Resultat: .
0%
röster
2013-05-27, 04:42
Medlem
GSE_s avatar
Lazio vinner derbyt. Underbart!
2013-05-27, 09:38
Medlem
Hur bedömer 4522 och alla andra att Watfords framfart påverkar Udinese? Dvs om de lyckas ta sig till PL. På kort och lång sikt.

Jag är inte tillräckligt insatt i Pozzos strategiska planer för kunna ge mig in i diskussionen på allvar. Men jag inbillar mig att åtminstone tills Di Natale slutar, så fortsätter Udinese att vara juvelen i kronan.

Forza Zola
2013-05-27, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
...
Leta upp valfri vägg & släng dig i den va.

Vi får se hur tråden blir nästa säsong. Det ska helst refereras till diverse filosofer, romerska slag & uttryck på latin, annars blir det för lättuggat för min del.
...
Min fetning!

Inför matchen igår:

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/947023_630935526936645_1560731485_n.jpg

Kan vara svårt att läsa, men där står "Hic manebimus optime". Naturligtvis utan någon förklaring.

Och det är väl här som jag ska lägga till Quod erat demonstrandum (Q.E.D.).
2013-05-27, 13:29
Medlem
Vivoli, om det är något som stämmer in på Calcio som stort måste det vara ordspråket "Utile Dulci", åtminstone för mig.
2013-05-27, 13:34
Medlem
Mer drama på Trigoria.

Som ni kanske vet hamnade Osvaldo i stormväder med Andreazzoli efter slutsignalen i coppa-finalen varav han stormade ut till omklädningsrummet, utan att vänta på prisutdelningen.

Idag kommenterade Andreazzoli händelsen med en brysk känga till Osvaldo;
Osvaldo causing scene nothing new

Varav Osvaldo för några minuter sedan tweetade detta:
Dani Osvaldo ‏@danistone25 4m
…Facevi più bella figura se ammettevi di essere un incapace.. Vai a festeggiare con quelli della Lazio va…

I korta drag rubricerar han Andreazzoli som inkapabel, och uppmanar honom att gå och fira med Lazio.

Precis vad Roma behövde..
2013-05-27, 14:14
Medlem
Mycket i den här klubben som har blivit ett rent jävla skämt. Jag skäms, är äcklad över vår prestation igår. Har aldrig mått så illa, i klass med Sampdoria-matchen under Ranieris styre. Det finns så mycket fel i denna klubb att man inte vet vart man ska börja.

Jag saknar dagarna när Taddei frälste våra kanter, när De Rossi var De Rossi, när Perrotta löpte som bara han kan på Tottis geniala passningar... när en viss Spalletti stod där vid Olimpicos tränarbänk. Det var dagar det. Dagar man kunde vara stolt över Roma. Dagar som symboliserades av hjärta och grinta till våra färger.

Idag har vi istället Osvaldo, Marquinho, Stekelenburg.

En tragedi.
2013-05-27, 16:23
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Mycket i den här klubben som har blivit ett rent jävla skämt. Jag skäms, är äcklad över vår prestation igår. Har aldrig mått så illa, i klass med Sampdoria-matchen under Ranieris styre. Det finns så mycket fel i denna klubb att man inte vet vart man ska börja.

Jag saknar dagarna när Taddei frälste våra kanter, när De Rossi var De Rossi, när Perrotta löpte som bara han kan på Tottis geniala passningar... när en viss Spalletti stod där vid Olimpicos tränarbänk. Det var dagar det. Dagar man kunde vara stolt över Roma. Dagar som symboliserades av hjärta och grinta till våra färger.

Idag har vi istället Osvaldo, Marquinho, Stekelenburg.

En tragedi.

Roma behöver Allegri. Klubben har irrat runt i cirklar i 2 år nu snart. De Rossi har inte varit bra sen EM 2012 och spelar knappast som en bandiera nuförtiden - hur mycket tillför han egentligen?
Dem skulle ju kunna sälja Osvaldo + Stekelenburg för transferpengar... men Destro är inte för jävla bra heller.
2013-05-27, 20:25
Medlem
zachs avatar
Finns ungefär miljarder saker att rätta till i Roma. På alla plan. Gissar att alla delar den uppfattningen. Men gissar att få, inte heller jag, skulle varit så hård i omdömet om Roma vunnit igår. Nåt att ha i åtanke tycker jag.

Man kan gnälla på ägarna. Men vad har dom egentligen gjort för fel? Dom ville få varumärket känt worldwide... Dom sålde ut klubbens själ. Ja till viss del. Men ändå. Det visste vi. Dom ville få oss att växa. Och dom har öppnat plånboken.

Däremot... Franco Baldini. Ansvarig. Mer VD än Palotta. I den dagliga verksamheten. Det va han som skulle styra oss mot titlar. Självständigt och annorlunda med hjälp av Luis Enrique. Det gick så där. Populistiskt och rätt framåt med Zdenek. Det gick så där. Panikslaget med en oprövad Andreazzoli. Det gick så där. Och han handplockade Sabatini. Och det gick ju...

Ja hur gick det egentligen.... Marquinhos har varit en riktigt fin fjäder i hatten. Lamela oxå, då och då, men det var mer väntat. 2 år, en jävla massa kulor men bara 1 och en halv riktigt lyckad värvning. Heinze, Jose Angel, Piris, Castan, Bojan, Nego, Stekelenburg, Destro, Balzaretti, Lucca och en arme till som man knappt kan namnen på... Två klockor på armen skvallrar om att man är lite speciell. Är man i en hårdsatsande huvudstadsklubb då krävs det att man är speciellt bra. Men seriöst, blev resultatet så speciellt speciellt...? NEJ!!

Och hur ser spelartruppen ut? Egentligen. Vi har en bra back, och en intressant sådan (Marquinhos och Romagnoli). Vi har en oftast bra mittfältare och en mycket bra men totalt kass senaste 10 månaderna (Pjanic och De Rossi) och vi har GUD och en poteniell världsstjärna (Totti och Lamela). Därefter har vi ett par som man av en eller annan anledning kan ha överseende med (Perrotta, Lobont, Taddei, Burdisso och kanske nån mer). Men därutöver har vi absolut ingenting. Nada. Niente. NOLL.

Det är lätt att gnälla på spelarna. Men förmodligen, kanske, förhoppningsvis, gör dom sitt bästa. Är inte deras fel dom är talanglösa. Felet ligger hos dom som plockade hit dom. Tränarna som vid tidpunkten var hos oss, till viss del, men framförallt duon Baldini och Sabatini.

Vågar man tro det kommer hända någonting på den fronten? Känns tveksamt. Baldini kanske erbjuder sig att gå, men amerikanerna vet själva dom inte vet ett skit om calcio, så dom vädjar att han stannar. Och Sabatini känns som rätt gjuten i klubben, hur otroligt det än borde vara.

Därmed fortsätter väl skiten... Eller pareras förfallet med en tränare som inte är scoutade enligt de två senaste årens vi-ska-va-oberoende-,-distansera-oss-från-det dåliga-ryktet-serie-a-och-Italien-har-och-underhållande-linjen?

Allegri-ryktet är tråkigt. Som lättsaltade chips och avslagen Coca Cola. Att jämföra med nån ny och kanske god skapelse från Estrella och en kall och förhoppningsvis god italiensk öl man ännu inte druckit. Bielsa och Pellegrini är mer i linje med Romas USA-projekt-spår. Men man kanske vill spela tryggt och säkert? Känner det inte håller det dom startat? Kanske är smart, fan vet, men känns lite som när man sparkar Zeman. Man satsar halvhjärtat. Ett steg framåt, det blev fel, då tar vi ett steg tillbaka. Och inser vi ett år senare inte kommit nånvartallsöverhuvudjävlataget. Tacka vet jag då Mazzarri. Det hade varit nåt. Nåt mitt emellan. Coolt, men lite halvsafe. Och galet.

Min dröm nu är Ancelotti. Han har flirtat med oss i kanske 30 år. Är konstigt, inbillar mig jag uttryckt det motsatta tidigare, men vill fan ha Carlo. Romerskt, erkänt, lite säkert, lite tråkigt men mycket positivt. Lite populistiskt, seriöst och visar man menar allvar.

Bara inte storsnoken följer efter.
2013-05-27, 22:19
Medlem
Du har naturligtvis rätt i det du skriver, zach. Tyvärr…

Amerikanarna har satsat. Roma har tillsammans med Juventus spenderat i särklass mest på inköp de senaste två säsongerna. Och lönebudgeten ligger i klass med de tre stora, dvs en bra bit ovanför de andra.

När fansen attackerar sina egna spelare efter finalen och anklagar dem för att vara legoknektar, är de fan inte helt fel ute. Zeman är en tuff tränare. Både för spelare och ledning. Kanske för tuff. För det kändes aldrig helhjärtat.

Lite som den tecknade vargen med de kastrerade tvillingarna. Könlöst och ofarligt. Som Roma…

Jag hoppas dock att Totti fortsätter att briljera och slå rekord.

PS ( Dvs Post Scriptum, ser du Vivoli? Jag kan fan inte sluta att använda latin.)
Tror inte att Ancelotti kommer. Än. Det hade varit perfekt, men det dröjer några år. Men eftersom man inte har någon stake borde de ta en tillfällig lösning under ett år. En säsong utan förhoppningar då man samlar sig. Och sedan. Nytt blod till klubben. Som har erfarenhet. Någon som har vinnarskalle och har vunnit allt. Allt!

Jag snackar såklart om Trapattoni. Mannen, myten, legenden. Hans kontrakt går ut nästa år. Har aldrig arbetat i Rom. Det självklara valet.

PPS
Ja, jag vet att det är orealistiskt. Men det hade varit kul. Och åter fått upp min puls för Roma.

http://www.fotbollskanalen.se/italien/trapattoni-roma-kontaktade-mig/
2013-05-27, 23:03
Medlem
En problematik här är ju att förväntningarna var alldeles för uppskruvade på de här nya ägarna i Roma. Sanningen är ju att övertagandet var en krislösning då Italpetroli fick svåra ekonomiska problem. Av någon anledning skapades bilden av att Roma gick en framtid som superklubb till mötes när det egentligen väl snarare handlade om att rädda skeppet. Det sattes en tilltro till att det skulle gå bättre med nya ägare än under Sensi. Istället har det gått sämre.

Hade man från början betraktat ägarbytet som ett räddningspaket istället för en storsatsning så hade man inte suttit & varit besviken idag. Angående spelarköpen så ville jag framhäva att Gabriel Heinze var ett säkert köp där man vet vad man får. Resten var mest chanstagningar. Det handlar om hur man ställer sina förväntningar. Man kan hävda att Heinze var en tråkig & dålig värvning & istället sätta sitt hopp till diverse kreti & pleti som aldrig har presterat något utav värde. Jag vill inte utvärdera värvningarna utan bara påpeka att det var så här läget så ut.
2013-05-28, 00:14
Medlem
snillet_1s avatar
Mycket som pekar på Allegri till Roma nu!

Inga mer Zemans, Luis Enrique eller nån jävla Bielsa. Allegri!
2013-05-28, 15:06
Medlem
Calogeros avatar
Well, jag håller med dig i det stora hela Zach, men jag kan för all del i världen inte förstå hur du räknar med Castán bland "floppvärvningarna". Eller har jag bara missuppfattat dig?

Det är lätt att glömma bort Castáns fina insatser när vi har fått beskåda Marquinhos, morgondagens Thiago Silva, men det skall inte glömmas bort att Castán har blivit brasiliansk landslagsman efter hans ankomst till Roma. Till en början tyckte jag faktiskt att han var det nyförvärvet som imponerade mest av alla.

Annars är jag med på det du skriver, framförallt tycker jag att det är väldigt oklart hur saker och ting egentligen sköts i styrelserummet. Hur ser den hierarkiska ordningen ut? Visst känns det som att Baldini och Sabatini krigar om samma plats i rangordningen? Varför säger Pallotta så lite, och framförallt, varför är han typ aldrig på plats?

Jag har tidigare sagt att Allegri inte är något idealiskt val för Roma då han passar perfekt in i klubben Milan och allt däromkring, men nu har jag börjat se på saken lite annorlunda.

Allegri kan vara den där som äntligen får samtliga bitar på plats, istället för att endast lyckas med att sätta en lagdel (läs Zeman & Andreazzoli).

Någonting säger mig också att De Rossi skulle höja sig under Allegri med en tydligare roll på plan.

Florenzi hade säkerligen också favoriserats av Allegri då det känns som hans spelartyp, och det kan väl ändå inte någon ogilla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in