2013-05-29, 00:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Bra att leta vidare!
Men det är nog inte heller rätt, såhär ser garagen ut, från din senaste karta ovan - på Google Street View. Dom har garageportar, till skillnad från Aftonbladetbilden på en carportlänga.

Märkligt, iof är googlebilden från 2009, målat om garagen, bytt utelampor?
Citera
2013-05-29, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En till fågel kom på visit, lyckligtvis utan att lämna något visitkort. Luckan till ödehuset var stängd måndagen eller tisdagen efter försvinnandet. Polisen är informerad.
Intressant tips! Missing peoples engagemang är ganska nytt fenomen i Boden och ingen GM hade kunnat föreställa sig så mycket uppbåd. GM blir orolig av alla skallgångar och flyttar om kroppsbevisen några dagar efteråt. Vilket gör det svårare för polisen att hitta bevis. Först mordplatsen, sedan första dumpningsplatsen (okänd) och sedan andra dumpningsplatsen som blev fyndplatsen. Förmodligen var den också temporär och GMs nästa steg var att flytta bevisen ytterligare.
Och det blir nog svårt bestämma hur gammal fyndplatsen är. Men med sådana här tips kan ju bilden klarna (åtminstone varför GM sitter skäligen misstänkt istället för sannolikt misstänkt.)
Senast redigerad av ny elof 2013-05-29 kl. 01:11.
Citera
2013-05-29, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Stenkoll, imponerad!

Till slut hittade jag också skärmdumpen jag sett men trodde jag drömt om:
http://i.imgur.com/jB8mZgg.png

Och så är det ju klart märkligt att hela den här gruppens sida plötsligt försvann.

Självklart pratar han inte med sig själv (som nån i tråden nämnde) även om det ser ut som det. Nån har svarat och senare raderat sina inlägg. Frågan är bara vad anledningen till att hans facebookkonto var borta (sista kommentaren va liksom "aha") samt varför kommentarerna är raderade?

Hittades VB med eller utan kläder? Var hon naken så kanske kläderna bränts och händerna/armarna fick ligga i samma brasa pga försvårande av DNA matchning från mördaren.
Citera
Medlem
engultomats avatar
Någon postade följande artikel:
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7681462

Först och främst - jag lider med hennes mamma. Orden "Jag dog samtidigt som min dotter" skär i hjärtat. Jag hoppas att GM får det straff han förtjänar! Han har förstört mer än en persons liv. (Skriver han eftersom jag känner mig ganska säker på att GM är man/kille).

För det andra finns det en del saker som bekräftas:
- Hon delade ut reklam på dagen.
- Hon kom hem efter hon hade delat ut reklam (skrev hon inlägget om motion innan hon gick ut eller efter hon hade varit ute och delat ut reklam?)
- Hon hade prov på måndagen (så då är det är inte helt omöjligt att hon faktiskt pluggade hos KJ)
- Hennes mobil var avstängd vid 21-22

Hennes mamma beskriver också VB som "för snäll", "såg bara godheten i världen" osv. Flera i tråden har sagt liknande saker om VB, så vi kan anta hon var väldigt godtrogen.
Citera
Medlem
Det jag undrar nu.. om det möjligt att fälla en gärningsman utan och hitta mordvapnet, brottsplatsen och binda personen till brottsplatsen ??

Och jag börjar tvivla på man hittar brottsplatsen på en sån stor yta med massa skog dock kan ev. den svarta jackan man hittade nyligen av en slump av nån mopedist vid nån vägkant ge en viktig ledtråd.
Citera
2013-05-29, 01:00
Medlem
Såg TV4s inslag där kriminologen uttalade sig om att det kan vara så att man har riktat in sig på fel gäringsman.

Jag har en teori: Det har frammkommit att KJ har en eventuell aspbergerdiagnos, godeman, inte fullföljt skolan, gått nån yrkeshögskola m.m. Dvs: Kanske inte världens smartaste man.

Dom personer som jag har träffat som har Aspberger/eller liknande diagnos. Har saknat detaljförmåga för att organisering av ex. ordning, reda, tänka på ALLA detaljer.

Om K.J är gäringsmannen, njae...tror det är högst osannolikt att han skall ha kunnat anordna detta på ett sånt smart sätt så till och med polisen är vilseledd.

Tror vi söker en smart, beräknande man, som har sinne för detaljer, som har lyckats sopa bort alla spår, INGA tydliga spår...finns!
Som GW sa - Vi har tagit mannen inom 48 timmar MAX.

Har vi det???
Nope!
Åklagarna, klättrar efter halmstrån!

Vad tror ni andra??

Plocka in AN! Omedelbums....Personen hon anmälde, tror jag har nått med detta att göra, eller inom den kretsen!
Citera
2013-05-29, 01:03
Medlem
Cinnabars avatar
Googlade på satanism och Boden. Hittade denna artikel, visserligen från Arvika, om killen som knivmördade en liten flicka. Han gick från religiös till satanist, klädd i lång svart skinnrock.

Har KJ haft samma utveckling? Observera att när han hämtade VB var han klädd just i en lång, svart skinnrock. Klädseln är viktig för KJ, den är antagligen hans starkaste signal utåt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10408213.ab
Citera
2013-05-29, 01:03
Medlem
-Hade dessutom varit intressant att få veta vilket område hon delade ut reklam i?
Citera
2013-05-29, 01:06
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Såg TV4s inslag där kriminologen uttalade sig om att det kan vara så att man har riktat in sig på fel gäringsman.

Jag har en teori: Det har frammkommit att KJ har en eventuell aspbergerdiagnos, godeman, inte fullföljt skolan, gått nån yrkeshögskola m.m. Dvs: Kanske inte världens smartaste man.

Dom personer som jag har träffat som har Aspberger/eller liknande diagnos. Har saknat detaljförmåga för att organisering av ex. ordning, reda, tänka på ALLA detaljer.

Om K.J är gäringsmannen, njae...tror det är högst osannolikt att han skall ha kunnat anordna detta på ett sånt smart sätt så till och med polisen är vilseledd.

Tror vi söker en smart, beräknande man, som har sinne för detaljer, som har lyckats sopa bort alla spår, INGA tydliga spår...finns!
Som GW sa - Vi har tagit mannen inom 48 timmar MAX.

Har vi det???
Nope!
Åklagarna, klättrar efter halmstrån!

Vad tror ni andra??

Plocka in AN! Omedelbums....Personen hon anmälde, tror jag har nått med detta att göra, eller inom den kretsen!

Jag tror inte alls det är omöjligt att det är en annan GM man ska leta efter, men tror du verkligen det är AN? Varför skulle man mörda någon och sedan sätta sig klockan 4 på morgonen (antagligen efter man har styckat personen) och skriva "Kanske INTE i livet!!". Är det inte väldigt idiotiskt? Om det är hon hade hon lika gärna kunnat skriva "Jag mördade henne och styckade henne så hon är inte längre i livet!!". Varför skulle någon vilja avslöja sig själv så mycket? Jag tror dessutom inte (hoppas iallafall inte det) att polisen är så kassa att de inte har gått igenom ANs alibi extremt noga och verkligen varit säkra på att hon inte är inblandat, innan de låtit henne passera som möjlig GM.
Citera
2013-05-29, 01:08
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Det jag undrar nu.. om det möjligt att fälla en gärningsman utan och hitta mordvapnet, brottsplatsen och binda personen till brottsplatsen ??

Och jag börjar tvivla på man hittar brottsplatsen på en sån stor yta med massa skog dock kan ev. den svarta jackan man hittade nyligen av en slump av nån mopedist vid nån vägkant ge en viktig ledtråd.
Brottsplatsen kan man nog klara sig utan om man kan binda MGM till mordet med annan teknisk bevisning. Nu kan jag minnas fel men jag undrar om inte det var fallet med Helenémordet? Någon annan kanske minns annorlunda, men där var i vart fall, bland annat, fingeravtryck från GM konstaterade på tejp och plastsäckar som kroppen återfanns i och han dömdes. Tror inte man lyckades konstatera vart hon dödades.
Citera
2013-05-29, 01:11
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Googlade på satanism och Boden. Hittade denna artikel, visserligen från Arvika, om killen som knivmördade en liten flicka. Han gick från religiös till satanist, klädd i lång svart skinnrock.

Dessa spekulationer börjar ju likna West Memphis three som med största sannolikhet blev oskyldigt dömda för ett brutalt mord på tre pojkar för många år sedan. Där snöade allmänheten och domstolen totalt in på satanistspåret
Citera
2013-05-29, 01:12
Medlem
engultomats avatar
Angående Bodengrabb. Jag skrev ett meddelande till honom, för kanske en vecka sen, där jag frågade om han kunde berätta exakt om vad KJ sagt till honom när de träffades på skallgången. Detta för att Bodengrabb blandade ihop massa saker, ändrade sig från att det var en gul påse till en rosa väska och vad vet jag. Dessutom var det först "TP" som pekades ut, tills man kom fram till att personen var KJ. Jag ville ha lite klarhet i vad som egentligen sades på skallgången, men fick inget svar. Och nu har han inte varit inloggad på ett tag. Dock kan han ju läsa tråden utan att logga in, eller så använder han ett annat nick.

Jag ska dock inte yttra mig mer, vill inte riskera en avstängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in