2013-05-30, 01:55
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Tänkte på funderingarna kring var hon fått alla pengarna ifrån. Kan det inte vara så att hon fått ett förskott på boken hon skriver på? Det har hon ju fått tidigare.

Då hade hon med största sannolikhet skrivit det. Dessutom tror jag aldrig hon får ett förskott på en bok igen, hon sa väl till och med att hon fortfarande är skyldig sitt gamla förlag en bok?

Nu vet jag för övrigt helt säkert att det är en LSS-lägenhet hon bor i, på Östra Promenaden i Malmö. Kan det inte vara så enkelt att det är det boendet som sponsrar möblerna? Eller att hon lyckats tigga till sig ett utökat bidrag från kommunen pga dubbeldiagnoser osv.
Citera
2013-05-30, 04:19
Medlem
Denosynliges avatar
Men så LSS bostäder brukar inte vara färdig möblerade eller?
Citera
2013-05-30, 08:42
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige

Jag har ingen aning? Men om de brukar det, och den här inte var det, kanske det var därför hon fick köpa en massa grejer till den. Jag vill bara inte tro att soc i landets mest ekonomiskt ansträngda kommun betalade för Bernys fem komfortzoner
Citera
2013-05-30, 10:49
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:

Nej, det ska agera som egna lägenheter åt patienten så möbler får man skaffa själv.

För övrigt är det överspacklade vraket hon nu tycks umgås med och verkar se upp till, "Emma Scandal". Eller Emma Svensson som hon egentligen heter. Riktigt piece of work med silikon i både läppar och tuttar. Hennes blogg finner ni här: http://www.scandalbeauties.com/bloggar/emma

(Liten instickare om Scandal beauties; vem som helst med silikon i tuttarna kan bli "modell" för dem, och det säger väl inte så lite)

Hon lägger upp nakenbilder på bloggen även om det är bara för VIP-medlemmar. Om det här är personer som Berny beblandar sig med så tycker jag att det finns mycket som talar för att att hon faktiskt säljer sig.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-05-30 kl. 10:53.
Citera
2013-05-30, 10:57
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Nej, det ska agera som egna lägenheter åt patienten så möbler får man skaffa själv.

För övrigt är det överspacklade vraket hon nu tycks umgås med och verkar se upp till, "Emma Scandal". Eller Emma Svensson som hon egentligen heter. Riktigt piece of work med silikon i både läppar och tuttar. Hennes blogg finner ni här: http://www.scandalbeauties.com/bloggar/emma

(Liten instickare om Scandal beauties; vem som helst med silikon i tuttarna kan bli "modell" för dem, och det säger väl inte så lite)

Hon lägger upp nakenbilder på bloggen även om det är bara för VIP-medlemmar. Om det här är personer som Berny beblandar sig med så tycker jag att det finns mycket som talar för att att hon faktiskt säljer sig.
Haha, jo jävlar. Verkligen bra för en person som vill komma ut i "riktiga livet" att hänga runt såna här personer. Snart är det väl dags Berny själv skaffa lite silikon så är det lättare att träffa nya tjackisar som vill "testa hennes smärtgräns"
Citera
2013-05-30, 11:48
Medlem
Yerzs avatar
Varför alltid så otroligt fult/dåligt sminkad. Och vad är grejen med att ha identiskt smink när man tar kort? Undra vad hon gör för att få tjejerna att sminka sig som polska luder...

http://web.stagram.com/p/466799235387649299_212933354
Citera
2013-05-30, 12:09
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
Varför alltid så otroligt fult/dåligt sminkad. Och vad är grejen med att ha identiskt smink när man tar kort? Undra vad hon gör för att få tjejerna att sminka sig som polska luder...

http://web.stagram.com/p/466799235387649299_212933354

För att Berny är ofta inne i idoliseringsfaser med de hon umgås med och vill gärna vara som dem. När hon umgicks med Jhna sminkade det sig också likadant. Nu när hon hänger med sin nya idol Emma Svensson så sminkar de sig likadant. Lite som om det vore 13 år gamla. Eftersom Emma har silikontuttar drömmer Berny antagligen i detta nu om att också få ha ett par billiga tuttar och modella för Scandal beauties. Bara namnet måste ju tilltala henne enormt (scandal) så jag kan verkligen föreställa mig hur hon sitter där i sin lägenhet och dagdrömmer.
Citera
2013-05-30, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Bara namnet måste ju tilltala henne enormt (scandal) så jag kan verkligen föreställa mig hur hon sitter där i sin lägenhet och dagdrömmer.

hon hade uttryckt dagdrömmande som en "storslagen plan", haha. vi har hört det nu i ungefär ett år.
Citera
2013-05-30, 13:59
Medlem
Fattar inte hur soc, läkarna, försäkringskassan och alla andra låter det fortgå. De borde väl kunna läsa hennes blogg etc, åtminstone NÅN på myndigheterna borde gjort det, de borde väl fått tips av folk att kolla upp Berny. Ändå ifrågasätter ingen hennes s.k "sjukdom" eller beteende. Även om Berny är förtidspensionär så ska sånt utvärderas fortlöpande vart tredje år. Att ingen nånsin ställer minsta krav på tex arbetsträning, dagligverksamhet, samhall, utbildning eller NÅNTING är för mig obegripligt. Folk med cancer som genomgår cellgiftsbehandling har ju blivit tvingade till arbetsförmedlingen för att de inte anses "ha rätt" till sjukpenning...
Visst, jag fattar att om nån föreslår nåt vettigt för Berny så ser hon till att "råka ut" för en psykos eller nåt just då så hon slipper. Men tex försäkringskassan borde ju kunna se på hennes blogg att hon minsann orkar supa och är så jävla lycklig över alla cash hon drar åt sig, och att hon minsann är både pigg och glad och lycklig och har en jävla massa ork och handlingskraft när det passar henne. Men sätt dit människan då! Försäkringskassan och skatteverket och soc kollar minsann upp alla andra de misstänker för fusk på sociala medier, de snokar på folks bloggar, Facebook m.m och hittar de "bevis" på att personen inte är sjuk/borde kunna jobba så anmäler de. Men inte Berny....
Antar det är Thomas Quick-effekten. Alla läkare och handläggare som gått på Bernys snack vågar inte sätta ner foten nu för då måste de själva erkänna att de begått misstag som kostat staten miljoner och deras s.k kompetens skulle ifrågasättas. Så därför får berny allt hon vill, annars skulle ju läkarna avslöjas som inkompetenta som låtit sig duperas av en fejkbrud. Precis som åklagaren, polisen och psykiatern som trots allt som bevisar motsatsen fortfarande hävdar Quick är skyldig, för de kan inte erkänna sina egna fel....
Citera
2013-05-30, 14:03
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Antar det är Thomas Quick-effekten. Alla läkare och handläggare som gått på Bernys snack vågar inte sätta ner foten nu för då måste de själva erkänna att de begått misstag som kostat staten miljoner och deras s.k kompetens skulle ifrågasättas. Så därför får berny allt hon vill, annars skulle ju läkarna avslöjas som inkompetenta som låtit sig duperas av en fejkbrud. Precis som åklagaren, polisen och psykiatern som trots allt som bevisar motsatsen fortfarande hävdar Quick är skyldig, för de kan inte erkänna sina egna fel....

Tror mycket också beror på att hon dels är så slängd i käften samt dels, och det här är nog den största anledningen, att hon är kompis med en del journalister och alltid kan hota med att gå till media om något inte passar henne.

Det är nog för att skrämma upp vilken myndighetsperson som helst.
Citera
2013-05-30, 14:12
Medlem
Citat:

Vissa lägenheter inom LSS är färdigmöblerade, tex Bräcke Diakoni Mellangården i Göteborg erbjuder boende för vuxna med psykiska problem mellan 18 och 35 och det är fullt möblerat om man vill. Även andra erbjuder det. Men oftast får man ju stå för möbler själv...
Citera
2013-05-30, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Fattar inte hur soc, läkarna, försäkringskassan och alla andra låter det fortgå. De borde väl kunna läsa hennes blogg etc, åtminstone NÅN på myndigheterna borde gjort det, de borde väl fått tips av folk att kolla upp Berny. Ändå ifrågasätter ingen hennes s.k "sjukdom" eller beteende. Även om Berny är förtidspensionär så ska sånt utvärderas fortlöpande vart tredje år. Att ingen nånsin ställer minsta krav på tex arbetsträning, dagligverksamhet, samhall, utbildning eller NÅNTING är för mig obegripligt. Folk med cancer som genomgår cellgiftsbehandling har ju blivit tvingade till arbetsförmedlingen för att de inte anses "ha rätt" till sjukpenning...
Visst, jag fattar att om nån föreslår nåt vettigt för Berny så ser hon till att "råka ut" för en psykos eller nåt just då så hon slipper. Men tex försäkringskassan borde ju kunna se på hennes blogg att hon minsann orkar supa och är så jävla lycklig över alla cash hon drar åt sig, och att hon minsann är både pigg och glad och lycklig och har en jävla massa ork och handlingskraft när det passar henne. Men sätt dit människan då! Försäkringskassan och skatteverket och soc kollar minsann upp alla andra de misstänker för fusk på sociala medier, de snokar på folks bloggar, Facebook m.m och hittar de "bevis" på att personen inte är sjuk/borde kunna jobba så anmäler de. Men inte Berny....

Skitbra sagt. Jag har också reagerat över detta. I hennes blogg verkar ju hon ha hur mycket energi som helst, med sina böcker, "R", sin hund, att träffa vänner, ha förhållanden osv. Men som du säger, om nu någon skulle börja ifrågasätta henne skulle hon väl hamna på psykakuten med sina "röster" och "psykoser". Egentligen är det vad som är felet med psykiatrin, att läkare, psykologer köper alltför lätt om en person hävdar något, det finns inget kritiskt tänkande eller granskning av personer som påstår att de är så sjuka. Även om de finns saker (främst på sociala medier, bloggar) som motbevisar det de säger.
Senast redigerad av GenesisP 2013-05-30 kl. 15:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in