2013-05-30, 14:51
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vill du att misstankarna ska riktas mot en annan karatetränare nu? För att han är snyggare, enligt dig? Det där med att hon var mest i Luleå stämde inte in på lördagskvällen i alla fall. Hon valde att spendera den i Boden, och jag kan svårligen tänka mig att huvudattraktionen denna kväll var KJ. Inte om man är 21 år, glad och sugen på att leva. Klart hon hade andra planer, men vilka?

Nej för att sjunka mig till den låga nivån då folk säger sig ha bevis
för VB och MB hade en relation.
Har också svårt tänka mig VB skulle tillbringa den kvällen med KJ.
Citera
2013-05-30, 14:51
Medlem
trillians avatar
Nu minns jag inte exakt vad som är rykten, trådsanningar eller verkliga sanningar men jag tänker följande:
Vi behöver tydligare kartlägga relationen mellan KJ och VB. Så som mina kunskaper tillåter mig att dra slutsatser så är det att KJ helt enkelt haft ett kontrollbehov på VB och därför dödat henne i aggression när hon inte delade hans känslor.

MEN, för att detta inte bara skall vara tomt svammel så behöver vi någon som kan bekräfta deras relation och gärna att VB har "gått vidare" efter KJ. Om vi får ett sådant bekräftande så är (iaf jag personligen) relativt övertygad om att det är GM som nu sitter häktad för mordet.

Till dig som kände VB eller känner någon som kände VB: hade hon gått vidare efter relationen till KJ? Har VB "varit" med någon annan efter KJ som kan ha retat upp honom?
Citera
2013-05-30, 14:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag vet, enligt media. I fallet jag länkade så började det med strypning och sedan kniv. Varför avlägsna händerna om det inte finns något "godis" under dem?

Det var det jag menade, att det är ett mordvapen man eftersöker, och då kan det inte vara strypning, men det kan det visst vara fick jag berättat för mig, ett rep eller liknande, kan ju iof vara en tröja också.

Det där med händerna är svårtolkat tycker jag, man måste nog se helheten för att förstå det.
Citera
2013-05-30, 14:52
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Har man något som binder KJ till kroppsdelarna?
Polisen har tagit in han för att han var den sista som såg henne vid liv.

Nej, jag tror inte att polisen har missat något.
Men ett perfekt mord är väl ändå ett mord som du inte kan knytas till.
Vad vet vi vad han sitter på för kunskap gällande bevis och alibi.
Om han är psykopat eller vad man ska säga så lär han väl kunna lura polisen ifrån en häktning och mena på att det är fjantigt att han blir utfrågad, bla bla bla..

GM platsen är inte given till KJ och jag tycker det är löjligt att folk avfärdar MB, AN och/eller AB som mördare.

Jag har ingen aning, jag jobbar inte för polisen så jag vet inte varför man plockat in KJ. Det återstår att se, ja, kanske för att han var den siste som officiellt sett VB i livet.

Det som intresserar mig är fleras intresse för MB. Det vi vet är att han och VB kan ha haft en kärleksrelation, vi vet inte om det stämmer. Det finns påståenden om att hon var förtjust i MB men det är inte bekräftat att något utav detta stämmer.

Så, varför är man i tråden så intresserad utav MB? För att hans fru är en ilsken ragata som inte kan hålla munnen stängd eller för att det florerar en massa påståenden?
Senast redigerad av airell8 2013-05-30 kl. 15:00.
Citera
2013-05-30, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu räcker tydligen trådskvaller om att folk haft förhållanden till för att något ska anses "bevisat" enligt Cinnabar.

Nåväl: För att kunna föra denna diskussion instämmer jag med Henkess: Använd sökfunktionen Cinnabar! Gå igenom alla inlägg och återkom med en lista/referenser på inlägg där skribenter lämnar förstahandsuppgifter (inte bara recyclar rykten som andra spridit) på att VB och MB skulle ha haft ett förhållande!

Om inte kan vi tryggt utgå från att du fantiserar och pratar strunt för femtielfte gången i ordningen.

Har för mig att ryktet om en affär mellan VB och MB dök upp i tråden efter avslöjandet att MB´s fru skrivit i extremt negativa termer om VB på facebook. Det frun skrev var av den graden att något riktigt känslosamt måste ha legat bakom och drog väl t.o.m. in dem som misstänkta ett tag.
Nog fler än jag som är nyfikna på varför hon avskydde VB.
Citera
2013-05-30, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Fakta på det?

Henkess: Sa du inte först att ANs fb hade troligvis kapats sen två sidor senare sa du att det troligtvis var hennes son som skrev? Hur ska du ha det?

Sen någon som inte tagits upp på dom senare sidorna var att VBs mor har skrivit på fb/mps sidan och sa att AN var svartsjuk på VB.
Citera
2013-05-30, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med händerna är svårtolkat tycker jag, man måste nog se helheten för att förstå det.

Klöser någon -> hudavlagringar under naglarna -> händerna viktiga att få bort

Eller så är det något religiöst satanistiskt mumbajumba
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Fakta på det?

http://s13.postimg.org/zesac9787/que.jpg
Nu hittar jag inte printen på när hon skrev på MPS vägg att VB "kanske INTE i liv"
Sedan fanns det något rykte om att VB har kallat AB för bög osv.
VBs och MBs flört/kärlek vilket säkert skulle kunna uppröra AN till att skriva det där.

Jag ser en konflikt iaf.
Citera
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Har man något som binder KJ till kroppsdelarna?
Polisen har tagit in han för att han var den sista som såg henne vid liv.

Nej, jag tror inte att polisen har missat något.
Men ett perfekt mord är väl ändå ett mord som du inte kan knytas till.
Vad vet vi vad han sitter på för kunskap gällande bevis och alibi.
Om han är psykopat eller vad man ska säga så lär han väl kunna lura polisen ifrån en häktning och mena på att det är fjantigt att han blir utfrågad, bla bla bla..

GM platsen är inte given till KJ och jag tycker det är löjligt att folk avfärdar MB, AN och/eller AB som mördare.
Men du tror att de missat att kollat upp den enda person som öppet visat hat mot VB, alltså AN och hennes familj?
Citera
2013-05-30, 14:55
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Kanske något av följande?

1. Man vill behålla händerna som trofé.
2. Man vill bevisa att man var gärningsman för någon annan.
3. Man finner njutning i själva styckningen.

4. Dna under naglarna och vill vara säker på att inte lämna några spår efter sig.
Citera
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Fast de är muslimer. Det glömde du. Men med feeling för buddhism då.

Vad menar du? Var VB och är hennes mamma muslimer?
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Henkess: Sa du inte först att ANs fb hade troligvis kapats sen två sidor senare sa du att det troligtvis var hennes son som skrev? Hur ska du ha det?

Sen någon som inte tagits upp på dom senare sidorna var att VBs mor har skrivit på fb/mps sidan och sa att AN var svartsjuk på VB.

Det kallar man väl att kapa då han skriver från AN´s konto.
Knappast att hon ville det.
Ryktet kommer från en skola, har inte luskat mer i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in