2013-05-29, 22:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ryktet om de nio huggen har nog ett spår av sanning. Antingen en yxa eller en kniv är vad jag tror.

Om man mördar någon med yxa, varför knivhugga efteråt, dessutom nio gånger? Kan det vara ett uttryck för raseri?
Citera
2013-05-29, 22:54
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Fel. Polisen säger att de söker mordvapnet. De har även sökt på Mjösjöberget efter mordvapnet. Knappast handskar eller en repstump.

Då har det knappast skett i hemmet då ett vapen lämnar spår.
Citera
2013-05-29, 22:55
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Ju mer öppet, desto mer förruttnelse. Men på grund av upptäcksrisken de första veckorna räcker det inte med att dumpa det i typ Bokskogen i Malmö. Därför behövs en stor skog.

Jag förstod vad du menade efter jag skrev svaret.
Citera
2013-05-29, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joelbitarn
Bege dig dit o kolla då.

Det är ju bara 110 mil... Har semester om två veckor och kommer vara i Luleå då, så får ingen fingrarna ur röven så får jag väl göra det då.
Citera
2013-05-29, 22:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inga nya fakta i Efterlyst.

KJ gick ut högstadiet med goda betyg sades det. Är inte det ny fakta?

Att KJ springer omkring i kamouflagekläder och leker krig gör han ju ihop med många andra med samma intresse. Så alla i det gänget är presumtiva knäppisar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
ingen som fotar när dom hittar delarna?
alla har ju mobiler

Vore ganska respektlöst !
Citera
Medlem
succubusans avatar
Bilderna på hunden är från okt- 2012, vilket inte är så länge sedan. Skumt att ingen av er Bodenbor vet exakt vad som hände hunden.

En annan sak.. När gjorde VB och KJ slut? Hur länge var dom tillsammans?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Om man tänker sig det enklaste scenariot och att det är KJ som är mördaren är det enligt följande.

Han ströp henne i hemmet (inga spår), fick henne till bilen på natten och körde ut henne i skogen. Han la henne inte långt från vägen och återkom dit vid ett senare tillfälle och styckade henne för att orka föra kroppen längre in i skogen.

En variant kan ha varit att han dödade henne i bilen när hon fick skjuts.

Men hur i hela friden hamnade benen i huset, var det tänkt att hela kroppen skulle dit men han fick avbryta det hela?

vi kan nog utesluta att hon mördades i lägenheten och lämnade den i ett stycke. Om GM lyckades få henne därifrån hel så faller ju anledning 1.0 till styckning rätt platt.. Det hade således varit enklare att bara köra ut på nån skogsväg och dumpat kroppen hel

Dödad i bilen, ptja, men även där behövs ju ingen styckning för att underlätta transport
Citera
2013-05-29, 22:57
Medlem
Quarrels avatar
Jag har letat igenom tidningsuppgifter om mastningar den aktuella kvällen. De är luddiga och ibland motstridiga. Men jag har fått uppfattningen att masten vid Åberget tog emot signalen kl 18:40, och masten vid Sävast tog emot signalen vid 21-tiden.

Masten vid Åberget tror jag är den ca 400 m OSO om KJ bostad, och masten vid Sävast är den 200 meter NV om MB:s bostad. Se kartan länkad från sammanfattningen. Det tyder på att VB kan ha lämnat KJ:s bostad vid 21-tiden och gått eller färdadts på annat sätt mot MB:s bostad.

Det finns motstridiga uppgifter om var MB befann sig den kvällen, någon uppgift säger att han befann sig i sushirestaurangen, men den stängde kl 20. Han kan ha hunnit hem till 21-tiden, med eller utan sin frus sällskap.
Senast redigerad av Quarrel 2013-05-29 kl. 23:01.
Citera
Medlem
Ok, om det rörde sig om någon som mördat i stunden, t.ex raseri så visst en transportstyckning men då skulle kroppen vara nedgrävd, på botten av nån sjö eller uti i ingenstans för avsikt att inte hittas.

Hade det varit en våldtäkt så hade nog kroppen dumpats som ovan nämnda alternativt på plats ostyckat.

Den eller dessa som gjort detta har lagt ner energi och passion hela vägen och verkar väldigt stolt över det, inte någon som bara fantiserat om att döda utan även styckning och allt annat. Förmodligen dokumenterat för att dela med sig bland såna likasinnade. Vad saknas? Jo validering att man gjort det. Arrangera för att det ska hittas inte för polisen ellera allmänhet utan bevisa det man gjort för de som uppskattar sådant. Att det är the real deal.
Vilka kretsar uppskattar dylikt?
Detta är planerat länge av någon som fantiserar om allt detta och förmodligen haft kontakter med andra för att få utlopp för sin fetisch men tagit steget längre.
Tror stackars VB var på fel ställe vid fel tidpunkt. Tror inte KJ är kapabel till allt detta. ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Varför är det INGEN som skrivit RIP på VBs sida.. märkligt.

Hon kan ha låst sin vägg. Det har jag gjort t ex. Om jag dör kommer det inte stå några RIP på min heller.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Varför måste den halta? Uppgiften skulle väl kunna vara konsistent med uppgiften att offret knivhuggits 9 gånger? Då letar polisen efter en kniv.

Nu åsyftade jag först och främst på vad professor GW sagt om hur det brukar gå till, men också att då borde lägenheten haft en betydande mängd blodspår indikerat med, ja, jag vågar knappt nämna preparatet, ni får välja den svenska eller engelska varianten, eller det man använder i CSI

Tror att det var Quarrel som postade fina bilder på hur det ser ut även efter städning. En hund borde definitivt haft julafton i lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in