2013-05-29, 14:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Skillnaden mellan skäligen misstänkt och på sannolika skäl misstänkt, som är den högre graden av misstanke, är ingen exakt skala.

- Det är en bedömningsfråga som ytterst domstolen gör, säger Sven-Erik Alhem.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6851707

Det är alltså inga regler för de olika misstankegraderna utan domstolen gör en bedömning.
Att man tror att sannolika skäl innebär tung bevisning är nog inte riktigt korrekt och vad jag vet har man väl haft misstänkta på sannolika pga av levande material så som vittne. Och det vet man ju hur ett vittne kan vara både på gott och ont.
Citera
2013-05-29, 14:36
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Thailand har knapp 4% muslimer, Sverige har drygt 6% muslimer.

Varför blir man förvånad, med tanke på att södra Thailand gränsar till ett land där näst intill alla är muslimer.

Vet faktiskt inte varför. Men jag har träffat så mångs, som blir alldeles chockade. I mina ögon är det lite märkligt att man inte förstår att de är muslimer. Du ser ju moskéer överallt och hör böneutropen. Så jag har verkligen ingen bra förklaring, till att människor inte vet.
Citera
2013-05-29, 14:38
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Verkligen....blodtörstigare och mer snarstucket folk om dom anser sig kränkta har jag svårt att föreställa mig.

Leendet är bara en fasad, vilket många turister har svårt att fatta.

Känner många Thai här i Sthlm och det är ingen HEJD på vendettorna mellan vissa grupperingar och det övergår inte sällan i rena handgripligheter, speciellt när dom fått i sig lite alkohol.

Jag skulle ALDRIG vända ryggen åt en Thai om jag misstänkte att han/hon kände sig kränkt eller förolämpad av mig.

Nu var väl det vanliga Thailändare i sitt eget land det handlade om...inte Thailändare i Sthlm som kanske anamat den rådande kulturen i Fjollträsk...
Citera
2013-05-29, 14:38
Medlem
eftersom KJ umgåtts med henne under kvällen har han en del att förklara, men är han rätt person för detta brott att begå ensam,? finns plats för en annan gärningsman helt klart, att han sedan råkat befinna sig på intressanta platser är så klart till nackdel för honom vore intressant att veta vad polisen har för bevis, finns det fingeravtryck på fyndplatsen är det en sak, men annars verkar det lite svagt med bevis bara spekulationer så klart
Citera
2013-05-29, 14:39
Medlem
Tanke:

VB ligger bunden och döende i ödehuset och försöker lämna ett meddelande genom att skriva med sitt eget blod på golvet, kanske ligger hon i en presenning med ena armen fri - svårt att röra sig av alla otäcka anledningar och texten blir därför svårläst.

GM återkommer en stund senare med styckningsattiraljer och mer presenningar/plastpåsar eller något att ha liket i medan styckningen pågår så det inte kommer blod överallt, han börjar med underbenen och ställer dem mot väggen för att de är i vägen, packar ihop resten av delarna och skickar ut genom fönstret men helt enkelt glömmer benen kvar mot väggen i huset?

hursomhelst, vilken vidrig historia
Citera
2013-05-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Nej

tänk om det är ett sånt jävla långskott att akrobaten faktiskt HITTADE något kling o klang missade när han var på BP? media fick nys om detta o hann dit o filmade INNAN kling o klang bad akrobaten att hålla käften?
dock stämmer inte det resonemanget heller för då borde polisen spärrat av ödehuset igen... men som sagt, spekulationer spekulationer...
Citera
2013-05-29, 14:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Ja, och jag blir lite smått trött på att man lägger skulden på "nätet" direkt när media gått ut med påståelser om ritualmord och det ena med det andra. Blir mycket förvånad över att man nämner vittnen, vilka vittnen?

Vi får släppa den där hunden och alla spekulationer kring ritualmord nu.

Att vi på flashback kartlägger människor är en annan femma, hur ska det kunna påverka eventuella vittnen?

Alla mordfall brukar ha något slags vittne och frågar man dom i domstolen om dom läst på nätet så är dom körda. Det kan vara betydelsefullt, men vem bryr sig om det bara man får spekulera och fantisera.
Citera
2013-05-29, 14:41
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Verkligen....blodtörstigare och mer snarstucket folk om dom anser sig kränkta har jag svårt att föreställa mig.

Känner många Thai här i Sthlm och det är ingen HEJD på vendettorna mellan vissa grupperingar och det övergår inte sällan i rena handgripligheter, speciellt när dom fått i sig lite alkohol.

Jag skulle ALDRIG vända ryggen åt en Thai om jag misstänkte att han/hon kände sig kränkt eller förolämpad av mig.

Tror ni att ett gäng galna kung-fu kineser mördat VB?
Annars så förstår jag inte vad detta har med mordet att göra.
Citera
2013-05-29, 14:44
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
tänk om det är ett sånt jävla långskott att akrobaten faktiskt HITTADE något kling o klang missade när han var på BP? media fick nys om detta o hann dit o filmade INNAN kling o klang bad akrobaten att hålla käften?
dock stämmer inte det resonemanget heller för då borde polisen spärrat av ödehuset igen... men som sagt, spekulationer spekulationer...
Troligtvis inte!!
Men hen sa dock för några dagar sen att hen var orolig för att hen förstört bevis när hen var där!
Citera
2013-05-29, 14:45
Medlem
miss-fires avatar
Citat:

Jag kan bara hålla med. Har alltför många gånger varit i närheten av mord, i detta land. Inget jag bevittnat själv, men befunnit mig i närheten.

Tex. Så har det en thaitjej som var avundsjuk på sin killes ex, så de åkte till hennes jobb och bokstavligen avrättade henne inför turister och arbetskollegor. Väldigt många thais har vapen och är otroligt intresserade av vapen.

Varför kommer inte detta fram i media? Jo för att det tystas ner av polis och regering, annars skulle en av deras största inkomstkälla försvinna. Och de ger sig på turister utan att blinka.
Citera
2013-05-29, 14:46
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
nu har inte jag hängt med helt o fullt i exakt vartenda inlägg så ni får ursäkta om jag drar upp något som redan varit uppe..
men är det någon som har tänkt på hur allt hänger ihop med vår käre akrobat?
han la upp bilderna från BP, det gick ett tag o ett ljus gick upp för någon som tyckte sig se en "text", alla fick helspinn o såg det ena efter andra skrivet i blod, akrobaten är fortsatt aktiv på tråden tills han igår (I SAMBAND med att AFTONBLADET som första media visar bilder inifrån ödeshuset) skanderar att "HAN ÄR KÖRD" o undrar om vi läst aftonbladet, varpå alla givetvis undrar vad fan han snackar om... men det visar sig att det är slutpratat för akrobaten nu för att han är "inblandad" o vidare säger att han faktiskt inte KAN säga något för att han ogärna vill sitta på kåken, mao så är han på något sätt ett vittne o därför inte får snacka..
någon som lagt ihop pusslet? akrobaten = BP-bilder - Aftonbladet= BP-bilder o POFF så är det munkavle för akrobaten.
Hängde någon med?

Det handlade nog inte om Aftonbladets bilder på ödehuset - utan om bilderna på jackan som hittades av en mopedburen Boden-bo. Jag är tämligen säker på att det finns ett samband mellan Akrobaten och den mopedburne. F ö anser jag att Akrobaten är ett troll.
Citera
2013-05-29, 14:46
Medlem
AlfLovers avatar
Jag lurar på den äldre släktingen till KJ som gick bort i April. Var bodde han? Är det stället genomsökt eller kanske redan sålt. Kan någon klurig leta fram något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in