Resultat: .
0%
röster
2013-05-30, 15:40
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Jag tror det är det bästa både för De Rossi och Roma. Han får en nystart och Roma får en drös med välbehövliga transferpengar. Även Stekelenburg kommer bli såld till Fulham - han grejade inte livet i Italien. Osvaldo ryker också, garanterat.

Om Allegri tar över Roma så är Matri och Astori lågoddsare vad gällande nya rekryter.

Även Nainggolan ryktas det om. Matri hade varit underbart.

Stekelenburg har inte ens lärt sig italienska vad jag förstått. Fyfan vilket korkad holländare han är. Symboliserar verkligen dumdrygheten det där landet har fostrat genom åren.
2013-05-30, 15:46
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Även Nainggolan ryktas det om. Matri hade varit underbart.

Stekelenburg har inte ens lärt sig italienska vad jag förstått. Fyfan vilket korkad holländare han är. Symboliserar verkligen dumdrygheten det där landet har fostrat genom åren.
Vad är det egentligen Nainggolan är tänkt att tillföra? Inget ont om honom, men det känns ändå som en spelare vars lungor och fysik är hans främsta tillgång. Går det inte tio sådana mittfältare på dussinet i Roma redan med Bradley, Tachtidis mfl?
2013-05-30, 15:53
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Vad är det egentligen Nainggolan är tänkt att tillföra? Inget ont om honom, men det känns ändå som en spelare vars lungor och fysik är hans främsta tillgång. Går det inte tio sådana mittfältare på dussinet i Roma redan med Bradley, Tachtidis mfl?

Jag är inte intresserad av honom. Speciellt inte till det pris det ryktas om. Sedan förstår jag inte riktigt hur du kan likställa Tachtsidis med Bradley och Nainggolan. Grekens främsta egenskap är ju definitivt hans vänsterfot. Shit vilka passningar han lägger ibland.

Hoppas på Lodi personligen.

Måste säga detta: fan vilka sunkiga värvningar Benitez tänker sig till Napoli. Meireles och Negredo. Vafan.
Senast redigerad av snillet_1 2013-05-30 kl. 15:55.
2013-05-30, 16:02
Medlem
Villons avatar
Citat:
Jag är inte intresserad av honom. Speciellt inte till det pris det ryktas om. Sedan förstår jag inte riktigt hur du kan likställa Tachtsidis med Bradley och Nainggolan. Grekens främsta egenskap är ju definitivt hans vänsterfot. Shit vilka passningar han lägger ibland.

Hoppas på Lodi personligen.

Måste säga detta: fan vilka sunkiga värvningar Benitez tänker sig till Napoli. Meireles och Negredo. Vafan.
Okej då. Jag är ingen expert på Roma, och hela den här karusellen med tränare och spelare de ägnat sig åt gör inte riktigt att man som utomstående riktigt kunnat bekanta sig med spelarna. Vafan, när jag tänker på Roma ser jag fortfarande ett mittfält/anfall framför mig bestående av De Rossi, Aquilani, Mancini, Perrotta, Taddei och Totti...

Det här med Benitez i Napoli gör att jag personligen känner att all mitt tycke för klubben mer eller mindre rinner ut i sanden. Jag har egentligen inte supermycket emot Benitez, men som ersättare för Mazzarri känns han lika rätt som att utan att kommentar dra in jultomten och ersätta honom med Bosse Ringholm. Vars enda julklappar är rikskuponger.
2013-05-30, 16:43
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Udinese blir nästa klubb att bygga nytt.

http://www.udinese.it/portal/IT/handle/?hil&page=redazione_nuovostadiofriuli

För att få igång Brille68 :
Tänk om Cellino hade fått som han velat, då hade friulierna varit trea på bollen!
2013-05-30, 17:02
Medlem
snillet_1s avatar
Idag minns vi Di Bartolomei!

Citat:
Agostino Di Bartolomei föddes i kvarteret Tor Marancia i Rom och började som ung pojke att spela för Garbatella, ett kvarter som andas A.S. Roma. När han fyllde 14 började han att spela för Romas primavera och vid 19 års ålder flyttades han upp i A-laget. Agostino var en fanatisk romanista som aldrig presterade under sin högstanivå, han hade en nära relation till curva sud och var onekligen stadens älskade son. Agostino's karriär fick en mycket tragisk vändning då Roma förlorade på straffläggning i Europacupfinalen mot Liverpool hemma på stadio olimpico.

Året därpå tog Sven-Göran Eriksson över som tränare för Roma och svensken meddelade president Dino Viola att han inte ville ha kvar Agostino som därpå gick till Milan. Därefter rasade Agostino's karriär efter sejourer i Cesena och Salternitana drog sig Agostino tillbaka som fotbollsspelare. På tioårsdagen av finalförlusten tog Agostino sitt liv genom att skjuta sig själv på sin veranda, vid sin sida hade han ett kort på curva sud en och bild av helgonet Padre Pio.

http://solocalcio.se/2013-05-30/19-ar-sedan-di-bartolomei-tog-sitt-liv

Edit: Vilken tafflig text...
2013-05-30, 17:14
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Okej då. Jag är ingen expert på Roma, och hela den här karusellen med tränare och spelare de ägnat sig åt gör inte riktigt att man som utomstående riktigt kunnat bekanta sig med spelarna. Vafan, när jag tänker på Roma ser jag fortfarande ett mittfält/anfall framför mig bestående av De Rossi, Aquilani, Mancini, Perrotta, Taddei och Totti...

Det här med Benitez i Napoli gör att jag personligen känner att all mitt tycke för klubben mer eller mindre rinner ut i sanden. Jag har egentligen inte supermycket emot Benitez, men som ersättare för Mazzarri känns han lika rätt som att utan att kommentar dra in jultomten och ersätta honom med Bosse Ringholm. Vars enda julklappar är rikskuponger.

Håller verkligen med.
Napoli har ju charmat de flesta av oss och Mazzari slog an en sträng hos undertecknad.

Benitez har jag hemskt svårt för, med risk för att bara låta "mainstream", det är ju onekligen populärt att ogilla honom. Men vafan - karln är förbannat trist och jag har svårt se han lyckas nere i Syditalien faktiskt - tror överlag det är en tunn linje för Napoli framöver. Försvinner Cavani och Mazzari så försvagas laget en hel jävla del mer än vad man vill tro.
2013-05-30, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
För att få igång Brille68 :
Tänk om Cellino hade fått som han velat, då hade friulierna varit trea på bollen!
Is Arenas är byggd...

I Bundesliga-tråden brukar man påpeka de fina publiksiffrorna och de sköna slantar det innebär. Testa att först bygga en arena och dessutom i princip ha två säsonger utan publikintäkter. Hur många klubbar hade fixat det?

Och trots det ha en jävla moral i laget. Ingen jävla slump att Conti blev utnämnd till Leader in Campo av Serie A:s tränare. Förre kaptenen Lopez är tränare och förra veckan så anställdes även Suazo, som var kapten före Lopez.

Ruin hotar och nu är Cagliaris fortsatta spel i Serie A också hotat, eftersom det kräver en arena. Trots allt detta finns det inom klubben mindre kritik mot Cellino än någonsin tidigare.

Klubben står enad mot alla.

Något att fundera på då betydligt större klubbar viker ned sig och fansen agerar gnällerövar.
2013-05-30, 17:21
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Något att fundera på då betydligt större klubbar viker ned sig och fansen agerar gnällerövar.

Att Baldini är helt jävla värdelös kan inte vi fans hjälpa, gnället är befogat... Om du nu syftar på Roma.
2013-05-30, 17:32
Medlem
Citat:
Att Baldini är helt jävla värdelös kan inte vi fans hjälpa, gnället är befogat... Om du nu syftar på Roma.
Vi är helt överens. Och gnällerövar....

Och jag får väl tillägga att jag inte är helt nöjd med att Cellino ännu en gång verkar vilja byta tränare. Men jag fasthåller att det skulle förvåna mig om Lopez försvinner. Jag tror att det är Pulga mot Festa som gäller.

Lopez behöver ju en chaufför eftersom han ännu inte har körkort.

PS
Och inte bara Roma, utan även Inter, Genoa och Milan, (åtminstone under första halvan av säsongen) osv. Av goda skäl, men samtidigt så har ägarna plöjt ner stora summor.
Senast redigerad av Brille68 2013-05-30 kl. 17:41. Anledning: la till PS som förklaring
2013-05-30, 18:33
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Is Arenas är byggd...

I Bundesliga-tråden brukar man påpeka de fina publiksiffrorna och de sköna slantar det innebär. Testa att först bygga en arena och dessutom i princip ha två säsonger utan publikintäkter. Hur många klubbar hade fixat det?

Och trots det ha en jävla moral i laget. Ingen jävla slump att Conti blev utnämnd till Leader in Campo av Serie A:s tränare. Förre kaptenen Lopez är tränare och förra veckan så anställdes även Suazo, som var kapten före Lopez.

Ruin hotar och nu är Cagliaris fortsatta spel i Serie A också hotat, eftersom det kräver en arena. Trots allt detta finns det inom klubben mindre kritik mot Cellino än någonsin tidigare.

Jag började så......

Enligt mig, årets skandal inom klubbfotbollen, inte bara den italienska. Det sätt som lokala politiker behandlat Cagliari Calcio är mer än fördjävligt. (Tack för alla dina, förvånande opartiska, inlägg i frågan.) Dessutom var Stadio Sant’Élia en riktigt skitarena som minst sagt var i behov av åtgärder/utbyte.

Självklart är det en förutsättning, inte bara i BL, att folk ska kunna gå på lagets matcher. Om man gillar det man ser eller upplever så kommer man tillbaka eller vill ”sponsa” laget och på så sätt skaffar sig en klubb allt större inkomster, utan någon shejk. Publik och kommersiella intäkter ger inkomsterna på lång sikt, på kort kan det ibland vara bra med en investerare som gillar fotboll.

När man så konsekvent motarbetats i detta, för årets Cagliari är ett bra och ofta sevärt lag, blir det även för en utomstående absurt. För tanken att bygga en egen arena är lika sund i Turin, Udinese, Gelsenkirchen, Islington eller på Sardinien.

Att så spelartruppen snarast verkar oberörda av detta omgivande kaos och bara trummar på är imponerade. Ord som ”grinta” eller ”jävla moral” känns lite mesiga i jämförelse. 99 av 100 lag/grupper hade vikit ner sig i motsvarande situation.

Är man fotbollsälskare och inte står bakom er nu, är man en djävul. Sen att Cellino är den han är har faktiskt inte så stor betydelse.
2013-05-30, 18:37
Medlem
Citat:

I Lega Pro Prima Divisione koncentrerar jag mig på Lecce och Perugia, eftersom det är lagen som jag vill ha upp. Lecce spelade 1-1 i första semifinalen mot Virtus Entella medan Perugia förlorade med 2-1 mot Pisa. Båda avslutar med hemmamatcher.

Ingen som reagerar på att det name-droppas helt okända lag? Eller ni har alla koll på Virtus Entella? Har fan aldrig hört talas om varken laget eller staden de kommer ifrån, Chiavari. Har visserligen varit en del i Ligurien men den stan har undgått mig.

Virtus Entellas arena tar tydligen 2500 pers. Alltså, jag har nämnt det här ofta. Att italiensk fotboll befinner sig i kris. Det här med resultat i CL kan kvitta. Vad som är mest alarmerande är ju att stora proffsklubbar går åt helvete. Om man bedriver en verksamhet som proffsklubb med mycket supportrar i ett av världens största fotbollsländer så undrar man ju hur det är möjligt att släppa såna här småklubbar förbi sig i seriesystemet. Jag har kollat fotboll i både Pisa & Perugia, och jag har såklart sett Lecce på TV. Det är ju lag som spelar på stora arenor. Storklubbar i sin region. I Sverige hade dessa räknats till de större lagen. Deras tifosi måste ju undra; "-Varför lirar vi mot ett sånt här lag?".

Tydligen har Virtus Entella varit i Serie C på 30-& 60-talet. Vet inte riktigt hur seriesystemet såg ut då. Under tiden då Serie C varit uppdelad i två nivåer, C1 & C2, senare Prima & Seconda, så har man aldrig legat i den högre. Man har knappt varit i den lägre heller för den delen. Nu är man plötsligt på väg att marschera rakt igenom. Något har gått snett hos de etablerade klubbarna då.

En spelare som Zach på FB snackat om, Ighli Vannuchi, finns tydligen hos Virtus Entella numera. Säkerligen playmaker. Säkerligen nyckelspelare. 36 år numera men lyckas han ta det här ängagänget till Serie B så har han verkligen rundat av karriären snyggt.

Jag vill inte framstå som en pajas som sitter & håller på dom bra lagen mot dom okända lagen. Bara konstaterar att det är åt helvete med klubbarna som torskar mot korplag. Allt handlar naturligtvis om hur man vansköter klubben & går i backen.

Lite lustigt klubbmärke har dom. En liten svart djävul!!

http://www.leccesport24.it/wp-content/uploads/2013/02/Virtus-Entella-Lecce1-510x318.jpg

Behöver jag nämna vad dom kallas? Diavoli neri. Svarta djävlarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in