal militärbyggnad och jag får för mig att styckningsplatsen kan finnas t.ex. på en undangömd plats i ett stort fort. Någon som vet hur mycket man undersökt sådana platser?
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:

Är inte han bög?
Obs! Ingen trådsanning men hittade han på Facebook och då var han i förhållande med en annan kille. Såg seriöst ut, fast jag vet inte. Sen i andra hand så brukar väl inte killar i den åldern låtsas vara ihop på sociala medier som fjortis-tjejer gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in