Du har naturligtvis rätt i det du skriver,
zach. Tyvärr…
Amerikanarna har satsat. Roma har tillsammans med Juventus spenderat i särklass mest på inköp de senaste två säsongerna. Och lönebudgeten ligger i klass med de tre stora, dvs en bra bit ovanför de andra.
När fansen attackerar sina egna spelare efter finalen och anklagar dem för att vara legoknektar, är de fan inte helt fel ute. Zeman är en tuff tränare. Både för spelare och ledning. Kanske för tuff. För det kändes aldrig helhjärtat.
Lite som den tecknade vargen med de kastrerade tvillingarna. Könlöst och ofarligt. Som Roma…
Jag hoppas dock att Totti fortsätter att briljera och slå rekord.
PS ( Dvs Post Scriptum, ser du Vivoli? Jag kan fan inte sluta att använda latin.)
Tror inte att Ancelotti kommer. Än. Det hade varit perfekt, men det dröjer några år. Men eftersom man inte har någon stake borde de ta en tillfällig lösning under ett år. En säsong utan förhoppningar då man samlar sig. Och sedan. Nytt blod till klubben. Som har erfarenhet. Någon som har vinnarskalle och har vunnit allt. Allt!
Jag snackar såklart om Trapattoni. Mannen, myten, legenden. Hans kontrakt går ut nästa år. Har aldrig arbetat i Rom. Det självklara valet.
PPS
Ja, jag vet att det är orealistiskt. Men det hade varit kul. Och åter fått upp min puls för Roma.
http://www.fotbollskanalen.se/italien/trapattoni-roma-kontaktade-mig/