2013-05-29, 14:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag måste nog säga, att du inte verkar veta hur thailändare fungerar. Slår du en thailändare på käften, så har du fiender för hela livet. Hela släkten och vänskapskretsen kommer att förfölja dig, till den dagen du är död.

Visst ler dom och är otroligt vänliga, men de är nog den uppfattning de flesta Thailandsturister har. Tro mig när jag säger, att om du har rört dig djupare i den Thailändska kulturen, så är de fruktansvärt svartsjuka, avundsjuka, långsinta och ibland rätt av galna!

Folk dom har turistat i Thailand, blir fortfarande lika förvånade, när jag talar om att de flesta i de södra delarna är muslimer. Tro mig, jag har bott där och du vill inte bli ovän med en thai.

Sen kan jag inte svara på hur de är här i Sverige, de thaivänner jag har här är otroligt trevliga. Men då är de heller inte på hemmaplan...

Thailand har knapp 4% muslimer, Sverige har drygt 6% muslimer.

Varför blir man förvånad, med tanke på att södra Thailand gränsar till ett land där näst intill alla är muslimer.
Citera
2013-05-29, 14:19
Medlem
mounzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Visar kartan alla master? Tycker att det är märkligt att det inte finns någon mast alls norr om sjöarna i Boden..

Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Enligt Telias karta över Mobil telefoni finns det flera master norr om Boden.

http://www.telia.se/privat/mobilt/mer-om-mobiltelefoni/tackning-hastighet/tackning-mobil-telefoni/tackning-mobil-telefoni_new.page

Edit: Rotlundavägen 56 och Altervattnet är två av telias mobilmaster norr om Boden. Sedan kommer Gunnarsbyn osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pi3rr3s
Nej, tror den inte visar alla master, det krävs att folk i dess närhet har en app installerad i sin mobil. de master som roamar syns då sen på kartan

Ja, om man har befunnit sig i närheten med deras android-app laddas det upp data om hur stark signalen var och vilken mast man var uppkopplad mot. Detta gör att enbart platser där dess android-användare befunnit sig på är täckta. Detta ser man tydligt om man jämför deras täckningskartor med de officiella, t ex på http://maps.mobileworldlive.com/.
Citera
2013-05-29, 14:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Leif GW Persson tror att det kan bero på att det finns något på händerna som pekar mot gärningsmannen.

Kan gärningsmannen ha tagit bort händerna för att det finns DNA från honom under naglarna?

– Inte specifikt på händerna. Om man gör en sådan här åtgärd som att stycka kroppen så finns det stor risk för att man kontaminerar kroppen med sitt eget DNA. Det är en större risk för det än att gärningsmannen teoretiskt blivit riven och att han undanförskaffar händerna av den orsaken. Det känns långsökt, säger J*han B*rge.

Han förklarar att det behövs så små misstag av en gärningsman för att han ska spilla DNA från sig själv i samband med en styckning.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7681098

Om hon rev någon så skulle man nog konstatera det vid kroppsundersökning. Jag tror inte händerna i sig har relevans i den bemärkelsen, men däremot kan gärningsmannen inbillat sig att det kan ha varit något som man måste gömma bättre. Sen säger samma rättsläkare som uttalar sig i tidningen om att dom bör ligga i samma område som de andra fynden.

Jackan som man funnit 200 meter från ödehuset är en Dolce Gabana.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-29 kl. 14:24.
Citera
2013-05-29, 14:23
Medlem
nu har inte jag hängt med helt o fullt i exakt vartenda inlägg så ni får ursäkta om jag drar upp något som redan varit uppe..
men är det någon som har tänkt på hur allt hänger ihop med vår käre akrobat?
han la upp bilderna från BP, det gick ett tag o ett ljus gick upp för någon som tyckte sig se en "text", alla fick helspinn o såg det ena efter andra skrivet i blod, akrobaten är fortsatt aktiv på tråden tills han igår (I SAMBAND med att AFTONBLADET som första media visar bilder inifrån ödeshuset) skanderar att "HAN ÄR KÖRD" o undrar om vi läst aftonbladet, varpå alla givetvis undrar vad fan han snackar om... men det visar sig att det är slutpratat för akrobaten nu för att han är "inblandad" o vidare säger att han faktiskt inte KAN säga något för att han ogärna vill sitta på kåken, mao så är han på något sätt ett vittne o därför inte får snacka..
någon som lagt ihop pusslet? akrobaten = BP-bilder - Aftonbladet= BP-bilder o POFF så är det munkavle för akrobaten.

Hängde någon med?
Citera
2013-05-29, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
nu har inte jag hängt med helt o fullt i exakt vartenda inlägg så ni får ursäkta om jag drar upp något som redan varit uppe..
han la upp bilderna från BP, det gick ett tag o ett ljus gick upp för någon som tyckte sig se en "text", alla fick helspinn o såg det ena efter andra skrivet i blod, akrobaten är fortsatt aktiv på tråden tills han igår (I SAMBAND med att AFTONBLADET som första media visar bilder inifrån ödeshuset) skanderar att "HAN ÄR KÖRD" o undrar om vi läst aftonbladet, varpå alla givetvis undrar vad fan han snackar om... men det visar sig att det är slutpratat för akrobaten nu för att han är "inblandad" o vidare säger att han faktiskt inte KAN säga något för att han ogärna vill sitta på kåken, mao så är han på något sätt ett vittne o därför inte får snacka..
någon som lagt ihop pusslet? akrobaten = BP-bilder - Aftonbladet= BP-bilder o POFF så är det munkavle för akrobaten.

Hängde någon med?
Nej
Citera
2013-05-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills

Hängde någon med?

Det är inte så konstigt att man drar sig undan ett tag; kan tyda på att akrobaten är en klok människa. Ju mer aktiv ju mer frestande är det nog att avslöja detaljer.
Citera
2013-05-29, 14:28
Medlem
Blobenheimers avatar
Jag tror GM satt i Dokkas och som en blixt från klarhimmel fick ett infall att åka till Boden o styckmörda någon, han kom antagligen fram vid 21-tiden och erbjöd VB lift och hon hoppade in.

därefter åkte han till en plats han tyckte verkade öde och skred till verket, senare tog han en tur i området och "gömde" delar här och var.

Händerna och kläder tog han med sig tilbaka till Dokkas som trofeér.

Har det gått till så? Nej troligen inte men med alla vilda spekulationer här så är detta lika trovärdigt.

Attans viktigt att reda ut vad denne man hade för relation med det satans garaget oxå.
Citera
2013-05-29, 14:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Internetrykten kan påverka vittnen

BODEN. Nätet översköljs av rykten om styckmordet i Boden. På gott och ont, enligt polisens IT-expert Anders Ahlqv*st. För utredarna gäller det att urskilja vilka uppgifter som har betydelse.

Blir utpekade

En baksida med utvecklingen, menar Ahlqv*st, är att enskilda personer oreflekterat pekas ut som gärningsmän.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6851722

Det betyder att i kommande rättegång kanske de sk vittnena inte håller då det är vad man hört och läst.
Det gäller ju media också så som alla ankor och hörsägen dom rapporterar om i detta fallet.
Beklagligt måste man tycka att det ska vara så svårt att inte ta felaktiga utpekande och förstora upp rykten till det absurda.
Citera
2013-05-29, 14:33
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag måste nog säga, att du inte verkar veta hur thailändare fungerar. Slår du en thailändare på käften, så har du fiender för hela livet. Hela släkten och vänskapskretsen kommer att förfölja dig, till den dagen du är död.

Visst ler dom och är otroligt vänliga, men de är nog den uppfattning de flesta Thailandsturister har. Tro mig när jag säger, att om du har rört dig djupare i den Thailändska kulturen, så är de fruktansvärt svartsjuka, avundsjuka, långsinta och ibland rätt av galna!

Folk dom har turistat i Thailand, blir fortfarande lika förvånade, när jag talar om att de flesta i de södra delarna är muslimer. Tro mig, jag har bott där och du vill inte bli ovän med en thai.

Sen kan jag inte svara på hur de är här i Sverige, de thaivänner jag har här är otroligt trevliga. Men då är de heller inte på hemmaplan...

Jag håller med.

Jag kan lägga till att här i Sverige bråkar de mellan varandra en hel del.
Citera
2013-05-29, 14:33
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Knappast, han och 10 man till kommer troligtvis slå ihjäl dig.

Verkligen....blodtörstigare och mer snarstucket folk om dom anser sig kränkta har jag svårt att föreställa mig.

Leendet är bara en fasad, vilket många turister har svårt att fatta.

Känner många Thai här i Sthlm och det är ingen HEJD på vendettorna mellan vissa grupperingar och det övergår inte sällan i rena handgripligheter, speciellt när dom fått i sig lite alkohol.

Jag skulle ALDRIG vända ryggen åt en Thai om jag misstänkte att han/hon kände sig kränkt eller förolämpad av mig.
Citera
2013-05-29, 14:35
Medlem
Money, jag håller med dig. Fattar inte heller nåt av det där inlägget. :-)

Lite funderingar. De försvunna händerna kanske kastades i närheten av platsen där de andra kroppsdelarna upphittades, eller också fördes de bort från platsen för att försäkra att de inte hittades av bevistekniska skäl. Då kan de ha hamnat i en plastpåse och hamnat i en vanlig soptunna och ligger nu på en soptipp som hör till Boden. I så fall hittades de väl aldrig.
Om hon var bunden är det ju en ledtråd. Offret kan ha varit bunden vid händerna och upphängd under en tid. I så fall upphängd vid repet i händerna. Då bör polisen kanske kika uppåt istället för neråt efter spår. Det kan vara mordplatsen. Inte alls säkert att hon mördades i en bostad. Hon kan ha slagits medvetslös och förts bort till exempelvis någon av de där betongbrunkrarna i området. Och sedan bragts om livet i den där bunkern och sedan har styckningen även skett där.
Citera
2013-05-29, 14:36
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Internetrykten kan påverka vittnen

BODEN. Nätet översköljs av rykten om styckmordet i Boden. På gott och ont, enligt polisens IT-expert Anders Ahlqv*st. För utredarna gäller det att urskilja vilka uppgifter som har betydelse.

Blir utpekade

En baksida med utvecklingen, menar Ahlqv*st, är att enskilda personer oreflekterat pekas ut som gärningsmän.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6851722

Det betyder att i kommande rättegång kanske de sk vittnena inte håller då det är vad man hört och läst.
Det gäller ju media också så som alla ankor och hörsägen dom rapporterar om i detta fallet.
Beklagligt måste man tycka att det ska vara så svårt att inte ta felaktiga utpekande och förstora upp rykten till det absurda.

Ja, och jag blir lite smått trött på att man lägger skulden på "nätet" direkt när media gått ut med påståelser om ritualmord och det ena med det andra. Blir mycket förvånad över att man nämner vittnen, vilka vittnen?

Vi får släppa den där hunden och alla spekulationer kring ritualmord nu.

Att vi på flashback kartlägger människor är en annan femma, hur ska det kunna påverka eventuella vittnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in