2013-05-30, 01:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag betvivlar starkt att en korp skulle kunna flyga iväg med en människohand. Skulle kunna tänka mig en korp kan flytta en hand några meter på backen men inte flyga med den.

Okej, då har jag två emot på den punkten, kanske en räv då, det kan vara ett djur som burit iväg med dem, finns det inte rävar där, äter de as?
Citera
2013-05-30, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Alltså, jag fick infon - inget om fina snitt - samma kväll som fynden.
Efter det har tidningarna fått samma info av bra källor, alltså folk som stått på brottsplatsen.

Enligt mig kan man ifrågasätts hur fina snitt det blir när man kapar vid knäet. Har dock inte hört det påståendet tidigare. Sågat?

Är ändå lite kluven. Minns inte när jag fick det berättat för mig, men när jag dagen efter fick höra från vem infon kom från så avskrev jag det direkt, kan vara direkt påhittat.
Personen var förmodligen vid byggnaden, men högst troligt inte inne i den, samt att hen har nog en del kontakter hos tidningar osv.. så jag är osäker.
Vill gärna ha nått mer innan jag tror på att dom stod så fint där, lutade mot en vägg.

Ja, bra fråga, kommer dock från samma person så ingen behöver nog egentligen fundera mer på "fina snitt"
Citera
2013-05-30, 01:07
Medlem
Beatass avatar
Händer ar inget asätare vill ha om det finns andra val.
Citera
2013-05-30, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bratteboo
Är ändå lite kluven. Minns inte när jag fick det berättat för mig, men när jag dagen efter fick höra från vem infon kom från så avskrev jag det direkt, kan vara direkt påhittat.
Personen var förmodligen vid byggnaden, men högst troligt inte inne i den, samt att hen har nog en del kontakter hos tidningar osv.. så jag är osäker.
Vill gärna ha nått mer innan jag tror på att dom stod så fint där, lutade mot en vägg.

Ja, bra fråga, kommer dock från samma person så ingen behöver nog egentligen fundera mer på "fina snitt"

Ja, fast sannolikheten att min info kommer från samma källa som din är nog nära noll. I alla fall utifrån din beskrivning.
Citera
2013-05-30, 01:09
Bannlyst
Går häktningen ut på måndag eller från att han greps?
Citera
2013-05-30, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Dom använde ordet information eller omständigheter. Alltså inte tips på så vis att man misstänker, utan omständigheter som eventuellt kan ha triggat en gärningsman.
Finns uppgifter om att thailändarna i Boden är insyltade i något svart-spel, möjligen poker.
Det har jag hållit lite på eftersom jag inte vet om VB:s familj är en del av det.
Men familjen kanske har en spelskuld.

Okej, jag kollade bara som hastigast o lyssnade väl kanske inte så noga.
Reagerade bara på att folk ringt in om familjen.

Är det klarlagt om hennes familj anmälde henne försvunnen den 5:e eller den 7:e?
Om det är den 7:e kan jag tycka att det är lite "sent"
Citera
2013-05-30, 01:14
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payo
Jag blev lite fundersam över vännens uttalande i Efterlyst, att han vågar säga att KJ e oskyldig trots att något annat skulle ha inträffat är väl inte troligt, samtidigt har man känt någon i 10 år borde man ändå kunna utesluta såna här saker kan man ju tycka...Samarbete,hämnd ??

Slutligen, länk till facebook på KJ ? För lång tråd för o leta igenom....

Eller så tror han bara att hans nära vän inte skulle kunna göra något sådant?

Kolla förstasidan för länkar.
Citera
2013-05-30, 01:16
Medlem
Kan denna gärningsmannaprofil som hyllades häromdan verkligen passa in på KJ? Enligt VBs kompis Carl som framträdde i Efterlyst ikväll (2013-05-29) gick han ut gymnasiet 2007 med goda betyg.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Använt mig av text ur en beskrivning om GMP(Gärningsmannaprofilering)
[...]

Den impulsivitet och bristande planering som syns i de brottsliga handlingarna bör även genomsyra mannens hela liv. Det är rimligt att han endast genomgått grundläggande skolor, möjligen med kortare, praktisk yrkesutbildning. Han skulle idag antagligen inte tas ut till militärtjänstgöring.

Impulsiviteten och tendensen att snabbt ”tappa sugen” innebär
sannolikt att mannen ofta byter jobb och är en av dem som tidigast drabbats av uppsägningar. Han bör ha haft flera arbetslöshetsperioder varvade med kortare anställningar av enklare, troligen manuell karaktär. Dessa förhållanden innebär att mannens ekonomiska förmåga bör ha varit begränsad medförande att han valt ett billigt boende eventuellt hos någon förälder eller i hyrd bostad. Mycket talar för att mannen tidigare begått brott och att även dessa präglats av impulsivitet (misshandel, snatterier, biltillgrepp, sexuella ofredanden) och bristande planering (lämnat spår, blivit avslöjad, misslyckats).

Hoppas att ni kan se ett samband i det här, övergripande.

Vad säger ni, vem skulle kunna passa in i det här?

Är det rimligt att tänka sig VB som läser en bland Sveriges toppteknikutbildningarna (teknisk fysik) skulle spendera sin fritid att utbyta hur det är leva som elitsoldat och lära ut karatesparkar tillbaka? Och sedan tentaplugga med honom en lördagskväll? Eller ens umgås med sådan typ?

Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Inledningsvis tror jag att KJ deltog i ett mindre lokalt spel inom Team Ferrets den 4 maj i närheten av Rödbergsfortet. Ev lite mer söderut vid Rödbergets skjutbanor.Troligtvis efter lunch till kanske 15 på lördagen. Därefter hämtar han VB i klädd sina camokläder, maskeringsdetaljer, bajonett och annat (vilket är skälet att han inte går upp och knackar på dörren, utan väntar i bilen utanför UG4). Sen åker de ut till området efter spelet har avslutats. VB är ju som nämnts tidigare klädd i träningskläder och är förberedd för en utevistelse med KJ. Hon ska få lära sig hur en elitsoldat uppträder i fält och kanske lära KJ en och annan karatespark i sin tur.
Citera
2013-05-30, 01:16
Medlem
jack-vegass avatar
Det kan inte vara så att AN har lejt någon för att få bort VB? någon okänd, vad har AN för kontaktnät? känner hon många skummisar? tänkte med tanke på vad hon skrivit? är nog ute och cyklar men bara en tanke som jag fick , vad tror folket?
Citera
2013-05-30, 01:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ny elof
Kan denna gärningsmannaprofil som hyllades häromdan verkligen passa in på KJ? Enligt VBs kompis Carl som framträdde i Efterlyst ikväll (2013-05-29) gick han ut gymnasiet 2007 med goda betyg.

Är det rimligt att tänka sig VB som läser en bland Sveriges toppteknikutbildningarna (teknisk fysik) skulle spendera sin fritid att utbyta hur det är leva som elitsoldat och lära ut karatesparkar tillbaka? Och sedan tentaplugga med honom en lördagskväll? Eller ens umgås med sådan typ?

Vad var det för gymnasium? Ta nu den texten för vad den är, just den delen är en exakt återgivning från ett annat fall, och självklart är en GMP ingen exakt vetenskap, det är antaganden, självklart går det inte att pricka rätt på allt, se helhetsbilden istället, vad är det för människotyp och i vilken social situation, ungefär så.

mvh
Citera
2013-05-30, 01:23
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av margana
Hon kan ha låst sin vägg. Det har jag gjort t ex. Om jag dör kommer det inte stå några RIP på min heller.

Och denna är mamman inne på med.

Och denna lägger mamman till vänner på..

Och denna har hon tagit bort vissa kommentarer ?

Men det stämmer ju inte alls.Hennes mamma har tillgång till alla 3 konto .VB hade
Mamman skrev den sjunde Maj
Vatchareeya Bangsuan har ändrat sin profilbild.

Borde hon skriva i stället NÅGON som sett mitt barn Ploy..??
Kanske annan Kultur men saknar sina barn bör man ju göra.Varför anmäldes hon först försvunnen den 7 Maj.

Om mitt barn försvann Så hade min Fb vart fullt med efterlysning efter mitt barn
Boden bo : Kom igen ni, som vet hur svartsjuk mamman vad på sin dotter
Hon fick ju inte ens bo ihop med sin pojkvän.Det vad Mamman som såg till att det tog slut,och var svartsjuk på han med.

Hon fick ju inte göra något utan mamman skulle veta allt, alla konto har mamman lösenorden till, det skrev hon på MPS sida med.?
Varför skriver inget något. Ingen aning,varför folk tisslar bakom ryggen,och som känner fam/ väll ..
Ring så fall Efterlyst.Tips eller mail man får ju vara anonym.

Igår vad det denna intervju
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7681462

I dag Denna.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6852699

Nu anklagar jag inte henne för det, men nog ska man syna dom närmaste först, LGWP Säger ju detsamma.. dom närmaste först.
Har Polisen hennes dator ? Kollat mammans Dator etc.
Ingen vet vad man kan vara kapabel till.Jag vill inte att det ska vara så..men allt ska undersökas tycker jag.Med tanke på Vad Bodenfolket säger..
Senast redigerad av IngenEinstein 2013-05-30 kl. 01:28. Anledning: felskrivet
Citera
2013-05-30, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Varför anmäldes hon först försvunnen den 7 Maj.
Har också spånat på det där,men är det inte så att personen måste vara borta ett visst antal timmar från anmälan för att klassas som försvunnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in