Prövar och ser vad "kvällsgänget" tror. Ta er lite tid och läs detta.
Inledningsvis tror jag att KJ deltog i ett mindre lokalt spel inom Team Ferrets den 4 maj i närheten av Rödbergsfortet. Ev lite mer söderut vid Rödbergets skjutbanor.Troligtvis efter lunch till kanske 15 på lördagen. Därefter hämtar han VB i klädd sina camokläder, maskeringsdetaljer, bajonett och annat (vilket är skälet att han inte går upp och knackar på dörren, utan väntar i bilen utanför UG4). Sen åker de ut till området efter spelet har avslutats. VB är ju som nämnts tidigare klädd i träningskläder och är förberedd för en utevistelse med KJ. Hon ska få lära sig hur en elitsoldat uppträder i fält och kanske lära KJ en och annan karatespark i sin tur.
Väl där så sker någonting som gör att de blir ovänner. VB skickar ett sms till sin manliga vän och är nu orolig. Hon skriver i smset att hon är vid fortet (därför började de initiala sökningarna vid Åbergs- och Rödbergsfortet). Hon märker att något inte står rätt till med KJ han verkar väldigt stirrig och konstig. Signalen från hennes mobil upptas av Sävastmasten eftersom de nästan befinner sig mitt emot densamma. KJ höjer sedan sin kniv och sticker den våldsamt i VB som dör efter en stund. KJ lämnar kroppen och åker hem till Bodsvedjan. Tidigt på morgonen den 5 maj återvänder han till kroppen med verktyg lämpade för styckning. Han drar kroppen till ett ställe där han hittar en form av golv och påbörjar styckningen. Han glider nu alltmer in i psykosen och behandlar VB´s kropp som vilken död kropp som helst. Han är nu inte bara stridande elitsoldat, utan han är något mer.
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
KJ den iskalle?
Läste i papperstidningen att han enligt MPS deltagit i 5 av 6 sökningar. Han hade sagt till MPS att några vänner hade honom på någon lista som skulle lämnas till gruppledaren. Detta körde han med hela tiden, men ingen sådan lista nådde MPS ledning.
Sen har han med stor sannolikhet deltagit i airsoft spelet den 11 maj på skjutfältet i Boden. Jag lägger ut lite länkar så får vi se om ni finner honom på någon av bilderna. En förändring i så fall jmf med tidigare bilder som publicerats. Mustasch.
Så visst lite annorlunda har han nog varit för att vara en skäligt anhållen mördare.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?t=6061
http://www.optical-supreme.com/bilder/spel/FA/gallery/
Bilder på KJ bild 78-82. Fick uppgift om att det pågick en militär övning på skjutfältet kring den 4-5 maj. Därav texten nedan om krigstillstånd.
Tänk om han i sin värld uppfattade att han var i någon form av krig och krigstillstånd och nu gällde operation "Fallen Angel". Detta tillstånd gick han in i, som en slags försvarsmekanism, efter han tagit livet av VB. Han visste att airsoftspelet skulle ske den 11 maj och självklart var detta en del i det hela. Det hela blev en blandning av verklighet och fiction för KJ som verkligen levde sig in i spelet.
Kanske styckningen skedde utomhus samtidigt som det small i bakgrunden pga militärövningen. Rollspelet hette som sagt Fallen Angel som airsoftarna hade. Bara det ger en rysningar. I spelet Fallen Angel skulle några nedskjutna piloter räddas från lede fi. Sen har han fortsatt spela sin roll och flyttat kroppsdelar till nästa militära anläggning nämnligen Mjösjöberget så att fienden inte ska finna denna nedskjutna pilot som i verkligheten är VB´s kropp. VB är nu en av de nedskjutna piloterna och han väljer att begrava delarna på olika platser för att försvåra för fienden.
Samtidigt har han deltagit med MPS i den militärliknande sökning efter VB. Att han inte uppgett namn till MPS beror kanske på att han som Commander inte fick röja sin identitet. Han var ju något utöver det vanliga.
MPS gjorde sedan fynden utan hans medverkan. Game over för KJ!
Jag försöker lite osammanhaängande beskriva hur han kan ha tänkt. Här har vi mao en personlighetsstörd gm som gått in i en psykosliknande vanföreställning efter att han "råkade" ta död på sin exflickvän. Finns massa luckor i denna berättelse. Jag vet, men denna historia tror jag kan vara rätt nära sanningen och är nog beredd att gå "all in" i denna historia.
När vi människor drabbas av någon sorts trauma så tar de flesta till försvarsmekanismer som förnekande, förträngning, reaktionsbildningar, haloeffekter eller så tar vi stöd av att dricka alkohol. Vissa personer som i sin natur är mer introverta och personlighetsstörda går oftare in i psykoser än människor utan personlighetsstörningar. Det är inte ovanligt att personer som drabbats av en psykos tror sig vara Jesus, Gud, Djävulen eller något annat. Enligt ett pm som jag fått utsågs sig KJ själv till Commander efter övningen Fallen Angel.
Så i lägenheten finner man inga spår, inte heller i stugan, möjligtvis i bilen (men för tp till Mjösjöberget med likdelarna lånade han antagligen en bil). Helst en med lite militärt utseende ev en pickup med kåpa som surrogat för det militära fordonet. Hela den här upplevelsen som KJ hade förstärktes ytterligare av att han säkert vid något tillfälle upptäckt att polisen spanade på honom.
Historien kan göras mer trovärdig, men jag känner på mig att det jag skrivit inte är så långt från vad som faktiskt kan hänt. Det jag skulle behöva veta är när spelet/träningen kring Rödbergsområdet avslutades. Hoppas någon har kännedom om detta.