Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Lysande Amor, long time no seeing....
Jag håller med om i princip allt du säger, och konstaterar också att även om Juventus får en tuff inledning så kan den bädda för att gå riktigt långt i CL. Om de bara klarar sig igenom den tuffa perioden.
tack för hälsningen, ni diskuterar så mycket så att man inte hänger med!
Tycker det är lite märkligt att Juventus släpper en sådan som Giaccherini, han är ju en sådan spelare som kan spela lite överallt på mittfältet, laget kommer behöva rotera mycket tror jag om man skall vinna champions league. Om man ser föregående säsong tycker jag inte Marchisio och Pirlo orkade hålla den höga nivån hela tiden, som de gjorde under Contes första säsong. Den här säsongen behöver de ge sina supermittfältare rätt mycket vila i ligan.
En spelare som jag tror kommer hålla högren nivå hela säsongen är Asamoah som slipper väl slipper afrikanska mästerskapen i år. Skall Juve spela 3-5-2 måste de ha vitala vingar hela säsongen, även där hade Giaccherini varit ett komplement. Blev lite för mycket i fjol att de spelade med spelare som nöjde sig med att vara ytterback i 3-5-2:an . Nu vet jag inte hur det blir med de där ryktena om att Conte ville börja med en 4-2-3-1-varian. Undrar om det dog ut lite när man inte fixade Jovetic.?