Resultat: .
0%
röster
2013-05-28, 15:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Well, jag håller med dig i det stora hela Zach, men jag kan för all del i världen inte förstå hur du räknar med Castán bland "floppvärvningarna". Eller har jag bara missuppfattat dig?

Det är lätt att glömma bort Castáns fina insatser när vi har fått beskåda Marquinhos, morgondagens Thiago Silva, men det skall inte glömmas bort att Castán har blivit brasiliansk landslagsman efter hans ankomst till Roma. Till en början tyckte jag faktiskt att han var det nyförvärvet som imponerade mest av alla.

Annars är jag med på det du skriver, framförallt tycker jag att det är väldigt oklart hur saker och ting egentligen sköts i styrelserummet. Hur ser den hierarkiska ordningen ut? Visst känns det som att Baldini och Sabatini krigar om samma plats i rangordningen? Varför säger Pallotta så lite, och framförallt, varför är han typ aldrig på plats?

Jag har tidigare sagt att Allegri inte är något idealiskt val för Roma då han passar perfekt in i klubben Milan och allt däromkring, men nu har jag börjat se på saken lite annorlunda.

Allegri kan vara den där som äntligen får samtliga bitar på plats, istället för att endast lyckas med att sätta en lagdel (läs Zeman & Andreazzoli).

Någonting säger mig också att De Rossi skulle höja sig under Allegri med en tydligare roll på plan.

Florenzi hade säkerligen också favoriserats av Allegri då det känns som hans spelartyp, och det kan väl ändå inte någon ogilla?

Framförallt så bidrar Allegri med stabilitet och defensiv organisation vilket är ett måste ifall man vill lyckas i fotbollen. Det får räcka med galenpannor som Zeman och liknande mystiska figurer.

Sabatini och Baldini skall ha samlats på Trigoria för att utarbeta ett kontraktsförslag till Allegri. Det konstiga är att Baldini sägs avgå ifall Allegri blir anställd. Va? Inte mig emot dock, han har skött sitt jobb rätt uselt.

Håller med dig om Castán f ö.
2013-05-29, 01:16
Medlem
snillet_1s avatar
Jag kom nyss på att Iaquinta har varit i Juventus hela säsongen. Vad i helvete? Har han spelat en enda minut?
2013-05-29, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag kom nyss på att Iaquinta har varit i Juventus hela säsongen. Vad i helvete? Har han spelat en enda minut?
Iaquinta togs upp kort i en annan diskussion för ett halvår sedan eller så minns jag. Han fick ju ett femårskontrakt 2008 då han lämnade Udinese och fick spela en hel del de första åren. Men när Conte kom var det tydligt att Iaquinta inte hade där att göra längre, blev utlånad till Cesena under andra halvan av 11/12 säsongen. Kom tillbaka och fick bud från andra klubbar men han ansåg inte själv att det var något som lockade och bestämde sig för att sitta av sitt kontrakt hos Juve, som går ut nu i Juni, med vetskapen om att inte få spela en match. Har antagligen en ganska hög lön dessutom.

Nu sprids rykten om att Gattuso blivit tillfrågad som tränare för Palermo. Vad i hela? Han gick från att vara spelande tränare i Sion till bara spelare p.g.a. uteblivna resultat, och nu förväntas han ratta Palermo upp till Serie A?
2013-05-29, 01:40
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Iaquinta togs upp kort i en annan diskussion för ett halvår sedan eller så minns jag. Han fick ju ett femårskontrakt 2008 då han lämnade Udinese och fick spela en hel del de första åren. Men när Conte kom var det tydligt att Iaquinta inte hade där att göra längre, blev utlånad till Cesena under andra halvan av 11/12 säsongen. Kom tillbaka och fick bud från andra klubbar men han ansåg inte själv att det var något som lockade och bestämde sig för att sitta av sitt kontrakt hos Juve, som går ut nu i Juni, med vetskapen om att inte få spela en match. Har antagligen en ganska hög lön dessutom.

Nu sprids rykten om att Gattuso blivit tillfrågad som tränare för Palermo. Vad i hela? Han gick från att vara spelande tränare i Sion till bara spelare p.g.a. uteblivna resultat, och nu förväntas han ratta Palermo upp till Serie A?

Tack för svaret.

Ja, det är ett mystiskt rykte. Har Zamparini ballat ur på riktigt?

Nyss tweetade Tancredi att Chelsea har gjort en förfrågan om De Rossi. Enligt hans källor skall DDR åtminstone "consider the option". Jag tror att han lämnar. Det märks att han inte kommer till sin rätt i Roma, varför förstår jag inte. Jag kan se De Rossi sätta avtryck i PL, definitivt.
2013-05-29, 10:55
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Tack för svaret.

Nyss tweetade Tancredi att Chelsea har gjort en förfrågan om De Rossi. Enligt hans källor skall DDR åtminstone "consider the option". Jag tror att han lämnar. Det märks att han inte kommer till sin rätt i Roma, varför förstår jag inte. Jag kan se De Rossi sätta avtryck i PL, definitivt.

Ja, frågan är om han inte nått vägs ände i Roma.
Jag gillar inte att skriva det men herregud.
Det måste ju hända något med hans spel och situation.
Mannen utstrålar inte stolthet och glädje direkt.
2013-05-29, 12:59
Medlem
Så var det 28 år sedan Liverpool-huliganer begick sitt illdåd i Heysel...

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tack för de fina orden från dig och andra.

Heyselstadion 1985 är ett annat gammalt och starkt fotbollsminne, ett mycket mörkt sådant. Även för mig, som för dig, blev det en brytpunkt. Mycket bra sammanställning av fakta du gjorde. Ska försöka berätta mina personliga minnen från händelsen och det därefter;

För er yngre, Liverpool var den tidens Barcelona, det mest populära laget i världen, speciellt i Sverige dessa Tipsextratider. Pratades och skrevs massor om deras spelsätt och hur stora stjärnorna var i laget, även om mediabevakningen inte var lika stor som idag, men den var ack så enkelriktad! Fansen var charmiga och de sjöng och var glada mest hela tiden. Klubben hade de facto vunnit turneringen fyra gånger de föregående 10 åren, så bra var de utan tvekan.

Juventus var snarast okända för den breda massan trots sina italienska världsmästare, Platini och Boniek. Eftersom Liverpool är engelskt och det landets landslag då som nu var kasst ansågs klubben vara mycket bättre än något landslag i världen. Nu skulle detta bevisas, med så många i EM och VM stjärnor i motståndarlaget. Det var alltså på förhand en riktig stormatch.

Jag, som förälskat mig i Italien VM-82, hade bjudit hem några kompisar (Liverpoolanhängare givetvis) till matchen, var ju sällan man fick se storfotboll på den tiden. Ölen stod i kylen och chipspåsarna på bordet inför den förväntade fotbollsfesten. Så lite innan matchen bryts de vanliga nyheterna på Rapport, det talas om en olycka och en katastrof på arenan, minns ännu hur stumma vi blev. Omfattningen och händelseförloppet var oklar, men att det bara var Juventus anhängare som drabbats syntes på TV-bilderna.

Av någon konstig anledning färdigspelades matchen och Juve vann, de flesta av våra öl förblev oöppnade och chipsen kvar i skålarna. Att vi ens tittade förstår jag inte idag, men diskussionerna handlade inte om fotboll längre utan mer om huliganer, galna engelsmän och liknande. Vi höll stenhårt på Juve allihopa den matchen, men mitt och mina vänner fotbollsintresse dog då. Fanns andra sporter att följa där galningar i publiken inte hade ihjäl sina motståndares fans. Vi var inte ensamma.

Hade jag inte börjat jobbat tillsammans med en gammal svensk landslagsspelare åren efter så skulle nog inte mitt intresse återfötts. Lite hjälpte nog också IFK Göteborgs framgångar dessa år, de var ju ”hederliga svenska arbetare” från ”charmiga Göteborg”! Men fotboll associerades egentligen dessa år mer med bråk, läktarvåld och liknande, problem som inte bara fanns i England/Liverpool. Folk trodde man var galen som gick och tittade på matcher i allsvenskan eller utomlands. (Minns en Göteborgsresa dessa år med några kompisar. Ville gå på Nya Ullevi, men fick bara med mig en polare eftersom de andra inte vågade, det var ju farligt att gå på en fotbollsmatch! )

Man ska minnas att det var i denna miljö som Maradona verkade, hans dumheter på och utanför planen togs av media som ett ytterligare bevis för hur negativ fotbollen var. Skrevs spaltmeter om sådana i pressen, speciellt hans mål a la ”Guds hand”. Hans skickligheter belystes mycket mindre. Pratades också om den defensiva tråkiga fotboll som man tyckte dominerade. Matchen Italien-Brasilien sågs som brytpunkten, Västtyskland framgångar som ett starkt bevis och Argentina med nästan brutala spel och världsmästare som ”spiken i kistan”. Världsfotbollen var inte ens en ”arbetarsport” längre, det var en brutal underklassport.

Så Heyselstadion var något som i många år präglade synen på fotboll hos allmänheten, istället för det underbara VM –82. Skadan som dessa svin till Liverpoolanhängare orsakade oss fotbollsälskare var enorm. Tog tills EM –92, men framförallt VM-94 tills sporten blev riktigt accepterad igen, här i Sverige. Jag vet, ty jag var med!

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
2013-05-29, 14:00
Medlem
Saandros avatar
Ni missade väl inte välgörenhetsmatchen på Juventus Stadium igår? Riktigt skön match som slutade 9-9.
Sköna lirare och profiler var med. Conte, Ferrara, Montero, Inzaghi, Sala, Nedved, Ruggeri, Bova, Luca Barbarossa, Kekko, Belli, Alonso, Fisichella var ju bara några. Hörde att Lapo Elkann satt på bänken också. Men han kom inte in.

Lite sammanfattning:
  • Conte hade nummer 8 och var kapten. Han gjorde 4 mål.
  • Nedved hade nummer 11 och hade väldigt mycket boll i sig fortfarande.
  • Andrea Agnelli hade nummer 10 och var vänsterback. Riktigt dålig.
  • De flesta spelade utan benskydd.
  • Moggi var på plats.
  • Paolo Silvio Mazzoleni var domare och dömde 5 straffar.
  • Fernando Alonso överraskade mycket. Faktiskt bra på fotboll.
  • Mazzarri var en av tränarna för lagen.
  • Inzaghi gjorde en fin assist.

http://www.youtube.com/watch?v=hVMtjwCwnLY
Highlights
2013-05-29, 17:57
Medlem
4522s avatar
Citat:
Hur bedömer 4522 och alla andra att Watfords framfart påverkar Udinese? Dvs om de lyckas ta sig till PL. På kort och lång sikt.

Jag är inte tillräckligt insatt i Pozzos strategiska planer för kunna ge mig in i diskussionen på allvar. Men jag inbillar mig att åtminstone tills Di Natale slutar, så fortsätter Udinese att vara juvelen i kronan.

Forza Zola

Om det tvistar dom lärda. Klart står i alla fall att det är Gino Pozzo som är mest aktiv i Watford-projektet, han flyttade till och med till London för att kunna vara med i det dagliga arbetet. Sedan reser han givetvis en hel del till Granada och Udine ändå. Men så länge den gamle patron Pozzo är vid liv kommer Udinese vara prio ett. Det är jag helt övertygad om. Udinese var anledningen till att han gav sig in i fotboll och för varje år har hans kärlek till klubben växt sig starkare och starkare. Särskilt nu när framgångarna hållit i sig i några år, han börjar vädra av segerns sötma. Det är mycket bra på gång i klubben just nu.
2013-05-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Om det tvistar dom lärda. Klart står i alla fall att det är Gino Pozzo som är mest aktiv i Watford-projektet, han flyttade till och med till London för att kunna vara med i det dagliga arbetet. Sedan reser han givetvis en hel del till Granada och Udine ändå. Men så länge den gamle patron Pozzo är vid liv kommer Udinese vara prio ett. Det är jag helt övertygad om. Udinese var anledningen till att han gav sig in i fotboll och för varje år har hans kärlek till klubben växt sig starkare och starkare. Särskilt nu när framgångarna hållit i sig i några år, han börjar vädra av segerns sötma. Det är mycket bra på gång i klubben just nu.
OK, så Pozzo jr är den som engagerat sig mest i Watford. Nu blev frågan lite överspelad efter att de förlorade uppflyttningsmatchen.

Anledningen till att jag nämnde att Udinese kommer att vara juvelen i kronan så länge Di Natale är aktiv är att han garanterar framgång. Därefter?

Men det kan ha varit Watfords chans. Det kan dröja till nästa gång…

Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Ni missade väl inte välgörenhetsmatchen på Juventus Stadium igår? Riktigt skön match som slutade 9-9.
…
Häftigt. Men alla vet att gårdagens stora händelse var att Daniele Conti tog emot priset som Leader in Campo. Motiveringen var ”Capitano e bandiera, leader ed allenatore in campo”.

Conti: «Io non ho dubbi: per sempre nel Cagliari»
http://www.corrieredellosport.it/serie_a/cagliari/2013/05/28-323061/Conti%3A+%C2%ABIo+non+ho+dubbi%3A+per+sempre+nel+C agliari%C2%BB

Och just nu spelar Empoli mot Livorno. Tio minuter in i matchen är det fortfarande mållöst, men öppet och bra spel.
2013-05-30, 06:19
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Tack för svaret.

Jag tror det är det bästa både för De Rossi och Roma. Han får en nystart och Roma får en drös med välbehövliga transferpengar. Även Stekelenburg kommer bli såld till Fulham - han grejade inte livet i Italien. Osvaldo ryker också, garanterat.

Om Allegri tar över Roma så är Matri och Astori lågoddsare vad gällande nya rekryter.
Senast redigerad av Spinnacer 2013-05-30 kl. 06:29.
2013-05-30, 10:25
Medlem
Play-off respektive Play-out i full sving.

Citat:
...

Och just nu spelar Empoli mot Livorno. Tio minuter in i matchen är det fortfarande mållöst, men öppet och bra spel.

Matchen slutade 1-1 och därmed stor fördel för Livorno.Tittade til matchen lite då och då, och Livorno verkade vara bra under åtminstone andra halvlek. Ett par giftiga frisparkar bland annat.

I Lega Pro Prima Divisione koncentrerar jag mig på Lecce och Perugia, eftersom det är lagen som jag vill ha upp. Lecce spelade 1-1 i första semifinalen mot Virtus Entella medan Perugia förlorade med 2-1 mot Pisa. Båda avslutar med hemmamatcher.

Avellino och Trapani är redan klara för Serie B.

I Lega Pro Seconda Divisione så är Salernitana redan klara för direktuppflyttning. Vilket nog är det enda som jag bryr mig om.
2013-05-30, 14:04
Medlem
Calogeros avatar
Udinese blir nästa klubb att bygga nytt.

http://www.udinese.it/portal/IT/handle/?hil&page=redazione_nuovostadiofriuli
Senast redigerad av Calogero 2013-05-30 kl. 14:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in