2013-05-30, 00:56
Medlem
Också hört detta om stående ben och "fina snitt", innan tidningarna skrev om det. När jag däremot hörde från vem det kom, så tror jag inte en sekund på det.
Jag hoppas att det är fler som i sådana fall kan bekräfta detta, annars kan det avskrivas direkt.
(Ja, denna personen är aktiv i MPS)
Citera
2013-05-30, 00:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ja, alltså det är ju det som gör det lite ologiskt om det är KJ. Då borde mordet skett i hans lägenhet. Rimligen borde knivhuggen också delats ut där.
Och då borde han sitta på högre grad.

Visserligen är det möjligt att man åkt en sväng med bilen och hamnat i en konflikt, men hade KJ verkligen alltid kniv tillhands?
Känns också lite konstigt.

Inget är konstigt sånt här har skett förut. Det kan vara senare man får spår eller inga alls det är för tidigt ännu. Vem som är skyldig eller inte är för tidigt att säga.
Kniv är nog en trolig del av själva dödandet , men det kan även vara våld emot huvudet med i bilden.
Var brottsplatsen är vet man inte än. Det tog väl månader innan man fann brottsplatsen i Örebrofallet.
Det tog väldigt lång tid i det fallet och man letade slaktbodar osv innan man gick in i hans lgh igen och bröt upp golvet.

Man skulle vara tidigare ute i detta fallet och inte 16 dagar senare. Då hade det nog kanske varit mer framgångsrikt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-30 kl. 00:59.
Citera
Medlem
Citat:
Infon om arrangemanget i huset är inte en media-anka. Uppgiften kom från mig, två dagar före media.
Mina uppgifter kom från folk som tittar på själva brottsplatsen.
Så för mig känns det som att media fått samma sak bekräftar via andra källor, rimligen off the record med MPS som är mån om att ha en bra relation med kvällstidningarna.

Att få två stövlar att stå upp om man kastar in båda på slump torde knappt ha en mätbar sannolikhet.

Tror inte heller på någon slump. Är mycket nyfiken på texten också. Tycker att man såg tydligt att det var just bokstäver på bilderna. Sen vet man ju givetvis inte om bilderna föreställer exakta platsen där benen var arrangerade. Men att det är en text är svårt att ifrågasätta. Och om nu benen stod upp, och texten innehöll bland annat ordet "står" och "för" så känns det ju som att ett budskap ville förmedlas.

En annan tanke, om nu KJ skulle vara GM, så är ju Ödehuset en underlig plats att "gömma" kroppsdelar på, i.o.m att han om någon borde vetat om att folk besöker huset emellanåt, t.ex. för soft air gun spel osv. I vilket fall så borde GM inse att någon, någon gång, kommer att gå in i huset igen innan det rivs eller förfaller.
Citera
Medlem
Ok finns det nånting konkret vi vet i tråden, annat än den statistiska faktorn av att KJ är den sista bekräftade personen vad tråden vet som sett VB i livet. Som skulle göra att KJ faktiskt är GM?
Citera
2013-05-30, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan en korp bära en mänsklig hand? Någon har ju sett en massa korpar där vid tiden för försvinnandet, och torso samt huvud var ju inte direkt nergrävt vad jag förstått, en möjligt förklaring? Dessutom har det ju ryktats om att kroppsdelarna var demolerade, hackande korpar?

EDIT;Ett rykte till, GM skulle ha dragit av huden på ansiktet, korpar som river och drar?

Jag tror att både korp, räv och andra djur kan vara anledningen till att händerna inte hittats, men det förefaller osannolikt.
Precis som allt annat i det här fallet...

En GM som vill att liket ska försvinna kör 15-20 minuter i (nästan) valfri riktning från Boden, någon km in efter närmsta skogsväg, och sedan dra in kroppen några hundra meter (eller så långt du orkar, täck över med kvistar, mossa och lite bråte och en månad senare har ingen varit i närheten och skelettet är det som finns kvar, helt utan spår från GM...
Citera
2013-05-30, 00:59
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:
Verkar som om GM ville att kroppsdelarna skulle hittas, det är en del som skriver så. Jag vill bara inflika att bara för att GM inte gömt sitt offer noggrant så betyder det inte att GM vill att någon ska hitta något. Har någon här i tråden öht nämnt ordet "likgiltig"? Likgiltig inför att något skall hittas.

Man kan också tänka sig att GM inte förstod att kroppsdelarna skulle hittas så som gjordes.

Du är väl nästan inne på mitt tänk, men bara nästan... Händernas gömannde är hittils
okänt och det är svårt att bedömma om det är ett medvetet tänk eller random..
Jag tror iaf att det inte är den nu häktade som gjort detta. Med tanke på allt man läst
i tråden så finns det inte en rimlig förklaring till att man är både nojig, nervös, får bråttom
att slänga in benen. Skulle detta "vrak" till mäniska sedan fatta att gömma händerna på
grind av dna-spår. Nää, det blir för många parametrar kring denna 22-åring som inte
går ihop.
Citera
2013-05-30, 01:00
Medlem
I Efterlyst Sumerar sa de att de fått in tips om (VB's?) familj.
Vad kan det vara?
Länka gärna om det redan varit uppe.
Citera
2013-05-30, 01:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Korpar kan kanske ta en hand, men är det sannolikt att korparna lyckas ta båda händerna i sin helhet?
Känns mer troligt att GM aktivt gjort sig av med dom.
Ryktet om bortplockad hud i ansiktet har jag inte hört något om. Men kanske har det skurits lite?

Jag kan absolut ingenting om korpar, finns inte i den landsände där jag bor. Trodde de var stora fåglar som kunde snappa åt sig en hel död kanin eller liknande. Då är en hand inget problem kan jag tänka mig, men säger du så är det troligtvis så. Varför inte båda händerna, de låg kanske överst lite slarvigt slängda, det är ju ingen täckt grav vi talar om. Kan tänka mig att man börjar med att bära iväg den största biten och sedan i fallande, då blir händerna sist och således överst, ren spekulation.

Ryktet är inget att fästa för stor vikt vid, men vi har ju fått höra ett och annat, vissa saker har stämt, och det kan hjälpa till att förklara det vi tycker är märkligt, antagligen är det inte så konstigt som vi gör det.
Citera
2013-05-30, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bratteboo
Också hört detta om stående ben och "fina snitt", innan tidningarna skrev om det. När jag däremot hörde från vem det kom, så tror jag inte en sekund på det.
Jag hoppas att det är fler som i sådana fall kan bekräfta detta, annars kan det avskrivas direkt.
(Ja, denna personen är aktiv i MPS)

Alltså, jag fick infon - inget om fina snitt - samma kväll som fynden.
Efter det har tidningarna fått samma info av bra källor, alltså folk som stått på brottsplatsen.

Enligt mig kan man ifrågasätts hur fina snitt det blir när man kapar vid knäet. Har dock inte hört det påståendet tidigare. Sågat?
Citera
2013-05-30, 01:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorr
Tror inte heller på någon slump. Är mycket nyfiken på texten också. Tycker att man såg tydligt att det var just bokstäver på bilderna. Sen vet man ju givetvis inte om bilderna föreställer exakta platsen där benen var arrangerade. Men att det är en text är svårt att ifrågasätta. Och om nu benen stod upp, och texten innehöll bland annat ordet "står" och "för" så känns det ju som att ett budskap ville förmedlas.

En annan tanke, om nu KJ skulle vara GM, så är ju Ödehuset en underlig plats att "gömma" kroppsdelar på, i.o.m att han om någon borde vetat om att folk besöker huset emellanåt, t.ex. för soft air gun spel osv. I vilket fall så borde GM inse att någon, någon gång, kommer att gå in i huset igen innan det rivs eller förfaller.

Och då tänkte han att hans polare kanske tänker som du, inte fan skulle KJ komma på tanken, vi spelar ju här?
Citera
2013-05-30, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
I Efterlyst Sumerar sa de att de fått in tips om (VB's?) familj.
Vad kan det vara?
Länka gärna om det redan varit uppe.

Dom använde ordet information eller omständigheter. Alltså inte tips på så vis att man misstänker, utan omständigheter som eventuellt kan ha triggat en gärningsman.
Finns uppgifter om att thailändarna i Boden är insyltade i något svart-spel, möjligen poker.
Det har jag hållit lite på eftersom jag inte vet om VB:s familj är en del av det.
Men familjen kanske har en spelskuld.
Citera
2013-05-30, 01:04
Medlem
Citat:
Jag kan absolut ingenting om korpar, finns inte i den landsände där jag bor. Trodde de var stora fåglar som kunde snappa åt sig en hel död kanin eller liknande. Då är en hand inget problem kan jag tänka mig, men säger du så är det troligtvis så. Varför inte båda händerna, de låg kanske överst lite slarvigt slängda, det är ju ingen täckt grav vi talar om. Kan tänka mig att man börjar med att bära iväg den största biten och sedan i fallande, då blir händerna sist och således överst, ren spekulation.

Ryktet är inget att fästa för stor vikt vid, men vi har ju fått höra ett och annat, vissa saker har stämt, och det kan hjälpa till att förklara det vi tycker är märkligt, antagligen är det inte så konstigt som vi gör det.
Jag betvivlar starkt att en korp skulle kunna flyga iväg med en människohand. Skulle kunna tänka mig en korp kan flytta en hand några meter på backen men inte flyga med den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in