Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbackministern
Ett till exempel på en tråd som visar att bidragen är för höga... skrämmande.
Till TS du kan söka andra jobb samtidigt som du har din nuvarande anställning eller gör du redan det?
Jag förstår inte varför du vill lämna egentligen... du tjänar mkt mindre men du måste ändå klara dig bra? Eftersom du varit där i två år...
Det kan inte vara prestigen eftersom du har en anställning med stöd från AF....
1. Äger ingen bil
2. Snusar/röker inte
3. En semester skippade jag och var hemma, andra kostade 745:- (mopedresa, bensin + vandrarhem)
4. Köper inga nya prylar och min garderob börjar bli väldigt gammal
5. Sparande: Kanske kan skramla ihop 2-300 i månadsslutet om jag har tur.
6. Har gått ut på krogen 1 gång senaste 3 åren, dricker inte hemma heller
osv
Varför allt detta då? Jo för att jag har inga pengar till att göra något annat
Mina pengar går uteslutande till mat och hyra.
Varför jag stannat:
Jag har trott att min lön skulle skjusteras med hjälp av facket osv så jag har hållit mig fast och tänkt att det är bättre att jobba och ha chansen till att det löser sig än att vara arbetslös, dock så inser jag att det inte blir så nu.
I 3 månaders tid så har jag sökt alla jobb som jag har hittat på arbetsförmedlingen som passar mig och mina kunskaper (Sökt med kvalité och inte med kvantitet allt som jag har chans att få) Men inte en enda intervju än.
Dom få gångerna jag vart sjuk nån dag eller så och fått under existensminimum så har jag gått på knäna rejält för att få ekonomin att gå ihop, soc kan man ju inte söka för dom kollar tre månader bakåt och då är det iprincip +-0 så.. Och söka för någon hundralapp vill jag inte göra, vill inte vara ett "Arbetande socfall" typ. (Man ska fan inte behöva gå på soc när man arbetar PUNKT)
Ska man inte ha råd att leva när man jobbar? (Det är inte bidragen som är för höga, det är min lön som är för låg)