2013-05-29, 13:07
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, på Aftonbladets bild är stolparna mellan varje garageöppning grå nedtill. Det är de inte på din gatuvy.

Enda gråa jag ser på stolparna är pga bildtexten, rätta mig om jag har fel
Citera
2013-05-29, 13:09
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren

Vad bra! Det var det som några av oss härinne trodde. Garnisonsgatan strax innan rondellen, verkar som om gatuadressen är Garnisonsgatan 59 (men själva garaget ser alltså ut att ligga på den lilla Apelgatan).

Intressant att se om dessa fynd har något att göra med fallet. Verkar vara ganska lätt att ta sig dit, från olika håll.

Så då är det dessa garage som Aftonbladet har foto på.

http://www.svenskagator.se/Boden/Garnisonsgatan/

Edit: gubben ska flyttas mot rondellen och ställas mellan siffrorna 97 och 356 samt riktas mot Apelvägen så framträder garagen. Klarast med gubben på siffrorna 356.
Senast redigerad av MossTrums 2013-05-29 kl. 13:13.
Citera
2013-05-29, 13:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Får jag fråga Ers Självrättfärdighet vad i den här tråden som isåfall bidrar till lösningen av mordet? Jag kan inte se att du någonsin har protesterat emot hörsägen, skvaller och viskande fåglar när det gäller att karakterisera den möjligen helt oskyldige KJ, eller de, vad vi vet idag, helt omisstänkta MB och AN. Har du?

Åtminstone AN har väl gtjort sig själv tillräckligt misstänkt för att åtmibnstone undersökas här på FB.

Hon är född i Stockholm av föräldrar från Överluleå. Då kan man ju undra varför hon flyttar från fjollträsk till lapphelvetet. Bara det tyder ju på någon form av sinnessvaghet.

Kom hon i dåligt sällskap i Sthlm med:
Knarkare?
Alkoholister?
Kriminella?
Sinnessjuka?

VBs kontakt med MB är väl mer eller mindre konstaterad. Vad döljer sig där?
Citera
2013-05-29, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicken3
Efter research så kan jag meddela att det aktuella garagetaket är bakom sista punkthuset på garnisionsgatan, närmast rondellen!

Angående färgen på stolparna så är de nog redigerade för att på stolparna står nämligen regnummer till bilar som använder platserna... Det vill man inte visa i pressen. Att det är rätt garage är det ingen tvivel om, var nyss förbi där men rätt tokigt/desperat att kasta upp grunkor där när typ 50 lägenheter har första parkett...
Citera
2013-05-29, 13:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Vittnen som såg henne vid 21.00 var med vid början av försvinnandet har nu avfärdats, varför vet jag inte

Det spelar ingen roll, i Lagros värld så finns inga avfärdade vittnen, i Lagros värld är alla förutom den mest sannolika misstänkta och i Lagros värld spelar inte förnuft, logik och bevis någon roll.
Citera
2013-05-29, 13:13
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Åtminstone AN har väl gtjort sig själv tillräckligt misstänkt för att åtmibnstone undersökas här på FB.

Hon är född i Stockholm av föräldrar från Överluleå. Då kan man ju undra varför hon flyttar från fjollträsk till lapphelvetet. Bara det tyder ju på någon form av sinnessvaghet.

Kom hon i dåligt sällskap i Sthlm med:
Knarkare?
Alkoholister?
Kriminella?
Sinnessjuka?

VBs kontakt med MB är väl mer eller mindre konstaterad. Vad döljer sig där?

Ja, man kan ju inte utesluta att AN talat vitt och brett om sitt hat mot VB. Någon kanske nappar på det, och tänker sig att den gör en god gärning så att familjen slipper "kackerlackan" (ANs beskrivning av VB).

När flyttade AN till Boden/Norrland?
Citera
2013-05-29, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Javisst. Men hur hjälper det senare oss komma framåt med fallet? Du uppfattar uppenbarligen det på något vis som jag kritiserar henne när jag konstaterade att hon att döma av ganska många observationer socialt inte fungerade som de flesta andra. Varför då?

Du verkar inte veta hur thailändare är eller fungerar? De är sådana överlag. Snälla och tror gott om andra . Det är deras kultur. Slår du en thailändare på käften så kommer han le mot dig och undra varför du gjorde så.
Citera
2013-05-29, 13:14
Medlem
henkesss avatar
Tycker ni borde koncentrera er på varför KJ var med i söket
efter VB. Var det för att sopa igen spår efter sig i skogen någonstans.
Eller för att verka oskyldig. Man har ju hört att GM ofta återvänder till
BP. Men att hjälpa till som KJ gjorde verkar konstigt. Och att han dessutom betedde sig
skyldig som vissa tyckte. Varför inte spela teater och låtsas vara ledsen.
Hoppas någon hade koll på vad KJ gjorde där ute i skogen i söket egentligen.
Sedan slänga in kroppsdelar med luckan öppen så folk lägger märke till det.
Vem det än är så luktar det amatör lång väg.
Citera
2013-05-29, 13:16
Medlem
En annan liten detalj är att på väg 87 mot Luleå, strax innan signalkorsningen som ligger väldigt nära VB´s lägenhet finns en vägskylt över 97:an. Där mitt ovanför vägen i skyltställningarna hänger nu två par skor, vet inte om de har hängt där länge men nu ser man allt som inte hör hemma på ett annat vis.... Har ett minne av att ett par har hängt där länge men någon som vet?
Citera
2013-05-29, 13:17
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pi3rr3s
lade upp en bild där man kan se masterna

http://imgur.com/bAKYQy0
Visar kartan alla master? Tycker att det är märkligt att det inte finns någon mast alls norr om sjöarna i Boden..
Citera
2013-05-29, 13:22
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
En annan liten detalj är att på väg 87 mot Luleå, strax innan signalkorsningen som ligger väldigt nära VB´s lägenhet finns en vägskylt över 97:an. Där mitt ovanför vägen i skyltställningarna hänger nu två par skor, vet inte om de har hängt där länge men nu ser man allt som inte hör hemma på ett annat vis.... Har ett minne av att ett par har hängt där länge men någon som vet?

Det är typiskt runt om i landet att skor o cyklar hängs upp när ungdomen tar studenten, den tiden som nu är nära skolavslutningar.
Citera
2013-05-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
garaget vid garnisionsgatan 59 har självbärande tak, dvs hög korrigering. det är MKT stadigt för tryck.
att det sen är det garaget vill jag nog svära på 100% är rätt.

var där nyss och inspekterade. portarna står öppna idag också

Det börjar bli jävligt mycket garagesnack...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in