2013-05-29, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tror att många från Boden har svårt att se att någon från denna lilla stad och som dessutom är ursvensk skulle kunna begå ett sådant vidrigt brott som nu är begånget.

Bodensarna vill hellre se att det är någon galen 08 (sådana finns det gott om) som är utsläppt från rättspsyk alldeles för tidigt. Alternativt någon asylkille från förläggningen. Men inte någon J*hansson från Boden.

Är inte själv från Boden (Piteå), men tror att det finns ett flertal som sitter på intressanta iaktagelser och misstankar åt olika håll. Många inväntar KJ;s skuld/icke skuld och om han släpps borde det ta fart på spekulationerna.

Det kan oxå vara så att folk är rädda för berätta saker om intressanta personer i denna tråd, rädda att bli outade på något sätt och sedan hämnad.

AB tex. , det kom flera trådvittnen i början som berättade om doping och att han var otäck, även info om att han var inåtbunden. Vi har sedan sett hans gangsta text på FB där han var beredd att döda om någon gjorde nåt mot någon i hans familj. BO hade antagligen gjort något mot hans familj då styvmamman AN verkar ha hatat BO av någon anledning.

Skulle vara intressant om någon med mer kännedom om den mannen kan berätta vad de anser om hans mentala status och om de tror att han kan vara kapabel till ett sådant dåd. Ni kunde även komma med info om han hade alibi den aktuella lördagen och vad det bestod av.

Någon som vet vem BO tidigare hade gjort polisanmälningar mot? Hört rykten om någon HA medlem men endast som ett brus.
Senast redigerad av Priotaire 2013-05-29 kl. 20:53.
Citera
2013-05-29, 20:48
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Undrar verkligen var detta ska sluta, fortfarande saknas alltså händerna? Och på måndag skulle KJ släppas såvida inte något nytt graverande inträffar innan dess?

Självklart kan han vara oskyldig men samtidigt, det känns inte så heller.
Om han inte omhäktas betyder inte att han inte senare kommer att åtalas och fällas till ansvar. Det är tuffa tidsfrister polisen jobbar mot nu. Ytterligare teknisk bevisning kan komma att hittas samt kan även ytterligare provsvar komma efter måndag. Då kan han häktas igen.

Det viktigaste med denna häktning är att i vart fall under en period förhindra påverkan av utredningen och under denna tid hinna samla in och undersöka så mycket som möjligt samt höra intressanta personer. Då förhindrar man i stor utsträckning att KJ påverkar vittnen, undanröjer bevis mm. Sen om han släpps lär han övervakas, så hans manöverutrymme är synnerligen begränsat.

Min enda farhåga är väl om han faktiskt är fel man. Då har den rätte GM haft större möjligheter att härja runt.
Citera
2013-05-29, 20:49
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Men tänk OM han är oskyldig. Han är lagomt uthängd här redan nu. Kul liv efter det, han kan väl knappt bo kvar om så är fallet.

Ah, det är väl ingen som känner igen KJ, han bär ju oftast gasmask eller någon annan maskering!
Citera
2013-05-29, 20:50
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Nej.

Är du säker på det? att anmälningar om hot eller kränkning inte är allmäna handligar?
Citera
2013-05-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ispik
Vet du eller gissar du?

Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Jag tror inte alls det är omöjligt att det är en annan GM man ska leta efter, men tror du verkligen det är AN? Varför skulle man mörda någon och sedan sätta sig klockan 4 på morgonen (antagligen efter man har styckat personen) och skriva "Kanske INTE i livet!!". Är det inte väldigt idiotiskt? Om det är hon hade hon lika gärna kunnat skriva "Jag mördade henne och styckade henne så hon är inte längre i livet!!". Varför skulle någon vilja avslöja sig själv så mycket? Jag tror dessutom inte (hoppas iallafall inte det) att polisen är så kassa att de inte har gått igenom ANs alibi extremt noga och verkligen varit säkra på att hon inte är inblandat, innan de låtit henne passera som möjlig GM.

När spriten rinner in rinner vettet ut!
Citera
2013-05-29, 20:51
Medlem
Fettsugnings avatar
Tack för ett konstruktivt och vettigt inlägg. Ett ljus i mörkret.

Vi ska också ha i minne att vi inte har en aning om vilken bevisning polisen sitter på i dagsläget. De släpper ju inte avgörande uppgifter till media i detta läge.
Citera
2013-05-29, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, det är kanske polare som driver med varandra. Uppenbart går djungeltelegrafen varm i Boden. Hoppas att de som för fram misstänkta är seriösa, det är trots allt ett allvarligt brott som diskuteras.

Jag är allvarligt helt seriös om det jag skrivit, han har totalt spårat ur på sista tiden, säljer droger, åker dit för drograttfylla samma kväll/natt som VB försvinner.
Varför skulle jag hitta på?
Jag har inte sagt att det är han, men kan mycket väl vara han.
Vet ej om han ens har plåtfirman sin kvar, eller om han supit/knarkat bort den också.
Citera
2013-05-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitnodig
Vad jag hört av vänner och nära som känner KJ är han och var mkt speciell, en person dom kan tänka sig gjort det. Är tydligen sjuk i huvvet rättare sagt.

Tvivlar jag inte på..

Själv,känner jag en polare som råkade va lite polare med en mördare.. ja,ni kanske kommer ihåg morden på det äldre paret i hovs hallar".
Senast redigerad av mrbukkake 2013-05-29 kl. 21:16.
Citera
2013-05-29, 20:55
Medlem
Rolhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag har utgått från KJ som GM och försökt göra någon slags tidsanalys utifrån ett scenario som jag finner troligt.

4 maj
ca 21 tiden
Grannar vittnar om skrik i KJs bostadshus och VBs mobil stängs av. Vilket även bör vara tiden för mordet. Kniv eller strypning är de mest troliga dödsorsakerna. Ingen dödsorsak bekräftad i nuläget dock.

Efter mordet har KJ troligtvis varit i upplösningstillstånd, och efter det att han någorlunda lugnat ner sig så har han bestämt sig för att för det första inte ringa polisen. Sedan har han kommit fram till att enda alternativet är att stycka kroppen för att få ut den ur lägenheten. Praktiskt förberedelser har också gjorts under den här tiden. Jag uppskattar att det lär har tagit iaf 2-3 timmar innan han har börjat stycka kroppen.

ca 23-24 tiden
Styckningen börjar. Eventuella pauser och byten av verktyg är troliga. En styckning tar ganska lång tid att utföra och är jobbigt. Enligt media så är det huvudet, händerna samt underbenen som har avskiljts från kroppen. Efter att KJ är färdig så har han paketerat kroppsdelarna för vidare transport och troligtvis städat undan det allra värsta. Detta bör väl kanske ta någonstans mellan 3-5 timmar att göra. Jag tror inte att han har varit iväg någon annanstans under den här tiden och hämtat diverse hjälpmedel, utan allt han använt har funnits i lägenheten.

Styckmordet på Lars Mikaelsson i Umeå 14 januari 2006
Martin LundgrenHan berättar att det var jobbigt och att han fick hålla på länge. Han fick byta knivar för att komma igenom benet.
Källa: http://www.svenskamord.se/index.php?topic=256.0

5 maj
03-04tiden
Då är det troligast att han börjat transporten av kroppsdelarna. Jag uppskattar att det bör ha varit som mörkast under 2-3 tiden på natten. Nu har han alltså bråttom att göra sig av med kroppsdelarna därför väljer att område som han är välbekant med. Fyndplatsen ligger ca 5 km bort från hans bostad och restiden dit bör väl ta ca 15-20 minuter. Känner inte dock till alla bilvägar som går dit bort. Han bör iaf ha hållit hastighetsbegränsningarna för att inte riskera att polisen stoppar honom o.s.v.

Fyndplatsen(den första) ligger nära vägen och desto mer klockan närmar sig morgonen desto större är risken att han ertappas, därför bör han inte ha varit på fyndplatsen någon längre tid. Max 15-30 minuter. Jag tror att han har gömt händerna först eftersom de var så viktiga att avlägsna, möjligtvis grävt ner dem eftersom att de inte hittats än. Detta bör ha tagit längst tid. Sedan har han gömt överkroppen och huvudet, dessa var relativt gömda och inte lika lätta att hitta som benen. Nu har han benen kvar och dessutom varit ett tag på platsen, det är bråttom och han kastar in benen i ödehuset på tillbakavägen till bilen. Händerna bör alltså finnas i området men är mer välgömda än de andra kroppsdelarna.

Det är vanligt att gärningsmän sprider ut kroppsdelarna efter en styckning så där avviker han inte från mönstret(http://www.svenskamord.se).

4 tiden och framåt
Nu måste han göra sig av med all annan bevisning. Stugan ligger nära och den ligger nära vatten. Kanske har han åkt dit och bränt alla kläder samt annat brännbart. Att någon eldar i en kamin i en stuga i början av maj på morgonen skulle iaf inte väcka misstanke. Knivar, verktyg och mobil skulle kunna kastas i sjön, men frågan är om han vågar det, kanske med tanke på att han fortfarande har tidspress då han måste hem och städa lägenheten mer noggrant. Men innan han ska hem så måste han inhandla klorin, detta ger honom också en möjlighet att göra sig av med ytterligare bevis efter vägen till affären. Har han inte haft med sig kontanter så måste hans kort använts, antingen i affären eller i någon bankomat och detta kan polisen se. Nu bör det iaf vara sen morgon eller tidig förmiddag när han anländer tillbaks till lägenheten för att storstäda den.

Polisen kan se hans mobil, kontokortsanvändning och datortrafik under tiden från lördag kväll och framåt. Eventuella alibin som han haft är tydligen avfärdade, men har han varit hemma själv så bör han varit inne på sin dator och det hade lämnat spår efter sig, inloggningar på fejjan o.s.v. Uppenbarligen så finner polisen det troligt att han har haft tid till att göra allt detta. KJ har alltså många timmars frånvaro att förklara. Polisen kan uppenbarligen inte finna att han har något alibi alls för tiden 4-5 maj, varken mänskliga eller elektroniska.

Bra tänkt. Klorin och städmedel kan ha funnits i sommarstugan så han slapp handla
Citera
2013-05-29, 20:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Men en person i Boden som länge haft en väldig fascination för styckmord kan väl inte vara alldeles ointressant? Det är nog inte en vanlig böjelse ens inom hårdrockskretsar..

Taggar som kan vara värda att söka på är death, murder, serial killer, lucifer mm Styckning är ett ständigt återkommande tema..
Efter webbadressen till sidan lägg till /tagged/det du vill söka på..

Jag förstår uppriktigt sagt inte varför folk negligerar detta, snacka om ologiskt tänkande. Nu är det statistik och sannolikhet som förhärskar. I ena änden tuggas det om att det är korkat att spekulera om sådant man inte vet något om, men när någon slänger fram en anonym person som besökt fyndplatsen och som bevisligen har ett stort intresse för dels döden och i synnerhet styckmord, då är det ointressant?

I can not begin to describe the magical atmosphere there or the emotions and sensations I felt standing on that desolate and exalted spot staring into the darkness of the window.

Karatetränare, gubbar med eld i håret, thailändsk maffia, random, etc., men en utpräglad satanist med intresse för styckmord är inte intressant, haha , jag tror jag går av på mitten av skratt, visst är det roligt om man ser på det lite från ovan.
Citera
2013-05-29, 20:59
Medlem
Hoppas efterlyst har lite mer om fallet än sist, då de i princip bara intervjuade ledaren i MPS, och snackade en massa skit.
Citera
2013-05-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Hoppas efterlyst har lite mer om fallet än sist, då de i princip bara intervjuade ledaren i MPS, och snackade en massa skit.
Ja en kompis talar ut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in