Citat:
Hon har hyresskulder bland annat. hon lär ju inte ha betalat klart dem iaf.
Eh, shopaholic är att handla för mer än vad man har råd med. Med tanke på B's situation så handlar hon ju för mer än vad hon borde ha råd med, då hon borde prioritera skulder. Att handla ett eller två plagg är väl okej, men inte att göra det så ofta och så mycket. Vi andra, vi vanliga dödliga, vi får nöja oss med att handla utefter vår ekonomi. Vi hade fått prioritera skulder hos kronofogden. Vi hade fått göra oss skuldfria i första hand.
Eh, shopaholic är att handla för mer än vad man har råd med. Med tanke på B's situation så handlar hon ju för mer än vad hon borde ha råd med, då hon borde prioritera skulder. Att handla ett eller två plagg är väl okej, men inte att göra det så ofta och så mycket. Vi andra, vi vanliga dödliga, vi får nöja oss med att handla utefter vår ekonomi. Vi hade fått prioritera skulder hos kronofogden. Vi hade fått göra oss skuldfria i första hand.
Fast vänta nu lite, har bara sett att hon lagt upp ett enda klädköp, och då sommarkläder för i år plus make-up. Det är inte alls oresonligt och i mina ögon vad man får på existensminimum. Okej att hon köpte dyr make-up men har hon lagt mindre på årets sommarkläder så. T.o.m. försörjningsstöd (nytt namn för socialbidrag) räknar med att man ska ha 500 kronor i MÅNADEN, till kläder.
Hyresskulder är dock illa, dem måste man köra prio 1 på eftersom det påverkar chanserna att få lägenhet. Och med tanke på den hemlöshet hon varit med om, borde hon vara rädd för att dra på sig hyresskulder men då hon även varit inne i missbruk så har väl hyran gått lågt vad gäller prio och blivit en skuld. Dock om hon sitter på en skatteskuld drar fogden ALLTID den först så hyresskulden kommer väl i andrahand efter det och sedan Madde, gissar jag på. Plus allt annat vi inte vet om.
, just nu behöver hon förmodligen fokusera på att få upp sin självkänsla och bygga upp ett liv. Ni kan ju påstå att ni skulle vara bättre själva men jag tvivlar.
Jag har gått och mött Betty som ni SER, jag blev dock försenad för att jag mötte en kvinna som såg att jag hade Theus och ville visa sin collieaska som hon bar runt på som hon hade i plånboken från sin döda collie sedan sex år tillbaka. Nåja, Betty reagerade på att jag har Tuvas urna på köksbordet(min döda katt), Betty och Berny har en helkväll. Vi drack en först en flaska rödtjut med tjut från mig och damp som vanligt, jag kan inte sitta stilla en sekund. Vi har pratat och gråtit och skrattat och dansat. Sedan tog rödvinet slut och jag ringde en kille som var dagens hjälte och kom med vodka åt oss (och jag fick en apa!) Nu är Betty fyllehungrig och äter äckliga kalla pommes. Jag satte nyss på spisen för att göra nya åt henne. Men vi har cigg så att det räcker och STÖRD STÖRS HUMÖR eh?. Plus vodka och ja en video där jag säger tja och gör ankminen (jag är BÄST PÅ DEN GOTT FOLK, mina snygga läppar är liksom gjorda för den), och vi har varandra. Och kvällen är ung. Fler galenskaper väntar- och jag har fått höra att jag får skylla mig själv och att att katten pissade på vingklippt ängel. Katten blev avlivad.